XXL Nutrition

DJR89 - Powerbuilding Log

Goede training bro :thumbs:
Daarnaast mooie en verstandige opbouw voor je deadlift man.
Kan je rustig aan weer wennen aan zwaardere gewichten inderdaad! :D

Ik kom hier maar eens volgen! Doe zelf ook IF, maar varieer niet bepaald veel met voeding en zie hier een hoop lekkers voorbij komen:meal:

• Topic Starter Topic Starter
Goede training bro :thumbs:
Daarnaast mooie en verstandige opbouw voor je deadlift man.
Kan je rustig aan weer wennen aan zwaardere gewichten inderdaad! :D

Thanks bro! Ja inderdaad, in de cut gaat het mij vooral om krachtbehoud, maar als ik telkens iets zwaarder kan liften, is dat leuk meegenomen. Het scheelt ook veel dat ik vorige week 2 extra gaten in mijn lederen riem heb gehoord, nu biedt die meer ondersteuning. Echt strak zat die niet voorheen.

Ik kom hier maar eens volgen! Doe zelf ook IF, maar varieer niet bepaald veel met voeding en zie hier een hoop lekkers voorbij komen:meal:

Welkom, tof dat je volgt Marvin! Ik denk dat variatie het proces zoveel aangenamer maakt. Ik heb in mijn omgeving gemerkt dat wanneer men constant eentonig eet, men dan ook sneller geneigd is om te cheaten in het weekend, hetgeen vaak ook tot een flink calorisch overschot leidt. Nu probeer ik zo lekker mogelijk te eten, maar toch binnen mijn macro te blijven. Zo heb ik ook geen behoefte om te bingen of naar de snackbar te gaan. Plus ik vind koken leuk! :)

-D

Ik denk dat variatie het proces zoveel aangenamer maakt. Ik heb in mijn omgeving gemerkt dat wanneer men constant eentonig eet, men dan ook sneller geneigd is om te cheaten in het weekend, hetgeen vaak ook tot een flink calorisch overschot leidt. Nu probeer ik zo lekker mogelijk te eten, maar toch binnen mijn macro te blijven. Zo heb ik ook geen behoefte om te bingen of naar de snackbar te gaan. Plus ik vind koken leuk! :)
-D

Merk je dit echt?
Ikzelf merk dat ik met gewoon een aantal verschillende schema's (zo'n keuze uit 6 verschillende maaltijden per maaltijdgroep.) ik het best werk. Iedere keer als je iets maakt weer de macro's uitrekenen en dan zorgen dat het in de rest van je dag past, hoop gedoe :P

Lekkere workout weer man.

Ik ben persoonlijk meer van een eentonig dieet, maar gelukkig vind ik simpele shit ook best wel lekker.

Havermout/whey/melk is echt heerlijk, kip/rijst vind ik ook goed te smikkelen en brood/kip, tjah, gewoon stouwen.

Hou zelf ook liever een vast dieet erop na waarin ik dan gemakkelijk aanpassingen kan maken :)
Maar kies dan ook wel echt alleen maar gerechten uit die ik dan ook echt lekker vind hehe :D

Ik denk dat ongeveer 50 a 60% van mijn voeding vast staat. Vooral op rustdagen eet ik bijna altijd hetzelfde (ik wil nu wel eens afwisselen tussen kip, kalkoen en vis en andere soorten groente, maar dat telt niet). Op trainingsdagen (refeeds) wil ik wel zo veel mogelijk varieren om het leuk te houden.

Mede daardoor denk ik nu eigenlijk: 'hmm, wat zal ik vandaag eens eten' i.p.v. 'he shit, dit weer'.

Maar goed, als je een vast voedingspatroon kunt opstellen en je daar met plezier aan kunt houden, respect! Vooral in mijn gym hoor ik soms: 'nog een paar dagen dieten en dan kan ik zaterdag lekker eten'. Dan vraag ik me af: waarom eet je vandaag niet lekker en gezond? Bij sommigen eindigt het dan ook in een binge, omdat ze willen overcompenseren voor een week lang rijst, kip, broccoli en tonijn.

Probeer het daarom slim aan te pakken.
1: Probeer binnen je macro te blijven;
2: Een carb is een carb, maar probeer enigszins gezond te eten. Je micro's zijn even belangrijk als je macro's.
3: Houd het leuk voor jezelf. You're in it for the long run, you might as well enjoy the process!

Wat het rekenen betreft; klopt, ik reken bijna elke dag wat ik eet, maar dat duurt niet langer dan 5 minuten. Ik heb nu wel een goed idee over de voedingswaardes van verschillende voedingswaren. Van een beetje rekenen is naar mijn weten nog nooit iemand overleden. :D

Het gaat er uiteindelijk om dat je het proces vol kunt houden, ongeacht of je voedingsschema 100% vast staat of niet.

Ik ben persoonlijk meer van een eentonig dieet, maar gelukkig vind ik simpele shit ook best wel lekker.

Havermout/whey/melk is echt heerlijk, kip/rijst vind ik ook goed te smikkelen en brood/kip, tjah, gewoon stouwen.
Erg herkenbaar dit! Ik varieer eigenlijk alleen met avondeten en in het weekend:rolleyes: Op deze manier is zo'n 80% van mijn voeding good food ;)

Ik denk dat ongeveer 50 a 60% van mijn voeding vast staat. Vooral op rustdagen eet ik bijna altijd hetzelfde (ik wil nu wel eens afwisselen tussen kip, kalkoen en vis en andere soorten groente, maar dat telt niet). Op trainingsdagen (refeeds) wil ik wel zo veel mogelijk varieren om het leuk te houden.

Mede daardoor denk ik nu eigenlijk: 'hmm, wat zal ik vandaag eens eten' i.p.v. 'he shit, dit weer'.

Maar goed, als je een vast voedingspatroon kunt opstellen en je daar met plezier aan kunt houden, respect! Vooral in mijn gym hoor ik soms: 'nog een paar dagen dieten en dan kan ik zaterdag lekker eten'. Dan vraag ik me af: waarom eet je vandaag niet lekker en gezond? Bij sommigen eindigt het dan ook in een binge, omdat ze willen overcompenseren voor een week lang rijst, kip, broccoli en tonijn.

Probeer het daarom slim aan te pakken.
1: Probeer binnen je macro te blijven;
2: Een carb is een carb, maar probeer enigszins gezond te eten. Je micro's zijn even belangrijk als je macro's.
3: Houd het leuk voor jezelf. You're in it for the long run, you might as well enjoy the process!

Wat het rekenen betreft; klopt, ik reken bijna elke dag wat ik eet, maar dat duurt niet langer dan 5 minuten. Ik heb nu wel een goed idee over de voedingswaardes van verschillende voedingswaren. Van een beetje rekenen is naar mijn weten nog nooit iemand overleden. :D

Het gaat er uiteindelijk om dat je het proces vol kunt houden, ongeacht of je voedingsschema 100% vast staat of niet.
Mooi gezegd denk ik zo! Ik Vul zelf ook dagelijks mijn excel sheet in. Is inderdaad een kleine moeite en je weet gelijk hoe je er die dag voor staat!:thumbs: Soms kom ik er dan achter dat ik een tekort heb en kan ik dan nog wat toevoegen, dat is natuurlijk helemaal fijn:meal:

Hmm, Excel is eigenlijk ook handig. Ik heb een lijst met alle voedingswaarden van wat ik eet in een tekstbestand staan, inclusief de meals die ik vaak eet met de macro's erbij.

Zometeen schouders/benen!

Hmm, Excel is eigenlijk ook handig. Ik heb een lijst met alle voedingswaarden van wat ik eet in een tekstbestand staan, inclusief de meals die ik vaak eet met de macro's erbij.

Zometeen schouders/benen!
Kan de excel wel even mailen. Moet je je mail even PM'en..

Zaterdag 14-09-2013
A: OHP/Chins/Squat/Leg PRess

Overhead Press
40x5
40x5
60x6
50x6
40x10
40x5

Chin-Ups
BW x10
BW+20 x5
BW+15 x5
BW+10 x5
BW x10

Squat
40x10 atg
40x10 atg
60x10 atg
70x5 atg
80x5 atg
90x5 atg
100x5 atg
105x3 atg

Leg Press - 1 leg
per been
100x10 low
100x10 high
130x10 low
130x10 high
150x10 low
150x10 high
160x10 low
160x10 high

Feedback
Korte, maar effectieve training. Het is fijn om in de cut met een lager volume te trainen, want na een uur ben ik moe. In de bulk ga ik waarschijnlijk wel met een beestige volume trainen, heb er nu al zin in. :)

Voeding
~3300 kcal, high protein, high carb, low fat. ~300 kcal pre-workout. Feeding window van 12:00 tot 20:00.

Zojuist pannekoeken gegeten en een bakje low fat Griekse yoghurt, straks nog kalkoenfilet met penne en groente en als laatste meal magere kwark. Voor de training een kleine eiwit cake met een handjevol bosvruchten.

De volgende week train ik hoogstwaarschijnlijk op maandagavond, (di+wo rust), donderdag en zaterdag.

Fijn weekend!

@Marvin
Bedankt man, ik stuur je nu een PM.

Mooie training weer man.
Hoelang denk je nog door te cutten?

Mooie training weer man.
Hoelang denk je nog door te cutten?

Dankjewel man! Welkom terug, ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad!

Ik denk nog zeker 10 weken. Wil het liefst zo dicht mogelijk bij single digits uitkomen voor ik aan mijn Leangains bulk begin. Mijn plan is om in ~december redelijk droog te zijn en dat middels een carb cycling bulk (+35/-10) ook daadwerkelijk vast te houden tot de zomer. Ik vermoed dat ik eind deze cut op 78-80kg uit zal komen met een respectabel vetpercentage, that's the plan at least! :cool:

-D

Dat moet wel lukken lijkt me zo! Wat is nu je bf?

Dat moet wel lukken lijkt me zo! Wat is nu je bf?

Ja hopelijk, ik ga er in ieder geval voor! Tijdens mijn vorige cut kwam ik uit op ~13 a 14% (4-punts meting), zal nu ongeveer hetzelfde zijn. Ik laat het binnenkort even meten in de gym.

Het probleem is dat mijn vetpercentage hoger lijkt dan het daadwerkelijk is, dit omdat ik van 109kg kom (was voorheen een fat bastard). Heb niet zozeer last van overtollige huid, maar het kan natuurlijk wat strakker. Ik denk dat zodra mijn VP een stuk lager is, het dan ook beter bijtrekt.

Laatst bewerkt:
Gaat je zeker lukken bro! :thumbs:
Je motivatie is op en top dus in dat opzicht kan het niet fout gaan!!
Ben benieuwd hoe je huid inderdaad zich aan gaat passen aan je lichaam.
Is en blijf een lastige kwestie, vooral als je snel veel gewicht bent verloren...

Gaat je zeker lukken bro! :thumbs:
Je motivatie is op en top dus in dat opzicht kan het niet fout gaan!!
Ben benieuwd hoe je huid inderdaad zich aan gaat passen aan je lichaam.
Is en blijf een lastige kwestie, vooral als je snel veel gewicht bent verloren...

Dankje man! Ik ga er gewoon voor, het komt wel goed!

Sterke training man. Ben jaloers op die chin-ups van je en de 1 legged leg press, sterk man ga zo door! En van dat wat slappere huid waardoor je vp hoger oogt trekt bij, bij mij trok het voornamelijk bij tijdens het gainen. Spiermassa trok aks het waren in het vel waardoor dat strakker werd en nog 1 groot voordeel: geen striae door te snel groeien, omdat je huid dus al uitgerekt was. (Tenzij je te lang teveel woog en vanwege dat gewicht striae ontwikkelde. Anyways goodluck bro!

Sterke training man. Ben jaloers op die chin-ups van je en de 1 legged leg press, sterk man ga zo door! En van dat wat slappere huid waardoor je vp hoger oogt trekt bij, bij mij trok het voornamelijk bij tijdens het gainen. Spiermassa trok aks het waren in het vel waardoor dat strakker werd en nog 1 groot voordeel: geen striae door te snel groeien, omdat je huid dus al uitgerekt was. (Tenzij je te lang teveel woog en vanwege dat gewicht striae ontwikkelde. Anyways goodluck bro!

Thnx bro! Het komt inderdaad wel goed, aangezien ik vanaf ongeveer december fatsoenlijk hoop te gaan gainen! Heb er stiekem nu al zin in!

Hier trouwens nog wat meals van vandaag
1: eieren met 3 plakjes bacon.
2: kalkoenfilet, spinazie, augurken en mosterd.

totaal vandaag: ~2050 kcal, high protein, low carb <50g en medium fat.

Laatst bewerkt:
Die huid trekt wel bij, dat heeft nogal tijd nodig. Nog even geduld uitoefenen dus.
En je maaltijden zien er weer heerlijk uit! :thumb:

Terug
Naar boven