AndroidHealthClinic

Een tweede baan als standaard of bezuinigingen?

Peiling Peiling Hoe ga jij om met je huidige financiële situatie?

• Totaal stemmers
    21
Ben je er er de afgelopen twee jaar weleens geweest?
Ohja heb het natuurlijk een tjid bezorgd gekregen maar ze gingen deze zomer moeilijk doen met de tijdvakken en dagen die je kon kiezen. Sindsdien haal ik het maar weer zelf bij Jumbo of AH.

Letterlijk, volgens mij echt nog nooit zoiets van korting vanwege de datum gezien hier zeker geen aparte bak ervoor. Wat voor producten zouden dat dan zijn? In de supermarkt?

Ken wel gewone AH bonus stickers gooien ze die er soms dan op.

Soms niet maar vaak smaakt het toch vies, niet meer als vers vlees. En soms zijn het meteen helemaal sompige grijsbruine verrotte plekken gadverdamme. Sowieso vind ik het al vies dat vlees niet echt goed gekoeld in de winkel ligt, een dag of dagen.
Niet in elke supermarkt doen ze het natuurlijk maar ik heb 5 supermarkten ofzo hier vlakbij waarbij er bij 3 zo'n bak staan.

Hoe bedoel, dat zie je nooit? Er worden vaak grote stickers op geplakt of er is in de winkel vaak een aparte bak aanwezig.
Dit.

AH heeft de 35% en andere stickers, Jumbo heeft een grabbelton en elders brood van gisteren liggen. Wil je er echt op lopen dan moet je mogelijk je tijden aanpassen aan het stickeren.
Ik ben meestal na het werk net voor sluitingstijd in de winkel. Dus hetgene wat er dan nog ligt moet anders de vuilbak in. Is vaak wisselend. Gezonde dingen blijven over het algemeen liggen, de lasagnes en pizza's zijn direct weg.
Grote verpakkingen blijven ook vaak liggen.

@apfelstrudel heeft ook weleens foto's gepost van wat je daar allemaal kan vinden, koken en maken.

Bij de supermarkt bij mij in de buurt haal ik zo soms kippendijfilet, gehakt (wel gemengd of rund, weinig mager) en zalmfilet. Dat is snel verdiend.

Laatst bewerkt:
Dit.

AH heeft de 35% en andere stickers, Jumbo heeft een grabbelton en elders brood van gisteren liggen. Wil je er echt op lopen dan moet je mogelijk je tijden aanpassen aan het stickeren.

Grote verpakkingen blijven ook vaak liggen.

@apfelstrudel heeft ook weleens foto's gepost van wat je daar allemaal kan vinden, koken en maken.

Bij de supermarkt bij mij in de buurt haal ik zo soms kippendijfilet, gehakt (wel gemengd of rund, weinig mager) en zalmfilet. Dat is snel verdiend.
Veel kan ook de diepvries in, dus als er veel inligt dan heb ik daarna weer een goedgevulde diepvries :D

Heb je al eens to good to waste gedaan?
In Nederland heb je de app Too Good To Go. Ik heb dat weleens geprobeerd, maar ben niet direct een fan geworden.

Je moet dan in een bepaald tijdsslot iets ophalen waarvan je eigenlijk niet weet of het de moeite waard is. Hangt er ook vanaf waar je op intekent. De financiële waarde is wel de moeite, dus als dat je voornaamste overweging is kan het.

Het doet een beetje denken aan de tasjes bij Ready Steady Cook. Geweldig programma!

• Like
Waarderingen: Boca
  • Topic Starter Topic Starter
In Nederland heb je de app Too Good To Go. Ik heb dat weleens geprobeerd, maar ben niet direct een fan geworden.

Je moet dan in een bepaald tijdsslot iets ophalen waarvan je eigenlijk niet weet of het de moeite waard is. Hangt er ook vanaf waar je op intekent. De financiële waarde is wel de moeite, dus als dat je voornaamste overweging is kan het.

Het doet een beetje denken aan de tasjes bij Ready Steady Cook. Geweldig programma!
Die bedoelde ik dus.
Hier 3 keer gedaan.
2 keer voltreffer, 1 keer miskleun.

Hangt af van de winkel precies.

10% is heel veel maar moet wel haalbaar zijn voor sommigen een paar jaar achter elkaar.

Ik groei 2,5% van de max van mijn schaal per jaar, een schaal gaat van 80-120% dus onderin de schaal groei je 3,75% daar bovenop komt de CAO verhoging en die is eigenlijk altijd 2,5% of meer geweest. Bij een promotie naar een hogere schaal komt daar nog een aparte verhoging bovenop, die is afhankelijk van de plek in je huidige schaal en je beoordeling en zit vaak tussen de 5 en 10%. Dat gaat door totdat je aan de max van je loonschaal zit of je in een loonschaal komt die niet CAO gebonden is.

In mijn geval betekent dit dat ik in 14 jaar tijd mijn salaris verdubbeld heb.
Arbeidsvoorwaarden hier zijn wel matig. In het verleden hield je je trede bij een bevordering. Dus als je een rang (of schaal) omhoog ging ging je bijv. van trede 5 naar trede 5. Of van max. naar max. Afgelopen jaar is dat veranderd. Je gaat eigenlijk hetzelfde verdienen in je nieuwe rang en vanaf daar de eerstvolgende trede. Komt er dus op neer dat je dezelfde stap maakt die je normaal na 1 of 2 jaar zou maken zonder bevordering. Ben net te laat bevorderd, scheelt me 500 netto in de maand. Maar ik vind mn werk leuk, puur voor het geld kan ik beter wat anders gaan doen maar zolang ik alleen ben kom ik niets te kort.

Veel te eisen valt er ook niet. Alles ligt immers vast (de salaristabel staat gewoon op het internet) en binnen een bedrijf met 50.000 werknemers kun je ook niet zomaar loonsverhoging eisen, ook al zijn de tekorten extreem. We zijn nu met 7 man en hebben 10 arbeidsplaatsen en dan zijn wij nog goed gevuld.

Laatst bewerkt:
Bij wie kan ik twee maal per week komen warm eten? Dat scheelt toch aanzienlijk op maandbasis.

Tja your loss. Daar gaat je gratis banaan!

Als jij op tafel wil liggen met een appel in je mond dan kan dat geregeld worden hoor.
Zoiets?
naked_sushi_praag_-_strip.jpg

Nou dan komen @Gremlin en ik ook wel langs.

Die bedoelde ik dus.
Hier 3 keer gedaan.
2 keer voltreffer, 1 keer miskleun.

Hangt af van de winkel precies.
Too good to go doe ik regelmatig. Heb veel winkels in de buurt die dit doen. Meestal als er last-minute nog een pakket beschikbaar is dan neem ik dat wel, bijna altijd goed bij de winkels die ik ga. In Carrefour altijd minstens 1 brood en dan nog pistolets/sandwiches/koffiekoeken + nog andere dingen, echt de moeite waarde.
Ook als we in de Antwerpen ofzo zijn, is er soms 'overschot' van restaurants. Hebben eens een sushiboot voor 3 personen gehad voor €7, blijkbaar niet opgehaald door de mensen oid en maandag was hun sluitingsdag. Of bij een drankenhandel 2 bakken met halve liters van een of ander Oostblokbier dat binnen de maand zou vervallen voor €4 :roflol:

Arbeidsvoorwaarden hier zijn wel matig. In het verleden hield je je trede bij een bevordering. Dus als je een rang (of schaal) omhoog ging ging je bijv. van trede 5 naar trede 5. Of van max. naar max. Afgelopen jaar is dat veranderd. Je gaat eigenlijk hetzelfde verdienen in je nieuwe rang en vanaf daar de eerstvolgende trede. Komt er dus op neer dat je dezelfde stap maakt die je normaal na 1 of 2 jaar zou maken zonder bevordering. Ben net te laat bevorderd, scheelt me 500 netto in de maand. Maar ik vind mn werk leuk, puur voor het geld kan ik beter wat anders gaan doen maar zolang ik alleen ben kom ik niets te kort.

Veel te eisen valt er ook niet. Alles ligt immers vast (de salaristabel staat gewoon op het internet) en binnen een bedrijf met 50.000 werknemers kun je ook niet zomaar loonsverhoging eisen, ook al zijn de tekorten extreem. We zijn nu met 7 man en hebben 10 arbeidsplaatsen en dan zijn wij nog goed gevuld.
Wat bij ons alleen wel vreemd is, zodra je binnen bent heb je op geen enkel moment ruimte om te onderhandelen over je salaris. Zo is er bijna twee jaar geleden een 60 jarige met veel ervaring en kwaliteiten aangenomen, die zit helemaal onderin zijn loonschaal en verdient dus het minste van allemaal en daar heeft hij het maar mee te doen.

Wat bij ons alleen wel vreemd is, zodra je binnen bent heb je op geen enkel moment ruimte om te onderhandelen over je salaris. Zo is er bijna twee jaar geleden een 60 jarige met veel ervaring en kwaliteiten aangenomen, die zit helemaal onderin zijn loonschaal en verdient dus het minste van allemaal en daar heeft hij het maar mee te doen.

Dat is toch ook zijn eigen verdienste dan in een nog altijd zeer krappe arbeidsmarkt had hij wellicht beter kunnen weten. Of meneer zat op dergelijke wijze om een baan verlegen dat hij er blij mee was/is?

Terug
Naar boven