AndroidHealthClinic

Dennisik, road to 95kg

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.361
Benen, Biceps

Squat
8x60kg
8x100kg
5x120kg
3x3x140kg

Frontsquat (Eerste keer)
8x40kg
8x40kg
8x60kg
8x60kg
2x80kg - stang ligt k*t

Leg Extension
8x40kg
8x50kg
8x60kg
8x70kg
8x80kg
12x50kg

Dumbbell curl
5x14kg
5x18kg
5x22kg
5x24kg
8x20kg (Hammer curl)

Seated Incline
8x12kg
8x16kg
5x20kg

Barbell curl
8x17,5kg
8x22,5kg
8x27,5kg
8x37,5kg

Note: Frontsquat eerste keer gedaan, beetje proberen hoe ik hem moet vastpakken/vasthouden. Hij ligt nog niet echt lekker op me schouders, veels te veel richting me keel. Had meer ingezeten, maar hij lag totaal niet goed. Rest van de training goed, quadriceps zijn nu aardig gaar.

nette squats hoor. Voelde je ze wel goed branden dan? die front squats?

• #1.363
nette squats hoor. Voelde je ze wel goed branden dan? die front squats?

Was meer conditie dan dat het echt zwaar was, ook nog beetje focussen op techniek en ligging van de stang. Denk dat, dat ook deels gewenning zal zijn.

Wel fijne oefening moet ik zeggen.

Zo k*t is dat vast houden van de barbell bij fsq, k*toefening vind ik t

Lekkere squats!

nice pics leggs zou ook goed zijn aangezien je lekker droog bent.

boven de 140 kg zou ik niet durven :P misschien legstraps halen voor veiligheid

SQ = :thumbs: :)

• #1.369
Zo k*t is dat vast houden van de barbell bij fsq, k*toefening vind ik t

Denk dat hij in een verkeerd topic zit :p

Thanks heren!

Ja die FSQ voel je wel aan je schouders. Dacht net dat ik schouders had getraind, maar dat kan niet terwijl het benen dag is :p

• #1.371
wat snap je niet? dat ik niet boven de 140 zou squatten?

Oh nee, ik miste wat interpunctie in je post vandaar dat ik de context niet zag.
+ Pics waren 2 pagins terug al gepost vandaar.

Maar wraps heten die, kan je halen. Maar het zit gewoon tussen je oren. Zodra je 8x130kg squat weet je gewoon dat je 140kg kan en moet doen.

Gewoon oefenen en er gewent aan raken ;)

Wat voegen kneewraps in jou optiek toe aan squatveiligheid?
Kan het niet helemaal uitleggen maar het is beter voor je knieen, zag ook een filmpje van iemand die rond de 140+ squatte, ging lekker kon 8 reps perfect doen en de 9de ging ook moeiteloos maar opeens ging het mis en heeft volgens mij zij quad gescheurd, daar zit je dan moet je een half jaar met rolstoel naar school

---------- Toegevoegd om 23:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:46 ----------

Oh nee, ik miste wat interpunctie in je post vandaar dat ik de context niet zag.
+ Pics waren 2 pagins terug al gepost vandaar.

Maar wraps heten die, kan je halen. Maar het zit gewoon tussen je oren. Zodra je 8x130kg squat weet je gewoon dat je 140kg kan en moet doen.

Gewoon oefenen en er gewent aan raken ;)
Jah ik snap je maar je kan extra veilig zijn he.. zoiets kan gebeuren ookal squat je perfect.

http://www.bodyenfitshop.nl/accessoires/flexsports/knee-wraps-extra-strong

• #1.374
Kan het niet helemaal uitleggen maar het is beter voor je knieen, zag ook een filmpje van iemand die rond de 140+ squatte, ging lekker kon 8 reps perfect doen en de 9de ging ook moeiteloos maar opeens ging het mis en heeft volgens mij zij quad gescheurd, daar zit je dan moet je een half jaar met rolstoel naar school

---------- Toegevoegd om 23:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:46 ----------

Jah ik snap je maar je kan extra veilig zijn he.. zoiets kan gebeuren ookal squat je perfect.

http://www.bodyenfitshop.nl/accessoires/flexsports/knee-wraps-extra-strong

Begrijp je wel, maar als je zo gaat denken. Mag je ook elbow sleeves gaan gebruiken voor deadlift, zodat je biceps niet scheuren. Enzovoort, enzovoort.

Gewoon niet teveel gewicht gebruiken, goeie warming up en 99% kans dat je geen problemen krijgt.

hoe laag gaan jullie bij squats btw? eerst ging ik tot midden met 100 kg en nu helemaal omlaag.

helemaal omlaag = beter voor spieren keihard aan te pakken maar denk slecht voor je knieen

• #1.376
hoe laag gaan jullie bij squats btw? eerst ging ik tot midden met 100 kg en nu helemaal omlaag.

helemaal omlaag = beter voor spieren keihard aan te pakken maar denk slecht voor je knieen

Fout, volgens mij is die regel gewoon onzin.

Ga gewoon parallel. Zie geen voordelen vs full, behalve iets meer aanspraak op hamstrings.

Begrijp je wel, maar als je zo gaat denken. Mag je ook elbow sleeves gaan gebruiken voor deadlift, zodat je biceps niet scheuren. Enzovoort, enzovoort.

Gewoon niet teveel gewicht gebruiken, goeie warming up en 99% kans dat je geen problemen krijgt.

laatst een artikel gelezen ergens dat mensen die een warm up doen evenveel kans hebben op een blessures als diegene zonder...

laatst een artikel gelezen ergens dat mensen die een warm up doen evenveel kans hebben op een blessures als diegene zonder...
Eerst deed ik geen warming up en kreeg ik een vreemd gevoel bij mn knieen maar nu ik warming up doe is het weg. Maar kans is wel evenveel denk ik. Warming up is gewoon je spieren even snel laten wennen voor wat er gaat komen

Ik kan het me bijna niet voorstellen. Al is de vraag natuurlijk wat je onder warmup verstaat. Ik heb vandaag gebankt en had een aantal sets daarvoor gedaan als 'warm up'. Maar fietsen ofzo heb ik niet gedaan en doe ik nooit voor mn training.

De vraag is dus verstaan ze in je onderzoek ook opbouwende sets als warming up.

Ik kan het me bijna niet voorstellen. Al is de vraag natuurlijk wat je onder warmup verstaat. Ik heb vandaag gebankt en had een aantal sets daarvoor gedaan als 'warm up'. Maar fietsen ofzo heb ik niet gedaan en doe ik nooit voor mn training.

De vraag is dus verstaan ze in je onderzoek ook opbouwende sets als warming up.

ik ga het artikel ff voor je opzoeken

Terug
Naar boven