MuscleMeat

Dennisik, road to 95kg

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.041
sterk kerel, vind je dumbbellpresses na de bench ook sterk! 120 eind van het jaar, das binnen 2 maanden... ben benieuwd
Nu je het zegt inderdaad, dat zijn nog maar 2 maanden :D

We shall see. Denk dat 115kg er nu wel inzit, ach we werken door. We gaan het zien wat lukt.
Lekkere bench man, en succes met je doel voor het einde van het jaar. Dat was ook mijn doel maar dat zit er even niet meer in helaas.
Danku! Ben benieuwd of ik het ga halen, maar ach heb nog 8 weken dus wie weet gaat het lukken.

Whaha lol :P Bij ons liep ok zo'n faalinstructeur rond, volgens mij istie nieuw. Probeerde een ecto die stond te trillen met 30kg op een handoek in zn nek te leren squatten, ging ie het voordoen, hij zakken eindigt ie op zn tenen :headbang:

Nice train verder.

• #3.043
Whaha lol :P Bij ons liep ok zo'n faalinstructeur rond, volgens mij istie nieuw. Probeerde een ecto die stond te trillen met 30kg op een handoek in zn nek te leren squatten, ging ie het voordoen, hij zakken eindigt ie op zn tenen :headbang:

Nice train verder.
Hehe, had net ook een instructeur die leek er wel verstand van te hebben. Hij zei dat je beter je voeten recht kan houden ipv van beetje naar buiten. Ik doe ze altijd naar buiten, eens even lezen/kijken wat het beste is.

LB1

Squat
12x50kg
8x50kg
8x70kg
3x5x80kg

Leg extension
3x12x40kg

Seated calf raise
12x30kg
12x50kg
12x65kg

abs

Note: Opzich wel lekkere training, knie voelde goed aan tijdens squat. Tijdens leg extension wel beetje last van, iemand goeie been oefeningen die de knie ontzien? Hopelijk morgen ook geen last ervan dan weet ik zeker dat de pijn afneemt. Had vanmiddag nog wel een bloedsuiker waarde van 1,9 dat is wel pr'tje lager dan dat of ik lig gestrekt.

goed dat het beter gaat met je knie :D leg ext is altijd tricky voor je knie.

ik zelf squat het liefste met de voeten een tikkeltje naar buiten. want ik squat toch niet met mijn knieen perfect naar voren, die buigen altijd iets naar buiten.

• #3.045
goed dat het beter gaat met je knie :D leg ext is altijd tricky voor je knie.

ik zelf squat het liefste met de voeten een tikkeltje naar buiten. want ik squat toch niet met mijn knieen perfect naar voren, die buigen altijd iets naar buiten.

Ik vind hem ook wel tricky, maar wil knie nu nog zoveel mogelijk ontzien en focussen op squads. Wou wel 2de oefening voor quadriceps doen dus kwam je bij zoiets. Vind dit beter dan legpress imo.

Ik vind hem ook wel tricky, maar wil knie nu nog zoveel mogelijk ontzien en focussen op squads. Wou wel 2de oefening voor quadriceps doen dus kwam je bij zoiets. Vind dit beter dan legpress imo.

nog nooit een blessure gehad bij de knie behalve, je raad het al, bij de leg ext. voor dat je het weet overstrek je of er gaat net iets fout en je bent ****ed.

• #3.047
nog nooit een blessure gehad bij de knie behalve, je raad het al, bij de leg ext. voor dat je het weet overstrek je of er gaat net iets fout en je bent ****ed.

Ja ik schat dat mijn blessure door of de leg ext. komt of door over training. Leg extension gaat er ook uit, vind het een fijne oefening maar vind hem te blessure gevoelig.

Leg extensions zijn inderdaad erg blessuregevoelig zelf ook ondervonden.

Je kan barbell/dumbbell lunges doen als afmaker in plaats van extensions?

• #3.049
Leg extensions zijn inderdaad erg blessuregevoelig zelf ook ondervonden.

Je kan barbell/dumbbell lunges doen als afmaker in plaats van extensions?
Ik ga die eens proberen inderdaad, leg extension gooi ik eruit. Het voelde al niet goed, en nu lijkt mijn knie weer te tikken iets wat ik de afgelopen 2 weken niet had :fuu:

Ik ga die eens proberen inderdaad, leg extension gooi ik eruit. Het voelde al niet goed, en nu lijkt mijn knie weer te tikken iets wat ik de afgelopen 2 weken niet had :fuu:
Haha, heel herkenbaar gaat met pieken en dalen. Meestal na benendag, waarbij ik ook leg extensions doe (deed). Morgen ga ik ook lunges proberen.

Squat met tenen naar buiten want heup.

Nice dat je knie goed aanvoelt, beenoefening die knie ontziet, ik zou deadliften, verder kan ik niks verzinnen

• #3.052
Haha, heel herkenbaar gaat met pieken en dalen. Meestal na benendag, waarbij ik ook leg extensions doe (deed). Morgen ga ik ook lunges proberen.
Hopelijk is het morgen ook gewoon zoals het hoort, lunges eens proberen ja.

Squat met tenen naar buiten want heup.

Nice dat je knie goed aanvoelt, beenoefening die knie ontziet, ik zou deadliften, verder kan ik niks verzinnen
Betreft tenen dacht ik ook al, kon het alleen niet goed onderbouwen. Deadliften is inderdaad ook een hele goeie optie.

heey dennis hoe gaat ie hier?

• #3.054
UB2

Shoulder Dumbbell press
10x18kg
5x22kg
5x26kg
8x30kg
4x34kg (Laatste hele lichte spot)

PP
5x60kg
5x70kg
0x80k 2x Fail

Dumbbell press
5x34kg
5x38kg (last van schouder)

Compound row
Latpull down

Cable pushdown

Dumbbell curl

Denk dat ik overstap op split of ga DE/ME dagen toepassen. Merk gewoon dat ik minder snel herstel en wat meer last begin te krijgen van kleine pijntjes. Reageer/post wel eind van deze week als ik zin heb.

Flinke DB press. Doe het je niet na!

Respect voor die dumbbell presses na de dumbbell schoulder en pp's!:D:thumbs:

Denk dat ik overstap op split of ga DE/ME dagen toepassen. Merk gewoon dat ik minder snel herstel en wat meer last begin te krijgen van kleine pijntjes. Reageer/post wel eind van deze week als ik zin heb.

Even heel goed opletten, je weet hoe het met mij is gegaan en dat wil je niet. Ik had eigenlijk een soort gelijke situatie als jij denk ik.

Ik sta ook met mn tenen meer naar buiten tijdens squatten maar als ik loop doen ze dat ook. Zelfde verhaal op een snowboard etc. Met deadliften wel bijna recht. Oja: dikke presses idd!

• #3.060
Flinke DB press. Doe het je niet na!

Respect voor die dumbbell presses na de dumbbell schoulder en pp's!:D:thumbs:

Even heel goed opletten, je weet hoe het met mij is gegaan en dat wil je niet. Ik had eigenlijk een soort gelijke situatie als jij denk ik.

Ik sta ook met mn tenen meer naar buiten tijdens squatten maar als ik loop doen ze dat ook. Zelfde verhaal op een snowboard etc. Met deadliften wel bijna recht. Oja: dikke presses idd!

Presses gingen wel had beter verwacht. PP was ook beetje jammer, 5x70kg ging wel bij 80kg gewoon dood op het punt waar ik mijn explosiviteit miste. Daar dus aan werken.

LB2

Deadlift
8x60kg
8x80kg
8x100kg
3x5x120kg

- leg curl

- calf raise
- standing calf raise

- buik

Deadlift grip was echt om te huilen, t/m 100kg alles pronated daarna mixed grip. Moest gewoon doorbijten om set af te maken, paar weken terug deed ik 8x150kg nu echt veel moeite met 120kg. Denk dat het komt omdat ik gister rug deed, volgende keer straps gebruiken.

Terug
Naar boven