AndroidHealthClinic

Dennisik, road to 95kg

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.423
Mooie workouts laatste 2 Dennis. Waarom niet nog een row voor je rug? DB Row/Pendlays/Bor/Cablerow zou t compleet maken voor je rhomboids en die shizzle IMO :)

Dude, ik vind deadliften boven de 4 reps cardio :D
True, toen had ik er geen zin in zal hem de volgende keer erin gooien.

Schouders, Biceps

Dumbbell Shoulder Press
12x18kg
10x26kg
8x32kg
4x36kg (laatste 2 lichte spot)

Seated 'mp'
8x40kg
8x50kg
7x60kg

Side raises
10x8kg
8x12kg
12x7kg

Dumbbell curl
8x14kg
5x18kg
5x22kg
5x24kg

Rope curl
3x12x

Note: Wel aardige training, voelde goed.

Afgelopen 2 nachten helemaal k*t omtrent diabetes. Gister werd ik 6u snachts wakker met een hypo, zat toen 2.4. Vannacht werd ik wakker om 4u, ik zat toen 1,7. Veel lager en ik sta dan de komende paar uur niet meer op. Glas gepakt 200ml siroop + 100ml water, geat. Geen idee hoe zoet het was, dat merk ik dan niet eens.

Insuline maar even verlagen de komende nachten en alles even opnieuw uittesten naar de juiste waardes.

Kom net dit tegen.
Sommigen zijn er zo bang voor om ’s nachts een hypo te krijgen, dat ze
niet naar bed durven gaan. Dat je in je slaap dood zou kunnen gaan aan een
hypo is echter een misverstand. Zelfs als je een slaappil genomen zou hebben
of dronken zou zijn, dan raak je bij een hypo een tijdje in een soort coma,
maar na een aantal uur corrigeert je lichaam die hypo en word je weer
wakker. Een hypo is dus vrijwel nooit levensbedreigend.

Moet zeggen valt wel mee, coma is ook niet fijn.
Maar minder erg dan onder 2 meter aarde.
Had het erger ingeschat dan ik dacht, niet dat hypo fijn is en er alles aan doe om een hypo of hyper te voorkomen.
En een hypo is nog steeds levensbedreigend, maar de kans dat dit in je slaap gebeurt is iig kleiner dan ik dacht.

Jemig man, klinkt verrot. Plotseling ook, raar. Siroop en water 2:1 atten is wel hardcore. Wel mooie weights op je presses man.

• #3.425
Ik heb eens een bloedsuiker van 1,9 gehad, toen werd ik kletsnat wakker in mijn bed. Van de zweet welliswaar, maar ik had veel moeite om tot de koelkast te komen. Er zijn overigens zat mensen die ontzettend veel weten over de combinatie diabetes/krachttraining.

• #3.427
Ik heb eens een bloedsuiker van 1,9 gehad, toen werd ik kletsnat wakker in mijn bed. Van de zweet welliswaar, maar ik had veel moeite om tot de koelkast te komen. Er zijn overigens zat mensen die ontzettend veel weten over de combinatie diabetes/krachttraining.
Had er geen moeite mee moet ik zeggen, maar ik laat me als het ware gewoon van de trap af vallen.
Neem niet voorzichtig wat stappen, nee zo snel mogelijk naar beneden en siroop atten.

Ik weet, er zijn paar leden op DBB die het ook hebben.
Maar het gaat goed hoor, ik wil niet de intentie nu wekken dat het enorm slecht met mij gaat of met de combinatie van deze 2.
Maar dit soort dingen gebeuren als diabetes zijnde en met of zonder krachttraining voorkom je dit niet.

Had er geen moeite mee moet ik zeggen, maar ik laat me als het ware gewoon van de trap af vallen.
Neem niet voorzichtig wat stappen, nee zo snel mogelijk naar beneden en siroop atten.

Ik weet, er zijn paar leden op DBB die het ook hebben.
Maar het gaat goed hoor, ik wil niet de intentie nu wekken dat het enorm slecht met mij gaat of met de combinatie van deze 2.
Maar dit soort dingen gebeuren als diabetes zijnde en met of zonder krachttraining voorkom je dit niet.

Dat is ook niet het punt dat ik probeer te maken, alleen dat krachttraining wel degelijk effect kan hebben op je bloedsuiker. Dat zal je ook niet ontkennen. Maar toch vind ik het een stuk ´prettiger´ wanneer ik het bijv. overdag voel aankomen en er tijdig nog wat tegen kan doen. In je slaap is het vaak al te laat. Ik doel dan op het feit dat je dan al een hypo hebt bloedsuiker 2-4. En wanneer ik op 4-6 zit dan merk ik het al aan mezelf.

• #3.429
Dat is ook niet het punt dat ik probeer te maken, alleen dat krachttraining wel degelijk effect kan hebben op je bloedsuiker. Dat zal je ook niet ontkennen. Maar toch vind ik het een stuk ´prettiger´ wanneer ik het bijv. overdag voel aankomen en er tijdig nog wat tegen kan doen. In je slaap is het vaak al te laat. Ik doel dan op het feit dat je dan al een hypo hebt bloedsuiker 2-4. En wanneer ik op 4-6 zit dan merk ik het al aan mezelf.
Nee zeker niet, dat punt zal ik niet ontkennen. Enkel wil ik wel aangeven dat ik het vrij goed onder controle hebt.
Alleen een hypo of hyper zal je nooit kunnen uitsluiten.

Ik voel het inderdaad ook wel goed aankomen, en in mijn slaap word ik er wakker van dus dat is iig een goed teken. Vorig jaar zomer tijdens het cutten had ik zo vaak hypos dat ik zelfs een 3 niet meer voelde aankomen. Nu zijn mijn waardes goed en stabiel en dat wil ik komende cut ook zo houden. Enkel gaat dat heel veel energie kosten, maar het moet maar.

Shit brah
wat gebeurt er precies dan tijdens zo'n hypo

• #3.432
Shit brah
wat gebeurt er precies dan tijdens zo'n hypo

Hypo = tekort aan suiker in het bloed.

Zie hier symptomen:
http://www.diabetesfonds.nl/artikel/hypo-en-hyper

Trillen, zweten, nerveus dat is wat ik merk.

---------- Post toegevoegd Sat 28 Jan 2012 om 00:37 ----------

Dit heb ik ook vaak genoeg gehad, gelukkig heb ik eind level nog niet gehaald :D

Broertje wel 3x, toen mocht ik 3x zo'n naald erin rammen:
http://pharmaceuticals.zizula.com/cache/303077447_81162c2c34.jpg

---------- Post toegevoegd Sat 28 Jan 2012 om 00:42 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=uOkU5PUM2uU&feature=related

Ze doet wel erg rustig aan :roflol:

Ik had binnen no time die spuit erin gejasd, ouders hadden ook meteen 112 gebeld.
Betalen genoeg zorgverzekering, dan wil ik die mooie bus ook keer van dichtbij zien!

Ait k*t man, hoe ging het vannacht? Sterke db press! (vooral t.o.v. side raises)

Vind je de seated 'mp' fijner dan standing?

Goed bezig hoor, Dennisdik :W

• #3.436
Mocht ook keer meerijden, beste auto is dat.
Ait k*t man, hoe ging het vannacht? Sterke db press! (vooral t.o.v. side raises)

Vind je de seated 'mp' fijner dan standing?
Afgelopen nachten wel redelijk, bloedsuiker is afgelopen wel goed.
Kost alleen wat meer moeite, en wat prikken meer.

Mwah, ik denk het wel. MP Staand is opzich leuk, maar seated vind ik iets leuker.
Enige nadeel is dat bankje kaarsrecht stond en hierdoor wat ga glijden.
Voor de rest leuke oefening om na shoulder press te doen.
Goed bezig hoor, Dennisdik :W
Danku ecto

Vandaag is ritme weer helemaal naar de klote 4u opstaan en 15u wakker worden.
Nu geen zin om te trainen. Morgen 10u opstaan en trainen.
Gelukkig is dit laatste week dat ik amper school heb.
Volgende week begint verdieping: Infrastructuur en beheer + Bedrijfsproject + Vakken inhalen
Weer volgas les, heb er zin in!

• #3.437
Borst

Bench
15x20kg
8x60kg
8x80kg
8x100kg
3x110kg (4de lichte spot)

Incline Dumbbell
8x27kg
8x32kg
8x36kg
5x40kg

Cable fly's
3x12x40,50,60

Not bad.

3x110kg bench is sterk man!

• #3.439
Dank

Rug, Biceps

Deadlift
8x60kg
8x100kg
5x130kg
3x150kg

3x180kg
3x180kg
3x180kg

- lat pull down
- compound row

- biceps

Note: Deadlift was moeilijk zwaar, gelukkig wel gehaald met deadstop en beltless.
We gaan het zien volgende week, rug is nu goed naar de t*ring.
Rest van de training was aankloten.

Laatst bewerkt:
Sterke bench en deadlift man! poeh

Terug
Naar boven