Fitness Seller

Dennisik, road to 95kg

Ik zal even kort zeggen wat ik er niet fijn aan vind.

-Omdat je zo laag begint kwa gewichten duurd het erg lang tot dat je gaat reppen met gewichten waar je nu meer rept. De aanloop tijd is dus erg lang.

-Week 3 is de belangrijkste week. Als die k*t gaat om de een of andere reden dan had ik naar mijn idee de hele cycle verdoet.

-Elke 4e week is een deload weg. Ik vind dit wat te vaak. Oftewel als je 5/3/1 4 maanden volgt dan is een hele maand hiervan deload geweest.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal even kort zeggen wat ik er niet fijn aan vind.

-Omdat je zo laag begint kwa gewichten duurd het erg lang tot dat je gaat reppen met gewichten waar je nu meer rept. De aanloop tijd is dus erg lang.

-Week 3 is de belangrijkste week. Als die k*t gaat om de een of andere reden dan had ik naar mijn idee de hele cycle verdoet.

-Elke 4e week is een deload weg. Ik vind dit wat te vaak. Oftewel als je 5/3/1 4 maanden volgt dan is een hele maand hiervan deload geweest.

Daar heb je inderdaad 3 goeie punten, vond die deload om de 3 weken ook al te wat van het goeie. Die vul ik gewoon zelf in, zonder echt te deloaden.

Punt 1 is nog wel redelijk te begrijpen al (In mijn geval) probeer ik dan te reppen met 80kg bench 1ste week. Dat zou ik ongeveer 10x kunnen, week 3 rep ik dan met 90kg wat ik ongeveer 8x kan. Opzich nog wel rendabel. Na de 1ste week gewoon met de volle 100% van mijn 1rm werken en dan is het denk wel zwaar genoeg.

En tja, je kan altijd een k*t week hebben. Daar doe je denk weinig aan.

Je vult na elke maand toch je nieuwe theoretische 1rm in, en aan de hand daarvan doe je weer die cylce's?

Jammer van die 105, met minder uitgebreide opwarming had je hem gehaald.

Erg sterke db presses nog na die bench!

Daar heb je inderdaad 3 goeie punten, vond die deload om de 3 weken ook al te wat van het goeie. Die vul ik gewoon zelf in, zonder echt te deloaden.

Punt 1 is nog wel redelijk te begrijpen al (In mijn geval) probeer ik dan te reppen met 80kg bench 1ste week. Dat zou ik ongeveer 10x kunnen, week 3 rep ik dan met 90kg wat ik ongeveer 8x kan. Opzich nog wel rendabel. Na de 1ste week gewoon met de volle 100% van mijn 1rm werken en dan is het denk wel zwaar genoeg.

En tja, je kan altijd een k*t week hebben. Daar doe je denk weinig aan.

Je vult na elke maand toch je nieuwe theoretische 1rm in, en aan de hand daarvan doe je weer die cylce's?

Als ik het me goed herinner klopt het laatste wat je zegt niet. De getallen die je in gaat vullen in het excel bestand verhoog je elke maand met 2,5 of 5kg als ik me goed herinner. Hierdoor gaat het dus erg langzaam.

Jammer van die 105, met minder uitgebreide opwarming had je hem gehaald.

Klopt, ga volgende week wat meer reps met 100kg maken. Zodat ik zeker weet dat die 105kg er binnen nu en een maand wel te halen valt!

Erg sterke db presses nog na die bench!

Thanks!

Als ik het me goed herinner klopt het laatste wat je zegt niet. De getallen die je in gaat vullen in het excel bestand verhoog je elke maand met 2,5 of 5kg als ik me goed herinner. Hierdoor gaat het dus erg langzaam.

Dat is wat minder ja, zit nu ook enorm te twijfelen wat ik wil doen voor schema. Denk dat ik nu even 2 weekjes gewoon per training kijk hoe en wat.

Sounds good!:thumbs:
Lekker hoor 3x100kg benchpress! ondanks de mini spot..

Doggcrap al eerder voorbij zien komen ja, even over inlezen.

Benen, Biceps

Squat
8x20kg
8x60kg
5x100kg
5x130kg
3x150kg
3x160kg - Vind het geen pr, is beetje discutabel of ze parr waren of niet. Zo niet miste het echt 2cm, :fuu:
2x160kg - Zelfde verhaal, bij rep 3 lag ik in het squatrek

Leg Extension
8x45kg
8x65kg
8x80kg

Leg Curl
8x45kg
8x65kg
8x85kg

Bicep Curl
5x12kg
5x16kg
5x20kg
5x22kg
8x18kg

Barbell curl
8x17,5kg
8x22,5kg
8x32,5kg

Nog wat machine curl, en 2 setjes cable curl

Comment: Squat was moeilijk zwaar, vooral omdat ik zondag zwaar heb gedeadlift. Had nog steeds spierpijn in me reet, vooral daardoor wou/kon/durfde ik niet dieper. Het scheelde denk echt cm of 2 a 3 voordat het gewoon netjes parallel was. Maar volgens mij zou bij een wedstrijd afgekeurd zijn dus hier ook.

Nieuw schema zit ik nog te twijfelen, mss 3x3, 5x5 of 3x8, wendler. Echt geen idee wat voor mij werkt. 3x5 werkt iig voor mij, maar dat heb ik net gedaan dus dat is geen optie.

Succes met nadenken over je schema UB/LB bevalt mij momenteel goed...
Maar er zijn zoveel leuke schemas.

Jammer dat je squat niet op diepte was , maar ik vind het goed van je dat je het dan niet meteen als pr rekent. Volgende keer gewoon iets dieper en die pr zetten. Had het zelfde probleem met diepte een paar weken terug..

Succes met nadenken over je schema UB/LB bevalt mij momenteel goed...
Maar er zijn zoveel leuke schemas.

Jammer dat je squat niet op diepte was , maar ik vind het goed van je dat je het dan niet meteen als pr rekent. Volgende keer gewoon iets dieper en die pr zetten. Had het zelfde probleem met diepte een paar weken terug..

UB/LB ook naar gekeken inderdaad. Al vind ik dat niet ideaal, favoriete schema is 4x per week split. Maar hoe dat precies is ingedeeld is nog een grote vraag.

Heb zondag redelijk zwaar gedeadlift, en merk gewoon dat ik dan nu niet voluit kan op squat. Was wat moe en had lege maag, ach excuses. Ik weet dat ik het kan dus over paar weken komt hij wel weer een keer!

UB/LB ook naar gekeken inderdaad. Al vind ik dat niet ideaal, favoriete schema is 4x per week split. Maar hoe dat precies is ingedeeld is nog een grote vraag.

Heb zondag redelijk zwaar gedeadlift, en merk gewoon dat ik dan nu niet voluit kan op squat. Was wat moe en had lege maag, ach excuses. Ik weet dat ik het kan dus over paar weken komt hij wel weer een keer!

Wat vind je er niet ideaal aan?:)

Wat vind je er niet ideaal aan?:)

Dat ik niet elke spiergroep gewoon voluit kan gaan met 4 oefeningen.

Heb volgens mij wel paar keer hele tijd terug geprobeerd, ik train al bijna 1,5 jaar split ongeveer en het werkt nog steeds. Vandaar dat ik zit te twijfelen of ik wel wil omschakelen op een andere trainingschema

Sowieso wat oefeningen erin gooien, als platform deadlift, front squat, paused/wide bench, incline curl

Laatst bewerkt:
kon ik maar zo squatten :sad:

en zo hoort dat!

Terug
Naar boven