Fitness Seller

DJR89 - Powerbuilding Log

Hoe bevalt die DELOAD week dan? :)
Volgens mij hoor je alleen geen repouts te doen dan man!

Toevallig lopen we in de wendler gelijk qua weken en je behoort volgens wendler geen repout te doen enkel de warming up sets dus 5x40% 5x50% 3x60%

• Topic Starter Topic Starter
Haha ok, thnx voor de tip. Ik moet het boek nog eens nalezen op de details, had daar helemaal niet aan gedacht.

Maar fml, i snapped some shit up. Ik moet echt niet squatten zonder riem met die k*trug van me. Kwam thuis, bam rugpijn.

Haha ok, thnx voor de tip. Ik moet het boek nog eens nalezen op de details, had daar helemaal niet aan gedacht.

Maar fml, i snapped some shit up. Ik moet echt niet squatten zonder riem met die k*trug van me. Kwam thuis, bam rugpijn.

Hmmm dat klinkt wel ****ed man...
Wel balen als je afhankelijk wordt van een belt...
Had zelf vroeger met tennis polsblessure, ging toen met polsband spelen.
Kan nu niet meer tennissen zonder, want dan krijg ik sowieso gedurende een partij weer last.
Wil dus zeggen dat je op moet passen dat je lichaam niet afhankelijk wordt van.
En wellicht zijn 20rep squats gewoon te zwaar voor je om techniek goed te houden.

Voortaan gewoon belt dragen inderdaad.

Ik probeerde laatste tijd om mijn sq en dl riemloos op te bouwen. Tot 80 kg gingen beide prima. Ik denk dat het bij de 85 fout ging, want 90kg deed ik met riem. Ahja, ff rusten en weer opbouwen. Moet gewoon voorzichtig doen ivm scoliose. Snapping your shit up ain't no joke!

Ok mannen, ik heb besloten om vandaag niet te trainen. Ik laat mijn rug 100% herstellen voor maandag (cyclus 2). Ik had al rugpijn toen ik vandaag met de boodschappen naar huis liep, het lijkt me dus even beter om niet te trainen (zeker niet deadliften). Gezondheid > ego

Morgen de laatste junkdag (bbq) voor een maand, de volgende is pas aan het eind van cyclus 2.

Dave

Damn man klote om te horen... Succes met je herstel!
Hopen op een goede start van je 2e cyclus :)

Thnx bro! Ja het was mijn eigen domme schuld. Heb altijd een shitty rug gehad (scoliose). Vroeger hoefde ik tijdens het basketballen maar 1 verkeerde landing te maken na een jumpshot en 'krak' zei mijn rug. Desondanks heb ik vrijwel vanaf het begin altijd deadlifts en squats gedaan (deadlifts doe ik een jaar en squats iets korter, trainde in het begin geen benen haha).

Maar goed, ik trainde ALTIJD met een riem om en de laatste tijd was ik van plan om minder afhankelijk te worden van hulpmiddelen, zoals straps, wrist wraps en de riem. Bij lage gewichten train ik laatst zonder riem, zoals de opwarm sets van de deadlift en squat (tot 80kg) en dat gaat prima zolang ik 100% op mijn form let.

Eergisteren was ik een beetje te cocky. Ik ging 80 en 85 squatten, het ging prima, maar ik was te lax. Ik MOET mijn buikspieren en hele core goed aanspannen, maar dat deed ik dus niet, geen idee waarom niet. Tijdens en na de training had ik er geen last van, maar toen ik in bed lag wel.

Bottom line is, ik moet het gewicht nooit onderschatten, ook al is het licht as ****. Ook al doe ik 9999 reps goed en 1 fout, dan krijg ik alsnog een ticket naar Snap City.

Ik heb vandaag even licht getraind, wat pushups en chin-ups (heb gisteren een chin-up bar gekregen van een maat, tofste cadeau ooit! :P ) Ik wil 100% fit zijn voor cyclus 2.

Dave

Wie traint er nou meteen benen? :D
Bij mij was het zelfs het eerste half jaar every day upperbody day :p
Heb je een home gym? ( nooit gevraagd geloof ik )
Of gewoon wat accessoires zoals die bar? Zeker een tof cadeau man!

Alvast succes met je volgende cyclus in ieder geval! :)

Even recupereren & nadien voorzichtig de draad terug oppakken.
En zo'n cadeau'tje lijkt me inderdaad zeer handig!

verstandig om ff rust te pakken idd

hey,
wat eet jij vooral als eiwitten en koolhydraten ?

Wie traint er nou meteen benen? :D
Bij mij was het zelfs het eerste half jaar every day upperbody day :p
Heb je een home gym? ( nooit gevraagd geloof ik )
Of gewoon wat accessoires zoals die bar? Zeker een tof cadeau man!

Alvast succes met je volgende cyclus in ieder geval! :)

Haha inderdaad, weinig mensen in ieder geval (nu zie ik er velen die nog steeds geen benen trainen). Een home gym zou tof zijn, maar ik train in een normale gym, ofja een healthcentre. De begane grond is fitness, eerste verdieping MMA en de kelder het krachthonk. In de toekomst wil ik wel een eigen homegym, dat scheelt enorm veel tijd en ergernis (ik ben echt anti-sociaal in de gym; ik kom om te trainen, niet om te socializen). :rolleyes:

Even recupereren & nadien voorzichtig de draad terug oppakken.
En zo'n cadeau'tje lijkt me inderdaad zeer handig!

Yea, meestal duurt het een paar dagen voordat ik helemaal hersteld ben. Ik denk dat ik maandag weer zwaar kan squatten! :D

verstandig om ff rust te pakken idd

Idd, het belangrijkste is om naar je lichaam te luisteren. Gaat het niet -> niet forceren.

hey,
wat eet jij vooral als eiwitten en koolhydraten ?

Welkom!
Op trainingsdagen vooral eiwitpoeder (whey/caseine blend), magere melk, vlees en (soms) kwark. Vis uit blik eet ik zelden, dat vind ik te goor voor woorden. Als ik vis wil, koop ik wel een stuk verse of gerookte vis bij de visboer.
Op rustdagen eet ik veel cottage cheese en wat vlees. Daarnaast een paar eieren.

Wat de koolhydraten betreft: op trainingsdagen vooral havermout/brinta, volkoren penne, fruit, melk en soms bruin brood. Rijst eet ik zelden. Op rustdagen houd ik de carbs laag, dan haal ik dat voornamelijk uit de groente die ik eet en soms dark chocolate (geweldig spul!)

Hey, wilde je even laten weten dat ik het leuk vind om te horen dat je zo nu en dan gebruik maakt van de recepten op m'n site :D Tof haha. Ook een interessante log, ik volg al een tijdje. Succes nog verder!

Hey, wilde je even laten weten dat ik het leuk vind om te horen dat je zo nu en dan gebruik maakt van de recepten op m'n site :D Tof haha. Ook een interessante log, ik volg al een tijdje. Succes nog verder!

Welkom! :cool:

Ja man, je site is een goede inspiratiebron voor mensen die van goed eten houden! De Protein Souffles zijn trouwens geweldig, ga ik zeker vaker maken!

Ok vanavond begint Cycle 2. Ben benieuwd of mijn rug klaar is voor de squats. Ik ga mijn best doen, maar ik ga niets forceren. Heb er verder niet echt last van, maar ik blijf voorzichtig.

De laatste 2 weken iets slechter gegeten (mijn eiwitten heb ik binnengekregen, maar ook veel troep er naast). Heb daardoor wel mijn prioriteiten leren kennen: geen junkfood meer voor mij. Ben dan ook van plan om goed te eten de komende maanden en wat serieuze progressie te boeken, want dat ongedisciplineerde gedoe van de laatste 2 weken.. daar schaam ik me diep voor.

Ik weeg nu ongeveer 86kg. In cyclus 2 hanteer ik een wekelijks tekort van ~2000 kcal, met een flink overschot op trainingsdagen en carb/fat/kcal cycling. De bedoeling is om qua krachtgains vooruit te gaan met Wendler maar ook het vetpercentage onder controle te houden en het liefst ook langzaam te verminderen. Mocht het nodig zijn, dan cut ik wel 1 cyclus, in september of oktober, maar ik wil nu de recomp/cut een kans geven voordat ik het afschrijf.

Maar goed, de komende tijd dus zeker geen alcohol, junk food, whatever. Het enige dat ik er in houd zijn de pre-workout Lions, want die hebben voor mij zeker toegevoegde waarde en houden mijn sugar cravings onder controle. Suikers zijn niet de vijand, maar je moet ze wel strategisch inzetten.

Ik schaam me voor die softe mentaliteit van de 2 laatste weken: heb shitty gegeten en iets te veel gefeest. Ben nu back in the game, more dedicated than ever!

Hier nog een rug foto, ontspannen na 5 dagen niet trainen. Het buik-/onderrug vet mag er zeker vanaf, maar als ik de komende ~5 maanden dedicated as **** ben met mijn voeding, gaat het lukken! Heb alles wat slecht is afgezworen tot eind dit jaar.

Eerste cyclus 2 update komt na 22:00 uur. Ik ga pas na 20:00 trainen, ****ing chest monday drukte -.-

Laatst bewerkt:
Valt in de vakantie nog wel mee bij mij xD ziet het er bij jou nog wel druk uit ja? :P Doe anders chest op een andere dag ofzeu.

Nah ik heb vandaag schouders en benen, maar het is op maandag sowieso te druk om fatsoenlijk te kunnen trainen. Meestal wordt het na 20:00 wat rustiger, dan ga ik dan wel.

Ah oke op die manier. Klopt inderdaad xD. Dinsdag t/m vrijdag is het vrijwel rustig :)

Haha ja, 90% van de superhelden traint alleen op maandag (borst/armen) en dan een week rusten! :)

Terug
Naar boven