XXL Nutrition

Contest Log Don’t wish for it, work for it! - Strive4muscles Contest Log

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe werkt dat met die banded pullups?
Ik was er eerst niet z’n fan van maar geef het eens een kans ;) zodra je de techniek onder de knie hebt voelt het echt geweldig. Je lats vullen zich gelijk met bloed, super oefening om mee te starten!
 
Ik was er eerst niet z’n fan van maar geef het eens een kans ;) zodra je de techniek onder de knie hebt voelt het echt geweldig. Je lats vullen zich gelijk met bloed, super oefening om mee te starten!
Pull ups zijn super voor rug. Ga ook eens een poging wagen met bands.
 
Ik zeg niet snel in.
Maar IN.
 
Pull ups zijn super voor rug. Ga ook eens een poging wagen met bands.
Je komt net wat hoger met die banden dan een normale pullup waardoor je spiervezels belast die je normaal niet zo intensief pakt. Laat me weten hoe ze bevallen ;)
 
12-03-2020 CHEST/SHOULDERS/TRICEPS
Decline bb press 10x60kg, 10x80kg, 8x100kg, 8x120kg, 8x140kg, 8x150kg laatste set 2 reps spot (opgewerkt naar een zware set van 8)
Incline bb press 10x100kg, 3x8x100kg
Flat Hammer Strenght machine press 3x10x80kg laatste set ds 10x40kg
Pronated cable flys 3x15x12,5kg
Side lateral machine life fitness 4x15x40kg
Dumbell rear lateral raise 4x15x14kg
Reverse grip single handle pushdowns 4x10x40kg
V-bar pushdowns 4x15x70kg (10 sec iso hold na elke set)

Goeie training eindelijk weer eens naar een fatsoenlijk gewicht kunnen opwerken bij de decline bp. Al een aantal weken last van de aanhechtingen van m’n borst wat nu gelukkig minder begint te worden.
 
8x150:eek: lekker bezig hoor
 
Je komt net wat hoger met die banden dan een normale pullup waardoor je spiervezels belast die je normaal niet zo intensief pakt. Laat me weten hoe ze bevallen ;)
Zaterdag staat rug op programma. Ben benieuwd.
 
13-03-2020 BENEN
Lying leg curls 4x8x40kg
Paused SSB squat 8x60kg, 8x100kg, 8x140kg, 8x160kg, 8x170kg
Seated leg press 3x25x200kg
Bulgarian split squat ds of death 1 all out set 8x60kg (8 sec isohold) ds 8x40kg (8 sec iso hold) ds 8x20kg (8 sec iso hold)
Stiff legged db deadlift 3x15x60kg
Bodyweight sissy squats superset quad stretch 2x30 reps / 30 sec quad stretch per been

Echt een super zware legday, vooral die high reps legpress en de bulgarians hebben me gesloopt. Nu een half uur na het trainen barstende hoofdpijn, misselijk en nog steeds aan het trillen. Geloof dat m’n CNS aardig op zn donder heeft gekregen :p
 
Laatst bewerkt:
14-03-2020 ARMEN/KUITEN/BUIK
SUPERSETS
Rope pushdowns & Alternating db curls
4x10x50kg / 4x10x20kg
Dips machine & Machine preacher curls
4x12x140kg / 4x8x50kg
Overhead ez cable extensions & Db hammer curls
4x12x70kg / 4x12-15x16kg
Reverse grip ez bar pushdowns & overhead ez bar cable curls
3x15x40kg / 3x15x40kg
Seated calf raises 4x10x80kg (2 sec boven vast, 2 sec onderin vast)
Decline situps 4 sets tot failure

Afgelopen 4 weken een schema gevolgd waar de focus vooral lag op armen. Vandaag was daarvan de laatste dag met flink wat volume/oefening. Het heeft wel serieus geholpen, armomtrek was met 1,5cm toegenomen. Volgende week zal een deload week worden en daarna ga ik m’n focus weer op benen en rugdikte leggen.
 
Update:
Aangezien door de Corona-toestanden alle sportscholen gesloten zijn en de komende tijd ook blijven heb ik besloten om de blast vroegtijdig te stoppen. Geen ramp aangezien het er nog maar 2 weken waren.

Resultaten van de blast: met 98-99kg gestart en nu op een 102-103kg geëindigd met vrijwel hetzelfde vetpercentage (gister een uitschieter na ayce sushi met 104,5kg :)).

Voor nu dus cruisen (250mg test e pw) en zoveel mogelijk vasthouden met home workouts... ik roep sowieso al weken dat ik een goeie deload nodig heb dus daar kunnen we nu optimaal gebruik van maken. Kcals ga ik ook verlagen naar 3000-3200 per dag aangezien m’n activiteitsniveau veel lager zal liggen. Afhankelijk van wat m’n shape/gewicht doet kan ik het nog altijd verhogen of verlagen.
 
Home workout - Pull (16 maart 2020)
Pullups wide grip 2x10xbw
Pullups close grip 2x8xbw
Bent over bb row - 4x20x70kg
One arm db row - 3x15x30kg
One arm banded pullover - 4x15xres.band
Banded facepulls - 4x15xres.band
Barbell curls - 4x12x40kg
Dumbell hammer curls 4x8x17,5kg

Nog maar eens het stof van de gewichten thuis gehaald. Ook nog geluk dat ik een pullup bar, weerstandsbanden en wat dumbells/barbell heb. Ik heb er maar het beste van gemaakt. Alles 1 min rust tussen sets, 1 sec vasthouden tussen reps, met dr focus op time under tension. Echt een absurde pomp als je niet meer gewend bent z'n korte rustperiodes te nemen. Pomp was absurd en het zweet liep aan alle kanten :p
 
Banded pull ups waren super. Laatste training dit jaar. :D
 
Wat voor pull up bar heb jij? Ik ben soms best bang dat het fout gaat, en dat ding de muur uit komt :roflol:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven