Thnx bro! Ja het was mijn eigen domme schuld. Heb altijd een shitty rug gehad (scoliose). Vroeger hoefde ik tijdens het basketballen maar 1 verkeerde landing te maken na een jumpshot en 'krak' zei mijn rug. Desondanks heb ik vrijwel vanaf het begin altijd deadlifts en squats gedaan (deadlifts doe ik een jaar en squats iets korter, trainde in het begin geen benen haha).
Maar goed, ik trainde ALTIJD met een riem om en de laatste tijd was ik van plan om minder afhankelijk te worden van hulpmiddelen, zoals straps, wrist wraps en de riem. Bij lage gewichten train ik laatst zonder riem, zoals de opwarm sets van de deadlift en squat (tot 80kg) en dat gaat prima zolang ik 100% op mijn form let.
Eergisteren was ik een beetje te cocky. Ik ging 80 en 85 squatten, het ging prima, maar ik was te lax. Ik MOET mijn buikspieren en hele core goed aanspannen, maar dat deed ik dus niet, geen idee waarom niet. Tijdens en na de training had ik er geen last van, maar toen ik in bed lag wel.
Bottom line is, ik moet het gewicht nooit onderschatten, ook al is het licht as ****. Ook al doe ik 9999 reps goed en 1 fout, dan krijg ik alsnog een ticket naar Snap City.
Ik heb vandaag even licht getraind, wat pushups en chin-ups (heb gisteren een chin-up bar gekregen van een maat, tofste cadeau ooit!

) Ik wil 100% fit zijn voor cyclus 2.
Dave