Zou een bulk van 20 kg onder de streep wel iets opleveren als er van een bulk van 12 kg niks over blijft na het cutten? Op de piek ben je natuurlijk sterker maar je moet daarna ook veel langer cutten zodat je misschien weer op hetzelfde punt uit komt.
nee, je hoeft geen bulk te doen van 20 kg
je zou een gewicht voor jezelf op moeten zoeken waarbij je nog steeds sterker kan worden, en in die zone gaan spelen met je kcal intake
wat je nu steeds doet is bulken, kracht en massa winnen daarna net iets te lang cutten en kracht en massa verliezen
ik snap het wel, summerproof, shreds, ripped, festivals enzo, maar je komt er dus niet verder mee op een bepaalt moment, daarbij komt dat je er met een net wat hoger gewicht en een beetje een hoger vp, ook gewoon zeer goed bij staat.
als voorbeeld even hoe ik het zelf doe,( note; ik hoef met looks geen rekening te houden want naar mij kijkt toch niemand meer om )
ik heb na mijn laatste grote cut ( van 90 naar 78 ) ook best veel kracht verloren, daarbij nog wat blessureleed gehad en dan ben je zo weer terug bij af, zo een jaar voor jan lul bezig geweest.
heb toen bijna gelijk besloten om nooit meer zo zwart/wit te cutten en te bulken
ik ben toen voor mezelf een gewicht op gaan zoeken waarbij ik me prettig voel en waarbij ik weer sterker kon worden, dit is nu voor mij de ondergrens van mijn gewicht, ik neem nu steeds een marge van 4-5 kg wat ik aan mag komen, dit is de bovengrens van mijn gewicht
zodra ik bij de bovengrens kom ga ik op niet trainingsdagen mijn kcal intake verlagen, heel weinig maar, maar net genoeg om een beetje af te vallen, tot ik weer bij de ondergrens zit.
je idee over mini bulk/cut is dus helemaal niet gek, maar ik denk dat je tussen 72 en 75 nog teveel blijft hangen, probeer eens met 75 als ondergrens.