Fitness Seller

denkemenke's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Vandaag was het "druk" bij Leon.Huggy bear had JBremers van Haeflandsport meegenomen. Had een squatpak en wilde er eens mee stoeien. Volgens eigen zeggen moest hij er erg aan wennen en kwam hij er nog niet lekker mee weg. Maar ja, dat is vrij normaal. Daarna liet die zich door Leon bandageren. Zijn reactie: :eek:. Onze reactie::D. En omdat die er nu toch was heeft die ook een benchshirt geprobeert. Begin wat onwennig maar uiteindelijk 160 kg gedrukt:thumbs:. Na de training zag die er door de streepjes plaatselijk uit als een zebra:D. Maar goed, dat hoort er nou eenmaal bij.
Richard (die nieuwe) ging ook goed vandaag. Super.

Vandaag even gekeken waar ik zit met de squat.
squat: 6x60 6x80 6x100 2x140(riem en bandages(los)) 1x170(pak riem en bandages) 1x195(pak riem en bandages)
Voelde goed. Geeft vertrouwen voor komende wedstrijd.
bench: 8x60 8x80 3x5x90(halve reps blokje op borst) 3x5x90(halve reps vanaf de borst)
triceps: cable pulldown 3x8x25

Was trouwens wel gezellig zo......

Vandaag was het "druk" bij Leon.Huggy bear had JBremers van Haeflandsport meegenomen. Had een squatpak en wilde er eens mee stoeien. Volgens eigen zeggen moest hij er erg aan wennen en kwam hij er nog niet lekker mee weg. Maar ja, dat is vrij normaal. Daarna liet die zich door Leon bandageren. Zijn reactie: :eek:. Onze reactie::D. En omdat die er nu toch was heeft die ook een benchshirt geprobeert. Begin wat onwennig maar uiteindelijk 160 kg gedrukt:thumbs:. Na de training zag die er door de streepjes plaatselijk uit als een zebra:D. Maar goed, dat hoort er nou eenmaal bij.

Vandaag even gekeken waar ik zit met de squat.
squat: 6x60 6x80 6x100 2x140(riem en bandages(los)) 1x170(pak riem en bandages) 1x195(pak riem en bandages)
Voelde goed. Geeft vertrouwen voor komende wedstrijd.
bench: 8x60 8x80 3x5x90(halve reps blokje op borst) 3x5x90(halve reps vanaf de borst)
triceps: cable pulldown 3x8x25

He kerel, was idd leuk om eens gedaan te hebben! Dat benchen in shirt vond ik wel leuk, maar squaten was echt een ramp, vooral die bandages!!! Ik heb nu toch een enorme pijn aan mn achterkant knieen van die wraps!!
Ik had trouwens beide ogen blauw he eromheen van het benchen, haha echt maf!
Kan me er helemaal niks bij voorstellen dat ik zo'n suit 3x week zou aantrekken, jullie zijn echt een stel sick bastards!!
Jij ging trouwens erg lekker man, squat zat nog wel wat extra's in zou ik zeggen!
Grtzz en tot binnenkort!

Het is best wel grappig dat mensen van te voren aan Leon aangeven dat hij de bandages rustig vrij strak mag aantrekken:D...in de praktijk blijken de meesten toch (zacht uitgedrukt) ietsiepietsie moeite te hebben met de bandages:D
Het was inderdaad gezellig...jij ging gisteren trouwens ook goed! Je zult op het NK beslist je eigen P.R.'s weten te verbeteren.
Leuk dat Frank er ook weer was...en Richard heeft ook de smaak te pakken geloof ik, jammer dat Willie er niet was...nu moeten we nog voor iedereen een nickname bedenken;)

Het was goed dat Frank er weer was. Hopelijk pakt hij de draad weer op. Misschien dat trainingen zoals gisteren hem weer motiveren....
Het ging gisteren inderdaad goed. Geeft veel vertrouwen voor komende wedstrijd.
Vrijdag train ik met Wil. De opzet zal hetzelfde zijn als gisteren alleen dan voor de deadlift en de bench.

Het was goed dat Frank er weer was. Hopelijk pakt hij de draad weer op. Misschien dat trainingen zoals gisteren hem weer motiveren....
Het ging gisteren inderdaad goed. Geeft veel vertrouwen voor komende wedstrijd.
Vrijdag train ik met Wil. De opzet zal hetzelfde zijn als gisteren alleen dan voor de deadlift en de bench.

Zet hem op en train ze vrijdag...heb je al een leuke nickname voor Wil;)?

Vandaag samen met Wil getraind. Richard was er ook (al)weer. Die jongen heeft de smaak te pakken. Zette met 80kg een pr bench:thumbs:. Heeft vandaag ook bandages geprobeerd. Maakte op het laatst 3x110. Niet gek voor iemand van 80kg die pas een paar weekjes is aan het powerliften.

Training vandaag had dezelfde opzet als woensdag echter nu voor de bench en squat.
Bench: 8x60 8x80 6x100 1x110 1x140(shirt) 1x147,5(shirt)
Voelde goed.
Deadlift: 6x70 6x100 3x130 2x150(riem) 1x170(riem pak) 1x185(riem pak)
Volgens iedereen zag het er goed uit. Het voelde naar mijn mening niet zo goed als het er uit zag. Zit puur tussen de oren. We zullen zien op de wedstrijd....

Vandaag samen met Wil getraind. Richard was er ook (al)weer. Die jongen heeft de smaak te pakken. Zette met 80kg een pr bench:thumbs:. Heeft vandaag ook bandages geprobeerd. Maakte op het laatst 3x110. Niet gek voor iemand van 80kg die pas een paar weekjes is aan het powerliften.

Training vandaag had dezelfde opzet als woensdag echter nu voor de bench en squat.
Bench: 8x60 8x80 6x100 1x110 1x140(shirt) 1x147,5(shirt)
Voelde goed.
Deadlift: 6x70 6x100 3x130 2x150(riem) 1x170(riem pak) 1x185(riem pak)
Volgens iedereen zag het er goed uit. Het voelde naar mijn mening niet zo goed als het er uit zag. Zit puur tussen de oren. We zullen zien op de wedstrijd....

Hé Denkemenke...het ziet er goed uit kerel...je weet wat je te doen staat...verbeteren van je eigen P.R.'s op de 15e en hoge ogen scoren op het NK...Suc6!

Normaal gesproken doe je in de week voor een wedstijd niks. Ik wilde maandag dus eigenlijk de laatste training voor de wedstrijd maken, maar dat kon helaas niet. Vandaag jeukte mijn handen en ben ik toch naar Leon gegaan. Ik moest me wel een beetje inhouden.

Er was vandaag trouwens weer een nieuw gastje van een jaar of 16, die geinteresseerd was in het powerliften. Ging niet slecht voor een eerste keer. Kijken of dit ook een blijvertje word. Word nog druk bij Leon....

Training vandaag:
bench: 8x60 8x80 6x100 5x110 3x3x115 3x120
fly's: 4x8x10 (meer voor de rek en strek)
latpully: 4x8x60
barbell(huggy:D) row: 4x8x50
triceps extencions liggend (skullcrushers?) 8x30 8x35 8x40 3x6x45
triceps cable extencions met touw 4x8x20

Als bovenstaande niet helemaal duidelijk is dan ligt dit niet aan jou beste lezer. Ik ben namelijk niet zo thuis in de "oefeningtermologie";).

Normaal gesproken doe je in de week voor een wedstijd niks. Ik wilde maandag dus eigenlijk de laatste training voor de wedstrijd maken, maar dat kon helaas niet. Vandaag jeukte mijn handen en ben ik toch naar Leon gegaan. Ik moest me wel een beetje inhouden.

Er was vandaag trouwens weer een nieuw gastje van een jaar of 16, die geinteresseerd was in het powerliften. Ging niet slecht voor een eerste keer. Kijken of dit ook een blijvertje word. Word nog druk bij Leon....

Training vandaag:
bench: 8x60 8x80 6x100 5x110 3x3x115 3x120
fly's: 4x8x10 (meer voor de rek en strek)
latpully: 4x8x60
barbell(huggy:D) row: 4x8x50
triceps extencions liggend (skullcrushers?) 8x30 8x35 8x40 3x6x45
triceps cable extencions met touw 4x8x20

Als bovenstaande niet helemaal duidelijk is dan ligt dit niet aan jou beste lezer. Ik ben namelijk niet zo thuis in de "oefeningtermologie";).

Hé Denkemenke,

Ik denk dat de meeste lezers wel begrijpen wat je bedoelt, hoor!
Ik miste je maandagtrainingsverslag al...maar dat ging toen dus niet...en vandaag wilde je je inhouden? 3x120 bench is dat inhouden?;)

Suc6 zondag en ook natuurlijk voor Wil!

P.S. leuk dat er weer "jonge gasten" zijn die interesse voor het powerliften tonen...hoop idd ook dat het blijvers worden. Vaak zie je dat ze na een zware KB- of DL-training niet meer komen of alleen nog maar lui willen bankdrukken (zoals ik) ;)

Hoi Denkemenke!

Mooi resultaat op het NK...toch weer 5 kg meer totaal dan de afgelopen keer, toch? :thumbs: Een gewichtsklasse overigens met heel sterke tegenstanders.

Hoi Denkemenke!

Mooi resultaat op het NK...toch weer 5 kg meer totaal dan de afgelopen keer, toch? :thumbs: Een gewichtsklasse overigens met heel sterke tegenstanders.

Bedankt Renee. Het liep echter allemaal niet zoals ik gehoopt had. Het begon al met het feit dat ik bij de weging 300g te zwaar was:duh: (stom natuurlijk). Toen maar effe:toilet: en daarna in mijn blote :moon: wegen: precies 90 rond.
Toen de eerste squatbeurt. De eerste beurt is normaalgesproken een "safe" beurt. 195kg ging voor mijn gevoel super. Word die afgekeurt op diepte???! Op diepte? We trainen alleen maar op diepte! Als je tijdens een training bij Leon niet op diepte zit dan::whip:Daarbij spreek ik altijd af dat Leon het comando "op" geeft. Leon had ook zoiets van:dunno:. De volgende beurt naar 210. Leon gaf aan dat hij me extra diep zou laten gaan om afkeur te voorkomen. En diep ging ik, ik dacht dat Leon nooit zou roepen! Ik moest goed werken, maar ik stond. Goede beurt:thumbs: Vervolgens voor mijn pr:215. Weer heel diep, weer hard werken en ik stond! Afkeur!:mad: Twee rode lampen een rode kaart (diepte) en een blauwe (stilstand).

Het banken ging daarintegen super! 145, 152,5(pr) en 157,5(weer pr). Bij de laatste beurt had ik zelfs het gevoel dat ik nog wat over had dus dat geeft hoop voor de toekomst.....

Maar toen....de deadlift! Uit mijn log mag het duidelijk zijn dat de deadlift niet mijn sterkste onderdeel is, maar zo slecht als het nu ging... verschrikkelijk. Eerste beurt 190 : afkeur. Ik stond niet recht. Tweede beurt 195: weer afkeur! Ik wist niet wat ik meemaakte. Dit is me nog nooit overkomen! De gedachte dat ik op het laatste onderdeel zou uitbommen maakte me eerst misselijk :barf: maar vervolgens erg kwaad :fire:! Wellicht had ik dit nodig want bij de derde beurt stond ik na luid aanmoedigen van de hele zaal :clap::clap::clap:(was wel leuk) recht en werd de beurt goedgekeurd.

Door het scherper stellen van mijn pr bank heb ik inderdaad ook mijn pr totaal scherper gesteld. Toch ben ik niet echt tevreden en heb het strijdtoneel met gemengde gevoelens verlaten.... Tevens bleek achteraf dat ik mijn rechteronderarm heb geblesseerd, waarschijnlijk door die laatste deadlift. Hoop dat het snel hersteld.

Ik heb daarom na overleg met Leon besloten dat het NK bank mijn laatste wedstrijd word dit seizoen en dat ik het NK pl junioren/masters laat schieten. En daarna maar hard trainen, met name die klote deadlift!

Bedankt Renee. Het liep echter allemaal niet zoals ik gehoopt had. Het begon al met het feit dat ik bij de weging 300g te zwaar was:duh: (stom natuurlijk). Toen maar effe:toilet: en daarna in mijn blote :moon: wegen: precies 90 rond.
Toen de eerste squatbeurt. De eerste beurt is normaalgesproken een "safe" beurt. 195kg ging voor mijn gevoel super. Word die afgekeurt op diepte???! Op diepte? We trainen alleen maar op diepte! Als je tijdens een training bij Leon niet op diepte zit dan::whip:Daarbij spreek ik altijd af dat Leon het comando "op" geeft. Leon had ook zoiets van:dunno:. De volgende beurt naar 210. Leon gaf aan dat hij me extra diep zou laten gaan om afkeur te voorkomen. En diep ging ik, ik dacht dat Leon nooit zou roepen! Ik moest goed werken, maar ik stond. Goede beurt:thumbs: Vervolgens voor mijn pr:215. Weer heel diep, weer hard werken en ik stond! Afkeur!:mad: Twee rode lampen een rode kaart (diepte) en een blauwe (stilstand).

Het banken ging daarintegen super! 145, 152,5(pr) en 157,5(weer pr). Bij de laatste beurt had ik zelfs het gevoel dat ik nog wat over had dus dat geeft hoop voor de toekomst.....

Maar toen....de deadlift! Uit mijn log mag het duidelijk zijn dat de deadlift niet mijn sterkste onderdeel is, maar zo slecht als het nu ging... verschrikkelijk. Eerste beurt 190 : afkeur. Ik stond niet recht. Tweede beurt 195: weer afkeur! Ik wist niet wat ik meemaakte. Dit is me nog nooit overkomen! De gedachte dat ik op het laatste onderdeel zou uitbommen maakte me eerst misselijk :barf: maar vervolgens erg kwaad :fire:! Wellicht had ik dit nodig want bij de derde beurt stond ik na luid aanmoedigen van de hele zaal :clap::clap::clap:(was wel leuk) recht en werd de beurt goedgekeurd.

Door het scherper stellen van mijn pr bank heb ik inderdaad ook mijn pr totaal scherper gesteld. Toch ben ik niet echt tevreden en heb het strijdtoneel met gemengde gevoelens verlaten.... Tevens bleek achteraf dat ik mijn rechteronderarm heb geblesseerd, waarschijnlijk door die laatste deadlift. Hoop dat het snel hersteld.

Ik heb daarom na overleg met Leon besloten dat het NK bank mijn laatste wedstrijd word dit seizoen en dat ik het NK pl junioren/masters laat schieten. En daarna maar hard trainen, met name die klote deadlift!

Dus je moest in je blote r**t op de weegschaal gaan staan...heb je toen niet een beetje indruk weten te maken op een vrouwelijke scheids, of waren die er niet?;)

Te zwaar bestaat in mijn gewichtsklasse overigens niet...er is geen beperking naar boven...ik hoef daar dus gelukkig niet zo op te letten :p
En daarbij zou ik het ook niemand willen aandoen om in mijn blootje op een weegschaal te gaan staan ;)

Ik heb al gehoord dat de scheidsrechters vrij streng waren...is niet leuk voor de lifters en al helemaal niet voor de mensen in het publiek die al helemaal geen reden voor afkeur zien. Ze zouden wat mij betreft wel iets soepeler mogen zijn.

Je hebt in elk geval je totaal verbeterd...vooral op je nieuw pr in bankdrukken mag je best wel trots zijn:thumbs:...dus voor de 160kg gaan tijdens het NK bankdrukken, mits je blessure dat toelaat.
Frank heeft overigens ook de intentie om aan het NK bankdrukken mee te doen!

Hoop dat je snel weer hersteld zult zijn van je blessure en zie je volgende week beslist nog wel!

Eergisteren en gisteren toch wel last gehad van mijn rechter onderarm. Was daarom benieuwd of, en hoeveel last ik zou hebben tijdens de training...

Bank: 8x60 8x80 6x100 5x110 3x3x120 (laatste rep van laatste set met hulp)
Tricep extensions liggend: 8x20 8x30 8x40 6x45 3x5x50
cable pulldown met touw: 8x10 3x6x20 (onderarm pijnlijk)
latpully: 8x60 (nog meer pijn) 3x6x50 het bleef pijn doen en ben daarom gestopt.

Gelukkig geen last gehad bij het banken. Ik merk dat als mijn onderarm "statisch" blijft ik geheel geen last heb. Maak ik echter een roterende beweging,(vergelijk het met het inschenken van een glas frisdrank uit een fles) dan gaat het echt pijn doen. En niet dat ik nu zo'n :janken: ben (volgens sommige op dit forum val ik onder de categorie "sick bastards") maar ik wil gewoon voorkomen dat de boel helemaal naar de kloten gaat. Dus oefeningen die pijn doen: :finger: en daarnaast masseren en warm houden maar.

Vandaag getraint in de fitnessruimte van het hotel waar ik voor mijn werk verblijf. De ruimte is natuurlijk niet uitgerust voor een powerlifttraining, maar voor wat basis- en bijoefeningen was het voldoende. Daarbij blijft het aftasten daar de blessure nog hinderlijk aanwezig blijft. Daar er op het "multifunctionele" apparaat geen kilo's stonden vermeld kan ik ze bij sommige oefeningen niet vermelden.

Latpully :1x8x? 1x8x? en 3x8x?
Machine row :3x8x?
Stiff legged dumbbell deadlift:3x8x30 (meer was er niet)
dumbbell flies: 1x8x10 1x8x12 3x8x14
side raises: 3x8x10
front raises: 3x8x10

Vandaag getraint in de fitnessruimte van het hotel waar ik voor mijn werk verblijf. De ruimte is natuurlijk niet uitgerust voor een powerlifttraining, maar voor wat basis- en bijoefeningen was het voldoende. Daarbij blijft het aftasten daar de blessure nog hinderlijk aanwezig blijft. Daar er op het "multifunctionele" apparaat geen kilo's stonden vermeld kan ik ze bij sommige oefeningen niet vermelden.

Latpully :1x8x? 1x8x? en 3x8x?
Machine row :3x8x?
Stiff legged dumbbell deadlift:3x8x30 (meer was er niet)
dumbbell flies: 1x8x10 1x8x12 3x8x14
side raises: 3x8x10
front raises: 3x8x10

Tja...het was dus roeien met de riemen die je had...ach ja...iets is beter dan niets ook al heeft iets nog altijd een letter minder dan niets. ;)

Ik had je vandaag al bij Leon gemist! Maar Leon vertelde al dat het werk weer eens belangrijker voor je was...tsss...ik heb me vandaag extra een halve dag verlof gepakt om met jou te komen KB en DL en waar was denkemenke...rotzooien in een of ander hotelletje, waar je nog niet eens fatsoenlijk kun powerliften...tsss ;)

Het word steeds drukker bij Leon. Vandaag 7 man. We liepen elkaar nog net niet in de weg, maar om te lange wachttijden te voorkomen werden twee groepen gevormd.

Bank: 8x60 8x80 6x100 3x3x120 5x110
Flys: 8x10 8x12 3x8x15
Liggende triceps extencions: 8x30 8x40 3x6x50
Cable triceps extencions (met touw): 8x20 3x6x15
Military press: 8x20 8x30 3x6x40
Front squat(diep): 3x8x40

Sommige beurten voelden vrij zwaar:wl:. Bij het bankdrukken had ik zowel bij de laatste rep van 120 als van 110 hulp nodig....:( Cable extencions moet ik voorlopig maar achterwege laten, want ik kreeg weer last van mijn onderarm. Leon heeft mijn onderarm gemasseert en op dit moment hou ik de onderarm een tijdje warm....Vrijdag in shirt drukken.

Sommige beurten voelden vrij zwaar:wl:. Bij het bankdrukken had ik zowel bij de laatste rep van 120 als van 110 hulp nodig....:( Cable extencions moet ik voorlopig maar achterwege laten, want ik kreeg weer last van mijn onderarm. Leon heeft mijn onderarm gemasseert en op dit moment hou ik de onderarm een tijdje warm....Vrijdag in shirt drukken.

Hoop dat je onderarm weer 100% in orde zal zijn op het NK bankdrukken...157,5kg op het NK powerliften was een heel mooi resultaat en ik heb begrepen dat er ook wel eventueel meer in had gezeten!

Training gisteren

Bank: 8x60 8x60 8x80 6x100 3x110 1x145(shirt) 1x150(shirt) 1x150(shirt)
Flys: 3x8x15
Barbell row: 8x20 8x40 8x50 3x8x60
Liggend triceps extencions: 8x30 8x40 3x8x50

Bank ging goed :thumbs:. Als ik deze vorm ook op het NK heb, zal ik zeker mijn pr verbeteren. Maar ja... een wedstrijd is toch anders als een training....

Training gisteren

Bank: 8x60 8x60 8x80 6x100 3x110 1x145(shirt) 1x150(shirt) 1x150(shirt)
Flys: 3x8x15
Barbell row: 8x20 8x40 8x50 3x8x60
Liggend triceps extencions: 8x30 8x40 3x8x50

Bank ging goed :thumbs:. Als ik deze vorm ook op het NK heb, zal ik zeker mijn pr verbeteren. Maar ja... een wedstrijd is toch anders als een training....

Nette training Denkemenke!
En jij en ik gaan gewoon voor een nieuw pr op het NK bank!
Ben je er maandag ook?

Prettig weekend!

lol ,met zen 7nen tegelijk trainen is inderdaad een drukke bedoening

tussen de 18e en 23e helemaal niet getraind trouwens? of 1x niet gepost?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven