- Waardering
- 1.623
Ik drink amino's intra met snelle carbs, wel voordelen van gemerkt.
Maar als je voeding in orde is ( dus constante flow van complex carbs en hoogwaardige eiwitten ) dan is die shake na je trainen niet per sé nodig.
Voeding rondom de training zit opzich wel goed. Dat de spieren kapot zijn na de training begrijp ik. Maar is er ook een duidelijk punt waarop de spieren eiwitten nodig hebben om te groeien.
jaBCAA's zijn nog beter
anabolic window, weet alleen niet of dat nu echt bewezen is.
Volgens mij is EAA beter om na de training te nemen, bcaa wordt aangeraden in de cut voor eventuele spier afbraak.
je bent nog vrij droog man, dat is wel nice. Een front pic zou ook goed zijn voor een beter beeld...
Ja front pic, zal ik ander keer schieten kijken of dat beetje lukt. Al vind ik die foto's altijd wel tegenvallen.
---------- Toegevoegd om 00:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:28 ----------
En hoe meer je uit jezelf haalt hoe sneller je dat eventueel grotere doel kan halen. Tuurlijk gaat het er bij trainen wel om het maximale uit jezelf te halen. Als je eerst 3x10x100 squat en de week daarna 3x5x80 bijvoorbeeld, hoe praat je dat goed onder het mom van "een groter doel bereiken"? Jezelf verbeteren en je grenzen verleggen en het maximale uit jezelf halen is de core van krachttraining.
Dat is niet wat onder het algemeen onder MMC verstaan word. Mind Muscle Connection staat (mijn opinie uiteraard) voor de verbinding tussen je hersenen (aka inschattingsvermogen etc.) en je spieren (het fysiek haalbare). Een samenwerking tussen die twee zorgt voor optimaal resultaat.
Ik herken me heel erg in wat Tymen zegt: Als ik me vastpin op een bepaald aantal herhalingen beperkt dat me wanneer ik een goede dag heb. Mijn target voor een set verschuift aan de hand van hoe mijn reps gaan.
T heet toch niet Mind Muscle Thinking
Ja op die fiets. Jij bent ook geen bron. U mad?
Vloeibare voeding neemt je lichaam sneller op dan vast voedsel over het algemeen. Er zit natuurlijk enige vertraging tussen het innemen en het in je bloedbaan belanden van amino's en die is met kip groter dan met een shake. Als je dat weet te timen hoeft het een niet beter te zijn dan het ander. Compleet aminozuurprofiel is een 2de.
Wat insuline (rijst) werkt als ik het goed begrepen heb wel goed om die eiwitten daadwerkelijk goed in je systeem te krijgen. En daarnaast zijn je glycogeendepots aan de lege kant na een training, en mijn idee is dat je lichaam op zo'n moment wel wat carbs kan gebruiken om aan het werk te gaan met het herstel (kost ook energie).
Mwah, betreft de concentratie op een bepaalde target hoeft nog niet te zeggen dat we daarna stoppen. Als ik voor een pr poging ga op de laatste set en ik denk 3 reps, en die 3 gaan redelijk makkelijk ga ik gewoon door. Al zou een rep out gedachte in dit geval wel beter zijn.
Ja daar heb je een punt, betreft eiwitten zit ik al vrij goed rond heel de dag. Denk ook dat ik dat onderschat, voordat een maaltijd volgens mij volledig is opgenomen ga je al richting de 3 a 4 uur. Laat staan dat je een maaltijd kan bedenken wat direct werken.
Dan is het ook nog maar de vraag, wanneer je spieren de aminozuren nodig hebben oftewel wanneer het daadwerkelijke proces van groei begint.
Heb eind maart afspraak met de doktor eens kijken wat hij zegt over opnames icm met insuline. Vraag me af of ik nog een bepaalde vertraging heb, als ik insuline spuit bij de maaltijd. En wanneer het beste tijdstip is om die vertraging te minimaliseren. Immers is insuline een van de betere/belangrijkste groeihormoon
Laatst bewerkt:

BCAA's zijn nog beter 

En als je voelt dat je targets makkelijk gaan en dan bedenkt dat er nog meer in zit en meer reps/sets is dat MMC. Zonder MMC had ik het 1x170 gedeadlift. Ging easy, wist dat verhogen erg lastig ging worden dus ging voor nog een rep. Als ik me op reps of PR's had vastgepind had ik dat niet gedaan. Dat is ook precies wat jij doet als je merkt dat je target (3 reps in jou voorbeeld) makkelijk gaan. Dát is MMC. Tenzij je een heel strict schema als Wendler oid volgt denk ik dat iedere krachtsporter daar erg veel profijt van kan hebben.
)