Sure! Ik zal per ingredient even kort toelichten wat het doet:
l-Arginine: spierversterkend aminozuur, bevordert hersteltijd en bloedcirculatie (betere pomp en toevoer van micronutrienten)
Citrulline malate: minder verzuring, goede pomp en uithouding. heeft een synergetische werking met l-arginine
Agmatine: vergelijkbare werking als de twee vorige aminozuren, maar deze geeft een sterkere pomp naar mijn gevoel
Taurine: onderdrukt verzuring en vermoeidheid. geeft tevens energie (vaak een ingredient in energydrinks)
Beta-alanine: geeft kracht en een 'rush' tijdens de training.
Caffeine: ook een sterke stimulant
Creatine: meer kracht en minder vermoeidheid
Acetyl l-carnitine: verbetert de focus, alertheid, vaak gebruikt als studiehulpmiddel. ook bevordert het de vetverbranding.
Ik probeer al een lange tijd mijn pre-workout mix samen te stellen die niet alleen mijn prestaties in de gym verbetert, maar ook mijn algemene gezondheid. Wat van belang is dat deze stoffen elkaars werking versterken (synergie). Betere circulatie, snellere/betere opname. Ik merk dat ik gefocust ben in de gym, maar niet opgefokt wat ik eerst van DMAA had. Ik kan nu een hoger volume aan omdat ik niet verzuur tijdens en na het trainen. Mijn herstel tussen de sets en de trainingen wordt steeds beter.
Dit probeer ik ook zo budget-vriendelijk mogelijk te doen.
Al deze aminozuren hebben naast prestatie-verhogende kwaliteiten ook andere gezondheidsvoordelen, zoals anti-oxidatie, verhoogde alertheid en vetverbranding. Dus naast prestatieverbeterende eigenschappen, werken de meeste ingredienten ook bevorderend op mijn gezondheid, zowel fysiek als mentaal.
__
Wat de voeding betreft, ik heb op de vorige pagina's veel voorbeelden (foto's) van maaltijden die ik vaak eet. Heb de laatste tijd weinig geexperimenteerd wat dat betreft, ik ben dus bang dat ik momenteel niets nieuws heb.
___
Betreffende het afwegen: de potjes van body&fitshop bevatten een klein maatschep (3g) en de kleinere dosering als 500mg acetyl l-carnitine doe ik op gevoel (liever iets meer dan minder

), maar ik ben op zoek naar een betaalbare precisieweegschaal.