XXL Nutrition

denkemenke's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
wat een drukte @ leon:P kwou nog es komen (had ik richard gezegd en leon had het eerst mn broertje nog gevraagd) maar kben momenteel ff wat meer high reps aant toepassen enz. voor ook wat spierconditie (het 5/3/1 principe met laatste set rep out) maar kwas van plan om van de winter te plen (zal dan wel wat meenemen voor leon want hij zet zich altijd zo mooi in voor de athleten zonder represailles) als ik lekker dik mag worden voor de -100

jammer van je poep in de armen:P

• Topic Starter Topic Starter
wat een drukte @ leon:P kwou nog es komen (had ik richard gezegd en leon had het eerst mn broertje nog gevraagd) maar kben momenteel ff wat meer high reps aant toepassen enz. voor ook wat spierconditie (het 5/3/1 principe met laatste set rep out) maar kwas van plan om van de winter te plen (zal dan wel wat meenemen voor leon want hij zet zich altijd zo mooi in voor de athleten zonder represailles) als ik lekker dik mag worden voor de -100

jammer van je poep in de armen:P

Het is jammer dat je niet bent gebleven. Als ik zie wat Richard en die andere jongens op relatief korte tijd voor een progressie hebben geboekt.....Had wellicht bij jou ook kunnen gebeuren. Om in de winter een tijdje te trainen en daarna weer niet heeft denk ik weinig zin. De jongens die nu bij Leon trainen hebben allemaal hetzelfde doel en dat is powerliftwedstrijden en/of bankwedstrijden draaien. De winter is voor ons de drukste periode daar we dan midden in het wedstrijdseizoen zitten.

Er zijn 2 jongens die ongeveer even oud en even zwaar zijn. Er begint zich onbewust een onderlinge competitie te ontwikkelen. Wellicht dat we binnenkort eens een beetje "olie op het vuur" gaan gooien;)

Ik moet ook nog even iets rectificeren: Ik had aangegeven dat de voorzitster van de NPB zich was aan het voorbereiden op het EK. Dit is correct echter was het niet het EK in Finland, maar het EK masters in Tjechie.

Zoals aangegeven zou het accent bij de basisoefeningen squat en deadlift vooral op de techniek liggen. Hier heb ik me dan ook braaf aan gehouden.

deadlift: 8x70 8x90 5x6x110
barbell row: 8x40 8x50 5x6x60
military press: 8x20 8x30 5x8x40 Daar de oefening staand werd uitgevoerd is iedere eerste beurt eigenlijk een powerclean. Dat voorslaan en de coordinatie bij het uitstoten blijft lastig...
side raises: 3x8x10
front raises: 3x8x10
liggende tricep extencions direct gevolgt door small bench: 8x30 8x40 3x6x50 (Laatste set liep ik vol... Ctrl,Alt,delete:o)
(EZ)barbell curl: 8x23 5x8x28

Tenminste weer eens een training die redelijk lekker liep........:)

Het is jammer dat je niet bent gebleven. Als ik zie wat Richard en die andere jongens op relatief korte tijd voor een progressie hebben geboekt.....Had wellicht bij jou ook kunnen gebeuren. Om in de winter een tijdje te trainen en daarna weer niet heeft denk ik weinig zin. De jongens die nu bij Leon trainen hebben allemaal hetzelfde doel en dat is powerliftwedstrijden en/of bankwedstrijden draaien. De winter is voor ons de drukste periode daar we dan midden in het wedstrijdseizoen zitten.

Er zijn 2 jongens die ongeveer even oud en even zwaar zijn. Er begint zich onbewust een onderlinge competitie te ontwikkelen. Wellicht dat we binnenkort eens een beetje "olie op het vuur" gaan gooien;)

Ik moet ook nog even iets rectificeren: Ik had aangegeven dat de voorzitster van de NPB zich was aan het voorbereiden op het EK. Dit is correct echter was het niet het EK in Finland, maar het EK masters in Tjechie.

Zoals aangegeven zou het accent bij de basisoefeningen squat en deadlift vooral op de techniek liggen. Hier heb ik me dan ook braaf aan gehouden.

deadlift: 8x70 8x90 5x6x110
barbell row: 8x40 8x50 5x6x60
military press: 8x20 8x30 5x8x40 Daar de oefening staand werd uitgevoerd is iedere eerste beurt eigenlijk een powerclean. Dat voorslaan en de coordinatie bij het uitstoten blijft lastig...
side raises: 3x8x10
front raises: 3x8x10
liggende tricep extencions direct gevolgt door small bench: 8x30 8x40 3x6x50 (Laatste set liep ik vol... Ctrl,Alt,delete:o)
(EZ)barbell curl: 8x23 5x8x28

Tenminste weer eens een training die redelijk lekker liep........:)

Tjonge wat ben je toch een strever ;)....DL, BOR, MP, Raises, Extensions, Curls...het kan niet op, hé? Ik had je laatst verteld dat ik last had van mijn schouder...die is als sneeuw voor de zon verdwenen...ik doe geen raises meer, maar enkel nog MP en voor de rest BD en BOR en dat was het dan zo'n beetje...mja...ik ben dan ook "lazy" ;)...wellicht zie ik je maandag? Fijn overigens dat je weer een lekkere training had!

Gisteren squat op techniek getraint. Eerst een paar setjes met alleen het halter, en daarna opgebouwd tot 90kg. Ging wel lekker en Leon gaf ook aan dat het goed uit zag. Dit soort training vaker herhalen om de techniek er in te stampen.

Daarna bench met huggybear. Huggy wilde eigenlijk 5x5x150 maken, maar in de derde set moest ik de laatste rep corrigeren omdat het halter iedere rep steeds verder uit koers raakte. Teruggaan in gewicht bood geen soelaas, daar het halter uit koers bleef gaan. Waarom? Ik weet het niet. Blijft toch onvoorspelbaar, zo'n beer.....:D

Daarintegen wist hij me wel te motiveren, niks poep in de armen: DUWEN! En als zo'n grote beer bij je staat en zegt dat je moet duwen, dan duw je wel!;)

bench: 8x20 8x60 8x80 5x5x100.
flys: 8x10 3x8x12
smal optrekken: 3x5xbw
dip: 5x8xbw

De jonge gasten gingen ook weer goed. Zijn stuk voor stuk gedreven. Goed voor het moraal....:thumbs:

Gisteren squat op techniek getraint. Eerst een paar setjes met alleen het halter, en daarna opgebouwd tot 90kg. Ging wel lekker en Leon gaf ook aan dat het goed uit zag. Dit soort training vaker herhalen om de techniek er in te stampen.

Daarna bench met huggybear. Huggy wilde eigenlijk 5x5x150 maken, maar in de derde set moest ik de laatste rep corrigeren omdat het halter iedere rep steeds verder uit koers raakte. Teruggaan in gewicht bood geen soelaas, daar het halter uit koers bleef gaan. Waarom? Ik weet het niet. Blijft toch onvoorspelbaar, zo'n beer.....:D

Daarintegen wist hij me wel te motiveren, niks poep in de armen: DUWEN! En als zo'n grote beer bij je staat en zegt dat je moet duwen, dan duw je wel!;)

De jonge gasten gingen ook weer goed. Zijn stuk voor stuk gedreven. Goed voor het moraal....:thumbs:

Volgende week 5x5x102,5?
Er zat bij jou - in tegenstelling tot bij mij - wel duidelijk meer in, toch?

De halter bleef bij mij uit koers gaan omdat ik eigenlijk "op" was...na 3x5x150 ben ik leeg, en probeer dan via de z.g. J-curve nog een rep eruit te persen, ik "durfde" dat gisteren niet te zeggen :o maar op = op!

En een beer is en blijft een wild dier, en die zijn nu eenmaal onvoorspelbaar, zelfs als ze goed zijn afgericht ;)

Training gisteren:

deadlift: 8x60 8x80 8x100 5x5x120 Voelde goed en zag er technisch ook goed uit.:thumbs:
dumbbell row: 5x8x22
military press: 8x20 8x30 8x40 3x6x45
triceps extencions EZ halter: 8x28 8x38 3x8x48

Ging lekker. Ik zou er bijna plezier in krijgen...;)

nette training!

Bedankt. Jij succes met je 5/3/1 schema, al begrijp ik niet goed wat de gedachtengang van dit principe is. Maar ik zal je log in de gaten houden om te kijken of het voor jou werkt.

Training vandaag:
squat: 2x8x20(leeg halter) 8x60 8x80 8x100 7x110 3x8x100. Dat setje van 110 was een vergissing. Halter verkeert geladen:(. Wilde eigenlijk 5x8x100 doen. Techniek zag er weer goed uit, echter bij de laatste set worden de beurtjes toch ietjes slordig. Wellicht is 8 herhalingen te hoog zodat ik t.g.v. vermoeidheid de herhalingen niet meer even netjes maak. Volgende keer op 6 en misschien een setje meer....
bench: 8x60 8x80 3x5x100 4x100:( en 3x100:( op is op. Willy stond achter me. Is een paar kilo lichter als huggy. Maakt minder indruk....:D
Flys: 5x8x15
Smal optrekken: 3x8xbw Bij deze oefening merk ik dat de blessure nog niet geheel weg is. Maar de fysio heeft aangegeven dat ik toch weer langzaam moet gaan belasten. Bij deze dan....
dip: 5x8xbw
ez barbell curl: 8x18 5x8x28

bench: 8x60 8x80 3x5x100 4x100:( en 3x100:( op is op. Willy stond achter me. Is een paar kilo lichter als huggy. Maakt minder indruk....:D

Ben ik weer eens een training niet erbij, heb je meteen weer last van poep in de armen ;).

Het is niet altijd feest, en wellicht moet je ook effies wennen aan het 5x5 gebeuren, je traind toch met submaximale gewichten (je maakt in totaal 25 reps met zo'n 80% en dat is zwaarder dan een zwaar setje met b.v.85%)...voor mij persoonlijk werkt het goed...niet meteen de moed opgeven...doorgaan! En vergeet niet ruime pauzes te nemen...3 minuten is vrij normaal bij dit soort schema's!

Vandaag was het weer uitzonderlijk druk bij Leon, en mede daardoor erg warm. Het zweet vloeide dan ook rijkelijk, uitzonderlijk meer dan normaal:zweet:.
Vandaag ook weer een voor mij nieuw gezicht. Weer een jonge gast die wil proeven aan het powerliften. Juig ik alleen maar toe.:clap: Ging niet verkeert.Hij had ook zijn vader meegenomen, want die wilde wel eens zien waar we allemaal mee bezig waren, en.... hij trainde warempel ook nog netjes mee en deed het voor een eerste keer best goed:thumbs:!

Training vandaag:
Squat: 2x8x20 8x60 8x80 5x6x100
bench: 2x8x20 8x60 8x80 5x5x100 Huggy gaf iedere keer aan dat ik zwaarder moest gaan. Maar ik liet me niet verlijden. Word misschien ook een beetje lazy:D.....
smal optrekken 4x8xbw
tricep extencions ez bar: 8x28 8x38 5x8x48

5x5 @ 100 is netjes, maar heb ik geloof ik al regelmatig langs zien komen toch? waarom geen 2,5 er op ofzo?

5x5 @ 100 is netjes, maar heb ik geloof ik al regelmatig langs zien komen toch? waarom geen 2,5 er op ofzo?

Dat is wat ik bedoel, Starter...die 5x5x100kg gingen naar mijn mening vrij easy...ik had ook al aangedrongen op 2,5kg meer, maar Denkemenke liet zich niet "vermurwen"...heb bij zijn trainingsmaatje Willy er op aangedrongen om hem wat meer achter de veren te zetten :whip:we hebben al een lazy huggybear, strax hebben we ook nog een lazy denkemenke, en dat is teveel van het goeie, toch ;)

Als excuusje wil ik nog wel aanvaarden dat het gisteren inderdaad vrij warm was...ik presteerde ook beneden mijn kunnen :o

Vandaag met Huggy Bear naar het WK bankdrukken in Hamm Luxemburg geweest. Leon zou Joanne Schaeffer assisteren en moest om 5.30u vanuit haar woonplaats vertrekken. Dat was toch iets te vroeg voor mij en LAZY Huggy Bear.:)

Wij vertrokken om 7.30u en na een voorspoedige reis en maar 1x de weg vragen, (met dank aan huggy's talenknobbel:D)kwamen we even na 10.00u aan bij Hall Omnisport te Hamm.

Helaas waren we toch net iets te laat, waardoor we de eerste beurten van de nederlandse dames hadden gemist. Maar wat we daarna gezien hebben maakte alles goed. Ielja Strik prolongeerde haar wereldtitel in de -90kg klasse met 170kg. 177kg in haar laatste beurt was net te zwaar. Joanne Schaeffer werd wereldkampioene in de klasse 90+ met 187,5kg gevolgd door Brenda v.d. Meulen met 165kg.

2x het Wilhelmus. Ik kreeg tranen in mijn ogen. Niet van emotie, maar van de pijn in mijn oren want huggy zong zo vals.:D

Tot onze verbazing deed Huub Hetterschijt mee in de -125kg klasse. Hij zou gisteren eigenlijk in de -110kg klasse hebben meegedaan ware het niet dat hij 110,65kg woog....Zijn eerste beurt met 225kg zag er goed uit. De tweede met 232,5kg ook. Helaas werd deze afgekeurt omdat tijdens zijn beurt de hak van 1 van zijn voeten los kwam van de grond, en dat mag niet.... De derde beurt met 232,5kg kreeg hij last van zijn schouder. Jammer.

Wat me opviel in met name de -125kg klasse en in de +125kg klasse is dat heel wat lifters te hoog beginnen en vervolgens "uitbommen"(3misbeurten).
Of er waren lifters met zo'n klein shirt dat ze het halter niet op de borst kregen..

Daarintegen waren er ook mooie indrukwekkende beurten. Met name Frederik Smulter uit Finland. Wat was die man geladen:fire:. Hij werd dan ook wereldkampioen in de +125kg klasse met 337,5kg.

Leuke dag gehad:thumbs:!

Training gisteren:
Deadlift: 8x70 8x90 8x110 3x5x130
Dumbbell row: 1x8x22,5 5x8x27,5
Military press: 8x20 8x30 8x40 3x6x45
Dip: 5x8xbw
ez barbell curl: 8x28 3x8x38

Vandaag met Huggy Bear naar het WK bankdrukken in Hamm Luxemburg geweest. Leon zou Joanne Schaeffer assisteren en moest om 5.30u vanuit haar woonplaats vertrekken. Dat was toch iets te vroeg voor mij en LAZY Huggy Bear.:)

Wij vertrokken om 7.30u en na een voorspoedige reis en maar 1x de weg vragen, (met dank aan huggy's talenknobbel:D)kwamen we even na 10.00u aan bij Hall Omnisport te Hamm.

Helaas waren we toch net iets te laat, waardoor we de eerste beurten van de nederlandse dames hadden gemist. Maar wat we daarna gezien hebben maakte alles goed. Ielja Strik prolongeerde haar wereldtitel in de -90kg klasse met 170kg. 177kg in haar laatste beurt was net te zwaar. Joanne Schaeffer werd wereldkampioene in de klasse 90+ met 187,5kg gevolgd door Brenda v.d. Meulen met 165kg.

2x het Wilhelmus. Ik kreeg tranen in mijn ogen. Niet van emotie, maar van de pijn in mijn oren want huggy zong zo vals.:D

Tot onze verbazing deed Huub Hetterschijt mee in de -125kg klasse. Hij zou gisteren eigenlijk in de -110kg klasse hebben meegedaan ware het niet dat hij 110,65kg woog....Zijn eerste beurt met 225kg zag er goed uit. De tweede met 232,5kg ook. Helaas werd deze afgekeurt omdat tijdens zijn beurt de hak van 1 van zijn voeten los kwam van de grond, en dat mag niet.... De derde beurt met 232,5kg kreeg hij last van zijn schouder. Jammer.

Wat me opviel in met name de -125kg klasse en in de +125kg klasse is dat heel wat lifters te hoog beginnen en vervolgens "uitbommen"(3misbeurten).
Of er waren lifters met zo'n klein shirt dat ze het halter niet op de borst kregen..

Daarintegen waren er ook mooie indrukwekkende beurten. Met name Frederik Smulter uit Finland. Wat was die man geladen:fire:. Hij werd dan ook wereldkampioen in de +125kg klasse met 337,5kg.

Leuke dag gehad:thumbs:!

Training gisteren:
Deadlift: 8x70 8x90 8x110 3x5x130
Dumbbell row: 1x8x22,5 5x8x27,5
Military press: 8x20 8x30 8x40 3x6x45
Dip: 5x8xbw
ez barbell curl: 8x28 3x8x38

Ik had mijn "story" over het wk ook al in mijn log gezet...verschilt nauwelijks van jouw versie...behalve dan dat ik vals zou zingen ???...wel een beetje op je woorden letten...volgend jaar doe ik mee aan de X-factor, je hebt te maken met Nederlandse Paul Potts :roflol:

Het was inderdaad een leuke en leerzame dag...en het verbaasde mij ook dat er zovelen uitbomden en had dezelfde conclusies als jou getrokken!

Het heeft dit jaar lang geduurd, maar deze week moest ik er toch aan geloven: hooikoorts. Tranen:janken:vertroebelen je normaal zo scherpe blik, je neus kon wel diaree hebben: het loopt er allemaal zo uit, iedereen in een straal van een meter vol niezen, en ... geen lucht. En als je iets hard nodig hebt bij een training, dan is het lucht. Gelukkig heb ik medicijnen die vrij snel aanslaan en ...het begon te regenen. Dus vanavond gewoon gaan trainen. Ik was wel wat laat:o.Ondanks dat het niet druk was, was het wel weer warm: flink zweten dus:zweet:.

Squat: paar setjes met halter daarna 8x60 8x80 6x100 5x5x110. Techniek bleef alle beurten goed.
bank: 8x60 8x80 6x100 en om mijn kritische loglezertjes tegemoed te komen: 5x5x105.
breed optrekken 5x5xbw Ondanks dat de fysio heeft aangegeven dat de blessure hersteld is, zet ik bij deze oefening toch niet met overtuiging aan. Watje :o? Of valt dit onder de kategorie "no brain, no gain":rolleyes:? Of erger nog, ben ik gewoon te zwaar :eek:!?

Het heeft dit jaar lang geduurd, maar deze week moest ik er toch aan geloven: hooikoorts. Tranen:janken:vertroebelen je normaal zo scherpe blik, je neus kon wel diaree hebben: het loopt er allemaal zo uit, iedereen in een straal van een meter vol niezen, en ... geen lucht. En als je iets hard nodig hebt bij een training, dan is het lucht. Gelukkig heb ik medicijnen die vrij snel aanslaan en ...het begon te regenen. Dus vanavond gewoon gaan trainen. Ik was wel wat laat:o.Ondanks dat het niet druk was, was het wel weer warm: flink zweten dus:zweet:.

Squat: paar setjes met halter daarna 8x60 8x80 6x100 5x5x110. Techniek bleef alle beurten goed.
bank: 8x60 8x80 6x100 en om mijn kritische loglezertjes tegemoed te komen: 5x5x105.
breed optrekken 5x5xbw Ondanks dat de fysio heeft aangegeven dat de blessure hersteld is, zet ik bij deze oefening toch niet met overtuiging aan. Watje :o? Of valt dit onder de kategorie "no brain, no gain":rolleyes:? Of erger nog, ben ik gewoon te zwaar :eek:!?

Ik ben één van die kritische lezers...5x5x105 BD :eek: tjonge :bow:...heel goed :thumbs: ben trots op je ;).

Je had het laatst nog erover dat je het leuk zou vinden om wat meer respons te krijgen in je log...welnu...ik zit alweer midden in een heftige discussie...laat maar gewoon weten dat je natural bent en laat je negatief uit over doping dan komt het wel goed ;) :p

Ik ben één van die kritische lezers...5x5x105 BD :eek: tjonge :bow:...heel goed :thumbs: ben trots op je ;).

Je had het laatst nog erover dat je het leuk zou vinden om wat meer respons te krijgen in je log...welnu...ik zit alweer midden in een heftige discussie...laat maar gewoon weten dat je natural bent en laat je negatief uit over doping dan komt het wel goed ;) :p

Nee, nee Huggy. Bedankt. Vooropgesteld dat ik je standpunt in deze deel, ik ben iets minder radicaal, laten we zeggen gematigd en wil me dus ook niet moe tikken aan dat soort discussies. Ik zou er nog dikke onderarmen van krijgen.;) Als er iemand is die daar behoefte aan heeft, dan verwijs ik ze wel door naar jouw logje.... Ik hou het wel op de reactie van een enkele trouwe, soms ietwat kritisch lezertje.:D

Training vandaag
squat: paar setjes met halter daarna 8x60 8x80 6x100 5x120 5x125
bench:8x60 8x80 6x100 5x110 3x115 hadden er eigenlijk 5 moeten zijn:(
deadlift 8x70 6x90 6x110 5x130 5x140
smal optrekken 4x6xbw

Training vandaag:

Squat: 5x60 5x75 5x90 5x105 5x112,5 8x95
Bench: 5x60 5x70 5x80 5x90 5x100 8x85
Deadlift: 5x70 5x85 5x100 5x115 5x127,5 8x105

Ging goed.:)

Hoi Denkemenke, leuk dat je samen met Leon en de kids bent komen kijken naar het Open LK vrachtwagentrekken!
Jammer dat het weer zo slecht was.

In augustus is het NK...in Brunssum...alleen maar vrachtwagentrekken in harnaspull...ik heb de intentie om daaraan mee te doen...wellicht ook wat voor jou om in de -100kg klasse mee te doen?

Hoi Denkemenke, leuk dat je samen met Leon en de kids bent komen kijken naar het Open LK vrachtwagentrekken!
Jammer dat het weer zo slecht was.

In augustus is het NK...in Brunssum...alleen maar vrachtwagentrekken in harnaspull...ik heb de intentie om daaraan mee te doen...wellicht ook wat voor jou om in de -100kg klasse mee te doen?

Och, het lijkt me wel eens leuk om te doen, maar om nu meteen aan het NK deel te nemen.... iets te hoog gegrepen denk ik. Als er weer eens een gelegenheid is om deel te nemen aan een "vrachtwagentrektraining"moet je maar een seintje geven. Ik denk dat de rest dat ook wel leuk zal vinden.

Training vandaag:
squat 5x60 5x80 5x100 5x115 2x5x125 8x95
bench 5x60 5x80 5x90 5x100 2x5x110 8x90
deadlift 5x80 5x100 5x120 5x130 2x5x140

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven