AndroidHealthClinic

Dennisik, road to 95kg

Gewoon geen biceps los trainen. Beweging krijgen ze toch wel ivm doorbloeding voor beter herstel.

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon geen biceps los trainen. Beweging krijgen ze toch wel ivm doorbloeding voor beter herstel.

Als ik me morgen gewoon prima voel dan ga ik ze gewoon trainen. Kan net zo goed zijn dat ik vanmiddag even wat teveel of wat verkeerds heb gedaan. Daarnaast voelde het als overbelasting, het is iig een waarschuwing zodat ik er op let. Mocht het morgen nog steeds aanvoelen zal ik uiteraard geen biceps trainen.

Het was wel net nadat ik 40m2 weg ijsvrij heb gemaakt :p

Laatst bewerkt:
Ik blijf erbij dat je ze niet los moet trainen morgen.

Ik ben geen voorstander van het isoleren van geblesseerde spiergroepen ;)

Dam bro jij past het 5x5 principe veel toe! Werkt het een beetje voor jou tot nu toe?

Dam bro jij past het 5x5 principe veel toe! Werkt het een beetje voor jou tot nu toe?

Valt opzich wel mee, alleen compounds + 1 erbij voor die spiergroepen. Is trouwens 3*5, heb begin dit jaar ook al keer gedaan. Heeft voor mij veel kracht en 2 a 3 kilo opgelevert. Vind het een lekkere trainingsmethode.

Benen

Squat
8*20kg
8*60kg
8*100kg
2*5*120kg
8*120kg

Hack leg press (plate loaded)
8*75kg + BW
8*120kg + BW
8*150kg + BW

lying leg curl
8*40kg
8*50kg
8*65kg

leg extension
8*25kg
8*35kg
8*45kg

Daarna nog 3*8 setjes met sitting calf raise + standing calf raise

Benen waren kapot, binnen uurtje alles gedaan. Me eten wou bij 4de oefening weer bijna omhoog, maar ging lkker. Geen biceps getrained, pijn is bijna weg. 2 daagjes rust en dan triceps

Laatst bewerkt:
Sterk die sets met 120kg maar vervolgens slechts 45kg op leg extension? Hebben wij vast een compleet andere staan dan bij jullie :)

Lekker complete benentraining, goed dat je je biceps hebt laten rusten ;)

Schouders + Triceps

MP
12x20kg
8x40kg
2x5x50kg
8x50kg

Shoulder Press
8x22kg
3x5x24kg

Upright Row
17,5kg
27,5kg
37,5kg

Side Raises
2x8x6kg
8x7kg

CGBP
8x20kg
8x40kg
8x55kg
4x70kg

Daarna nog 2 setjes pulldown gedaan. MP en CGBP waren evenaring Pr van heel tijd terug, dat is altijd mooi meegenomen. Mp voelde erg licht aan. Morgen hopelijk laatste training van het jaar als me arm dat toelaat.

Rug en Biceps

Deadlift
8x60kg
8x90kg
8x115kg
3x5x130kg

Dumbbell Row
8x25kg
3x5x28kg

Pull up (wide)
3x5xBW

Compound row
8x40kg
8x50kg
8x60kg

Daarna nog oefening voor lats, en wat aangeklooid voor biceps. Grip op deadlift was echt om te huilen, dat moet nodig beter worden.

Fijne jaarwisseling!

gelukkig nieuwjaar !
Grip verbetert wel als je veel setjes op hoog gewicht doet ;)

gelukkig nieuwjaar !
Grip verbetert wel als je veel setjes op hoog gewicht doet ;)

Jij ook de beste wensen!

Jawel, maar dan is het de vraag of het niet in de weg gaat zitten als ik kwa kracht meer aankan. Alleen op grip fail ik dan, dat zou beetje jammer zijn.

Ach we zien het volgende week wel weer hoe het straps gaat.

beste gains voor 2011 :)

Hooked grip Dennis, alle olympische lifters gebruiken die en ik sinds kort ook. Begin kan gevoelig zijn voor je duimen maar het kan geen kwaad. Went enorm snel moet ik zeggen. Mixed grip is dan ook niet meer nodig dus je hebt minder kans op asymetrische houding.

Succes met 2011, hopelijk nu zonder ziektes en blessures, dat we beiden die 90kg grens voorbij mogen gaan!

Jij ook de beste wensen voor 2011!

Hooked grip Dennis, alle olympische lifters gebruiken die en ik sinds kort ook. Begin kan gevoelig zijn voor je duimen maar het kan geen kwaad. Went enorm snel moet ik zeggen. Mixed grip is dan ook niet meer nodig dus je hebt minder kans op asymetrische houding.

Succes met 2011, hopelijk nu zonder ziektes en blessures, dat we beiden die 90kg grens voorbij mogen gaan!

Nog nooit geprobeerd, ik zal het vrijdag eens proberen. Thanks voor de tip! Je merkt verschil tussen de mixed grip?

Ik betwijfel het steeds zeer vaker of ik wel die 90kg ga halen, voor dec 2011 moet denk wel lukken. Maar voor me verjaardag, dat is meer dan 1 kilo per maand. Laatste maand blijf ik nuchter steeds hangen rond de 80kg. Gelukkig begint school weer, dus meer regelmaat, meer eten en nog harder trainen!

Hier nog paar cijfers:

03-01-2010
Gewicht: 73.8kg
Sq: 12x90kg
Dl: 1x165kg
Bp: 1x90kg
Dp: 4x32kg

Hoogste 1RM behaalt in 2010
Gewicht: 81.1kg
Sq: 4x140kg
Dl: 1x170kg
Bp: 1x100kg
Mp: 2x60kg

Totale vooruitgang: 7.3 Kilo en +65kg op de grote 3. Eigenlijk erg slecht, aangezien ik dit allemaal had bereikt in Mei, alleen toen veel afgevallen door motorongeluk en school. Ben iig weer op het oude niveau dus hopelijk kan ik weer evenveel bij komen als ik in 2010 heb bereikt.

Laatst bewerkt:
Zo nieuw jaar, nieuwe kansen, meer gains, meer kracht. Klinkt vrij makkelijk :)

Benen + Biceps

Squat
8*20kg
8*60kg
8*90kg
8*110kg
2*5*125kg
8*125kg

Hack leg press (plate loaded)
8*60kg + BW
8*120kg + BW
8*160kg + BW

lying leg curl
8*40kg
8*50kg
8*65kg

leg extension
8*40kg
8*50kg
8*60kg

Dumbbell curl
8*12kg
8*15kg
8*18kg
4*21kg

Nog 3 setjes barbell curl en 2x 21e

Kapot, ging goed. Was wel vrij lang bezig, ondanks dat ik in mijn eentje was weer teveel lopen lullen :o

Behoorlijk sterke curls man

Lekkere benentraining, groeien ze alweer lekker? :)

Terug
Naar boven