AndroidHealthClinic

Dennisik, road to 95kg

Als je merkt dat je met de liftoff problemen hebt moet je zeker niet touch&go tillen om dit zware te ontwijken.
Reden dat de deadlift zo zwaar is, is omdat je begint vanaf onderin dus niet eerst bij de neerwaartse beweging spanning op kan bouwen zoals bij squats en bench wel het geval is.

• Topic Starter Topic Starter
Sorry voor mn reactie dan, vond t zo bot klinken:p

@dennis, mocht je liftoff echt een probleem worden kun je overwegen om na je werksets een paar zware singletjes te trekken of, desnoods, deficit deads.

Maar je komt wel een heel eind met gewoon met deadstop tillen denk ik:p

Even gekeken wat deficit deads zijn, is gewoon van platform. Is ook nog idee inderdaad.

Ga nu eerst met deadstop tillen, kijken wat dat opbrengt.

Als je merkt dat je met de liftoff problemen hebt moet je zeker niet touch&go tillen om dit zware te ontwijken.
Reden dat de deadlift zo zwaar is, is omdat je begint vanaf onderin dus niet eerst bij de neerwaartse beweging spanning op kan bouwen zoals bij squats en bench wel het geval is.

Ik had het nooit gemerkt, omdat ik al maanden/jaren nog nooit hoger ging dan 150kg. Merk nu pas dat ik gewoon veel moeite heb met de lift off.

Gewicht was vanochtend 83,7 nuchter na wc. Gaat dus nog steeds de goeie kant op. Vandaag ontbijt + avond eten. Op het werk 12 pannenkoeken en 2 liter melk op :D

Nice je gewicht, ik was vandaag iets over de 83kg maar eet nu minder omdat ik amper tijd heb om te trainen :(

ik weeg het meest van jullie beide :trollface:

Borst, Buik

Bench
8x20kg
8x60kg
5x80kg

5x92,5kg - pr
2x4x92,5kg - vpr

Incline bench
8x40kg
7x60kg
8x60kg

Dumbbell Press
8x27kg
8x32kg
7x36kg - vpr

Met cable fly's 4x10 gedaan en 1x25 om even te pompen.
Daarna 2 oefeningen voor buik 3x3x8 (R.schuin, recht, L.schuin) en nog andere oefening voor buik.

Bench gaat de goeie kant op, maar nog steeds problemen met laatste deel wat komt door schouders, triceps. Er zit meer in als ik dit verbeter. Donderdag weer oude routine met schouders doen, kijken of het dan wat beter gaat. Had er toen wat minder last van.

Good shit, wat is je 1RM op de bench?

5x92,5 gaat mij binnenkort ook lukken!!:p

Lekkere bench man, en wat betreft die deadlift...deadliften met deadstop is zwaarder en verbeterd sowieso je lift off. Als je die 170kg reps met deadstop had gedaan dan had je die 180 ook makkelijk van de grond gekregen!

Good shit, wat is je 1RM op de bench?

5x92,5 gaat mij binnenkort ook lukken!!:p

Dat lukt jouw nu ook wel!

1rm is nog steeds 100kg, eerst maar eens lockout fixen op de bench. Volgende week 3x5x95kg als dat lukt moet 105kg 1rm er wel inzitten.

Lekkere bench man, en wat betreft die deadlift...deadliften met deadstop is zwaarder en verbeterd sowieso je lift off. Als je die 170kg reps met deadstop had gedaan dan had je die 180 ook makkelijk van de grond gekregen!

Waarschijnlijk had ik 5x170kg niet gered met deadstop :D

Maar we gaan het zien wat deadstop brengt, heb al wat goeie tips gekregen van Mr. Deadlift (Eddine) dus dat komt zeker goed!

Daar heb je gelijk in maar stel dat je 3x170 kan met deadstop dan moet 1x180 ook wel lukken.

Daar heb je gelijk in maar stel dat je 3x170 kan met deadstop dan moet 1x180 ook wel lukken.

Klopt, klopt. Ach we gaan het zien komende weken/maand deadstop doen. Wanneer ik dan 5x170kg doe met deadstop gaan we wel keer toppen, kijken of het mocht baten.

Goed ik ben benieuwd. Word dan minimaal 185;)

Nice benchpress alweer :o

Lekkere bench hoor.

Reps met 100 komen eraan!

Sowieso, op naar de magische 200kg!

Goed ik ben benieuwd. Word dan minimaal 185;)
Thanks ;)

Lekkere bench hoor.

Reps met 100 komen eraan!

Ja als lock out goed komt, ben ik dat zeker van plan!

Vorige keer met 3x5 was ik bij 92,5kg vastgelopen. Weet dat er nog spelling is om meer te halen, zou zeer mooi zijn als het met 100kg lukt maar dat is denk een illusie. Denk dat 3x5x95/97,5kg realistisch zou zijn.

nice lifts bro :)

Flinke dumbbell press na die bench zo. Lekkere training!

Flinke dumbbell press na die bench zo. Lekkere training!

Thanks! Ben benieuwd wat ik doe als ik hem als eerste oefening doe.
Gebruik momenteel Beta Alanine en Citrulline malaat, denk dat ik hierdoor wel veel meer kracht over heb voor de volgende oefeningen.

Benen, Biceps

Squat
12x20kg
8x60kg
8x100kg
5x130kg

3x5x145kg - (V)Pr!

Leg Curl (Hamstrings)
8x40kg
8x55kg
8x70kg - pr

Leg Extension
8x20kg
8x45kg
8x60kg

Dumbbell curl
8x12kg
8x15kg
5x18kg
5x21kg
5x23kg

Nog even barbell cable curl gedaan, en 21e met 20 en 10kg. Laatste setje 25 reps en het was gedaan.

Comment: Was een heerlijke training! Ondanks dat ik nog gaar/spierpijn had van deadlift vrijdag nog even lekkere pr neergezet. Dit keer geen rep out, en even op techniek gelet. Biceps ook lekker vol getraind. Nu pasta, banaantje, en chocomelk. Heerlijke als het goed gaat! :p

Laatst bewerkt:
Good shit:D zware squats!

zware progessie als je ziet van waar je vandaag komt ;)
lekkere workouts

Terug
Naar boven