XXL Nutrition

[Discussie]Tijd reizen/Teleporteren.

Poepoe, wat een onzinnig topic eigenlijk weer over een onderwerp waar 99% van de mensen in dit topic geen reet over weten.

Ik eet wel 'es stront.

Bij quantumtoestand kan je niet meer zeggen dat het deeltje toebehoort aan zijn stof.

Versterkers bedoelen ze naar mijn vermoeden mee dat ze de data langer vast zullen kunnen houden.

Quantumbit bufferen = Het zien van de data o.i.d.

Dude, je bent 14, wat doe je hier? :roflol:

Wie stuurt deze topic eens door naar sniperx' klasgenootjes zodat ie eens a good old beating kan ontvangen?

Poepoe, wat een onzinnig topic eigenlijk weer over een onderwerp waar 99% van de mensen in dit topic geen reet over weten.

Ik eet wel 'es stront.

Idd, Fox weet wel wat stuff door zn chemische shizzle opleiding, maar knaapjes zoals Sniper proberen interessant te doen door wat google resultaten te posten.

Blaten in het niets.

Wat ben je toch een raar mannetje sniper.. Wordt het niet eens tijd om je bezig te houden met chicks en andere dingen die bij je leeftijd horen (trekken aan je piemolll bv) ipv de hele dag spammen ? Of ben je daar inmiddels al te volwassen voor?

Ik zal je even helpen:
www.superdudes.nl maak een account aan voor de chicks.
www.youjizz.com -> goed voor je piemol.
Er zal een nieuwe wereld voor je opengaan, i promise.

xje

Dit heeft niks met gevoelsmatigheid te maken. Ooit gehoord van astronauten die kort zijn weggeweest, maar terugkomen een paar jaar later o.i.d.?

planet-of-the-apes-1968-20061208003013495.jpg

je beseft toch dat deze film niet gebaseerd was op waar gebeurde feiten, hé sniper?:D

OMG... hebben jullie hier al 10 pagina's aan deze kul besteed. **** zeg, sniper played jullie allemaal. Hij opent een **** topic en iedereen maar happen. :roflol:

Ik denk dat ik maar even uit lurkermode kom en deze topic even in het oog hou. Al genoeg misdaden tegen de fysica gezien hier ;-)

Enneuh, Sniper, is dit een stukje voor school of gewoon random iets wat je wou neerpennen?

• Topic Starter Topic Starter
Random.

Ik heb mijn mening al eens eerder verkondigd op dit forum mbt tijdreizen naar het verleden. Naar mijn mening is het niet alleen onmogelijk, het hele idee is totaal onzinnig: het slaat nergens op. Het is net zoiets als de vraagstelling: "kun je in plaats van met 40 km/u, ook met oranje per uur gaan?"

Het verleden is een begrip, wat wij mensen hanteren om de verzameling van herinneringen, van gedachten aan te duiden. 'Het verleden' dekt/is op die manier eigenlijk alles: wij zijn ons enkel bewust van gedachten, van herinneringen: hetgeen je nu leest is meteen al een herinnering en maakt daarmee deel uit van het verleden.

Gaan we uit van een wereld buiten ons denken, buiten onze notie, dan volgen wij een natuurkundig wereldbeeld. Hierin menen we dat er buiten onze ervaringen meer is: het computerscherm waarnaar je kijkt, het toetsenbord waarmee je tikt... Het is 'echt', het bestaat ook buiten jouw waarneming en dat van ieder ander. Het is ook dat laatste waarvan we uitgaan als we het hebben over reizen naar het verleden.

Hoe kan men dan naar 'het verleden' reizen, als dit verleden volgens ons eigen begrippenkader totaal niet verwijst naar hetgeen wij verstaan onder 'stoffelijke wereld'? 'Het verleden' heeft in dat opzicht helemaal niets te maken met wat wij bedoelen als we het hebben over 'een echte wereld'. Het verleden 'bestaat' niet, zouden we dan zeggen.

Twee complicaties (ik noemde ze al eerder), waarmee je te maken zou krijgen als 'reizen naar het verleden' mogelijk zou zijn:

- Ieder mens bestaat een oneindig aantal keer. Gedurende ieder oneindigste deel van een seconde zou ikzelf bestaan. Er bestaat een 'ik' die 10 jaar geleden leefde, een 'ik' die 1 jaar geleden leefde, maar ook een 'ik' die gisteren leefde en eentje die 1/miljardste van een seconde geleden leefde. En allemaal kan de hedendaagse ik al die andere 'ikken' bezoeken, door naar het verleden te reizen. Daarmee zou ik dan ook helemaal niet kunnen sterven, en zou mijn bewustzijn een oneindig aantal keer bestaan. Ik kan je hierbij vertellen dat hiervan geen sprake is, ik ben me maar een keer bewust.

- Iemand zou een tijdmachine kunnen bouwen, een dag naar het verleden kunnen reizen en daar dan de tijdmachine waarmee hij heeft gereisd nog voor voltooing kunnen slopen... Ach, deze complicatie is al niet eens meer de moeite van het noemen waard, als men bovenstaande in ogenschouw neemt.

Idd, Fox weet wel wat stuff door zn chemische shizzle opleiding, maar knaapjes zoals Sniper proberen interessant te doen door wat google resultaten te posten.

Blaten in het niets.
Als de vliegende vos een opleiding doet die gedeeltelijk te maken heeft met dit onderwerp weet ie er wel bar weinig van.

Fout. Het verleden bestaat wel, tijd is een richting zoals op/neer of links/rechts. Enkel wij zijn beperkt tot het waarnemen van een driedimensioneel deel ervan.

"Ieder mens bestaat een oneindig aantal keer. Gedurende ieder oneindigste deel van een seconde zou ikzelf bestaan. Er bestaat een 'ik' die 10 jaar geleden leefde, een 'ik' die 1 jaar geleden leefde, maar ook een 'ik' die gisteren leefde en eentje die 1/miljardste van een seconde geleden leefde. En allemaal kan de hedendaagse ik al die andere 'ikken' bezoeken, door naar het verleden te reizen. Daarmee zou ik dan ook helemaal niet kunnen sterven, en zou mijn bewustzijn een oneindig aantal keer bestaan. Ik kan je hierbij vertellen dat hiervan geen sprake is, ik ben me maar een keer bewust."

Metafysische onzin...

Maar euh, je kan terug of verderreizen naar toekomende of aankomende fotonen, maar je lichaam blijft onveranderd verouderen. Er blijft dus toch een constante tijdslijn?

Daarmee zou ik dan ook helemaal niet kunnen sterven, en zou mijn bewustzijn een oneindig aantal keer bestaan.

Je had gelijk tot je dat zei.

Fout. Het verleden bestaat wel, tijd is een richting zoals op/neer of links/rechts. Enkel wij zijn beperkt tot het waarnemen van een driedimensioneel deel ervan.

Dat is een nogal boude bewering/aanname, zeker als je er verder in het geheel geen onderbouwing voor geeft.

"Ieder mens bestaat een oneindig aantal keer. Gedurende ieder oneindigste deel van een seconde zou ikzelf bestaan. Er bestaat een 'ik' die 10 jaar geleden leefde, een 'ik' die 1 jaar geleden leefde, maar ook een 'ik' die gisteren leefde en eentje die 1/miljardste van een seconde geleden leefde. En allemaal kan de hedendaagse ik al die andere 'ikken' bezoeken, door naar het verleden te reizen. Daarmee zou ik dan ook helemaal niet kunnen sterven, en zou mijn bewustzijn een oneindig aantal keer bestaan. Ik kan je hierbij vertellen dat hiervan geen sprake is, ik ben me maar een keer bewust."

Metafysische onzin...

Wat is daar nou onzinnig aan? In mijn ogen is het volkomen logisch. Goed dat je het er niet mee eens bent, dat brengt discussies op gang. Maar geef dan een onderbouwing graag!

• Topic Starter Topic Starter
Ooit al eens een bijna ongeluk gehad in 't verkeer? In een andere dimensie ben je dood. :p

Daarmee zou ik dan ook helemaal niet kunnen sterven, en zou mijn bewustzijn een oneindig aantal keer bestaan.

Je had gelijk tot je dat zei.

Hoezo? Als je ervan uitgaat dat het verleden bestaat, en dat je er naartoe kunt reizen, HOE KAN IK DAN OOIT STERVEN?

Terug
Naar boven