AndroidHealthClinic

Dippen tussen bankjes.

Doe je benen/knieen nu eens een lol en vergeet die schijven op je bovenbenen.

Pak gewoon een EZ en leg deze zo dat hij precies in de plooi benen/romp komt te liggen.

Het gewicht ligt dichter bij je romp waardoor je minder gewicht nodig heb en je kan de stang er zelf op leggen waardoor je niemand nodig heb die ze even op je benen leg (soms verkeerd :( )

Hou ook bij het dippen je lichaam zo dicht mogenlijk bij de bank en niet helemaal schuin naar voren wat ik wel eens zie. Zwaartepunt zit dan onder je wat de oefening zwaarder maakt

Goeie tip! wou je karma ervoor geven maar het gaat niet..
Ben wel een benieuwd of het hem inderdaad veel gaat schelen aan gewicht aangezien ze dichter bij je romp liggen.

Hey,

Normaal dip ik altijd gewoon met één bankje en me voeten recht vooruit op de grond, zo voelt het best zwaar aan, maar laatst probeerde ik het tussen 2 bankjes maar dat voelt veel minder zwaar aan, zou je dan niet gewoon met één bankje kunnen dippen en je voeten op de grond kunnen houden? Of train je dan minder goed?

Of bedoel je Triceps dippen..?

Kun je ook verzwaren met schijf op je bovenbenen.

goede oefening om de tricepstraining mee te eindigen ;)

Doe je benen/knieen nu eens een lol en vergeet die schijven op je bovenbenen.

Pak gewoon een EZ en leg deze zo dat hij precies in de plooi benen/romp komt te liggen.

Het gewicht ligt dichter bij je romp waardoor je minder gewicht nodig heb en je kan de stang er zelf op leggen waardoor je niemand nodig heb die ze even op je benen leg (soms verkeerd :( )

Hou ook bij het dippen je lichaam zo dicht mogenlijk bij de bank en niet helemaal schuin naar voren wat ik wel eens zie. Zwaartepunt zit dan onder je wat de oefening zwaarder maakt

Zie ook wel is dat ze ketting aan riem binden met daar gewicht aan

hangt het achter je rug..........;)

Zal je niet echt diep mee komen bij bench dips (of je moet natuurlijk hoge banken gebruiken :) )

Goeie tip! wou je karma ervoor geven maar het gaat niet..
Ben wel een benieuwd of het hem inderdaad veel gaat schelen aan gewicht aangezien ze dichter bij je romp liggen.

Meestal scheelt het wel, vooral mensen die gewend zijn veel grote schijven thv de knieen te houden (staat wel indrukwekkend) zullen een stuk minder aan kunnen als een stang vlak tegen je buik ligt.

vraag me af of zo'n stang wel lekker ligt op je zaakje. verder laat ik de schijven nooit op mn knieeen leggen en op mn bovenbenen heb ik er nooit last van.

De stang ligt ook niet op je zaakje, maar hoger, in de kneep bovenbeen/romp, dus boven je zaakje.

??????? geen schijven maar dumbbells het is ook niet de bedoeling op de grond te zitten
;)

Klopt maar het is wel de bedoeling zo diep mogenlijk te komen en alles wat achter je hangt en onder je reet uit steekt zal eerder de grond bereiken en dardoor de rom verminderen. Tenzij het zo weinig is dat het de rom niet beperkt, maar ik ken mensen die echt met de billen de grond raken wat dus zou betekenen dat het gewicht op de onderrug/glute moet zitten wat me moeilijk lijkt met een ketting aan een riem.

Haal je niet bench dips en bar dips door elkaar, want daar zie je het wel regelmatig (ik heb zelf ook zo'n riem)

Klopt maar het is wel de bedoeling zo diep mogenlijk te komen en alles wat achter je hangt en onder je reet uit steekt zal eerder de grond bereiken en dardoor de rom verminderen. Tenzij het zo weinig is dat het de rom niet beperkt, maar ik ken mensen die echt met de billen de grond raken wat dus zou betekenen dat het gewicht op de onderrug/glute moet zitten wat me moeilijk lijkt met een ketting aan een riem.

Haal je niet bench dips en bar dips door elkaar, want daar zie je het wel regelmatig (ik heb zelf ook zo'n riem)

Nee , triceps dips met hakken op tegenoverstaandbankje en zelf met beide handen op de rand van ander bankje zegmaar riem heeft ijzeroog en daar
korte ketting doorheen met haken aan dumbbell van +-30kg.

je armen horen ook niet dieper te zakken dan 90-80 graden en dan helemaal

uitstrekken ;) ( dumbbell raakt niet de grond )

Oh, is dat zo. En waarom is dat?

hangt aan 2 haken horizontaal achter je rug.

lijkt me niet zo fijn trouwens want zal ie eerder tegen bankje stoten
tenminste zoals ik het doe .
want ik ga vlak langs achterstaand bankje met me rug...

ga het is met stang proberen, maar dan moet je meer kleine schijven plaatsen

grote komen ook op de grond ;)

Ik bedoel waarom zeg je je armen horen ook niet dieper te zakken dan 90-80 graden maar zoals je hierboven stelt komt het over of je de bewegingsuitslag laat afhangen van het extra gewicht dat je gebruikt?

1. Dippen tussen bankjes

Bij deze oefening heb je twee bankjes nodig die je evenwijdig aan elkaar moet plaatsen. De bankjes dienen zo ver uit elkaar te staan dat je op het ene bankje je voeten op ongeveer enkelhoogte kunt laten steunen, terwijl je met je armen op het andere bankje steunt (positie 1). Je moet vanuit deze positie in staat zijn een 'dip' (= jezelf laten zakken) kunt maken. Bij deze oefening moet je je handen op schouderbreedte op het bankje achter je plaatsen, terwijl je met je hielen (iets uit elkaar) op het andere bankje steunt. Je lichaam en benen moeten een hoek van 90 graden vormen. Buig je ellebogen en laat jezelf beheerst zakken, zover op comfortabele wijze mogelijk is (positie 2). Dan keer je weer terug in de uitgangspositie door je armen weer te strekken. Als het dippen erg makkelijk gaat, kun je je trainingsmaatje (of iemand die in de buurt is en er even bij kan blijven staan) vragen om wat gewichten (schijven) op je bovenbenen te leggen. Doe dit alleen als iemand bij je kan blijven staan gedurende de oefening!

Waar zie je staan dat je niet dieper hoort te zakken dan 90-80 graden?

En idd, als je zo dicht mogenlijk bij de bank blijft (zoals het ook hoort) is alles wat op je rug uitsteekt een obstakel

1. Dippen tussen bankjes

Bij deze oefening heb je twee bankjes nodig die je evenwijdig aan elkaar moet plaatsen. De bankjes dienen zo ver uit elkaar te staan dat je op het ene bankje je voeten op ongeveer enkelhoogte kunt laten steunen, terwijl je met je armen op het andere bankje steunt (positie 1). Je moet vanuit deze positie in staat zijn een 'dip' (= jezelf laten zakken) kunt maken. Bij deze oefening moet je je handen op schouderbreedte op het bankje achter je plaatsen, terwijl je met je hielen (iets uit elkaar) op het andere bankje steunt. Je lichaam en benen moeten een hoek van 90 graden vormen. Buig je ellebogen en laat jezelf beheerst zakken, zover op comfortabele wijze mogelijk is (positie 2). Dan keer je weer terug in de uitgangspositie door je armen weer te strekken. Als het dippen erg makkelijk gaat, kun je je trainingsmaatje (of iemand die in de buurt is en er even bij kan blijven staan) vragen om wat gewichten (schijven) op je bovenbenen te leggen. Doe dit alleen als iemand bij je kan blijven staan gedurende de oefening!

Waar zie je staan dat je niet dieper hoort te zakken dan 90-80 graden?

zie je de foto's aan de zijkant..?

die 2e is +- 90graden iets verder als je de grond aanraakt is +-80 graden

of wil je nog verder zakken

Zoals er staat, zover op comfortabele wijze mogelijk is Bij mij is dat bijna met m'n reet op de grond (op een standaard bankje) en hoe meer gewicht je gebruikt des te dieper je zonder problemen kan komen.

Zoals er staat, zover op comfortabele wijze mogelijk is Bij mij is dat bijna met m'n reet op de grond (op een standaard bankje) en hoe meer gewicht je gebruikt des te dieper je zonder problemen kan komen.

Dan doe je het goed ;)

Nog meer vragen.? ga eerst effe eten het is al 20:00u

ik pak altijd een rugzak en doe daar wat schijven in. dan hang ik hem andersom op mijn lichaam. dat die op mijn buik rust i.p.v op mijn rug, werk perfecto en je hebt geen gezeik met vallende schijven. ik doe trouwens gewoon mijn armen op een uitklapbaar houten kampeerkrukje en mijn benen op mijn bed,

Terug
Naar boven