XXL Nutrition

Dennisik, road to 95kg

Oppassen met die schouder. Ik heb een chronisch verdoete schouder door de stomiteit om maar door te blijven trainen. Nette DL btw.

Rug

Deadlift
8x60kg
8x100kg
5x140kg
7x170kg
0x190kg - triest

Dumbbell row
10x25kg

Gestopt, kreeg steeds meer last van aanhechting borst/schouder.
Voelt gewoon niet goed, doet niet zozeer pijn. Maar het hoort niet.
Hier zit de pijn
eIRGO.jpg

Donderdag ook al last gekregen na schouder training, volgens mij had ik er woensdag geen last van. Training van maandag skip ik sowieso, wie weet dinsdag lichtjes benen. Of deload week met veel fietsen.

Tja wat moet ik over de deadlift zeggen, moet gewoon accepteren dat ik een slappe k*t ecto ben. Kwa krachtstats gaat het zo snel omhoog als dikke stront door een trechter. Wie weet dat ik met mijn BB doelstellingen meer geluk heb, maar gezien mijn k*t genen zal dat wel niet. Maak de cut af en dan weer lekker bulken, kijken wat dat oplevert.

Heb niet heel je log door gelezen, maar ben je al naar een fysio geweest met je schouder? Ik ken nog al wat mensen die door het trainen ook last hebben gekregen op die plek. Paar daar van hebben ook lang daar mee door getraind. Dit heeft bij hun uit eindelijk geleid tot een lange tijd (een maand of 9, soms zelfs langer) niet kunnen trainen (ja enkel oefeningen van de fysio en wat benen en cardio) Laat je schouder dus op tijd rusten.

hmm ja op dat punt heb ik ook wel is last, maar dan is het bij side raises dus die laat ik er nu ook uit.

Altijd oppassen met schouders..

heb daar ook soms last van bij benchpress en db fly's etc, gewoon weekje geen borst trainen en schouders en komt het wel goed

heb daar ook soms last van bij benchpress en db fly's etc, gewoon weekje geen borst trainen en schouders en komt het wel goed

Als je er regelmatig last van hebt en het ook terug blijft komen dan is een weekje rust niet genoeg. Sowieso als het terug blijft komen doe je iets verkeerd. Wees zuinig op je schouders als je ze verdoet dan zul je nooit meer kunnen trainen zoals je gewend bent.

Heb niet heel je log door gelezen, maar ben je al naar een fysio geweest met je schouder? Ik ken nog al wat mensen die door het trainen ook last hebben gekregen op die plek. Paar daar van hebben ook lang daar mee door getraind. Dit heeft bij hun uit eindelijk geleid tot een lange tijd (een maand of 9, soms zelfs langer) niet kunnen trainen (ja enkel oefeningen van de fysio en wat benen en cardio) Laat je schouder dus op tijd rusten.

Hey, daar had ik ook pijn aan de linker kant na vorige maandag bankdrukken. Ben rest van de week wel gaan trainen en pijn is wel weggegaan.

Maar heb nu pijn linkerkant lats, denk omdat ik aan de linkerkant was verzwakt door mindere schouderkracht van de pijn.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.308
7x170 vind ik helemaal niet verkeerd broski.
Sterkte met je schouder maat.;)
Thanks goos!

Oppassen met die schouder. Ik heb een chronisch verdoete schouder door de stomiteit om maar door te blijven trainen. Nette DL btw.
Jep, ik ga er rustig mee om. Pas knallen wanneer pijn weg is.

Precies dit.

Slap ben je trouwens echt niet.
Nah, maar ben ook niet sterk echt.

Nee nog niet naar fysio geweest, ik kijk deze week nog even aan. Als het dan niet weg is even naar de huisarts, heb ook nog niet echt de oorzaak gevonden. Heel af en toe heb ik er last van, enkel als ik de beweging nadoe heb ik er geen last van of ik doe de beweging niet goed na.

Je hebt helemaal gelijk ermee inderdaad, ga er goed mee oppassen. Wil het weer 100% hebben voordat ik weer iets met die spieren ga doen.

hmm ja op dat punt heb ik ook wel is last, maar dan is het bij side raises dus die laat ik er nu ook uit.

Altijd oppassen met schouders..
Side raises kreeg ik er inderdaad last van, die gaat er vanaf nu ook uit.

Denk eerder dat het aan Side Raises ligt, heb er nog nooit last van gehad tijdens bench of fly's

Als je er regelmatig last van hebt en het ook terug blijft komen dan is een weekje rust niet genoeg. Sowieso als het terug blijft komen doe je iets verkeerd. Wees zuinig op je schouders als je ze verdoet dan zul je nooit meer kunnen trainen zoals je gewend bent.
Dit is pas de 1ste keer dat ik er last van heb, dus eerst week rust en vanuit daar anticipeer ik wel. Side raises laat ik eruit zoals hierboven, wss zal dat de oorzaak zijn. Dat is de enige oefening die ik erin heb gegooid terwijl het daarvoor altijd goed ging.

Hey, daar had ik ook pijn aan de linker kant na vorige maandag bankdrukken. Ben rest van de week wel gaan trainen en pijn is wel weggegaan.

Maar heb nu pijn linkerkant lats, denk omdat ik aan de linkerkant was verzwakt door mindere schouderkracht van de pijn.
Ermee oppassen dus.

Samenvatting: Grote kans dat het door Side Raises komt, die gooi ik eruit. Volgende week sla ik borst en schouders sowieso over, rest kijk ik nog aan. Ga pas knallen wanneer schouder 100% is, is dat na een week nog niet zo ga ik naar de huisarts/fysio.

Ja voorzichtig mee zijn. Sowieso geen hpuding bij oefeningen aannemen waardoor je de oefening wel kunt doen maar de pijn niet voelt. Hierdoor kun je bepaalde spieren op een andere manier gaan belasten wat uiteindelijk weer meer problemen oplevert.

Maar ducces ermee

Volgens mij is dit een knelling van een zenuw, not sure, maar heb dit ook weleens gehad en dan deed het bij een side raise beweging inderdaad pijn terwijl ik die oefening nooit deed.
Me broekriem aantrekken bijv deed ook gruwelijk pijn (met linkerarm van rechts naar links trekken).

Ik heb er ook last van, kreeg er last van nadat ik zonder op te warmen chin ups deed ???

Nu, een dikke maand later, is het bijna weg :D

• #2.312
Ja voorzichtig mee zijn. Sowieso geen hpuding bij oefeningen aannemen waardoor je de oefening wel kunt doen maar de pijn niet voelt. Hierdoor kun je bepaalde spieren op een andere manier gaan belasten wat uiteindelijk weer meer problemen oplevert.

Maar ducces ermee
Nee ik ontlast gewoon heel de plek, licht of zwaar anders of niet. Gewoon totaal niet, totdat de pijn weg is.

Thanks iig!

Volgens mij is dit een knelling van een zenuw, not sure, maar heb dit ook weleens gehad en dan deed het bij een side raise beweging inderdaad pijn terwijl ik die oefening nooit deed.
Me broekriem aantrekken bijv deed ook gruwelijk pijn (met linkerarm van rechts naar links trekken).
Deed slechts enkele keren pijn bij side raises, hele tijd terug. Heb er vandaag weinig last van, slechts bij enkele bewegingen voelde ik het.

---------- Post toegevoegd Sat 30 Jul 2011 om 23:55 ----------

Ik heb er ook last van, kreeg er last van nadat ik zonder op te warmen chin ups deed ???

Nu, een dikke maand later, is het bijna weg :D

Denk zelf dat het door side raises komt, chins doe ik nooit. Enkel pull up, maar daar nooit last mee gehad.

Bij sides had ik er (nadat de pijn er al was dus) wel veel last van.. ben ze toen ook veel lichter gaan doen voor een tijdje.

• #2.314
2 Kleine rug foto's

FTH25.jpg

cx9Sr.jpg
Gaat niet zozeer om vp, dat geeft deze pose toch verkeerd weer. Al zie ik toch wel wat verschil met de vorige foto paar maanden terug.

Laatst bewerkt:
Je ziet wel dat er aardig wat mass op zit, vp lijkt alleen wel aan de hoge kant? Maar kan ook vertekenen.

• #2.316
Je ziet wel dat er aardig wat mass op zit, vp lijkt alleen wel aan de hoge kant? Maar kan ook vertekenen.

Vertekent heel erg, net even betere foto's gemaakt. Daar schat ik het 13 a 14% op. Komt door pose/licht en dergelijke.

Dalijk ook even wielrennen, ben totaal niet tevreden over het eten/cardio deze week. Volgende week dus 2x zo hard inhalen. Maandag, dinsdag en woensdag wielrennen waarschijnlijk + zaterdag en/of zondag.

---------- Post toegevoegd Sun 31 Jul 2011 om 18:17 ----------

qWTLU.jpg

T2jso.jpg

NNqeV.jpg

Tada, schets denk een beter beeld. Ondanks de mindere pose's

Laatst bewerkt:
  • #2.317
Zo net even gefietst, was heerlijk. Had wat goed te maken deze week, morgen weer stuk fietsen.

Afstand: 32,28km
Average: 23,77km/u
Tijd: 1u 26min
Top: 45.0 km/u

Cals: 1230

Dat is mogelijk, maar het kunnen meerdere dingen zijn.

---------- Post toegevoegd Sun 31 Jul 2011 om 22:39 ----------

Nee ik ontlast gewoon heel de plek, licht of zwaar anders of niet. Gewoon totaal niet, totdat de pijn weg is.

Thanks iig!

Ja, hopelijk is het snel over en blijft het weg.

Terug
Naar boven