Twisters
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 64
Ik heb juist het probleem dat ik vaak te diep ga

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Je vult na elke maand toch je nieuwe theoretische 1rm in, en aan de hand daarvan doe je weer die cylce's?
Als ik het me goed herinner klopt het laatste wat je zegt niet. De getallen die je in gaat vullen in het excel bestand verhoog je elke maand met 2,5 of 5kg als ik me goed herinner. Hierdoor gaat het dus erg langzaam.

Tja, ik ben niet de bedenker van wendler he. Ik deed het zoals het in het boek stond. Maar wendler is ook eigenlijk bedoeld voor de lange termijn en ik denk dat als je het op jou mannier doet je veel sneller tegen een plateau aankomt.Waarom niet na week 3 weken je theoretische 1RM berekenen en opnieuw beginnen? Wendler met een twist zegmaar.
Tja, ik ben niet de bedenker van wendler he. Ik deed het zoals het in het boek stond. Maar wendler is ook eigenlijk bedoeld voor de lange termijn en ik denk dat als je het op jou mannier doet je veel sneller tegen een plateau aankomt.
Zit wat in. Maar als je het 2-3 maanden wil proberen zou het niet zo'n gek idee zijn denk ik.
Bedacht me net dit wat me wel leuk lijkt.
UB/LB
UB = Borst, Schouders, Triceps, Biceps
LB = Benen, Rug, Kuiten, Buik
En dan:
Maandag: UB - Focus op Borst, Biceps
Dinsdag: LB - Focus op Benen, Buik
Woensdag rust
Donderdag: UB - Focus op Schouders, Triceps
Vrijdag: LB - Focus op Rug, Kuiten
Focus = 3 oefeningen, rest 2
Zoiets ongeveer, denk keer weekje proberen hoe dat traint.
Tja om daar echt over te oordelen zou ik beide mannieren nog eens moeten bekijken. Maar punt is wel dat je dan eigenlij keen ander schema doet omdat wendler echt voor de langetermijn is.
Dit is toch gewoon split. Is onzin om het UB/LB te noemen als je op LB2 rug doet. Of doe je dan alleen deadlift want dan kan het wel...

Ga nou maar gewoon westside barbell manier trainen
Beetje meer op gevoel kan geen kwaad, kan je per training bekijken waar je de focus op legt.
Kan ook zonder bands en chains.Haha, wel aan gedacht. Maar heel het principe met bands, chains heeft geen zin. Heb dat niet voorhanden in de gym.
Daar heb je inderdaad gelijk, moet wat meer op gevoel trainen. Heb alleen dan het gevoel dat ik te weinig progressie eruit haal.
Kan ook zonder bands en chains.
Die squats die ik laatst deed bijvoorbeeld (10x3x80kg full op explosiviteit en laatste paused) zijn hier een leuk voorbeeld van. Probeer dat maar eens, voelt echt lekker![]()
Bij max effort gewoon lomp zwaar low reps werk op de eerste oefening en dan ondersteuning. Dynamic effort bijvoorbeeld squats zoals ik hierboven beschreef en daarna ondersteuning.
Ik vind het een lekkere manier van training in elk geval.
Interresant schema.. Maar definieer focus eens? Dat betekent dat je voor de rest van je UP dan 1 oefeningen erbij doet o.i.d?
Je bent mijn totaal van 425kg nog niet voorbij toch?

Nope, durf de 160kg niet mee te tellen.
Dus is het
5x170kg - 170kg
2x5x150kg - 150kg
2x100kg - 100kg
420kg
![]()

Op naar de 450 knul
Btw Ik las een keer ergens in een log een behoorlijk uitgebreide post van jou over suplementen. Je leek best verstand van zaken te hebben. Welke suplementen neem jij?