AndroidHealthClinic

eddieuutemst's quarantraining log

• Topic Starter Topic Starter
Bench:
90,100,102.5 kg x 3
100 kg x 5

High bar squat:
80,90,102.5 kg x 5 :)

Chin up:
BW+30 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5

Side raise:
12 kg x 10
16 kg x 10
14 kg x 10

Leg extension:
220 lbs x 8,8

Lying leg curl:
75,90,92.5 kg x 5

Seated calf raise:
90 kg x 10,10

Dumbbell shrug:
50 kg x 8,8

abs

Vandaag geen benen getraind omdat ik er morgen graag de hele dag op wil kunnen staan ;)

Incline bench:

75 kg x 3
80 kg x 5,4
70 kg x 8

Pull up:
BW+25 kg x 5,5,5

Side raise:
16 kg x 11
14,12 kg x 10

Rear delt dumbbell raise:
18 kg x 10,10,10

Alternating dumbbell curl:
18,16 kg x 8

Tricep extension, pec deck, cable row.

30-4

Bench:
90,100 kg x 3
105 kg x 4

Squat:
60,80,90 kg x 5

Pull up:
BW+20 kg x 5,5,5

assessories + gewichten weet ik niet meer precies

Vandaag, m'n rechter knie lijkt overbelast en daar heb ik voorzichtig mee gedaan zodat ik vrijdag hopelijk weer goed kan squatten

Deadlift (straps):
165,165,160 kg x 3

Incline bench:
80 kg x 6,5
70 kg x 8

Chin up:
BW+30 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5

Side raise:
14 kg x 8,8

Rear delt dumbbell raise:
18 kg x 8,8

armen, pec deck, cable row

BW was vandaag trouwens 74.6 kg, dus de meeste kilo's zijn er al af!

4-5

Bench:
90,100,105 kg x 3

High bar squat:
60,80,90 kg x 5

Pull up:
BW+20 kg x 5,5,5

Vandaag

Deadlift (straps):
160 kg x 3,3,2

Incline dumbbell bench:
30,32,34 kg x 5

Chin up:
BW+20 kg x 5,5,5

Sinds Koningsdag niet erg op m'n voeding gelet (te weinig eten en teveel drinken), en trainingen lijden er wel onder. Nu komen er weer een paar serieuze weken! BW zit onderin de 74 kg.

Sinds Koningsdag niet erg op m'n voeding gelet (te weinig eten en teveel drinken), en trainingen lijden er wel onder. Nu komen er weer een paar serieuze weken! BW zit onderin de 74 kg.
goed zo, goed zo, af en toe even wat anders
kracht heeft er niet onder geleden zie ik

@droopyy Inderdaad! Ik vind het fijn om een vaste routine te volgen met trainen en eten maar af en toe zijn er ook andere leuke dingen die voor gaan. Trainen is uiteindelijk maar een hobby he. M'n deadlift gaat nu wel hard achteruit, daar doe ik toch al 15 kg minder dan 2 maanden geleden. Squats gaan ook niet meer zo goed, maar het hoort er allemaal bij, dat komt wel weer :)

11-5

Bench:
90,95,100 kg x 3

High bar squat:
60,80,90 kg x 5
95 kg x 3 %form werd slecht, gestopt

Pull up:
BW+30 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5

Daarnet:

Deadlift (straps):
160 kg x 3,3,2 %weer een keer gefilmd

Incline bench:
70 kg x 5
80 kg x 3
70 kg x 7,5

Chin up:
BW+30 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5

Isolaties e.d. log ik nu niet meer, daar kijk ik niet meer naar het gewicht nu ik dieper aan het cutten ben.

set 2

BW zit rond de 73.5 kg. Ik wil nog 2-3 weken zo door gaan en daarna rustiger aan cutten (kcals een stukje omhoog & kracht terug winnen om m'n topvorm te bereiken in de zomer).

Dus.. Ben je inmiddels aanbeland bij het einde van je cut? :)

In ieder geval wel aan het einde van het zware cutten, nu kan het wat relaxter de komende tijd met een kleiner kcal te kort.

Bench:

90,90,95,100 kg x 3

High bar squat:
60,80,90 kg x 3

Chin up:
BW+20 kg x 5
BW+35 kg x 4
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5

BW zit nog steeds op 73.5-74 kg. Als ik kijk naar m'n kracht en fysiek lijkt het er steeds meer op dat ik precies op hetzelfde punt ga uitkomen als vorig jaar :( Dit zet me best wel aan het denken of het hierna nog wel de moeite waard is om weer een grote bulk te doen of dat het tijd wordt om te accepteren dat er niet veel meer in zit en dat ik beter kan gaan schommelen met kleinere bulks en cuts tussen zeg maar 72 en 75 kg.

In ieder geval wel aan het einde van het zware cutten, nu kan het wat relaxter de komende tijd met een kleiner kcal te kort.

BW zit nog steeds op 73.5-74 kg. Als ik kijk naar m'n kracht en fysiek lijkt het er steeds meer op dat ik precies op hetzelfde punt ga uitkomen als vorig jaar :( Dit zet me best wel aan het denken of het hierna nog wel de moeite waard is om weer een grote bulk te doen of dat het tijd wordt om te accepteren dat er niet veel meer in zit en dat ik beter kan gaan schommelen met kleinere bulks en cuts tussen zeg maar 72 en 75 kg.

Zo is dat! Met een goed gevoel de zomer in, toch? :)

You couldn't be more wrong..
Ik ben er 100% zeker van dat je nog veel meer uit kan halen man! Start anders eens met een concurrent periodization programma. Srsly. Ik ben er zeker van dat je dat niet alleen erg leuk gaat vinden, maar met jouw ervaring ga je er ook fantastische gains mee maken.

er is nog genoeg te winnen voor je, zowel op je fysiek als op je kracht.
alleen zet je er zelf een grens op door dat je je lichaamsgewicht niet te hoog wil laten oplopen, is natuurlijk een keuze die je maakt, maar dit is voor deze doelen wel de beperkende factor.
maar goed, we zitten nu over je te praten of je een zwak en wat ielig mannetje bent :D
is niet zo hé, je bent al gruwlijk sterk en met je fysiek is ook niet heel veel mis imo

Zo is dat! Met een goed gevoel de zomer in, toch? :)

You couldn't be more wrong..
Ik ben er 100% zeker van dat je nog veel meer uit kan halen man! Start anders eens met een concurrent periodization programma. Srsly. Ik ben er zeker van dat je dat niet alleen erg leuk gaat vinden, maar met jouw ervaring ga je er ook fantastische gains mee maken.

Ik zal daar eens over nadenken. M'n incline barbell bench en flat dumbbell bench (laatst deed ik 36 kg voor 6 reps als eerste oefening) zijn in ieder geval opvallend zwak in vergelijking met m'n flat bench, misschien valt daar nog wat te winnen :) En ik wil ook weer barbell rows gaan doen. Maar als de cut voorbij is wil ik eerst 1 of 2 rondjes lineaire progressie doen op de conventionele lifts om weer op m'n oude kracht niveau te komen.

er is nog genoeg te winnen voor je, zowel op je fysiek als op je kracht.
alleen zet je er zelf een grens op door dat je je lichaamsgewicht niet te hoog wil laten oplopen, is natuurlijk een keuze die je maakt, maar dit is voor deze doelen wel de beperkende factor.
maar goed, we zitten nu over je te praten of je een zwak en wat ielig mannetje bent :D
is niet zo hé, je bent al gruwlijk sterk en met je fysiek is ook niet heel veel mis imo

Zou een bulk van 20 kg onder de streep wel iets opleveren als er van een bulk van 12 kg niks over blijft na het cutten? Op de piek ben je natuurlijk sterker maar je moet daarna ook veel langer cutten zodat je misschien weer op hetzelfde punt uit komt.

Training van vandaag. Op de deadlift toch maar toegegeven dat 3x3 met 160 kg niet meer wil dus de laatste set 5 kg eraf gehaald.

Deadlift (straps):

160,160,155 kg x 3

Incline bench:
70 kg x 5
80 kg x 3
70 kg x 5

Pull up:
BW+20 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5

Ik zou in ieder geval meer volume gaan doen dan je gewend bent :). Ik heb namelijk het idee dat je wekelijks totaal volume aan de lage kant is met de huidige opzet.

Zou een bulk van 20 kg onder de streep wel iets opleveren als er van een bulk van 12 kg niks over blijft na het cutten? Op de piek ben je natuurlijk sterker maar je moet daarna ook veel langer cutten zodat je misschien weer op hetzelfde punt uit komt.
nee, je hoeft geen bulk te doen van 20 kg
je zou een gewicht voor jezelf op moeten zoeken waarbij je nog steeds sterker kan worden, en in die zone gaan spelen met je kcal intake
wat je nu steeds doet is bulken, kracht en massa winnen daarna net iets te lang cutten en kracht en massa verliezen
ik snap het wel, summerproof, shreds, ripped, festivals enzo, maar je komt er dus niet verder mee op een bepaalt moment, daarbij komt dat je er met een net wat hoger gewicht en een beetje een hoger vp, ook gewoon zeer goed bij staat.

als voorbeeld even hoe ik het zelf doe,( note; ik hoef met looks geen rekening te houden want naar mij kijkt toch niemand meer om )
ik heb na mijn laatste grote cut ( van 90 naar 78 ) ook best veel kracht verloren, daarbij nog wat blessureleed gehad en dan ben je zo weer terug bij af, zo een jaar voor jan lul bezig geweest.
heb toen bijna gelijk besloten om nooit meer zo zwart/wit te cutten en te bulken

ik ben toen voor mezelf een gewicht op gaan zoeken waarbij ik me prettig voel en waarbij ik weer sterker kon worden, dit is nu voor mij de ondergrens van mijn gewicht, ik neem nu steeds een marge van 4-5 kg wat ik aan mag komen, dit is de bovengrens van mijn gewicht
zodra ik bij de bovengrens kom ga ik op niet trainingsdagen mijn kcal intake verlagen, heel weinig maar, maar net genoeg om een beetje af te vallen, tot ik weer bij de ondergrens zit.

je idee over mini bulk/cut is dus helemaal niet gek, maar ik denk dat je tussen 72 en 75 nog teveel blijft hangen, probeer eens met 75 als ondergrens.

@Basma
Ik pak hiernaast nog wel volume op accessories maar die log ik op het moment niet meer. Maar meer volume op de compounds en minder accessories is ook wel iets om te proberen!

@droopyy
Dank je voor je advies, je hebt inderdaad gelijk dat het op deze manier gewoon niks meer oplevert, en dat is extra vervelend omdat lang bulken en cutten best zwaar is. Al die moeite voor niks. Ik ben momenteel behoorlijk klaar met het cutten omdat ik weet dat ik weer op hetzelfde punt uit ga komen als vorig jaar. Niet dat ik ontevreden ben met m'n fysiek maar omdat ik afgelopen jaar wel gewoon hard getraind en goed gegeten heb en er wat voor terug verwacht. Wat is het soms toch een oneerlijke sport he :rolleyes:

Kleinere cuts en bulks zijn een goed idee, ik denk wel eerder dat ik dan ga kijken naar m'n buikomtrek en daar grenzen aan stel want dat is altijd het eerste waar ik me aan ga storen :p Bulken/cutten tussen 75 en 80 cm klinkt helemaal niet verkeerd. Als alles goed gaat komt die ondergrens steeds op een hoger BW te liggen :) Het is dan misschien ook beter om nu in een lichte surplus te gaan zitten om weer wat kracht op te bouwen zodat het trainen weer plezier brengt.

Gisteren:

Dumbbell bench press:
36 kg x 5,5,5

High bar squat:

60,80,90 kg x 5

Chin up:
BW+30 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5

Trainings schema wordt UB LB volgens KIZEN principe met verhoogd volume. Lineaire progressie met 5 sets van 5 reps en de 6e set een rep out. Accessories minimaal. Indeling met oefeningen ben ik nu mee bezig, deze volgt nog.

Resultaat van de cut:
82 kg -> 73.5 kg (daar blijft het nog steeds hangen, wsl zou het binnenkort plotseling gedropt zijn). Fysiek update zal ik morgen na de UB training posten ;)

Laatst bewerkt:
Goed om te lezen dat je een beslissing hebt gemaakt qua programmering voor de komende tijd. Met Kizen zit je wel goed vermoed ik. Probeer niet te zwaar te starten en het programma lekker uit te melken. Heb je trouwens de tijd om 4 keer per week te trainen?

4 keer per week trainen gaat wel lukken! Ik ga beginnen op 70% 1RM.

q4wm79U.png

Zo ziet het er nu uit. Als oefening A vast loopt, deloaden en door naar oefening B. Loopt B vast dan weer terug naar A. Concurrent periodization :cool: Ik wil hier ook DB bench press en incline BB bench press toevoegen omdat dit zwakke oefeningen zijn van mij, maar ik weet niet precies hoe. Ideeën zijn welkom.

LB is gebaseerd op kapot gaan op squats en deadlifts en daarna geen energie meer hebben om verder nog wat te trainen (de Candito manier) :D

Ziet er prima uit wat betreft de keuze qua oefeningen.

Waar ik alleen benieuwd naar ben is hoe je het precies voor je ziet. Start je bijvoorbeeld met UB A en LB A 2x per week en stap je over op UB B en LB B zodra je vast loopt, of begrijp ik het helemaal verkeerd?

De bench variaties kan je prima supersettten met de rows of pull-ups toch?

Terug
Naar boven