XXL Nutrition

Dennisik, road to 95kg

Zometeen ik ook schouders en nog wat andere lichaamsonderdelen :clown:

Mocht je je willen inlezen voor Wendler, dit is de reader waarin het e.e.a. uitgelegd worden:
[Link niet meer beschikbaar]
Merk dat ik op andere plekken spierpijn heb dan normaal en de 45 minuten trainingstijd die ik voor mezelf aanhoud bevalt me super!

• Topic Starter Topic Starter
Zometeen ik ook schouders en nog wat andere lichaamsonderdelen :clown:

Mocht je je willen inlezen voor Wendler, dit is de reader waarin het e.e.a. uitgelegd worden:
[Link niet meer beschikbaar]
Merk dat ik op andere plekken spierpijn heb dan normaal en de 45 minuten trainingstijd die ik voor mezelf aanhoud bevalt me super!

Thanks, alleen met 45 minuten ga ik het niet halen denk ik. Train samen en lul teveel :o

Training vandaag. Schouders en Triceps

Shoulder press
8x20kg
8x24kg
5x28kg
8x26kg -> Techniek was 100%, vandaar wat minder reps en gewichten

MP (Smith Seated)
8x15kg
8x35kg
8x55kg
4x65kg - Denk wel een Pr!

Upright Row
8x17,5kg
8x27,5kg
8x37,5kg

Daarna 3x21, met stang van 7,5kg. Hierna was ik kapot
7x Breed pakken, boven hoofd brengen.
7x Schouder breedte pakken, boven hoofd brengen
7x Handen naast elkaar, boven hoofd brengen

Tricep Pulldown
15x15kg
12x20kg
10x25kg
8x30kg

Daarna nog wat skullcrusher en Cable Pushdown. Gewicht in de gym was 81kg, redelijk dus.

Al met al geen verkeerde training!

Mooi die shoulderpresses op techniek hoor! Lekkere pomp in je triceps cker? ;)

Wat zei je tegen em? "FUUUUUUUUU!!" ?

Wat zei je tegen em? "FUUUUUUUUU!!" ?

Nee was discussie over aantal dingen. Zo ook dat ik tijdje geleden was besproken in de vergadering, aangezien me techniek niet erg denderd was en wat bijdehand. Geef ze ook groot gelijk, techniek is aangepast en houd netjes me mond tegen ze.

Alleen hij kwam gister nog dat je, je polsen kan trainen. Kent bill star of rippetoe niet. Hij adviseerde 20 herhalingen, aangezien alles onder de 12 voor bodybuilders is, en hij zei ook wat je het eerst leert op een fitness opleiding is dat groei je fitness belemmerd en dat je korte spieren krijgt.

Het is een prima vent, maar de kennis die je daar leert. Is ronduit belachelijk.

Lol :D

ik neem aan dat die shoulder presses met DB's zijn:)

goed dat je techniek voor lief neemt ipv reps/weights

ik neem aan dat die shoulder presses met DB's zijn:)

goed dat je techniek voor lief neemt ipv reps/weights

Shoulder press is met dumbbells ja. Vorige week was de techniek wat minder dus nu wat meer techniek. Heb nog wel steeds dat me rug wat bol is, heb der geen last van. Tot wanneer laten jullie de dumbbells zaken, laat ze ongeveer zaken tot oor/oog hoogte. Lijkt me voldoende toch ?

Gewoon laten zakken tot waar het goed aanvoelt is het belangrijkst imo.

Shoulder press is met "dumbbells">dumbbells ja. Vorige week was de techniek wat minder dus nu wat meer techniek. Heb nog wel steeds dat me rug wat bol is, heb der geen last van. Tot wanneer laten jullie de "dumbbells">dumbbells zaken, laat ze ongeveer zaken tot oor/oog hoogte. Lijkt me voldoende toch ?

gewoon lekker aanvoelen. ik sluit de rom ook nooit. dan voel ik me traps teveel.

Mmm, grappig ik vroeg me precies hetzelfde af vandaag. Laat ze altijd zakken tot mn onderarmen horizontaal zijn, dan helemaal omhoog. Geen idee of dat goed is eigenlijk.

Holy crap, heb honger ineens!

Mmm, grappig ik vroeg me precies hetzelfde af vandaag. Laat ze altijd zakken tot mn onderarmen horizontaal zijn, dan helemaal omhoog. Geen idee of dat goed is eigenlijk.

Holy crap, heb honger ineens!
Je bedoelt bovenarmen neem ik aan?

Ik zag nog een stuk onder horizontaal, pak je wat meer schouder.

Je bedoelt bovenarmen neem ik aan?

Ik zag nog een stuk onder horizontaal, pak je wat meer schouder.

Nog een vraagje, weet niet of mensen mp in smith doen. Maar zelfde verhaal, ook gewoon laten zakken tot je het zelf prettig vindt?

Doe het nu tot ongeveer me kin, lijkt me weinig meerwaarde om nog verder te laten zakken. Of is het net zelfde als bij bankdrukken dat juist dat stukje belangrijk is. Alleen bij schouders ga je al voorbij het punt, waar het weinig nut heeft lijkt me.

Terug
Naar boven