XXL Nutrition

Dennisik, road to 95kg

Ik heb mezelf aan geleerd om, om de 2u zoveel gram eiwitten te nemen. Als dat zo is kan ik met melk wat minderen, en wat minder in cal zitten. Zodra ik dan moeilijker aankom is het makkelijker om te verhogen.
Als je niet aankomt ligt het aan je calorieen, zelden je eiwitten.
Ik zou dan lekker pinda's eten, lekkere makkelijke kcals.
Elke 2 uur eiwitten eten is nergens voor nodig imo, eiwitten zijn zo traag dat je lichaam zeker 5 uur lang genoeg voorhanden hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Als je niet aankomt ligt het aan je calorieen, zelden je eiwitten.
Ik zou dan lekker pinda's eten, lekkere makkelijke kcals.
Elke 2 uur eiwitten eten is nergens voor nodig imo, eiwitten zijn zo traag dat je lichaam zeker 5 uur lang genoeg voorhanden hebt.

Jawel,

maar eiwitten = calorieën :o

Zal eens even kijken wat er op die interwebs te vinden is. Kan je niet ongelijk geven dat ik teveel eiwitten tot me neem. 300gram is wel iets teveel van het goeie. Dat is 4,1gram per kilo lichaamsgewicht, zal wat melk schrappen inderdaad!

Jawel,

maar eiwitten = calorieën :o

Zal eens even kijken wat er op die interwebs te vinden is. Kan je niet ongelijk geven dat ik teveel eiwitten tot me neem. 300gram is wel iets teveel van het goeie. Dat is 4,1gram per kilo lichaamsgewicht, zal wat melk schrappen inderdaad!
Snelle eiwitten (BCAA's uitgezonderd) doen er een uur over voordat ze in je bloedbaan zitten. Op www.leangains.com staat ergens in het myths debunked artikel uitgebreid verteld waarom het hele dag door eiwitten eten onzin is.
Ik houd het op 2gr per kg lichaamsgewicht, wetende dat dit al aan de ruime kant is.

Calorieen: pinda's!
Makkelijk meenemen en 600kcal/100gr (waarvan 25gr eiwit!)

Zo eerste training.

Benchpress
8x20kg
8x50kg
8x65kg
3x5x77,5kg

Incline
8x20kg
8x45kg
3x5x57,5kg

Dumbbell press
8x24kg
8x28kg
8x32kg
7x36kg - PR! (Laatste hulp)
5x40kg - PR! (Laatste 3 hulp :x)

Fly's
8x11kg
8x14kg
8x18kg

6 setjes buik. Ben zeer tevreden, eindelijk de 40kg dumbbell press. Dat werd een keer tijd! Laatste tijd gaat die oefening zeer goed.

Mooie training maar beetje lage vlakke bench (waarom had je die niet zwaarder gepakt?)

Volgende keer de warmup sets voor de overige oefeningen lekker weg laten, je hebt dan al een paar werksets voor die spiergroepen erop zitten ;)

Mooie training maar beetje lage vlakke bench (waarom had je die niet zwaarder gepakt?)

Volgende keer de warmup sets voor de overige oefeningen lekker weg laten, je hebt dan al een paar werksets voor die spiergroepen erop zitten ;)

Zelfde geldt voor incline, die had ook zwaarder gekund. Bij dumbbell press ben ik voluit gegaan, daar ben ik tevreden over.

Omdat ik met 3x5 ben begonnen. Zelfde als jouw alleen andersom :p
Verhoog het met 2,5kilo per week ;)

Ha knul, je logt weer! Ik volg je!!!
Ik zie staan 5x40 PR... maar 3 zijn er met hulp dus eigenlijk heb je toch maar 2x40 zelf gedaan. Is 2x40 dan een pr of hoe moet ik dat zien?

Ha knul, je logt weer! Ik volg je!!!
Ik zie staan 5x40 PR... maar 3 zijn er met hulp dus eigenlijk heb je toch maar 2x40 zelf gedaan. Is 2x40 dan een pr of hoe moet ik dat zien?

Uiteraard is het dan 2x40kg, en niet 5x40kg. Staat mss niet helemaal logisch, maar zo bedoel ik het iig!

Kan ik net zo goed 6 man laten helpen om 15x40kg te doen :o

Uiteraard is het dan 2x40kg, en niet 5x40kg. Staat mss niet helemaal logisch, maar zo bedoel ik het iig!

Bij die 3 extra reps pak je hem in elk geval negatief :)

Was even vergeten dat jij ook lineair verhoogt dus je redelijk veilig begint.

Het is dus weer tijd voor wat gezonde competitie :D

Laatst bewerkt:

Ja oke, ik snap het man. maar ik dacht mss tel je die geholpen reps ook wel mee maar gelukkig doe je dat niet. Er zijn genoeg gasten die trainen en pr's bij elkaar verzinnen... goed om te zien dat jij er daar niet een van bent!

Wel netjes dat je aan de 40ers kan beginnen.

Zo eerste training.

Benchpress
8x20kg
8x50kg
8x65kg
3x5x77,5kg

Incline
8x20kg
8x45kg
3x5x57,5kg

Dumbbell press
8x24kg
8x28kg
8x32kg
7x36kg - PR! (Laatste hulp)
5x40kg - PR! (Laatste 3 hulp :x)

Fly's
8x11kg
8x14kg
8x18kg

6 setjes buik. Ben zeer tevreden, eindelijk de 40kg dumbbell press. Dat werd een keer tijd! Laatste tijd gaat die oefening zeer goed.

Netjes Dennis, ik was ook blij toen ik dat voor het eerst kon. de grootste dumbbell's zijn hier 40KG, wel jammer want nu kan ik geen hoger doel meer stellen:(

Netjes Dennis, ik was ook blij toen ik dat voor het eerst kon. de grootste dumbbell's zijn hier 40KG, wel jammer want nu kan ik geen hoger doel meer stellen:(

Wat je kan doen is 30kg pakken en daarop 12kg leggen. Als je beetje redelijk goeie spotter hebt werkt dit prima.

Hier tot 54kg, dus heb nog een redelijk lange weg te gaan :D

Wat je kan doen is 30kg pakken en daarop 12kg leggen. Als je beetje redelijk goeie spotter hebt werkt dit prima.

Hier tot 54kg, dus heb nog een redelijk lange weg te gaan :D

Ik train al weer een tijdje alleen, heb ondertussen al 5 maatjes gehad. maar ze geven elke keer op. Ik knal gewoon lekker door en sloop de apparaten(soms letterlijk);)

Ik train al weer een tijdje alleen, heb ondertussen al 5 maatjes gehad. maar ze geven elke keer op. Ik knal gewoon lekker door en sloop de apparaten(soms letterlijk);)

Haha lol, dat is wel minder dat je geen trainings partner hebt. Vind dat ideaal, ken wel wat mensen in de gym waar ik op kan vertrouwen dus dat scheelt.

Mss keer proberen met een omstander? Zolang je niet met die dingen gaat gooien, moet het wel lukken. Als jij makkelijk 35kg kan, en iemand pakt 2x10kg. Heb je al 45kg, elke ecto kan hopelijk 2x10kg tillen.

Haha lol, dat is wel minder dat je geen trainings partner hebt. Vind dat ideaal, ken wel wat mensen in de gym waar ik op kan vertrouwen dus dat scheelt.

Mss keer proberen met een omstander? Zolang je niet met die dingen gaat gooien, moet het wel lukken. Als jij makkelijk 35kg kan, en iemand pakt 2x10kg. Heb je al 45kg, elke ecto kan hopelijk 2x10kg tillen.

Ik vertrouw andere mensen niet zo heel erg goed, en zeker niet met dumbbells. Zoals je je misschien herinnert lag de vorige keer me topje eraf omdat me trainingsmaat niet zo handig bezig was. Daarna probeerde ik het nog eens met Benchpress 115KG tot fail. Bij fail lag hij wel mooi op me borst met die kerel erbij...

Ik weet het niet Dennis

Ik vertrouw andere mensen niet zo heel erg goed, en zeker niet met dumbbells. Zoals je je misschien herinnert lag de vorige keer me topje eraf omdat me trainingsmaat niet zo handig bezig was. Daarna probeerde ik het nog eens met Benchpress 115KG tot fail. Bij fail lag hij wel mooi op me borst met die kerel erbij...

Ik weet het niet Dennis

Tja dat is niet erg ideaal nee.

Vraag mezelf ook af of ik het zou doen, gelukkig gaan ze hier tot 54kg hoef ik er ook niet over na te denken :p
Denk dat ik het wel keer zou proberen als ik op me max zit, met bijvoorbeeld 2x15kg ofzo.

Hoeveel reps doe je nu met 40kg?

Tja dat is niet erg ideaal nee.

Vraag mezelf ook af of ik het zou doen, gelukkig gaan ze hier tot 54kg hoef ik er ook niet over na te denken :p
Denk dat ik het wel keer zou proberen als ik op me max zit, met bijvoorbeeld 2x15kg ofzo.

Hoeveel reps doe je nu met 40kg?

3x10 doe ik daar makkelijk mee. En omdat het zo makkelijk gaat ben ik gestopt met dumbbell pressen, pak me flyes gewoon wat harder aan:D

3x10 doe ik daar makkelijk mee. En omdat het zo makkelijk gaat ben ik gestopt met dumbbell pressen, pak me flyes gewoon wat harder aan:D

Dat is wel nice!

Niet een idee om de sportschool daar keer over aan te spreken, als daar meer mensen problemen mee hebben.

Wat je kunt doen is vragen of de gym van die losse opbouwbare dumbbell-stangetjes wil kopen. Is een kleine investering waardoor ze wel veel meer mogelijkheden creeren.

Anders vraag je ze voor kerst en neem je ze mee op borst-dag :P

Wat je kunt doen is vragen of de gym van die losse opbouwbare dumbbell-stangetjes wil kopen. Is een kleine investering waardoor ze wel veel meer mogelijkheden creeren.

Anders vraag je ze voor kerst en neem je ze mee op borst-dag :P

Jaa dat kan ook:D en dan aan elke dumbbell 2 dikke schijven van 20 aan elke kant en van 5 aan elke kant:P

Dat gaat toch niet? is veelste biggy???

Terug
Naar boven