Fitness Seller

Dennisik, road to 95kg

Ik heb alleen vergelijkingsmateriaal uit je beginpost, maar ik vind het goed man. Foto's kwaliteit niet super, maar definitie is nice! Ik denk dat hogere kwaliteit veel positiever beeld geeft ook!

net beetje ingelezen, ga je volgen!:)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.184
Ik heb alleen vergelijkingsmateriaal uit je beginpost, maar ik vind het goed man. Foto's kwaliteit niet super, maar definitie is nice! Ik denk dat hogere kwaliteit veel positiever beeld geeft ook!

Dankjewel, poses mogen ook wel een stuk beter. Foto's kunnen ook stuk beter, definitie is er iig, nu nog aan die lats werken!

De pics vallen me tegen, althans in vergelijking met je krachtstats.

Mwah, moet zeggen dat de krachtstats wel redelijk normaal vind voor me stats. Was altijd wel sterker dan, dat ik eruit zag. Ecto power!

net beetje ingelezen, ga je volgen!:)

Thanks!

Schouders, Triceps

Dumbbell Shoulderpress
8x18kg
8x22kg
3x3x26kg

MP Smith Seated
8x12,5kg
8x35kg
8x55kg
5x65kg

Toen nog even side raise en facepulls

CGBP
8x40kg
8x60kg
6x75kg
4x80kg

Dips
8xBW
7xBW+12kg
4xBW+18kg
6xBW

- Cable pushdown.

Note: Opzich een redelijke training, had beter gekund.

wat scheelde eraan?

probeer het eens andersom. een wereld zal voor je open gaan. als je je focust op van te voren afgesproken reps haal je nooit het maximale uit je zelf.

probeer het eens andersom. een wereld zal voor je open gaan. als je je focust op van te voren afgesproken reps haal je nooit het maximale uit je zelf.
Het gaat er bij trainen ook neit om dat je het maximale uit jezelf haalt. Gaat erom dat alle trainingen tezamen een groter doel bereiken.

Edit: geen slechte WO dennis!

• #1.191

Bewijs?

Paar keer dat MMC geprobeerd, ik kan gewoon niet denken aan de spiergroep waarmee ik bezig ben. Enige waar ik aan denk is, moet er 5 halen en niet minder.

ik vind die MP behoorlijk netjes hoor!:)
Tymen heb je ook een stukje tekst over die MM? lees er veel van, maar nooit echt dat k weet wat het precies is

Tymen heb je ook een stukje tekst over die MM? lees er veel van, maar nooit echt dat k weet wat het precies is
Stukje tekst is niett echt nodig. MM wil alleen maar zeggen dat je je concentreert op de spier die je probeert te trainen, dus focust op het aanspannen van die spier en het voelen ervan. Snapt u?

Stukje tekst is niett echt nodig. MM wil alleen maar zeggen dat je je concentreert op de spier die je probeert te trainen, dus focust op het aanspannen van die spier en het voelen ervan. Snapt u?
hmm, en het doel daarvan is dat je die spier dan extra stimuleert ofzo?

Het gaat er bij trainen ook neit om dat je het maximale uit jezelf haalt. Gaat erom dat alle trainingen tezamen een groter doel bereiken.

heb je een punt maar om dat doel te bereiken zul je wel hard en effectief moeten trainen.

Bewijs?

Paar keer dat MMC geprobeerd, ik kan gewoon niet denken aan de spiergroep waarmee ik bezig ben. Enige waar ik aan denk is, moet er 5 halen en niet minder.

mijn ervaring. als jij bij wijze van spreken 8 reps moet halen dan focus je je op die 8 reps en niet op 9, 10 of zelfs meer reps die wellicht haalbaar zijn. mij begrenst het. ik kan helaas niet in je kop kijken hoe dat bij jou gaat. ik merk zelf dat ik neem lift als ik een goede mmc heb.

het is slechts advies, wat je ermee doet moet je zelf weten. probeer je alleen te helpen.

• #1.196

Dit. Denk dat als je het doet, ook geen merkbaar verschil zal geven. Laat staan dat je het volledig kan wijten aan MMC.

MMC = Mind Muscle connection

Houd eigenlijk in, dat je denkt aan de spiergroep waarmee je bezig was. Oftewel tijdens bankdrukken denk je aan je borst enzovoort.

Werd hierboven al uitgelegd

heb je een punt maar om dat doel te bereiken zul je wel hard en effectief moeten trainen.

mijn ervaring. als jij bij wijze van spreken 8 reps moet halen dan focus je je op die 8 reps en niet op 9, 10 of zelfs meer reps die wellicht haalbaar zijn. mij begrenst het. ik kan helaas niet in je kop kijken hoe dat bij jou gaat. ik merk zelf dat ik neem lift als ik een goede mmc heb.

het is slechts advies, wat je ermee doet moet je zelf weten. probeer je alleen te helpen.

Tuurlijk alle adviezen, kritieken zijn welkom. Was ook niet negatief bedoeld tegen jouw ;)

Mwah daar heb je wel een punt. Maar wat wel zo is, is dat al ik al met vastgestelde rep ranges werk met de compounds. 3x3, dus het moeten er gewoon 3 worden.

+ Als ik er 8 kan, heb ik liever dat ik daarna nog een setje doe met meer gewicht en zo wat minder reps.

Wat ik bedoel te zeggen is. Stel jij bankdrukt. 4x90, en bij de 5de ligt hij gewoon stil. Dan zal MMC daar geen verschil in maken.

Mijn mening is dat kracht en denken los van elkaar staan. Al heb je dan wel monniken, maar dat heeft meer met pijn te maken dan met kracht denk ik. Anders is mijn argument invalid :D

Laatst bewerkt:

je gebruikt je gedachte om bijv. met bankdrukken zoveel mogelijk je pecs te gebruiken ipv je triceps die natuurlijk ook meehelpen. zo probeer je zo effectief mogelijk de gewenste spier te 'slopen'.

Klopt, maar dat hoeft niet te betekenen dat je tot spierfalen hoeft te gaan. Ik heb een paar weken geleden nog 6x5 met 175 kg oid gedeadlift.

Geloof me, dat suckt ass en is zwaar:p maar was niet tot failure.

Was desondanks effectief, met die methode 20kg op mn deadlift kunnen plakken en zo een 50kg op mn squat( en das veel:p )
naja, MM connection beschouw ik bij veel oefeningen als vanzelfspreken. als je biceps curls doet en je voel het in je schouder dan gaat er iets mis. Maar ik richt me niet zozeer op het voelen van een harde contractie oid, bij sets van 6-8 op een iso oefening voel ik niet snel een harde contractie, maar de volgende dag wel goede spierpijn.
je gebruikt je gedachte om bijv. met bankdrukken zoveel mogelijk je pecs te gebruiken ipv je triceps die natuurlijk ook meehelpen. zo probeer je zo effectief mogelijk de gewenste spier te 'slopen'.
Bankdrukken doe je voor kracht en niet zozeer voor massa in je borst, het is ook niet echt een borstoefening( contrary to popular belief, ik weet het ).

En spieren slopen vind ik al helemaal een rare kreet als je bezig bent met spiermassa bouwen:p

Klopt, maar dat hoeft niet te betekenen dat je tot spierfalen hoeft te gaan. Ik heb een paar weken geleden nog 6x5 met 175 kg oid gedeadlift.

Geloof me, dat suckt ass en is zwaar:p maar was niet tot failure.

Was desondanks effectief, met die methode 20kg op mn deadlift kunnen plakken en zo een 50kg op mn squat( en das veel:p )

naja, MM connection beschouw ik bij veel oefeningen als vanzelfspreken. als je biceps curls doet en je voel het in je schouder dan gaat er iets mis. Maar ik richt me niet zozeer op het voelen van een harde contractie oid, bij sets van 6-8 op een iso oefening voel ik niet snel een harde contractie, maar de volgende dag wel goede spierpijn.

Bankdrukken doe je voor kracht en niet zozeer voor massa in je borst, het is ook niet echt een borstoefening( contrary to popular belief, ik weet het ).

En spieren slopen vind ik al helemaal een rare kreet als je bezig bent met spiermassa bouwen:p

ik vind het vreemd dat mmc voor mij wel duidelijke voordelen heeft en bij jullie niet???

bron dat banken niet voor massa zou zijn? waarom zou een specifieke beweging gericht moeten zijn op kracht?

het 'slopen' was gericht op hypertrophy.

• #1.200
ik vind het vreemd dat mmc voor mij wel duidelijke voordelen heeft en bij jullie niet???

bron dat banken niet voor massa zou zijn? waarom zou een specifieke beweging gericht moeten zijn op kracht?

het 'slopen' was gericht op hypertrophy.

Maar als je het niet doet en focust op reps, dan ga je automatisch aan MMC denken. Als je eenmaal op een bepaalde manier denkt, krijg je dat denk niet eruit.

Wat versta je onder voordelen trouwens?

Hier iig een interssant topic:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/emg-studies-spiergroepen-vs-oefeningen-72081/

Heb er wel vaker over gezocht, en het schijnt zeer goed te zijn. Maar ik betwijfel echt of het echt helpt mbt tot gains en kracht.

Tymen, stel onze groei is 100%. Hoeveel % kan je dan wijten aan de MMC? Mss 1 of 2%?

Ik denk dat als ons beginners, het veel beter is om ons te focussen op goed eten en rusten daar haal je veel meer voordeel uit.

Maar ik ga het morgen weer opnieuw proberen! ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven