MuscleMeat

Dennisik, road to 95kg

Is al achterhaald, is onlangs keer gepost hier op DBB dat onderzoek.

Maar dat zeg ik ook tegen alle ecto's hoor die hun benen niet trainen, ze weten het toch niet :trollface:

:roflol:

Jammer van dat barfen.. Doe je toch niks meer aan. En verstandig dat je niet door bent gegaan. Op naar de volgende train :)

Is al achterhaald, is onlangs keer gepost hier op DBB dat onderzoek.

Maar dat zeg ik ook tegen alle ecto's hoor die hun benen niet trainen, ze weten het toch niet :trollface:
Ik vertel helemaal niks over benen..ik zeg altijd dat squatten slecht is voor je knieen en deadliften voor je rug...

zo hou ik het powerrack lekker voor mezelf!:o:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.223
Borst, Buik

- buik

Bench
8x20kg
8x50kg
8x70kg
5x90kg

5x97,5kg
5x97,5kg
5x97,5kg

Dumbbell Press
8x30kg
8x36kg
5x42kg

Cable Fly's
12x35kg
12x45kg
12x60kg

- buik

Note: Ach de gewichten zijn leuk, maar om nou te zeggen dat er progressie inzit.
Denk volgende week even repout met 100kg.

lekker bezig dennis! i like:)

Wel nice gewichten idd. Misschien eens wat repranges variereb?

• #3.226
't gaat
Wel nice gewichten idd. Misschien eens wat repranges variereb?
Ja, ja weet niet wat ik moet doen.

Feit is iig dat ik split te lang heb uitgemolken. Ik vind het een ideaal schema, werkt goed maar de progressie heb ik nu even niet. Voeding zit opzich wel goed, en ik spring voor de trein als mijn lichaam zegt dat nu al de groei eruit is.

Ik heb gewoon iets totaal anders nodig, high reps vind ik bagger maar misschien moet ik eraan geloven voor 6 weken.

Zat aan Bloods and Guts te denken, mss dat ik die toch wel ga doen.

Ja of piramide-style opbouwen naar zware doubles/triples ofzo. Is wel meer te verzinnen dan high-rep toch? Anders eens UB/LB proberen zoals ik nu doe voor een tijdje?

• #3.228
Ja of piramide-style opbouwen naar zware doubles/triples ofzo. Is wel meer te verzinnen dan high-rep toch? Anders eens UB/LB proberen zoals ik nu doe voor een tijdje?

UB/LB al gedaan, ging wel nice maar herstelde niet goed wat tot gevolgen had wat overtraining/blessure's.

Doubles/triples is wel nice, maar als je meerder weken >90% 1rm traint ga jeachteruit (Tenminste dat denk ik, keer in onderzoek gelezen. Heb eigenlijk nog nooit weken achterelkaar doubles op 95% 1rm gedaan)

Piramide zou ook wat kunnen zijn.
12-9-6 bijv of 10-8-6

Ik zie opties :)

• #3.230
Ik ook

Nu nog de juiste kiezen

:fuu:

Mooi man die setjes met 97,5. Ik ben benieuwd hoe 100 je afgaat.

Hoppa, de 100 is weer in zicht @ de BP!

En ga gewoon lekker een paar weken pompen 4 life! :D

Gewoon pyramide keer proberen, zal je niet tegenvallen.

Wat bij mij goed werkt op 'assistance' (volg Wendler, dus de hoofdoefeningen doe ik zo) is het volgende: bijvoorbeeld benchpress, je zet je zelf een doel, ik wil 30 reps halen in 4 sets met 90 kg. Je gaat hierbij net niet tot falen iedere set. Eerste set: 8 reps, 2e set: 8 reps, 3e set: 7 reps, 4e set: 7 reps. Doel bereikt, de week erop doe je 92.5 kg: Eerste set: 8 reps, 2e set: 7 reps, 3e set, 7 reps, 4e set: 6 reps (30 reps niet gehaald in 4sets, dus een 5e set erbij), 5e set: 5 reps. En de week erop probeer je hetzelfde gewicht dan wel de 30 reps in 4 sets te halen.

Voordeel van deze manier: Je zit sowieso ideaal qua totale reprange, tussen 30 en 50 is ideaal voor hypertrofie + je zit qua intensiteit ook altijd in de juiste zone.

Wat bij mij goed werkt op 'assistance' (volg Wendler, dus de hoofdoefeningen doe ik zo) is het volgende: bijvoorbeeld benchpress, je zet je zelf een doel, ik wil 30 reps halen in 4 sets met 90 kg. Je gaat hierbij net niet tot falen iedere set. Eerste set: 8 reps, 2e set: 8 reps, 3e set: 7 reps, 4e set: 7 reps. Doel bereikt, de week erop doe je 92.5 kg: Eerste set: 8 reps, 2e set: 7 reps, 3e set, 7 reps, 4e set: 6 reps (30 reps niet gehaald in 4sets, dus een 5e set erbij), 5e set: 5 reps. En de week erop probeer je hetzelfde gewicht dan wel de 30 reps in 4 sets te halen.

Voordeel van deze manier: Je zit sowieso ideaal qua totale reprange, tussen 30 en 50 is ideaal voor hypertrofie + je zit qua intensiteit ook altijd in de juiste zone.

Hmm interessant! En wat doe je met assistance?

• #3.236
Mooi man die setjes met 97,5. Ik ben benieuwd hoe 100 je afgaat.
Ben benieuwd inderdaad.

Hoppa, de 100 is weer in zicht @ de BP!

En ga gewoon lekker een paar weken pompen 4 life! :D
>15 reps is zinloos vind ik, pomp heb je geen ruk aan. Maar zal eens gek doen vanavond.
Gewoon pyramide keer proberen, zal je niet tegenvallen.
Kan, of het gene hierbeneden.

Heb dit ook al in Frank ze log gelezen inderdaad. Zag er ook wel interessant uit, deed het zo ook op de Pull ups met 50 reps.
Eens even over nadenken wat leuk zou zijn.
Hmm interessant! En wat doe je met assistance?
Dit

Gewicht gaat opzich de goeie kant op, weeg in de avond rond de 91kg.
Maar de tantjes, ik word dik :roflol:
Zal taille is in de ochtend metten.

Laatst bewerkt:
Ik bedoel dat ik dit toepas op assistance (2 oefeningen), en de hoofdoefeningen doe ik volgens Wendler :p Het is natuurlijk wel redelijk saai omdat je een hele oefening met hetzelfde gewicht bezig bent... Ik zou zeggen: give it a try!

Meerdere weken >90% van je 1rm is vrij belastend, daarom heeft Wendler elke 4e week deload week. Ik denk dat je het ongeveer 4-6 weken vol kan houden zonder rustweek. Maar dan nog is het vrij intensief en je doet al tijden high intensity. Ik zou wat meer sub-maximaal gaan trainen, afwisselen met flinke triples en doubles.

Ik lul maar wat, ik zou gewoon eens iets totaal anders doen :o

3x5x97,5 is niet mis trouwens.

• #3.240
Klinkt zeker interessant om in reps te gaan denken ipv van in reps en sets..

Mooi benchwerk weer Dennis!:D 3x5x97.5kg vind ik niet mis! Volgende keer 3x5x100kg:thumbs:
Volgende week rep out, heb al 3x5x100kg keer gedaan.

Ik bedoel dat ik dit toepas op assistance (2 oefeningen), en de hoofdoefeningen doe ik volgens Wendler :p Het is natuurlijk wel redelijk saai omdat je een hele oefening met hetzelfde gewicht bezig bent... Ik zou zeggen: give it a try!
Saai vind ik dat niet, heb ik al vaker gedaan. Ik zal er eens over nadenken. Bloods and Guts staat ook vrij hoog in de lijst!

Meerdere weken >90% van je 1rm is vrij belastend, daarom heeft Wendler elke 4e week deload week. Ik denk dat je het ongeveer 4-6 weken vol kan houden zonder rustweek. Maar dan nog is het vrij intensief en je doet al tijden high intensity. Ik zou wat meer sub-maximaal gaan trainen, afwisselen met flinke triples en doubles.

Ik lul maar wat, ik zou gewoon eens iets totaal anders doen :o

3x5x97,5 is niet mis trouwens.
Huh wat?

Submaximaal (bijv 80%) en daarop doubles/triples doen, raad je aan?

---------- Post toegevoegd Tue 13 Dec 2011 om 21:08 ----------

Benen, Biceps

Squat
8x20kg
8x60kg
8x90kg
5x110kg
5x110kg

- 4 set calfs

Dumbbell Curl
8x14kg
5x18kg
3x5x21kg

Barbell curl (ex stang)
5x20kg
5x25kg
5x30kg
7x35kg

Note: Kak, t*fus h**ren training. Squat bij de 110kg deed pijn, weer in de linker knie. Denk je eindelijk dat het weg is komt het weer 2x zo hard terug. Helemaal kaka, schijt t*fus irritant. Squat voelde gewoon licht bij 110kg, maar pijn weerhoud mij om zwaarder te gaan.

Heb al paar keer gelezen, oa eddine heeft keer gezegd dat bandjes (Knee wraps) om de knie wel willen helpen.
Zal even keer topic openen, kijken of meer mensen het hebben. Schijt irritant is dit.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven