MuscleMeat

Dennisik, road to 95kg

Je vult na elke maand toch je nieuwe theoretische 1rm in, en aan de hand daarvan doe je weer die cylce's?

Als ik het me goed herinner klopt het laatste wat je zegt niet. De getallen die je in gaat vullen in het excel bestand verhoog je elke maand met 2,5 of 5kg als ik me goed herinner. Hierdoor gaat het dus erg langzaam.

Waarom niet na week 3 weken je theoretische 1RM berekenen en opnieuw beginnen? Wendler met een twist zegmaar.

Ben ik ook wel benieuwd naar :)

Waarom niet na week 3 weken je theoretische 1RM berekenen en opnieuw beginnen? Wendler met een twist zegmaar.
Tja, ik ben niet de bedenker van wendler he. Ik deed het zoals het in het boek stond. Maar wendler is ook eigenlijk bedoeld voor de lange termijn en ik denk dat als je het op jou mannier doet je veel sneller tegen een plateau aankomt.

Tja, ik ben niet de bedenker van wendler he. Ik deed het zoals het in het boek stond. Maar wendler is ook eigenlijk bedoeld voor de lange termijn en ik denk dat als je het op jou mannier doet je veel sneller tegen een plateau aankomt.

Zit wat in. Maar als je het 2-3 maanden wil proberen zou het niet zo'n gek idee zijn denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Bedacht me net dit wat me wel leuk lijkt.

UB/LB

UB = Borst, Schouders, Triceps, Biceps
LB = Benen, Rug, Kuiten, Buik

En dan:
Maandag: UB - Focus op Borst, Biceps
Dinsdag: LB - Focus op Benen, Buik
Woensdag rust
Donderdag: UB - Focus op Schouders, Triceps
Vrijdag: LB - Focus op Rug, Kuiten

Focus = 3 oefeningen, rest 2

Zoiets ongeveer, denk keer weekje proberen hoe dat traint.

Zit wat in. Maar als je het 2-3 maanden wil proberen zou het niet zo'n gek idee zijn denk ik.

Tja om daar echt over te oordelen zou ik beide mannieren nog eens moeten bekijken. Maar punt is wel dat je dan eigenlij keen ander schema doet omdat wendler echt voor de langetermijn is.

Bedacht me net dit wat me wel leuk lijkt.

UB/LB

UB = Borst, Schouders, Triceps, Biceps
LB = Benen, Rug, Kuiten, Buik

En dan:
Maandag: UB - Focus op Borst, Biceps
Dinsdag: LB - Focus op Benen, Buik
Woensdag rust
Donderdag: UB - Focus op Schouders, Triceps
Vrijdag: LB - Focus op Rug, Kuiten

Focus = 3 oefeningen, rest 2

Zoiets ongeveer, denk keer weekje proberen hoe dat traint.

Dit is toch gewoon split. Is onzin om het UB/LB te noemen als je op LB2 rug doet. Of doe je dan alleen deadlift want dan kan het wel...

Tja om daar echt over te oordelen zou ik beide mannieren nog eens moeten bekijken. Maar punt is wel dat je dan eigenlij keen ander schema doet omdat wendler echt voor de langetermijn is.

Dit is toch gewoon split. Is onzin om het UB/LB te noemen als je op LB2 rug doet. Of doe je dan alleen deadlift want dan kan het wel...

Ja het is ook wel beetje split zoals ik nu kijk :o

Doe donderdag dan dit:

Shoulder press
MP (Smith)
Facepulls
Incline Bench
Dumbbell press
Dips
CGBP

Zoiets bijv, wat ik bedoel met focus. Is dat ik met die oefening begin, en zo dus telkens afwissel.

Ga nou maar gewoon westside barbell manier trainen :p

Beetje meer op gevoel kan geen kwaad, kan je per training bekijken waar je de focus op legt.

Ga nou maar gewoon westside barbell manier trainen :p

Beetje meer op gevoel kan geen kwaad, kan je per training bekijken waar je de focus op legt.

Haha, wel aan gedacht. Maar heel het principe met bands, chains heeft geen zin. Heb dat niet voorhanden in de gym.

Daar heb je inderdaad gelijk, moet wat meer op gevoel trainen. Heb alleen dan het gevoel dat ik te weinig progressie eruit haal.

Laatst bewerkt:
Haha, wel aan gedacht. Maar heel het principe met bands, chains heeft geen zin. Heb dat niet voorhanden in de gym.

Daar heb je inderdaad gelijk, moet wat meer op gevoel trainen. Heb alleen dan het gevoel dat ik te weinig progressie eruit haal.
Kan ook zonder bands en chains.
Die squats die ik laatst deed bijvoorbeeld (10x3x80kg full op explosiviteit en laatste paused) zijn hier een leuk voorbeeld van. Probeer dat maar eens, voelt echt lekker :P
Bij max effort gewoon lomp zwaar low reps werk op de eerste oefening en dan ondersteuning. Dynamic effort bijvoorbeeld squats zoals ik hierboven beschreef en daarna ondersteuning.
Ik vind het een lekkere manier van training in elk geval.

Kan ook zonder bands en chains.
Die squats die ik laatst deed bijvoorbeeld (10x3x80kg full op explosiviteit en laatste paused) zijn hier een leuk voorbeeld van. Probeer dat maar eens, voelt echt lekker :P
Bij max effort gewoon lomp zwaar low reps werk op de eerste oefening en dan ondersteuning. Dynamic effort bijvoorbeeld squats zoals ik hierboven beschreef en daarna ondersteuning.
Ik vind het een lekkere manier van training in elk geval.

Tja, daar zit ook wat in ja.

Denk dat ik gewoon 3x3 of 5x5 ga doen. Ben alleen bang dat, dit teveel lijkt op wat ik nu doe, dus minder progressie bij een betere/andere prikkel? Of zie ik dat verkeerd?

Ander soort prikkel is nooit slecht, ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk maar ik ga lekker vooruit :)

Interresant schema.. Maar definieer focus eens? Dat betekent dat je voor de rest van je UP dan 1 oefeningen erbij doet o.i.d?

Interresant schema.. Maar definieer focus eens? Dat betekent dat je voor de rest van je UP dan 1 oefeningen erbij doet o.i.d?

2 oefeningen.

Maar ben al overgestapt op ander schema wat ik net heb bedacht. Als je het nog wilt weten, zal ik het wel even voor je posten.

Volgende week nog huidige schema beetje aanvoelen wat ik doe. Iig geen 3x5.

Week daarna denk weekje deload (Nog niet nodig, maar kan nooit kwaad!)

Daarna 3x3 op compounds op 90% van 1RM, oefening erna op 3x5. Elke week op compounds 2,5kg erbij (Bench, Squat, Deadlift, Dumbbell Shoulder Press)
Rest van de oefeningen beetje meer op gevoel doen zoals BT ook al zei.

Trainen gewoon 4x per week split, zoals ik nu ook doe. Eventueel zondag erbij als ik kan/wil en pak dan de spiergroepen die ik leuk vind/achter lopen.

Begin dan met de volgende stats op de 4 compounds:
Bench - 90kg
Squat - 145kg
Deadlift - 160kg
Shoulder press - 26kg

Schema ziet er dan zo uit:
Maandag: Borst, Buik.
Bench + Wide paused setje/setjes
Incline / Decline Bench
Incline / Flat dumbbell press
Fly's / ?

Dinsdag: Benen, Biceps
Squat
Front squat / Leg press
Leg Extension / ?
Leg Curl / ?

Curl / Incline Curl
Barbell Curl
?

Woensdag rust

Donderdag: Schouders, Triceps
Shoulder Press
MP Seated / Front Press
Front raises / Side Raises / ?
Facepulls

CGBP
Dips
Pulldown / French press / ?

Vrijdag: Rug, Kuiten
Deadlift
BOR
Seated Row
Chin up / ?

Seated Calf raise
Standing calf raise
?

Alle ? staan er omdat ik beetje zoek naar nieuwe oefeningen, of oefeningen waarvan jij denkt. Daar pak je die spiergroep hard mee aan!
Alle suggesties of opmerkingen zijn welkom!

Laatst bewerkt:
Je bent mijn totaal van 425kg nog niet voorbij toch?

Nope, durf de 160kg niet mee te tellen.
Dus is het
5x170kg - 170kg
2x5x150kg - 150kg
2x100kg - 100kg

420kg

:fuu:

Op naar de 450 knul;)

Btw Ik las een keer ergens in een log een behoorlijk uitgebreide post van jou over suplementen. Je leek best verstand van zaken te hebben. Welke suplementen neem jij?

Op naar de 450 knul;)

Btw Ik las een keer ergens in een log een behoorlijk uitgebreide post van jou over suplementen. Je leek best verstand van zaken te hebben. Welke suplementen neem jij?

Mwah heb redelijk verstand van de supps die ik neem/heb genomen.

Neem nu enkel whey.

Heb nog wel citrulline malaat staan en result! Merk alleen van beide niks. Ga binnenkort wel aan de Omega-3 en multivitamine. Lees daar wel goeie dingen over.

Doel is 500kg voor september, dus heb nog wat te doen :D

Terug
Naar boven