AndroidHealthClinic

Dennisik, road to 95kg

Voor bovenrug denk ik altijd aan de hoeken waarin je pullt en zo 'vink' ik ze af.
In mijn geval:

Pendlay rows voor horizontaal vlak
Powercleans icm upright rows voor schuin omhoog
Lat pulldowns en optrekken voor schuin/recht naar beneden
Eventueel horizontal of V-grip pulldowns voor horizontaal met smalle greep

Natuurlijk hoef je niet elke keer alle vlakken te trainen maar het is wel iets waar ik naar kijk op de langere termijn om alles mooi in balans te krijgen. Vergelijkbaar met decline/dips, vlak en incline benchen :)
'gemiddelde' beweging van die oefeningen is loodrecht op de borst/rug dus dat zie ik als basisoefening dus pendlay rows en vlak bankdrukken.

my 2 cts

Wat wil je hiermee zeggen. Wat is voor hem dan een graadmeter?

Het gevoel dat je bij de training hebt, de pomp, etc.

Als ik 120 druk of ik druk 100 soms train ik veel lekkerder als ik 100 druk het gaat niet alleen om die ene set en het gewicht.

• Topic Starter Topic Starter
Het gevoel dat je bij de training hebt, de pomp, etc.

Als ik 120 druk of ik druk 100 soms train ik veel lekkerder als ik 100 druk het gaat niet alleen om die ene set en het gewicht.

Pomp zegt ook geen ruk over hoe goed je bezig bent, staat alleen leuk.
40x30kg bankdrukken en ik heb een pomp, en dat voelt goed. Groot wordt ik er niet van als ik dat weken achter elkaar doe.

En het verschilt wat jij leuk vind, jij vind mss een pomp leuk. Ik vind hogere gewichten leuk.

En gewichten zeggen wel degelijk wat over progressie, groei, bw.
Kracht > massa, vica versa.

---------- Toegevoegd om 21:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:51 ----------

je bent me allang voorbij! toppie keep it up!

Thanks, komt goed!

Heb je T-bar row al wel eens geprobeerd? Zo ongeveer de zelfde oefening, alleen ikzelf vind die fijner :)

Ja wel eens geprobeerd, vind het niet echt een super oefening.

Voor bovenrug denk ik altijd aan de hoeken waarin je pullt en zo 'vink' ik ze af.
In mijn geval:

Pendlay rows voor horizontaal vlak
Powercleans icm upright rows voor schuin omhoog
Lat pulldowns en optrekken voor schuin/recht naar beneden
Eventueel horizontal of V-grip pulldowns voor horizontaal met smalle greep

Natuurlijk hoef je niet elke keer alle vlakken te trainen maar het is wel iets waar ik naar kijk op de langere termijn om alles mooi in balans te krijgen. Vergelijkbaar met decline/dips, vlak en incline benchen :)
'gemiddelde' beweging van die oefeningen is loodrecht op de borst/rug dus dat zie ik als basisoefening dus pendlay rows en vlak bankdrukken.

my 2 cts

Slim bedacht!

eens even denken, of ik zo alle delen van de rug pak.

Ik ken iemand die drukt 130 kilo en die is echt niet breed. Getalletjes zijn dus onzin, een spiegel is een graadmeter. Net zoals een weegschaal ook niet veelzeggend is.

Ik ken iemand die drukt 130 kilo en die is echt niet breed. Getalletjes zijn dus onzin, een spiegel is een graadmeter. Net zoals een weegschaal ook niet veelzeggend is.

Wat ik eerst interpreteerde is dat je gewicht geen indicatie voor groei vond.

Gewicht is inderdaad geen indicatie voor een groot lichaam. Al is het natuurlijk wel leuk dat je grote, zware dingen kan tillen. Daar ligt ook beetje mijn doel.
(Doel is 500kg totaal, en 90kg wegen voor dit jaar)

Ik denk als kracht er eenmaal is, dan komt massa er vanzelf wel.

Je kan immers beter onderschat worden, dan overschat.

Dennisik lijkt ook wel degelijk om kracht te geven als je zn log gevolgt had. En ik vind kracht sowieso belangrijk. Soms erg vreemd om te zien dat sommige gespierde boys zwak zijn.

Dennisik lijkt ook wel degelijk om kracht te geven als je zn log gevolgt had. En ik vind kracht sowieso belangrijk. Soms erg vreemd om te zien dat sommige gespierde boys zwak zijn.

+1 Vind kracht leuker :)

Benen en Biceps

Squat
8x20kg
8x60kg
8x90kg

8x115kg
2x5x130kg
8x130kg - Nice, 150kg komt eraan!

Hack leg press (plate loaded)
8*65kg + BW
8*120kg + BW
8*155kg + BW

lying leg curl
8*40kg
8*55kg
8*70kg

leg extension
8*40kg
8*50kg
8*65kg

Dumbbell Curl
8x12kg
5x15kg
5x18kg
5x21kg

Daarna nog cable curls en 3 setjes van concentration curls

Lekkere training, hopelijk binnenkort 5x140kg squatten en dan moet de 1rm van 150kg er wel inzitten!

Bij de squat keek ook nog een ex bodybuilder mee, ook zei hij dat mijn techniek goed was. Nergens commentaar op, hoogstens dat ik 1 a 2 cm dieper mag. Dus dat ook meteen toegepast en vond de 130kg goed diep. Minimaal bovenbenen parallel aan de grond.

Jammer genoeg vind ik de riem van xxl, stukken minder. Bij de eerste rep van squatten voelt hij al veel minder stevig aan, iemand een goeie site met belts die gespen hebben?

Laatst bewerkt:
+1 Vind kracht leuker :)

Benen en Biceps

Squat
8x20kg
8x60kg
8x90kg

8x115kg
2x5x130kg
8x130kg

Maar jij wil die 115 dus sowieso als werk set doen? Als je 3 werk sets met 130 wil doen dan zou ik sowieso anders opwarmen.

5x60
5x60
4x100
2x120

En dan je werksets met 130

bespaard je sowieso kracht! Maar luister goed naar je lichaam want de kans zit er in dat jij op deze manier nog niet goed genoeg opgewarmt bent!

Maar jij wil die 115 dus sowieso als werk set doen? Als je 3 werk sets met 130 wil doen dan zou ik sowieso anders opwarmen.

5x60
5x60
4x100
2x120

En dan je werksets met 130

bespaard je sowieso kracht! Maar luister goed naar je lichaam want de kans zit er in dat jij op deze manier nog niet goed genoeg opgewarmt bent!

Mwah dat stond beetje ongelukkig, wil niet echt zeggen dat 115kg een werk setje is. Ik zag het inderdaad ook al in jouw log, die 115kg vind ik al redelijk zwaar. Als dit ten koste gaat van mijn echte werk setjes zou dat zonde zijn.

Ga het dinsdag eens proberen, doel is dan 3x5x135kg.

Dan is 115 voor jou ook al een werkset. je moet dan dus overwegen wat je precies wil. 3 werksets lijkt me inderdaad een prima plan. Dinsdag gewoon anders opwarmen en dan voor die 3x5x135 gaan!

10x20
6x60
2 of 3x100
wersets met 130

Maarja dat ben ik ;)

Zo Schouders en Triceps!

MP
12x20kg
5x40kg

3x5x52,5kg

Dumbbell Press
8x22kg
3x5x25kg

Front raises
8x4kg :o
8x6kg
8x8kg

Nog even side raises machine gedaan.

Dips
8xBW
8xBW+8kg
8xBW+15kg
7xBW+20kg - Nice, pr!

Dan nog even cable pushdown gedaan wat setjes, was een lekkere training!

Oh en eten gaat ook aardig goed, weeg savonds richting de 84/85kg. Nuchter net geen 83kg, gaat iig de goeie kant op!

Laatst bewerkt:
Rug / Kuiten

Deadlift
8x60kg
8x100kg
5x120kg

2x5x140kg
12x140kg - Was zwaar, maar zat wel meer in.

BOR
8x40kg
8x50kg
8x60kg

Compound row
8x40kg
8x50kg
8x60kg

Dan nog oefening voor lat, en standing en sitting calf raise gedaan.

Was een lekkere training, en denk dat binnen nu en 4 a 6 weken. Mijn oude pr van 170kg op de deadlift toch wel richting de 175 a 180kg gaat hopelijk.

Alleen iemand een goeie site, ervaring of aanrader wat betreft riem/belt?

nette training :)

Kort maar krachtig, danku!

" The body is not used to maybe the 9th, 10th, 11th, 12th rep with a certain weight, so, that makes the body grow then.. Going through this pain period, experiencing pain in the muscles and aching and then just go on and on and this last 2,3 or 4 repetitions, this, is what actually makes the muscle then grow thats what then divides one from being a Champion and NOT being a Champion, if you CAN go through this pain period, you make it to be a champion, If you can't go through.. Forget it...
The legend himself, Arnold​

Imo, beste motivatie filmpje ooit!
http://www.youtube.com/watch?v=dV0m7RMVsro&feature=player_embedded

12 reps, t*ring dan was je vast helemaal kapot...

12 reps, t*ring dan was je vast helemaal kapot...

Ongeveer 5 minuten buiten adem, maar viel opzich wel mee hoe zwaar het is. Denk met een goeie belt, hadden er denk wel 5 a 6 reps meer in kunnen zitten.

Ook wel eens 20 of 25 reps gemaakt met deadliften, is echt killing dat.

12x140kg is sterk man!

Leerzaam log dit vindt ik. Je bent net iets sterker dan ik op bovenlichaam. Op de benen is er wel nog wat verschil. Maar vooral het eten doe je goed, geen wonder dat je steady gains maakt.
Erg leuk om te zien dat je ook precies 1,80 bent en ook nog eens exact even veel weegt (alleen wat droger wrschijnlijk)
Ik ga je zeker volgen (letterlijk ook ;) )

Leerzaam log dit vindt ik. Je bent net iets sterker dan ik op bovenlichaam. Op de benen is er wel nog wat verschil. Maar vooral het eten doe je goed, geen wonder dat je steady gains maakt.
Erg leuk om te zien dat je ook precies 1,80 bent en ook nog eens exact even veel weegt (alleen wat droger wrschijnlijk)
Ik ga je zeker volgen (letterlijk ook ;) )

Hee!

Ik ben volgens mij om precies te zijn tussen de 1.,83 of 1,84cm.

Gewicht is iets minder dan 82kg nuchter en heb denk procent of 12 a 14% aan bf.

Wat zijn jouw stats op de grote 3?

Terug
Naar boven