AndroidHealthClinic

denkemenke's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Nette training Denkemenke!
En jij en ik gaan gewoon voor een nieuw pr op het NK bank!
Ben je er maandag ook?

Prettig weekend!

Bedankt Huggy! We gaan zeker voor de pr! Of we misschien ook nog voor de "knikkers" kunnen gaan is niet te voorspellen daar ik zowel op de site van de NPB als op de site van Atlas geen deelnemerslijst heb gezien...???
Maandag ben ik er niet (kan ik WEER niet met jou kb en dl:treuren:) dan ben ik weer in Utrecht. Wil wel weer proberen om in het hotel te trainen. Spreek maandag maar met Leon wat af voor zondag. We zijn tot nu toe nog elke wedstrijd met mijn auto gegaan en dat kan wat mij betreft nu ook.

lol ,met zen 7nen tegelijk trainen is inderdaad een drukke bedoening

tussen de 18e en 23e helemaal niet getraind trouwens? of 1x niet gepost?

Hey starter, eindelijk weer eens een reactie van iemand anders (no offence Huggy!) Het log begon onderhand op een chatsessie met Huggy te lijken. Maar ja, Huggy is ook mijn enige vriend op dit forum...:D

Het trainen is ook als het "druk" is goed te doen. We hebben nu twee combinaties bank/squatrek en halters en gewicht genoeg.

Ik moest even terug kijken, maar je hebt gelijk. Tussen de 18e en de 23e heb ik niet getraint daar ik een lang weekend weg ben geweest. Moet kunnen....;)

ah ja inderdaad, das ook belangrijk op zen tijd!

je benched wel bijna elke training he? of vergis ik me daar in?

ah ja inderdaad, das ook belangrijk op zen tijd!

je benched wel bijna elke training he? of vergis ik me daar in?

De bench komt inderdaad bijna in elke training voor. Je ziet echter wel dat de ene training met, en de andere weer zonder shirt word gebenched. Daarbij zie je dat er een verschil is in sets en reps. Bij een shirt training word eerst zonder shirt opgewarmd en vervolgens met shirt een paar zware beurten gemaakt, waarbij het van belang is dat je technisch goed benched. Na het NK zullen de shirt trainingen tot voor aanvang van het nieuwe seizoen vervallen.

Vandaag in hotel getraind.
Vertical machine row
Flys: 8x10 8x12 3x8x15
Dumbbell shoulder press: 8x10 8x12 3x8x15
Overhead cable triceps extencions.
Machine curl

De gewichten op de machine zijn niet bekend en heb ik daarom niet vermeld.

Training vandaag:
Bench: 8x60 8x80 3x6x100
Flys: 5x8x15
Liggende triceps extencions: 8x40 8x45 3x8x50
Small benchpress 3x8x50
Barbell row: 8x20 8x40 8x50 3x8x60
side raises: 3x8x10
front raises: 3x8x10

Dit was de laatste training voor het NK bank aanstaande Zondag. Ik zal zowel in de senioren als in de master 1 klasse tot 90kg deelnemen. Gisteren een deelnemerslijst ontvangen. In de master 1 klasse kan ik wellicht voor de knikkers gaan. De senioren klasse word een ander verhaal. Mijn hoofdoel is echter mijn pr scherper te zetten. We zien wel hoe het balletje rolt...;)

Oh ja, ik ben vanaf vorige week ook aan het lopen. Ben tot nu toe nog steeds te zwaar:o. Hoop dat ik het red.

Oh ja, ik ben vanaf vorige week ook aan het lopen. Ben tot nu toe nog steeds te zwaar:o. Hoop dat ik het red.

Als je nu zorgt dat je ook in de 125kg+ klasse komt heb je dat probleem niet dat je op je gewicht moet letten...alhoewel, je moet minimaal 125kg zijn en naar boven toe is er geen limiet dus::meal::burger::klink::zuip:

Gisteren was mijn laatste wedstrijd voor dit seizoen. Het NK bankdrukken 2009. Door de groepsindeling was de weging later dan normaal hetgeen niet in mijn voordeel zou zijn daar ik al problemen had om onder de 90 kg te blijven. Het lopen van afgelopen week had echter het gewenste resultaat:89 kg. Daarna nog 2,5 uur voordat mijn groep aan de beurt was....wachten kan lang duren. De eerste beurt zou weer "safe" beurt worden:145 kg. Ik was lekker "geladen" :fire: en knalde het gewicht omhoog: goede beurt. Tweede beurt:155 kg. Zelfde resultaat. In de derde beurt wilde ik voor mijn pr gaan: 160 kg. Deze knalde ik ook weg, maar op een of ander manier vertraagde ik bovenin. Voor mijn gevoel ging het gewicht, al was het heel, heel langzaam nog omhoog en ik was er van overtuigt dat ik hem nog uit zou duwen.(Leon brulde: STREKKEN, STREKKEN!) De hoofdscheidsrechter zag het echter anders en gaf het commando: rek, ???waarna de "spotters" het gewicht naar het rek geleiden. Dus helaas beste lezers en lezeresjes, geen pr.:treuren: Maar uiteindelijk toch geen verkeert resultaat: zowel in de master 1 klasse als in de senioren klasse een derde plaats. Al met al geen slecht einde van al helemaal geen slecht seizoen.:D Op naar volgend seizoen!:thumbs:

Het was idd heel erg jammer dat je niet de kans kreeg om je armen volledig te strekken...er was immers nog altijd sprake van beweging!
Mja...soms zou je die scheidsrechters wel eens kunnen :hamer:.
Maar je weet voor jezelf dat je het kunt! En dat zul je zeker in het nieuwe seizoen waarmaken!

Zeer zeker geen slecht seizoen...wat ik overigens wel nieuwsgierig naar ben...ik zal toch beslist niet de enige zijn van de sporters die bij Leon komen die de intentie heeft om naar het EK masters te gaan? Ik neem toch wel aan dat jij en Willy ook meedoen, toch?

Zeer zeker geen slecht seizoen...wat ik overigens wel nieuwsgierig naar ben...ik zal toch beslist niet de enige zijn van de sporters die bij Leon komen die de intentie heeft om naar het EK masters te gaan? Ik neem toch wel aan dat jij en Willy ook meedoen, toch?

Nee Huggy, ik heb geen intentie om naar het EK masters te gaan. Tenminste niet als deelnemer. Wellicht wel als begeleiding om die beer weer eens uit jou los te kloppen!:D Als je de uitslagen van vorig EK bekijkt in mijn klasse, dan heb ik daar niks te zoeken. En al zou ik wel kunnen meedraaien dan zou ik het nog niet doen daar ik me volgend seizoen echt op het powerliften wil richten. Wil zou wel net als jij goed kunnen meedraaien, maar ik denk niet dat Wil voor het EK zal gaan...

Training vandaag:

Squat: 8x60 8x80 5x6x100
Bench: 8x60 8x80 3x5x90 (halve reps blokje op borst) 3x5x90 (halve reps vanaf borst)
Military press: 8x20 8x30 3x6x40
Side raises: 3x8x10
Front raises: 3x8x10

Nee Huggy, ik heb geen intentie om naar het EK masters te gaan. Tenminste niet als deelnemer. Wellicht wel als begeleiding om die beer weer eens uit jou los te kloppen!:D Als je de uitslagen van vorig EK bekijkt in mijn klasse, dan heb ik daar niks te zoeken. En al zou ik wel kunnen meedraaien dan zou ik het nog niet doen daar ik me volgend seizoen echt op het powerliften wil richten. Wil zou wel net als jij goed kunnen meedraaien, maar ik denk niet dat Wil voor het EK zal gaan...

Training vandaag:

Squat: 8x60 8x80 5x6x100
Bench: 8x60 8x80 3x5x90 (halve reps blokje op borst) 3x5x90 (halve reps vanaf borst)
Military press: 8x20 8x30 3x6x40

Alsof ik serieus wat op een EK heb te zoeken...de numero uno drukte vorig jaar maar liefst ruim 270kg...dat zijn maar paar "onsjes" meer ;)

Ik zie het is alweer "sjeng oan de geng" in Spaubeek...niks beter te doen dan spelen met blokjes? ;). Lazy bear gunt zich deze week eens een recovery / recuperatieweek...klinkt professioneler dan d'r luie beer uithangen, toch?

Volgende week ben ik ook weer van de partij met - uiteraard - goede voornemens!

P.S. uiteraard zou ik het zeer op prijs stellen als je mee zou gaan naar het EK...het liefst als deelnemer en anders maar om die lazy bear weer op gang te krijgen:whip:

Gisteren: De vader van Leon heeft een voorziening gemaakt zodat we ons kunnen optrekken.:thumbs: Meteen geprobeerd en net zo snel weer gestopt....weer heel veel last van mijn rechter onderarm :(. Wat een tegenvaller.Voorlopig maar niet doen dus.... Was benieuwd of ik iets voelde bij de deadlift.

Deadlift: 8x65 8x85 8x105 3x6x125 Geen last, dat valt dus weer mee....
Dumbbell row: 3x8x18
T-bar row: 8x10 8x15 8x20 8x25 8x30
Barbell curl: 3x8x20
Liggende triceps extencions gevolgd door small bench press: 8x20 8x30 3x8x40

Gisteren: De vader van Leon heeft een voorziening gemaakt zodat we ons kunnen optrekken.:thumbs: Meteen geprobeerd en net zo snel weer gestopt....weer heel veel last van mijn rechter onderarm :(.

Chin- /pull ups...dat is hetgeen ik altijd al heb willen doen...mijn droom gaat in vervulling ;)...meestal krijg ik te horen of ik WA verzekerd ben voordat ik zulke dingen uit probeer :D Gelukkig had je met DL geen last...Wanneer trainen jullie volgende week weer?

Chin- /pull ups...dat is hetgeen ik altijd al heb willen doen...mijn droom gaat in vervulling ;)...meestal krijg ik te horen of ik WA verzekerd ben voordat ik zulke dingen uit probeer :D Gelukkig had je met DL geen last...Wanneer trainen jullie volgende week weer?

De vader van Leon is "ein meisterlasser" dus die constructie kan ook wel een huggybear verdragen....
Ik train volgende week maandag en vrijdag en de "snotneuzen" wellicht ook. Wil traint volgens mij woensdag en vrijdag.

Gisteren was ik zo fit als een rot (paas) ei. Training:
Squat: 8x60 8x80 2x8x100 1x5x100 (de bedoeling was om deze ook op acht te maken, Leon corrigeerde echter mijn houding:slap: en toen was het over en uit...:o)
Bench: 8x60 8x80 6x100 4x110 3x115 5x100
Liggende triceps extencions: 8x30 8x40 8x50 3x6x55

oei oei oei, zwaarder gebenched dan gesquat ! het zou verboden moeten worden ;)

oei oei oei, zwaarder gebenched dan gesquat ! het zou verboden moeten worden ;)

Tja, soms zit het mee, en soms zit het tegen...:(. Nu ligt het accent bij de squat en deadlifttrainingen wel meer op de techniek dan op de kilo's. Dat komt later weer.

Gisteren werden we aangenaam verrast door Huggybear. Niet alleen door zijn aanwezigheid, maar hij had ook nog wat spulletjes meegenomen in de vorm van een paar gewicht"schijfjes", twee dumbbells, een rechte stang en last but not least het "kromme stangetje" (Z-bar geloof ik). Door mijn blessure kon ik vrijwel geen curloefeningen doen. Met dit halter gaat het echter verassend goed. Thnx Huggy!:thumbs:
De blessure is trouwens onder behandeling. De behandelsessies gaan nog net niet gepaard met urineverlies! Zo'n therapeut lijkt af en toe wel een beul. Maar goed, zo lang ik er maar baat bij heb. "No pain, no gain" was het toch?

Training
Deadlift: 8x70 8x90 8x110 5x5x130
Barbellrow: 8x20 8x40 3x8x50
Militarypress: 8x20 8x30 3x8x40
dip: 5x10xbw
barbell curl: 3x8x18.

Gisteren werden we aangenaam verrast door Huggybear. Niet alleen door zijn aanwezigheid, maar hij had ook nog wat spulletjes meegenomen in de vorm van een paar gewicht"schijfjes", twee dumbbells, een rechte stang en last but not least het "kromme stangetje" (Z-bar geloof ik). Door mijn blessure kon ik vrijwel geen curloefeningen doen. Met dit halter gaat het echter verassend goed. Thnx Huggy!:thumbs:

Ik ben allang blij als er nog iets nuttigs met die gewichten wordt gedaan...op de zolder van mijn ouders lagen ze ook maar in een donker hoekje onder een laag stof en spinnenwebben weg te roesten ;).

Het is overigens een EZ-bar (wat volgens mij de afkorting van Easy moet voorstellen)...een gewone, rechte halter noemen ze een straight bar.
Fijn dat je nu (ondanks je blessure) m.b.v. zo'n EZbar die voor het oefenen van de biceps en de triceps een stuk ergonomischer is trainen kunt.

Gisteren was er weer een nieuw gezicht. Een jonge gast die bij Leon werkt. Maakte een beetje...uh hoe moet ik het genuanceerd zeggen, moeizame start... Hoop wel dat die doorzet.

Training:
Squat: 8x60 8x80 5x6x110
Bench: 8x60 8x80 5x5x100
flys: 3x8x12
Combinatie liggende tricep extencions, small benchpress: 8x20 8x30 3x8x40

Eind vorige week en begin deze week niet kunnen trainen. Vandaag was het ook weer laat voordat ik kon trainen. Er was weer een nieuw gezicht, maar het was bepaald geen nieuweling getuige het feit dat die vrij makkelijk een deadliftje van 250 maakte en 200 op het bankje..... Bleek ook nog dat deze meneer een doctor in bewegingswetenschappen is (als ik het goed heb begrepen). Dus er werd heel wat gediscusieerd door Leon en de doctor.

Training vandaag:
squat: 8x60 8x80 8x100 5x5x115
bench: 8x60 8x80 3x5x100 Ik weet niet wat het is, maar ik kon wel poep in mijn armen hebben (zou normaal toch in je darmen moeten zitten?) m.a.w. ging niet zo lekker. Shit happens! Daarna halve reps vanaf de borst 3x5x80 en halve reps met blokje op borst 3x5x80
liggende tricep extencions:8x30 8x40 3x5x50
barbell curl: 3x8x20

Daarna nog wat geluisterd naar het relaas tussen Leon en de doctor.....

Eind vorige week en begin deze week niet kunnen trainen. Vandaag was het ook weer laat voordat ik kon trainen. Er was weer een nieuw gezicht, maar het was bepaald geen nieuweling getuige het feit dat die vrij makkelijk een deadliftje van 250 maakte en 200 op het bankje..... Bleek ook nog dat deze meneer een doctor in bewegingswetenschappen is (als ik het goed heb begrepen). Dus er werd heel wat gediscusieerd door Leon en de doctor.

Training vandaag:
squat: 8x60 8x80 8x100 5x5x115
bench: 8x60 8x80 3x5x100 Ik weet niet wat het is, maar ik kon wel poep in mijn armen hebben (zou normaal toch in je darmen moeten zitten?) m.a.w. ging niet zo lekker. Shit happens! Daarna halve reps vanaf de borst 3x5x80 en halve reps met blokje op borst 3x5x80
liggende tricep extencions:8x30 8x40 3x5x50
barbell curl: 3x8x20

Daarna nog wat geluisterd naar het relaas tussen Leon en de doctor.....

Tjonge, als dat zo verder gaat moeten we binnenkort bij Leon "reserveren" als we willen trainen ;). Beschouw dat weekje niet trainen en de training dat het wat minder ging maar als een "deload" weekje...om daarna weer vol er tegen aan te gaan ;)

200kg Bankdrukken deed die "nieuweling"...raw??? en voor zover zoiets als buitenstaander valt te bepalen op "eigen kracht"?

Tjonge, als dat zo verder gaat moeten we binnenkort bij Leon "reserveren" als we willen trainen ;). Beschouw dat weekje niet trainen en de training dat het wat minder ging maar als een "deload" weekje...om daarna weer vol er tegen aan te gaan ;)

200kg Bankdrukken deed die "nieuweling"...raw??? en voor zover zoiets als buitenstaander valt te bepalen op "eigen kracht"?

Ja, ja dat was RAW:hedbang:! Tja, en laten we er van uit gaan dat het op "eigen kracht" was.....

En wat betreft dat reserveren: Gisteren heeft Leon de "jonge gasten" verzocht om op dinsdag te komen daar hij anders bang was dat het te druk zou worden.
Gisteren was er bezoek van de voorzitster van de NPB. Zij was zich aan het voorbereiden voor het EK powerliften in Ylitornio in Finland dat van 5 mei t/m 9 mei zal plaatsvinden. Kwam extra vanuit 's Hertogenbosch naar spaubeek om te trainen....
Verder zou "De doctor" komen en Wil en ondergetekende. "De doctor" had echter afgebeld. Dat scheelde weer een paar vierkante meter:D.

En nu zou ik liever stoppen daar de training niet om over naar huis te schrijven verliep, laat staan om hier op het forum te vermelden:o
Maar ja...

squat: 8x20 8x70 8x90 6x110 5x5x120 Willy moest me een paar keer assisteren anders zat ik er nu nog....Maar daarintegen ben ik niet gestopt...
bench: 8x20 8x60 8x80 5x100 (weer poep in de armen dus maar een tandje terug) 5x3x100
flys: 5x8x12
dip: 5x10xbw
barbell curl: 8x18 8x23 3x8x25 Ging wel goed d.w.z. geen last van blessure.

Resume: De insteek was eigenlijk om off season meer techniek te trainen, met name de squat en deadlift. Om een of andere reden ben ik van dit pad afgedwaald.(Mia culpa) Gelukkig is er herder Leon om mij weer naar het goede pad te lijden.:sukkeltje: Het feit dat het off season is, is wellicht de reden dat alles nu niet lekker gaat. De spirit is er even niet... Dit gaat tevens ten koste van mijn techniek. Om weer terug te komen op het goede pad moet ik terug gaan in de kilo's. Dus dat gaan we dan maar doen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven