XXL Nutrition

Contest Log (v) DwarvenWarrior's summerquest

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Ach... het is al zo'n vrouwenlog... dan ook nog eens nagels lakken.
Maar als jij wilt dan mag je hoor Ace!

Vanavond trainen, twijfel nog wat ik ga doen: iedere keer als ik uit een stoel omhoog kom ben ik nogal stijfjes en heb ik echt een rondje lopen nodig om weer los te komen - dus weet niet of het dan handig is om rug te trainen...
Hetzelfde geldt voor benen (backsquat met zo'n rug?)...

Iemand tips?

Het is borst met voorkant bovenbenen geworden.
Dropsets.
Au!

Incline DB Benchpress
12*10kg - 10*7,5kg - 12*5kg
12*10kg - 8*7,5kg - 12*5kg

DB flyes
10*7,5kg - 12*5kg - 20*2,5kg
8*10kg - 8*7,5kg - 9*5kg

Legextensions
10*50kg - 6*40kg - 6*30kg
12*50kg - 8*40kg - 4*30kg

Legpress (zittend, smalle stand)
10*100kg - 15*80kg - 20*60kg
5*120kg - 10*90kg - 15*70kg

Smith squat (voeten breed, naar voren, 'hangend' in de bar)
8*leeg
8*5kg
3*10kg
>Teveel last van m'n rug om deze fatsoenlijk te doen...

Knee raises
Hangend SS Romanian chair
3x SS 8x
2x SS 7x
2x SS 5x

Waarom dropsets? Omdat [Link niet meer beschikbaar]dat zegt... ;)

Sterke training, die Andrew is behoorlijk buff! :o

Behoorlijk balen als je nu al regelmatig rugklachten hebt.. is er een achtergrond hiervoor (scoliose, heel zwaar & fout tillen..) of is het 'zomaar' gekomen?

Echte dropsets zijn die waar je zonder pauze doorgaat, dus eigenlijk een soort verlengde set hebt.. bijv iets wat je 8x kan ook 8x doen, gewicht erafhalen, dan nog eens 4 hh, weer gewicht eraf..
Maar in de wandeling noem ik het ook wel drop sets. officiële term is descending pyramid geloof ik.
Van zwaar naar licht gewicht vind ik zelf alleen bij bepaalde oefeningen prettig en dan vooral voor kleine spiertjes die snel vermoeid raken en ook wel voor optrekken met extra gewicht.

Fijn weekend!

Behoorlijk balen als je nu al regelmatig rugklachten hebt.. is er een achtergrond hiervoor (scoliose, heel zwaar & fout tillen..) of is het 'zomaar' gekomen?

Echte dropsets zijn die waar je zonder pauze doorgaat, dus eigenlijk een soort verlengde set hebt.. bijv iets wat je 8x kan ook 8x doen, gewicht erafhalen, dan nog eens 4 hh, weer gewicht eraf..
Maar in de wandeling noem ik het ook wel drop sets. officiële term is descending pyramid geloof ik.
Van zwaar naar licht gewicht vind ik zelf alleen bij bepaalde oefeningen prettig en dan vooral voor kleine spiertjes die snel vermoeid raken en ook wel voor optrekken met extra gewicht.
Regelmatig rugklachten valt gelukkig mee... nu alleen deze week en het stomme is dat de oorzaak een keertje niezen was met een gedraaide rug :(
Dus eigenlijk 'zomaar'... Punt is wel dat de afgelopen weken ik nogal slecht herstelde wanneer ik getraind had - de verwachting is dat dat beter wordt de komende tijd ;)
Wat betreft de dropsets: ik weet niet of het duidelijk naar voren komt in mijn notering, maar het zijn ook verlengde sets zonder pauze. In principe zou ik 8 herhalingen moeten maken, 20% eraf, weer 8, 20% eraf en laatste 8 - alleen mijn inschattingsvermogen van het aantal herhalingen dat ik kon maken klopte niet helemaal :o
Dan hetzelfde geintje nog een keer: 2 dropsets dus.
Doel is om dat beter te gaan doen - de komende weken blijf ik dit schema doen (dropsets voor alle spiergroepen, 3-daagse split) totdat ik weer met Andrew overleg (4 weken na mijn vakantie).

Leuk om je ook eens in mijn log te zien!

---------- Toegevoegd om 13:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:32 ----------

Jij (en de rest van de mensen natuurlijk) ook een heel fijn weekend! :wave:

Ah oké, nee die notatie was niet geheel duidelijk , het kon ook gewoon geweest zijn om ruimte te sparen.
Was je al eventjes (weekje?) aan het volgen en het is dan wel zo netjes om even te komen 'buurten' .. had al gelezen over je niesbui, maar dacht dat je chronisch rugklachten had.

Zo overkomen je de raarste blessures altijd als je er niet op verdacht bent, zelden in de sportschool zelf. Bijv. als je eens de was aan het ophangen bent ofzo..

Waarom dropsets? Omdat [Link niet meer beschikbaar]dat zegt... ;)

Is dat Floortje niet in die gele bikini? :)

---------- Toegevoegd om 14:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:57 ----------

Fail/ ik zie dat dat Gisa dus is :thumbup:

---------- Toegevoegd om 14:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:57 ----------

OT: goeie training Weekend... uuhhmm DwarvenWarrior :p
Dropsets zijn wel heftig ja, kan me voorstellen dat cardio erna niet echt tof meer is.

Fijn weekend!

OT: goeie training Weekend... uuhhmm DwarvenWarrion :p
Dropsets zijn wel heftig ja, kan me voorstellen dat cardio erna niet echt tof meer is.

Fijn weekend!
:cheer: Cardio mag voorlopig even niet :cheer:
(tja, was nou niet bepaald m'n hobby)

Eerst zien hoe ik op nieuwe eet- en trainschema reageer.

:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:
Mijn eerste zelfstandige chin-up (handpalmen naar elkaar toe) is een feit!
:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:

10.000 posts zijn ook een feit, w00t dubbel feestje! instant junkdag inlassen :cheer:

Andrew als trainer? Doet hij ook je voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven