XXL Nutrition

DJR89 - Powerbuilding Log

Als ik in mag breken zou ik zeggen focus je eerst erop dat je gewoon minder eet dan je verbruikt.
Daarnaast moet je aanhouden wat voor jou een meest natuurlijke manier van eten is! :D
Zodoende ga je het namelijk makkelijk volhouden en wordt het een levensstijl en niet een dieet ;)

I know :) thanks
Afgelopen 6 maanden ook gedaan.
Dieet is sowieso onzin, dan eet je even anders om af te vallen en val je daarna terug in je oude gewoontes en heb je het er zo weer aan.

En als ik even in mag breken, DR; kap met die lions man xD

• Topic Starter Topic Starter
Woensdag 24-07-2013
Wendler Cycle 1, Week 3, Training 2
Incline DB Press 4 / Deadlift 4 / Assistance

Incline DB Press
20x10
32x10
40x5
-52x3
-56x3
-60x10
-36x15

Barbell Bench Press Flat
Ik ging deze even licht doen, waarna ik realiseerde dat het een overschatte k*t-oefening is.
60x5
80x3
60x5
-vind het maar een irritante oefening. Ik ben er van overtuigd dat de dumbbell varianten effectiever zijn. Bench is meer een ego oefening. Maar ja, dat is mijn mening.

Dips
BWx10
BWx10
BWx10
BWx10

Machine Pullover -> diamond pushup superset
60x10 -> 10x
60x10 -> 10x
60x10 -> 10x
60x10 -> 10x

Chin-ups
BWx10
BWx10
BWx10
BWx10

Deadlift
60x10
60x10
80x5
100x3
-120x3
-130x3
-135x5 (waarvan 3 verplicht)
-100x20
-veel meer zat er vandaag echt niet in ivm de hitte :S maar goed, de verplichte reps heb ik gedaan.

Barbell Row
Ik werd een beetje misselijk na de deadlifts, vandaar ik dat ik vanaf hier wat lichter trainde.
60x10
60x10
60x10
60x10

Seated Cable Row - One Arm
20x10 each
25x10 each
30x10 each
35x10 each
40x8 each
-ik vind het 1-arm alternatief echt fijn dankzij de langere ROM. met 2 handen eindigt de concentric bij je buik. met 1 arm kun je een stuk verder 'door trekken'.

Barbell Shrugs
60x50 front
60x50 back
80x40 front
80x40 back
100x30 front
100x30 back

Armen
~20 sets close grip bench press, machine dips, seated db curls, standing ez-bar curls

Feedback en voeding
Weer zo f'in warm in de gym. Ondanks dat een prima training. Heb gisteren een pot beta-alanine gekocht. vandaag 2500mg bij de pre-workout epic mix gedaan, felt good.
Vandaag zo'n 3800 kcal. high protein ,high carb, low fat (60g). Nu even een flinke portie penne en rijstwafels eten terwijl ik de nieuwe ep. van Suits kijk en vannacht aan mijn scriptie werken. Bijna vakantie!

Fijne avond!

wat is je pre-workout epic mix, of is dat 't zelfde als wat je een tijdje terug postte? en wat doet dat beta-alanine?

lekkere training wel, mooie gewichten!

wat is je pre-workout epic mix, of is dat 't zelfde als wat je een tijdje terug postte? en wat doet dat beta-alanine?

lekkere training wel, mooie gewichten!

Thnx! Ja, die is in principe hetzelfde. De pre-workout mix bestaat momenteel uit:
-1 scoop pre-workout (wissel ik af)
-3g l-arginine
-3g citrulline malate
-2.5g beta-alanine.
-5g musclepharm creatine
-1g agmatine
-500-1000mg acetyl l-carnitine
-3g taurine
-250-500mg caffeine (niet altijd)

beta-alanine in combinatie met citrulline zorgt ervoor dat mijn rusttijden tussen de sets echt minimaal zijn. zonder de beta-alanine lag mijn hersteltijd op ongeveer 45-60 sec. nu kon ik echt na 20 seconden weer een setje knallen. echt bizar. ik knalde belachelijk snel door mijn training heen. was vandaag 15 minuten eerder klaar dan normaal.

Laatst bewerkt:
Interessante pre-workout mix. Meet je dat allemaal zelf af of zijn dat maatscheppen? Heb echt geen idee wat alles is en waar alles voor toe dient, misschien dat je het kort toe wil lichten. Denk dat dat wel interessant is voor je log volgers (zoals ik).
Check je karma btw.

Sure! Ik zal per ingredient even kort toelichten wat het doet:

l-Arginine: spierversterkend aminozuur, bevordert hersteltijd en bloedcirculatie (betere pomp en toevoer van micronutrienten)
Citrulline malate: minder verzuring, goede pomp en uithouding. heeft een synergetische werking met l-arginine
Agmatine: vergelijkbare werking als de twee vorige aminozuren, maar deze geeft een sterkere pomp naar mijn gevoel
Taurine: onderdrukt verzuring en vermoeidheid. geeft tevens energie (vaak een ingredient in energydrinks)
Beta-alanine: geeft kracht en een 'rush' tijdens de training.
Caffeine: ook een sterke stimulant
Creatine: meer kracht en minder vermoeidheid
Acetyl l-carnitine: verbetert de focus, alertheid, vaak gebruikt als studiehulpmiddel. ook bevordert het de vetverbranding.

Ik probeer al een lange tijd mijn pre-workout mix samen te stellen die niet alleen mijn prestaties in de gym verbetert, maar ook mijn algemene gezondheid. Wat van belang is dat deze stoffen elkaars werking versterken (synergie). Betere circulatie, snellere/betere opname. Ik merk dat ik gefocust ben in de gym, maar niet opgefokt wat ik eerst van DMAA had. Ik kan nu een hoger volume aan omdat ik niet verzuur tijdens en na het trainen. Mijn herstel tussen de sets en de trainingen wordt steeds beter.

Dit probeer ik ook zo budget-vriendelijk mogelijk te doen.

Al deze aminozuren hebben naast prestatie-verhogende kwaliteiten ook andere gezondheidsvoordelen, zoals anti-oxidatie, verhoogde alertheid en vetverbranding. Dus naast prestatieverbeterende eigenschappen, werken de meeste ingredienten ook bevorderend op mijn gezondheid, zowel fysiek als mentaal.

__

Wat de voeding betreft, ik heb op de vorige pagina's veel voorbeelden (foto's) van maaltijden die ik vaak eet. Heb de laatste tijd weinig geexperimenteerd wat dat betreft, ik ben dus bang dat ik momenteel niets nieuws heb.

___

Betreffende het afwegen: de potjes van body&fitshop bevatten een klein maatschep (3g) en de kleinere dosering als 500mg acetyl l-carnitine doe ik op gevoel (liever iets meer dan minder :P ), maar ik ben op zoek naar een betaalbare precisieweegschaal.

Laatst bewerkt:
Strong pre-workout mix is strong! :thumb:
Hoeveel betaal je dan voor alles als ik vragen mag?

Oke, duidelijk. Thanks.

Ben idd ook wel benieuwd naar de totaalprijs.

Leuke toelichting over die supps man, hebben we wat aan! :)
En hoe kom je aan suits als ik vragen mag? Zo gigantisch lang gewacht totdat het seizoen weer van start ging, of heb je daar een download programma voor nodig?

Tof, welkom! :)

Strong pre-workout mix is strong! :thumb:
Hoeveel betaal je dan voor alles als ik vragen mag?

Welkom bro! Ik heb het even uitgerekend! :)

Oke, duidelijk. Thanks.

Ben idd ook wel benieuwd naar de totaalprijs.

1.70 per training!

Leuke toelichting over die supps man, hebben we wat aan! :)
En hoe kom je aan suits als ik vragen mag? Zo gigantisch lang gewacht totdat het seizoen weer van start ging, of heb je daar een download programma voor nodig?

Gewoon via torrent sites (kat.ph) in combinatie met een torrent programma (utorrent bijv). :)
__
Ok ik ga eens rekenen!

Product / Prijs / Aantal servings / Prijs per serving (in euro's)
Agmatine / 22.90 / 60 / 0.38
Arginine / 9.90 / 100 / 0.10
Citrulline / 14.90 / 100 / 0.15
Beta Alanine / 12 / 120 / 0.10
Caffeine / 7.90 / 200 / 0.04
Taurine / 9.90 / 60 / 0.17
Strong! / 24.90 / 45 / 0.55
Creatine / 19.90 / 120 / 0.17
ALCAR / 16.25 / 400 / 0.04

Totaal per training: 1.70.
Totaal per maand (12 trainingen) 20.40
Vind ik reuze meevallen. Naast prestatieverhogende eigenschappen werken de aminozuren ook bevorderlijk op de gezondheid. Ken genoeg mensen die voor datzelfde geld een fles AA drink en een protein bar meenemen naar de training.

Laatst bewerkt:
1,70 valt per training wel mee idd

Lekkere trainingen bro, jammer van de misselijkheid na het deadliften :(
Hoop dat mij dat morgen bespaard blijft, ga dan ook weer eens deadliften!

Maar 1,70 per training is netjes en ziet er uit als een super samenstelling ;)
Wel jammer om te zien dat je zoveel problemen hebt met de bench press...
Gelukkig heb je genoeg rek in de dumbbells zitten dus zou me dan gewoon daar op richten :D

Lekkere trainingen bro, jammer van de misselijkheid na het deadliften :(
Hoop dat mij dat morgen bespaard blijft, ga dan ook weer eens deadliften!

Maar 1,70 per training is netjes en ziet er uit als een super samenstelling ;)
Wel jammer om te zien dat je zoveel problemen hebt met de bench press...
Gelukkig heb je genoeg rek in de dumbbells zitten dus zou me dan gewoon daar op richten :D

Ja, thanks buddy! Ik heb van alles geprobeerd met de bench press over de maanden heen: ellebogen dichtbij, ellebogen wijd, maar het lukt me niet om bij de oefening de borst te activeren in plaats van mijn front delts. Ahja, het is geen ramp, ik heb het gevoel dat mijn borst nu eindelijk begint te groeien door de incline dumbbell presses en dips. Wat ik eventueel kan doen is ipv flat barbell bench, flat dumbbell presses toevoegen. Dan bestaat een borst training uit: flat db press, incline db press en dips. Ik kijk volgende week even wat ik aanpas voor cyclus 2.

Misschien is het een idee om de incline press middels Wendler als krachtoefening te blijven doen en daarna meteen flat press voor hypertrofie in een hogere rep range.

1,70 is netjes maar waarom niet zonder? ik gebruikte voorheen ook altijd pre-workout maar ik ga net zonder ook prima vind ik. Het grootste verschil zit hem in het aantal liters zweten :P (voor mij dan toch)

Fair point, maar aangezien ik 'maar' 12x per maand train, wil ik er voor zorgen dat elke training 150% effectief is. Ik denk dat ik zonder de pre-wo halverwege te veel zou verzuren en het hoge volume niet aan zou kunnen. Daarnaast hebben de ingredienten veel cognitieve- en overige gezondheidsvoordelen, dus ik zou ze waarschijnlijk sowieso innemen. :)

Gisteren even de laatste 7 pagina's doorgelezen, zeker interessant en heb er zelfs wat van geleerd.
Je hebt me gemotiveerd om na de zomer ook nog die laatste 2% kwijt te raken ipv te gaan bulken. (Zie mijn log, zal binnenkort eens update)
Vier dagen onder onderhoud en drie dagen erboven, dus op een rustig tempo afvallen denk ik.

Tof, dat is altijd fijn om te horen! :)

Terug
Naar boven