Fitness Seller

eddieuutemst's quarantraining log

squats gaan wel lekker zo geloof ik, lekker volume draaien zo

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.022
Gaat erg goed! Dat volume is wel ergens goed voor :)

Low pin press:

72.5 kg x 5,5,5,5,5,13

Z-press vanaf pins:
40 kg x 5,5,5,13

Low row:
145 lbs x 5,5,5,5,5,5 %ingehouden op de rep out set omdat ik meteen hierna al pull ups moest doen

Wide neutral grip pull up:
BW+3.75 kg x 5,5,5,10

Incline bench:
57.5 kg x 8,8,8

Supersets barbell curl & scull crusher:

BB curl:
30 kg x 9,9

Scull crusher:
20 kg x 9,9

1:15

Ik moet dan toch maar deze volgorde gaan aanhouden, dus eerst 2 push oefeningen achter elkaar en dan 2 rug oefeningen, anders is er de kans dat ik 2 x voor hetzelfde rek moet wachten.

• #1.023
High bar squat:
95 kg x 5,5,5,5,5,11

Deadlift (straps):
145 kg x 5,5,5

Seated calf raise:
92.5 kg x 10
93.75 kg x 10,10

Standing cable crunch:
90 lbs x 10
95 lbs x 8

Prima training. 100 kg 5x5 is al een high bar pr en dat ga ik makkelijk halen. De deadlifts gingen vandaag best makkelijk.

• #1.024
Low pin press:
75 kg x 5,5,5,5,5,11

Z-press vanaf pins:
42.5 kg x 5,5,5,12

Low row:
150 lbs x 5,5,5,5,5,5

BW+5 kg x 5,5,5,10

Incline bench:
60 kg x 8,8,8

BB curl:
30 kg x 10,8

Scull crusher:
20 kg x 10,10

1:20

Ging weer goed. Een rep meer op de low pin press was leuk geweest, deze kwam nog wel een cm of 15 omhoog maar daar bleef die steken.

• #1.025
High bar squat:
97.5 kg x 5,5,5,5,5,5

Deadlift (straps):
147.5 kg x 5,5,5

1:10

Slecht geslapen = weinig kracht in de benen. Volgende keer beter.

• #1.026
Low pin press:
77.5 kg x 5,5,5,5,5,11

Z-press vanaf pins:
45 kg x 5,5,5,12

Low row:
155 lbs x 5,5,5,5,5,5

BW+7 kg x 5,5,5,5 %met dumbbell tussen m'n benen omdat ik m'n riem vergeten was

Incline bench:
62.5 kg x 8,8,8

BB curl:
30 kg x 10,9

Scull crusher:
25 kg x 8,8

• #1.027
High bar squat:
100 kg x 5,5,5,5,5,8 %dik volume pr en daarna ook nog een rep pr!

Deadlift (straps):
150 kg x 5,5,5

Seated calf raise op ander apparaat dan normaal

Standing cable crunch:
90,95 lbs x 8,8

1:05

Deze training had ik al snel afgerond. De 5jes gingen allemaal prima met 3 minuten rust er tussen. Op de laaste set mooi 8 reps gesquat wat stiekem ook m'n doel was. De deadlifts gingen vandaag ook weer uitzonderlijk goed terwijl ik daarvoor m'n benen al goed op hun donder heb gegeven. Sterkere squat = sterkere deadlift :)

Het was weer donker in de gym dus even je beeldscherm wat lichter zetten. Volgens mij zien ze er helemaal niet verkeerd uit en gaat de 8e rep op film nog best soepel (al voelt dit zeker niet makkelijk, dan had ik er wel meer gedaan :p).

lekker squat pr :thumbup:

Netjes, netjes! Je squat ziet er beter uit dan een paar weken terug trouwens :thumb:.

• #1.030
@droopyy Bedankt!

@Basma Nadat je die tips gaf ben ik daar mee aan de slag gegaan, met de gewichten van afgelopen weken waar ik wel 10+ reps mee kan lukte het goed om extra focus te leggen op m'n form bij de 5x5 :yes:

Low pin press:
80 kg x 5,5,5,5,5,11

Z-press vanaf pins:
47.5 kg x 5,5,5,5

Low row:
160 lbs x 5,5,5,5,5,5

BW+7.5 kg x 5,5,5,5

Incline bench:
65 kg x 7,7,7

BB curl:
30 kg x 10,10

Scull crusher:
25 kg x 9,9

Mooi 11 reps bij de low pin press, evenveel als de afgelopen 2 trainingen. Ik ga nu weer alleen een rep out doen bij de low pin press, de rest wordt alweer zwaarder en daar vind ik 5 reps dan ook genoeg.

Top man.

Sterke Z-Press!

• #1.032
@Basma er zit nog meer in! Het moeilijkste vind ik het nog om goed rechtop te blijven zitten met die gewichten boven m'n hoofd, omdat je balans heel raar is als je zo met gestrekte benen op de grond zit. Ik zal daar morgen weer een filmpje van maken met 50 kg om te kijken of alles nog goed gaat :)

High bar squat:

102.5 kg x 5,5,5,5,5,5 %volume pr

Deadlift (straps):
152.5 kg x 5,5,5

1:00

Daarna was het mooi geweest. Ik had weer niet zo goed geslapen, desondanks wel alle reps gehaald bij het squatten. Dan lukt dat de volgende keer met 105 kg en betere slaap hopelijk ook nog! De deadlifts gingen wel weer extreem makkelijk zoals in het filmpje ook wel te zien is :)

Laatst bewerkt:
  • #1.033
Low pin press:
82.5 kg x 5,5,5,5,5,9

Z-press vanaf pins:
50 kg x 5,5,5,5

Low row:
165 lbs x 5,5,5,5,5,5

BW+8.75 kg x 5,5,5,5

Incline bench:
65 kg x 8,8,8

BB curl:
32.5 kg x 10,10

Scull crusher:
25 kg x 10,10

1:25

Omdat het nog vroeg en rustig was heb ik op m'n gemak wat beeldmateriaal geschoten van deze training:

Lekkere train weer hoor.

Filmpjes even bekeken. Ik zie dat je die Z-Press ook vanaf pins doet. Specifieke reden voor?

Ook zie ik dat je de pullup heel wijd doet. Geen schouderklachten?

• #1.035
@Basma Nee ik had daar van tevoren niet per se over nagedacht, ik vond het gewoon wel een leuke variatie haha. Het is wel een hele stricte variant, natuurlijk geen vering vanuit je benen, maar je moet de stang ook echt vanuit een dode positie net iets boven je schouders uitdrukken. Wie weet heeft dat onbedoeld wel voordelen :) Die wide grip pull ups zijn voor mij net zo comfortabel als smallere pull ups, voor nu tenminste, ik ben er niet echt bekend mee dat wide grip pull ups schouderklachten kunnen veroorzaken?

High bar squat:
105 kg x 5,5,5,5,5 %volume pr. De 3e en 5e set heb ik op film. De laatste rep was even grinden. Daarmee vond ik een 5x5 wel genoeg volume en heb ik geen rep out meer gedaan (dat waren er ook maar 4, met wat geluk nog 5 geworden, dat voegt eigenlijk niet zoveel meer toe).

Deadlift (straps):
155 kg x 5,5,5

+ lichte core assistance

1:00

De volgende LB training doe ik weer 's avonds, dan ben ik meestal net iets sterker, dan geef ik een 5x5 met 107.5 kg ook nog wel een kans van slagen.

Goede squats en deadlifts man, 8 werksets van 5 is best veel volume!

Duidelijk verhaal! Ik kan er verder weinig over zeggen trouwens. Ik heb hem nog nooit vanaf pins gedaan namelijk.

Pull-ups met wijde greep geven over het algemeen sneller schouderklachten. Bovendien ben je minder sterk in die positie.

LB training ziet er weer top uit. Prima lifts, maar je LB is ook goed ontwikkeld #nohomo
Weet je al wat je gaat doen zodra je vastloopt?

• #1.038
Goede squats en deadlifts man, 8 werksets van 5 is best veel volume!

Thanks! Het is inderdaad best veel volume haha, na die werksets denk ik meestal nog maar 1 ding en dat is, accessoires skippen en zo snel mogelijk weer naar huis m'n benen rust geven :D

Duidelijk verhaal! Ik kan er verder weinig over zeggen trouwens. Ik heb hem nog nooit vanaf pins gedaan namelijk.

Pull-ups met wijde greep geven over het algemeen sneller schouderklachten. Bovendien ben je minder sterk in die positie.

LB training ziet er weer top uit. Prima lifts, maar je LB is ook goed ontwikkeld #nohomo
Weet je al wat je gaat doen zodra je vastloopt?

Het is zeker de moeite waard om ze eens vanaf pins te proberen! Ook als je disbalansen hebt weet je hiermee zeker dat de stang onderin een goede horizontale begin positie heeft en je beide kanten hetzelfde belast.

Goed om te weten in ieder geval, ik heb geluk dat ik nergens last van heb bij die oefening maar mocht ik klachten krijgen dan weet ik waar het aan ligt. Ik denk trouwens dat het ook goed is om minder sterke posities zo nu en dan aandacht te geven!

Thanks haha :p Voor m'n squat was ik eerst van plan om paused squats te gaan doen naar aanleiding van je tips een tijdje terug, maar het lijkt erop dat m'n squat vanzelf beter gaat als ik hier met sub maximale gewichten goed op let. Dus m'n squat ga ik binnenkort gewoon resetten en weer opnieuw opbouwen met 5x5 + een amrap. M'n deadlift wil ik vervangen door sumo deadlifts, die heb ik nog nooit serieus gedaan dus ik ben wel benieuwd wat ik daar uit kan halen!

Ga ik zeker eens proberen.

Prima plan! Wat betreft de assistance skippen geef ik je ook groot gelijk voor nu. Never change a winning team!

• #1.040
Low pin press:
85 kg x 5,5,5,5,5,9

Z-press vanaf pins:
52.5 kg x 5,5,5,5

Low row:
170 lbs x 5,5,5,5,5,5

BW+10 kg x 5,5,5,5

Incline bench:
67.5 kg x 7,7,7