Fitness Seller

Eetschema revisie/finetuning

Bezoekers in dit topic

Dus eigenlijk stop je die cardio gewoon in je berekening, dus mijn onderhoud zou bv van 3200 naar 3600 kcal per dag gaan. Maar doordat de activiteit die bijgevoegd wordt een cardio-activiteit op middellage hartslag is en dus voornamelijk vetverbranding in de hand werkt, zal er voornamelijk vet verbrand worden en niet zoveel gebeuren met onderhoud en hypertrofie.
Precies hoe ik het zie.

Gewoon eten wat je nodig hebt, zodat je misschien zelfs nog kracht/massa progressie kunt maken, en de cardio laat je lichaam op die vettank draaien.

Trucjes als IF enzo proberen de balans ook richting je vettank te schuiven, maar ik ben er absoluut van overtuigd dat je een bepaalde hoeveelheid activiteit per energiesysteem nodig hebt om echt efficient bezig te zijn.

Ik denk dat jou en mijn energiebehoefte/verbruik en vereisten (stats) aardig vergelijkbaar zijn, hoe je aankomt/afvalt of de moeite die je daarbij hebt komt me ook steeds bekend voor...

In elk geval in mijn ervaring moet je absoluut niet zomaar je tekort uit kcal inname krijgen. Voor je het weet ben je 20kg kwijt en nog niet echt lean/droog. :/

Terwijl, als ik niet meer zou eten en geen cardio zou doen, dan zou de energie uit m'n daily intake komen en zou er dus minder met vetverbranding gebeuren? Calories in - calories out werkt inderdaad niet helemaal omdat verschillende activiteiten verschillende processen teweeg brengen. Eigenlijk moet ik dus wat meer cardio gaan doen en daarbij ook wat meer gaan eten.
Het gaat nog steeds om kcal in vs uit, en je verbrand ook altijd wel vet, maar als je andere doelen hebt dan huge&vet óf tiny&mager worden dan moet je beter kijken naar kcal in vs uit per bron/energiesysteem.

Over meer eten: die bonen+tonijn, rijst+kip+groente, en gehakt+ui+champignons+paprika komen me zo langzaamaan de neus uit en in voedingsschema's van mensen in het IF-topic zie ik veel simpelere dingen (mensen eten voornamelijk ook véél minder). Kan het voor mij ook makkelijker?
Ik denk dat je zelf moet uitvinden welke simpele dingen jij constant kan blijven eten zonder gek te worden. Of je moet een paar simpele dingen elke dag afwisselen.

Na 2 dagen kip heb ik er genoeg van, of ik zou echt elke dag de meest hippe dingen ervan moeten maken. Maar ik eet nu al maanden praktisch elke dag 4 hamburgers met wat ketchup verder geen kruiden, zout, peper, of wat dan ook.

Hetzelfde met kwark, dat heb ik al gauw weer gezien maar jarenlang elke dag liters melk drinken is geen probleem. Wat eieren en een whey shake gaan ook nog wel.

Ik weet niet waar dat aan ligt, maar ik denk dat je dat van jezelf moet weten. Of bedoel je niet zo'n mate van simpliciteit? :P
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven