Fitness Seller

Dennisik, road to 95kg

Dat is hardloppen :p

Denk niet dat je een duursport kan vergelijken met een kracht sport.

nja ik vraag me af of je dat niet kunt doortrekken naar krachtsport...

anyway was ook al vergeten dat het over hardlopen ging.

dus gewoon lekker jullie warm ups doen knullies!

hoe laag gaan jullie bij squats btw? eerst ging ik tot midden met 100 kg en nu helemaal omlaag.

helemaal omlaag = beter voor spieren keihard aan te pakken maar denk slecht voor je knieen

Valt voor beide wel wat te zeggen, punt is dat je op parallele diepte de meeste druk van voren is gericht, op je knieschijf, daar zijn de 4 banden van je knie (kruisbanden en collateraalbanden) het minste actief, dus in de kwetsbaarste positie. In volledige flexie of extensie zijn deze 4 banden het meest actief dus ik je knie-gewricht het veiligst. Echter is er ook een verschil in activiteit van spieren tijdens de squat, er zijn heel veel discussies over te vinden.

Kijk hier: http://etd.ohiolink.edu/send-pdf.cgi/Cotter Joshua Allan.pdf?osu1243606700 Ik citeer:
Interpretation of these results should be done with caution as
there are many other variables involved in the squat exercise

en hier: http://www.apec-s.com/Deep Squats.pdf
In this study, the researchers found glute activation during full squats to be greater
than twice that of partial squats (35.4% compared to 16.9%), hamstring activation to be similar, while
quadriceps activation dominated during the partial squats only. Understanding that the glutes and
hamstrings (and to some extent the adductors) are the primary hip extensors during
sprinting/accelerating, the take home message from this and other studies (Robertson et al 2008), could
completely change the way athlete’s prepare for and perform on the field.

Interessant leesvoer, ik ben er nog niet helemaal uit, maar vooral de eerste quote is mijnsziens belangrijk. Er zijn kampen vóór en tegen full squats, welke veiliger is, is zo goed als geen medische verantwoording voor te vinden, dus in die wetenschap maakt het dus geen fl**ker uit. Maar gekeken naar activatie van spieren e.d. wellicht wel.

---------- Toegevoegd om 00:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:23 ----------

nja ik vraag me af of je dat niet kunt doortrekken naar krachtsport...

anyway was ook al vergeten dat het over hardlopen ging.

dus gewoon lekker jullie warm ups doen knullies!

Hardlopen - krachtsport, totaal verschillende energiesystemen (tenzij je sprint er onder rekent). Me dunkt dat je dit niet 1 op 1 kan doortrekken

ATG voor het gewin!!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.387
Wederom interessante post twisters, thanks!

Daaruit ik mag concluderen, dat het volgens de wetenschap geen enkel duidelijk significant verschil is. Al wil het kwa belasting van de spieren denk per persoon verschillen full vs parr welke meer 'schade' aan zal richten.

Daaruit ik mag concluderen, dat het volgens de wetenschap geen enkel duidelijk significant verschil is. Al wil het kwa belasting van de spieren denk per persoon verschillen full vs parr welke meer 'schade' aan zal richten.

Dat heb je erg mooi gezegd, het leuke is dat de meeste onderzoeken dus gaan over spieractiviteit en niet over 'mogelijke medische schade door een uitvoering'. Terwijl mensen daar graag een uitspraak over willen doen, daar valt dus geen uitspraak over te doen!

Welterusten!

op dit forum is 90% van alle 'full squats zijn slecht voor je knieen' na apers van wat ze op het forum gehoord hebben zonder dit zelf te researchen...

Kan het niet helemaal uitleggen maar het is beter voor je knieen, zag ook een filmpje van iemand die rond de 140+ squatte, ging lekker kon 8 reps perfect doen en de 9de ging ook moeiteloos maar opeens ging het mis en heeft volgens mij zij quad gescheurd, daar zit je dan moet je een half jaar met rolstoel naar school

Dit is wel een hele overhaaste conclusie :P

zelfde is toen ik final destination keek, elke keer als ik ga zonnebanken word ik bang :roflol:

Hahaha ja die zijn echt heel erg slecht. The Thing ook trouwens. Maja OT blabla yada yada :P

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.395
Zo weer een training!

Schouders, Triceps

Dumbbell shoulder press
8x20kg
8x26kg
3x3x30kg

Seated MP Smith
8x27,5kg
8x47,5kg
7x67,5kg

MP
8x40kg
5x50kg
5x50kg

Side Raises
8x5kg
8x7kg
8x9kg

Front press icm met 2 setjes facepull
3x50kg
3x60kg
2x65kg pr

CGBP
8x50kg
8x70kg
2x85kg pr

Pushdown
8x20kg
8x30kg + 15xBW Dips
8x40kg
8x50kg + 12xBW Dips

Note: Opzich een prima training.

Laatst bewerkt:
idd prima training toch:D :thumbs:

Jezus wat een volume man, netjes pik!

side raises kunnen beter bro harder aanpakken!

Thanks heren!

Klopt, of ik kan meer cheaten en zo meer gewicht pakken. Vraag me af welke van de 2 beter werkt.

Maar inderdaad zeer zwak op die oefening.
Zou persoonlijk zwaar gaan op compounds en 'lichter' op isolatie. Isolatie gewoon gebruiken voor harde contractie en gecontroleerde beweging, compounds lekker zwaar:D

Terug
Naar boven