XTC is wat mij betreft de beste drugs die er is.
Het onovertroffen, hemelse, onaardse, ongekend euforische gevoel die je van een maximale xtc-trip krijgt is bijna niet te bevatten.
Wanneer alle ingrediënten goed zijn (relaxte omgeving, relaxte muziek, relaxte mindstate, kwalitatief goede pillen, keiharde inslag) dan kan je met xtc hoogtes bereiken die in dit aardse nuchtere leven never nooit te halen zijn.
Alleen mensen die deze state of mind bereikt hebben weten waar ik over praat. Ik kan me nog herrineren, een van de eerste keren dat een van m'n beste vrienden en ik maximaal kort gingen op een party van xtc. We kenden de negatieve effecten nog niet, we hadden maar 1 doelstelling; een keiharde inslag en daarna zover mogelijk van deze aardbodem verdwenen zijn. En dat was gelukt. We hebben een ruimtereis gemaakt. Zwevend, door de ruimte, met z'n tweeën. We deelden de ervaring, we hielden elkaar in de gaten, als ruimtebroeders. En zo zweefden we, uren lang, door universums. In werkelijkheid liepen we slenterend over de met lege bekertjes bezaaide vloer door de hallen van de RAI, af en toe pauze nemend voor een vette lasershow. Maar voor mijn gevoel zweefden we. Zonder zorgen.
In mijn gedachten was ik lichtjaren weg uit Amsterdam, en waren m'n maat en ik de enige die er waren. Tienduizenden bezoekers? Niemand gezien eigenlijk.
Anyway; XTC gebruik ik slechts zeer, zeer sporadisch nog.
De high van het nachtje genieten wordt compleet overschaduwd door de low van de kater. Want de dalen heb ik ook meegemaakt. Maximaal.
En dat zijn geen dalen van slechts een dinsdag dip. De nasleep van een serotonine-tekort kan erg lang duren en dat is het me niet meer waard.
Ik ben de laatste jaren al gevoelig voor neerslachtige periodes, xtc gebruik is derhalve spelen met vuur. Van de zomer zal ik vast nog wel een keertje gematigd xtc gebruiken, maar alleen als ik zeker weet dat ik weinig last van de dip ga krijgen. Ik zou die xtc trips voor geen goud willen missen en ik gun iedereen zo'n ervaring, maar mij is het me tegenwoordig niet meer waard. Been there, done that, het was supervet maar het is klaar nu.