MuscleMeat

eddieuutemst's quarantraining log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.081
netjes hoor, je hebt de afgelopen periode jezelf een hele degeljke squat eigen gemaakt, de aanhouder wint altijd
Met hele lage gewichten beginnen en langzaam opbouwen heeft echt geholpen :) Nu ben ik wel zo ver dat ik geen enorme reset meer hoef te doen dus ik zal m'n werksets nu niet meer onder de 70% 1RM squatten.

• #1.082
High bar squat:
95 kg x 5,5,5,5,5,18

Trap bar deadlift:
161 kg x 5,5,5

Lying leg curl:
55 kg x 8,8,8

Dumbbell shrug:
50 kg x 11,11

1:10

Bij het squatten 3 reps meer dan de vorige trainingscycle dus ik heb niks te klagen :) De volgende keer ga ik shrugs met de trap bar doen om te kijken hoe dat bevalt. Die 50 kg dumbbells worden me te licht.

• #1.083
Paused bench:
102.5 kg x 1 %rpe 5.5, ging gemakkelijk ondanks een vervelende unrack. Dit gewicht heb ik nu 3 keer gedaan, de volgende keer doe ik 105 kg.

Low pin press:
90 kg x 5,5,5,5,5,9

Chin up:
BW+15 kg x 5
BW+26.25 kg x 5
BW+22.5 kg x 5
BW+20 kg x 5

OHP:
57.5 kg x 5,5,5,7

Low row:
190 lbs x 5
220 lbs x 4
175 lbs x 8,8

Close grip bench:
75 kg x 7,7

EZ-bar preacher curl:
28 kg x 11,8

Tricep apparaat:
140 lbs x 8,8,8

Nog 2 random oefeningen voor biceps en triceps.

In totaal 2 uur bezig geweest.

De bench single ging dus erg goed maar ook de low pin press ging prima. De vorige training heb ik de 87.5 kg niet kunnen doen maar ik ben gewoon doorgegaan met 90 kg zoals het vandaag eigenlijk ook op de planning stond. De vorige trainingscycle eindigde ik met 87.5 kg x 7.

Laatst bewerkt:
  • #1.084
High bar squat:
97.5 kg x 5,5,5,5,5,15

Trap bar deadlift:
163.5 kg x 5,5,5

Seated leg curl:
115 lbs x 8
130 lbs x 8,8

Dumbbell shrug: %trap bar alweer opgeruimd en toen dacht ik er pas weer aan dat ik shrugs zou doen daarmee, geen zin meer om alles weer klaar te zetten
50 kg x 12,12

Dumbbell side bend:
24 kg x 8,8

BW kuiten x +-30 reps

Ik had nog een beetje spierpijn in m'n benen en ik moest erg lang opwarmen om alles los te maken, maar alsnog 2 reps meer gesquat dan de vorige trainingscycle. Als dat onder deze omstandigheden lukt moeten er weer mooie getalletjes volgen de komende trainingen.

Laatst bewerkt:
mooie training weer baas

• #1.086
@droopyy thanks :)

Paused bench:

105 kg x 1 %rpe 9, de lange pauze maakte hem te zwaar, de stang wankelde ook een beetje tijdens te pauze

Low pin press:
92.5 kg x 5,4

Bench:
80 kg x 5,5,5

Chin up:
BW+15 kg x 5
BW+27.5 kg x 5
BW+23.75 kg x 5
BW+21.25 kg x 5

OHP:
57.5 kg x 6,6,6

Low row:
190 lbs x 5
220 lbs x 5
175 lbs x 8,8

Close grip bench:
75 kg x 8,8

EZ-bar preacher curl:
28 kg x 12
30.5 kg x 6

Daarna nog even high rep triceps en biceps gedaan.

Ik ga het plan iets veranderen. Een nieuw paused pr mag nog even wachten. M'n paused en touch and go staan beide op 115 kg dus een nieuwe touch and go max lijkt me een goede tussenstap. Ik ga nu een trainingscycle touch and go benchen en die zware single gooi ik er weer uit, ik heb vandaag gemerkt dat die de rest van de training kan hinderen als deze per ongeluk te zwaar is. Vandaag even begonnen met 80 kg nadat ik m'n low pin press gefaald had, de volgende keer doe ik 82.5 kg voor een 5x5 + rep out. Hopelijk kom ik dan minstens tot 102.5 kg voor een 5x5 pr.

Til je billen altijd zo van 't bankje?

• #1.088
Bij zware gewichten blijft het een slechte gewoonte. Heb al wel wat aan m'n setup gesleuteld zodat het minder is geworden (voeten zo wijd en ver mogelijk naar achteren, hoog bankje gebruiken) maar ik krijg het nog niet helemaal onder controle. M'n normale werksetjes druk ik wel powerlifting approved ;)

• #1.089
High bar squat:
100 kg x 5,5,5,5,5,15

Trap bar deadlift:
166 kg x 5,5,5

Seated leg curl:
130 lbs x 8,8,8

+ abs, kuiten & traps

Bij het squatten heb ik de rep out van de vorige trainingscycle met 4 reps verbeterd. Dit jaar gaan we nog wel de 20 reps zien met 100 kg!

BW updateje: ik weeg nu rond de 80 kg. Ik gok dat de bovengrens ongeveer op 85 kg ligt voordat ik me ga storen aan m'n vp, dus ik heb nog lang genoeg de tijd om sterker te worden :)

Lekker hoor!

Wat ik mij nog even afvroeg; pak je nu gewoon tweemaal per week dezelfde Squat sessie en geen conventional deadlifts meer?

• #1.091
Jep! Ik ga pas weer conventional deadlifts doen als m'n trap bar deadlift vastloopt. Deze doe ik nu al bijna 2 maanden, ik had eigenlijk niet verwacht dat ik zo ver zou komen hiermee maar de gewichten kunnen nog wel een paar keer verhoogd worden :) En dan is het afwachten of m'n conventional deadlift hier profijt van heeft gehad.

Jep! Ik ga pas weer conventional deadlifts doen als m'n trap bar deadlift vastloopt. Deze doe ik nu al bijna 2 maanden, ik had eigenlijk niet verwacht dat ik zo ver zou komen hiermee maar de gewichten kunnen nog wel een paar keer verhoogd worden :) En dan is het afwachten of m'n conventional deadlift hier profijt van heeft gehad.

Ik ben benieuwd! Vanaf dan dus (weer) deads en squats afwisselen als eerste oefening van training tot training, of schrijft Kizen voor dat je 2 keer p/w met squats moet starten?

• #1.093
@Basma Ik train niet met het Kizen schema, ik heb alleen het idee gebruikt van de 5x5 + repout en pas dit toe op m'n eigen indeling ;) Ik blijf de squats als eerste oefening doen omdat het nu eindelijk de goede kant op gaat met deze indeling. M'n deadlift is in vergelijking met m'n squat erg sterk en heeft daarom niet echt m'n prioriteit, als ik hier als 2e oefening kleine gains op kan maken vind ik het al meer dan prima.

Bench:

82.5 kg x 5,5,5,5,5,13

Chin up:
BW+15 kg x 5
BW+28.75 kg x 5
BW+23.75 kg x 5
BW+21.25 kg x 5

OHP:
60 kg x 5,5,5

Low row:
190 lbs x 5,5,5,5

2 oefeningen voor biceps
2 oefeningen voor triceps

Close grip benchen heb ik overgeslagen want dit gaf een steek in m'n schouder.

Benchen ging redelijk. Ik heb dit gewicht al eens voor 15 reps gedrukt maar ik denk dat ik even weer moet wennen aan touch and go benchen (timing verbeteren) en dat er dan nieuwe rep prs gaan komen.

Er vanuitgaande dat je niet al je warming-up sets logt, ben je zeker wel lang bezig?

• #1.095
Ik train nu vaak met een trainingsmaat en dan duren de trainingen meestal iets langer, ben met LB zo'n 1:20 bezig en UB 1:40, als ik alleen train misschien 10 minuten korter. De opwarm sets log ik idd niet, vind ik niet zo interessant om later terug te kunnen lezen ;)

Aha, ik snap hem!

Ik ben trouwens begonnen met box squats, die jij ook wel eens hebt gedaan volgens mij. Best een leuke oefening man :)

• #1.097
High bar squat:
102.5 kg x 5,5,5,5,5,9

Trap bar deadlift:
168.5 kg x 5,5,5

Trap bar shrug:
121 kg x 8,8,8

Seated leg curl:
130 lbs x 8,8,8

abs + kuiten

De rep out viel een beetje tegen. Wel 1 rep meer dan de vorige trainingscycle.

• #1.098
Bench:
85 kg x 5,5,5,5,5,12

Chin up:
BW+15 kg x 5
BW+30 kg x 4
BW+25 kg x 5
BW+20 kg x 5

OHP:
60 kg x 6,6,6

Low row:
220 lbs x 6
190 lbs x 9
175 lbs x 10

Close grip bench:
75 kg x 8,8

EZ-bar preacher curl:
30.5 kg x 10,7
28 kg x 6

Tricep push down (touw):
110 lbs x 12,8
90 lbs x 10

+ hammer curls en een overhead tricep oefening. Verder nog even side en rear delt raises gedaan. Het gezeur aan m'n schouder duikt bij het opwarmen voor de close grip bench elke keer weer op, waarna het bij de werksets weer weg is. Het lijkt me verstandig om een elastiek aan te schaffen zodat ik elke dag lichte schouder oefeningen kan doen.

Bij het benchen 12 reps gehaald en dat is een evenaring van m'n beste touch and go rep out. Ik heb hem pas ook paused gedrukt maar dat was met twijfelachtige leg drive de laatste x reps, nu heb ik me echt ingehouden daarmee :p De OHP ging beter dan verwacht, ik was bang dat ik vandaag reps zou gaan missen maar ik mag gewoon door naar 62.5 kg. Aan het eind armen gepompt, het lijkt te werken om voor armen gewoon lekker 2 oefeningen te doen met veel volume. Pumped waren ze net 40,5 cm, dat begint ergens op te lijken :)

Laatst bewerkt:
  • #1.100
High bar squat:
105 kg x 5,5,5,5,5,11

Trap bar deadlift:
171 kg x 5,4

Seated leg curl:
115 lbs x 8,8,8

Plate loaded trap ding:
47.5 kg x 10,10,10 %per kant

+ kuiten en abs

Vandaag ging het squatten wel weer goed. 3 reps meer dan de vorige trainingscycle. De volgende training ga ik weer conventional deadlifts doen want hier loopt het vast.

Terug
Naar boven