AndroidHealthClinic

Dennisik, road to 95kg

Aai k*t man. Toch maar langs fysio anders? want je hebt er wel buitengewoon lang last van.

Hoelang heb je nu al last van je knie?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.243
Aai k*t man. Toch maar langs fysio anders? want je hebt er wel buitengewoon lang last van.
Zit er denk wel aan.
Hoelang heb je nu al last van je knie?
Geen idee, lang. (vanaf 27 sep)

Maar had er de afgelopen weken nergens last van, vorige week 8x110kg gedaan en toen voelde het ook goed. Had er amper last van in het dagelijks leven de afgelopen 2 weken. Nu deed die behoorlijk irritant. Kan mss ook aan deadlift liggen.

Ga toch eens langs die fysio man.. Niet zo koppig! :D

Ik weet, maarja ging nu weken goed en dan 1x niet.
Ik had het idee dat er progressie in zat.

Als het dit jaar niet voorbij is, dan ga ik naar de fysio!

Nog 3 weken afwachten damn, als je nu gelijk gaat krijg je hoogstwaarschijnlijk een soort sticker op je knie geplakt waarbij je die tintelingen niet meer voelt en na een week of 2 heb je totaal geen last meer van.

• #3.247
Nog 3 weken afwachten damn, als je nu gelijk gaat krijg je hoogstwaarschijnlijk een soort sticker op je knie geplakt waarbij je die tintelingen niet meer voelt en na een week of 2 heb je totaal geen last meer van.
Heb totaal geen last ervan zoals ik al zei, ook geen tintelingen helemaal niks.
Afgelopen weken geen last van tintelingen tijdens fietsen/motorrijden/lopen/squatten.

Vandaag enkel wat pijn in de linkerknie. Iets zeurende pijn bij de neer gaande beweging bij een relatief zwaar gewicht.
20/60/90kg voelde gewoon prima en lekker. Enkel de 110kg voelde niet 100% en links deed dat wat pijn in de knie.

Moet je voor de grap eens zoeken op www.kngfrichtlijnen.nl naar een knie-letsel richtlijn (als die er letterlijk is) en dan de hersteltijd. En dan moet je er dus nog rekening mee houden dat je herstelgerichte therapie er ook bij krijgt ;)

• #3.249
Heb totaal geen last ervan zoals ik al zei, ook geen tintelingen helemaal niks.
Afgelopen weken geen last van tintelingen tijdens fietsen/motorrijden/lopen/squatten.

Vandaag enkel wat pijn in de linkerknie. Iets zeurende pijn bij de neer gaande beweging bij een relatief zwaar gewicht.
20/60/90kg voelde gewoon prima en lekker. Enkel de 110kg voelde niet 100% en links deed dat wat pijn in de knie.

Ow alleen tijdens trainingen..hmm mind is blown. Weet het ook niet, mijn ervaring was dat oefeningen die vastus medialis stimuleren (thx Ice) iig hebben geholpen.

Ik kan wel janken als ik van die gare t*ring oefeningen moet doen, en de komende 6 maanden niet mag squatten.
6 maanden is overdreven. Zeker als je een goede therapeut hebt en therapietrouw blijft..

Maarre, of nu 6 weken oefenen en kans dat je daarna lekker weer je ding kan doen.
Of op laag niveau door squatten tot de klachten te erg zijn om door te gaan en een vele male langer revalidatieperiode tegemoet staan..

It's your choice, your body :D

Nu is dit puur hypothetisch en kan het ook zo zijn dat je gewoon hersteld en er niks aan de hand is..
Maarja, of je het daar op wilt gokken met iets als een kniegewricht.

Bedoelde idd iets van 75% met een reprange van 8 en dan een double of triple erachter aan op 90-95%. Traint wel lekker, vrij zwaar maar gevoelsmatig erg prettig omdat je aan de pomp gaat en ook wel wat maximaalkracht hebt.

Als je maar een soort van baseline neemt en vanaf daar verder werkt zodat je dus progressie kunt waarnemen.

Van je knie is het gewoon k*t, je moet goed kijken wat het probleem is, een fysio kan je daarbij veel beter helpen dan posts op dbb, over je knie valt weinig zinnigs te zeggen.
Ik denk dat een bezoekje daaraan (en dan wel een goede fysio met ervaring) je meer gaat opleveren dan nog 3 weken aankloten eerlijk gezegd.

Voor de rest begrijp ik hoe k*t het is en denk ik dat je wat actie moet gaan ondernemen.

• #3.253
Nogmaals, de afgelopen keren had ik nergens last van tijdens squatten al weken niet.
Enkel vandaag 1x last van en meteen gestopt.

Enige nadeel is dat fysio niet word vergoed. Paps betaald het wel, maar toch vind ik het daardoor een iets hogere drempel nodig heeft dan nu 1 klein pijntje om erheen te gaan en eventueel een geheel traject te volgen.

Maar he als het nodig is zoals ik zei, ga ik gewoon.

---------- Post toegevoegd Tue 13 Dec 2011 om 23:42 ----------

6 maanden is overdreven. Zeker als je een goede therapeut hebt en therapietrouw blijft..

Maarre, of nu 6 weken oefenen en kans dat je daarna lekker weer je ding kan doen.
Of op laag niveau door squatten tot de klachten te erg zijn om door te gaan en een vele male langer revalidatieperiode tegemoet staan..

It's your choice, your body :D

Nu is dit puur hypothetisch en kan het ook zo zijn dat je gewoon hersteld en er niks aan de hand is..
Maarja, of je het daar op wilt gokken met iets als een kniegewricht.
Je hebt helemaal gelijk!
Bedoelde idd iets van 75% met een reprange van 8 en dan een double of triple erachter aan op 90-95%. Traint wel lekker, vrij zwaar maar gevoelsmatig erg prettig omdat je aan de pomp gaat en ook wel wat maximaalkracht hebt.

Als je maar een soort van baseline neemt en vanaf daar verder werkt zodat je dus progressie kunt waarnemen.

Van je knie is het gewoon k*t, je moet goed kijken wat het probleem is, een fysio kan je daarbij veel beter helpen dan posts op dbb, over je knie valt weinig zinnigs te zeggen.
Ik denk dat een bezoekje daaraan (en dan wel een goede fysio met ervaring) je meer gaat opleveren dan nog 3 weken aankloten eerlijk gezegd.

Voor de rest begrijp ik hoe k*t het is en denk ik dat je wat actie moet gaan ondernemen.
Ah zo, zal er nog eens naar kijken.

Zoals ik zei, kijk het nog de komende 2 weken aan.
Mocht ik er 1 of 2x last van hebben ga ik naar de fysio.

In het dorp schijnt 1 goeie te zitten, maarja hoe ik dat kan testen. Geen flauw idee.
Toevallig niet een site, waarop je kan zien hoe goed de fysio is als het ware?

Belangrijk is inderdaad dat ik mijn klachten even duidelijk opschrijf, des te meer kan hij daarmee. Met alleen hier doet het pijn (Wijst LB aan), kom ik niet erg ver.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee, sowieso zoeken naar een SPORTfysiotherapeut. Misschien kan je even bellen naar je zorgverzekeraar, want ik zie de laatste tijd op tv ook van die zorgverzekeraars die promoten dat ze de kwaliteit van ziekenhuizen e.d. voor je bijhouden.
Volgens mij zitten de eerste 6 behandelingen van de fysiotherapeut DIT JAAR nog wél in de basiszorverzekering;)
Ach, opschrijven. Het gaat erom dat je goed kan aanwijzen waar het is, wat voor pijn en wanneer deze pijn (bij wat voor beweging) tevoorschijn komt. Als hij weet bij wat voor soort beweging een bepaalde soort pijn wordt geprovoceerd, dan kan hij (als het goed is) beredeneren wat het is, hoe ernstig en natuurlijk het verloop :)

• #3.255
Heb fysio al gebeld, en zit er helaas niet in.

Collega van mij zijn vader is ook al 30 jaar fysio, die collega zelf is een mofo beest.
Zal eens aan hem vragen, of ze vader die ekte ekte sport fysio is.

Volgens mij worden de voorwaarden en/of de prijzen ook veranderd een keer, kan ik mij herinneren.
Even kijken of ik dan snel fysio in pakket kan nemen. :D

Heb fysio al gebeld, en zit er helaas niet in.

Collega van mij zijn vader is ook al 30 jaar fysio, die collega zelf is een mofo beest.
Zal eens aan hem vragen, of ze vader die ekte ekte sport fysio is.

Volgens mij worden de voorwaarden en/of de prijzen ook veranderd een keer, kan ik mij herinneren.
Even kijken of ik dan snel fysio in pakket kan nemen. :D

Doorgaands eerste 21 behandelingen per klacht is op eigen kosten :eek:

Klote man. Heb wel eens gehoord van gasten die een soort sleeve om hun knie of elleboog deden om het gewricht iets warmer te houden tijdens het trainen. Geen idee of t voor jou wat is maar ik dacht ik spui t ff.

• #3.260
Schouders, Triceps

Shoulder Press
8x18kg
8x23kg
5x28kg
5x32kg
5x32kg
5x32kg

- front raise
- facepull