MuscleMeat

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.801
Training 03-11-2022

OHP
3x5(+0) 50kg

Incline Bench
2x8(+0) 55kg
1x8(+1) 55kg rep 9 fail

Dips
1x10(+0) bw+2.5kg
1x10(+1) bw+2.5kg
1x9(+1) bw+2.5kg
SUPERSET
Pendlay Rows
2x10 52,5kg(+2,5kg)
Inverted Rows(dip handles)
1x10 bw

Push Ups
1x9 bw

Overhead Rope Extensions
1x13 23,25kg
Straight bar Pushdowns meh
1x12 30kg
1x11 25kg
SUPERSET
Lu Raises
2x14 7,5kg+db
1x12+partials 7,5kg+db

Goede training.

OHP was zwaar, techniek ging een beetje moeilijk, merk ook dat ik moet deloaden, Is gewoon al week 6.

Incline Bench ging wel lekker, misschien langzamer op de eccentric.

Dips voelde goed.

Pendlay Rows 2 sets ipv 3, ik wil gewoon chest supported rows doen maar ja die heb ik niet.

Inverted Rows ipv set 2 pendlay row, denk dat ik ze voortaan van een barbell doe en niet dip arms.
Weet niet zeker of ik dit zo blijf doen. Maar ik geef het een kans, nooit echt inverted rows gedaan dus moet nog wennen.

Push ups want waarom niet, mis stiekem cable flyes:(.

Overhead rope extensions lekkah.
Straight bar pushdowns zijn eigenlijk niet zo fijn, denk dat ik terug naar 2 sets Overhead extensions en 1 set Pushdowns.

Lu Raises weer constante spanning, wel een goede pomp maar minder als normaal. Deload time.

Wel leuk, weet nog niet zeker hoe ik ga deloaden. 50% intensiteit of van alles 1 set met normaale gewichten.

Laatst bewerkt:
  • #2.804
Training 04-11-2022

Deadlifts
1x5 85kg
2x5 80kg belted

Pull Ups
1x6bw(+1)+4neg

FrontSquats belted+kneesleeves
3x10 50kg(+5kg)

Unilateral Neutral Grip Latpulldowns
1x15(+2)26,25kg
1x13(+0)26,25kg
Overhand Latpulldowns(nieuwe stang)
DROPSET: 1x15 40kg

Lying Leg Curls
2x13(+0) 26,25kg
SUPERSET
Ez Bar 'Cheat' Curls
1x13 30kg
2x11 30kg meh

SpiderCurls
2(+1 set)x15 5kg+db
SUPERSET
Unilateral Calfraises
2x15 20kg

Kut training, alles voelde off.

Deadlifts MOET ik meer mijn rug aanspannen, dus volledige rug train ik NA deadlifts.

FrontSquats heb ik teveel moeite met het gewicht vast te houden dat ik niet mijn benen hard aan kan pakken. Deze gaat eruit en ga weer rowen.

Unilateral pulldowns matig, niet een lekkere eccentric.
Overhand pulldowns ff wennen, ging niet lekker. Moet hem zwaarder pakken.

Lying Leg Curls harde burn
Ez Bar Curls moeilijk.

SpiderCurls lekker.
Calfraises prima.

Ga volgende week deloaden, en ik zal zometeen mijn schema ff posten hoe ik het ga doen want dit is kut.

FrontSquats heb ik teveel moeite met het gewicht vast te houden dat ik niet mijn benen hard aan kan pakken. Deze gaat eruit en ga weer rowen.
Hoe houd je het vast?

Soms zit het in de bovenrug, enkels of iets er tussenin, kan je een zombiesquat met een bezemsteel of stok?

• #2.806
Hoe houd je het vast?

Soms zit het in de bovenrug, enkels of iets er tussenin, kan je een zombiesquat met een bezemsteel of stok?
Gaat er meer om dat ik met deadlifts rug al redelijk aanpak, en dat ik gister al rows heb gedaan waardoor mijn upperback iets te hard gepakt is.

Maar ik doe gewoon de olympic hold, als ik begin met frontsquats zou ik in theorie 60kg(voor 10) moeten frontsquatten en merk ook dat mijn benen dat ook kunnen.

• #2.807
Bench Day niet veranderd

Squat Day

Belted Highbar Squats 2x5 1x7 1x10-15

Belted RDL 3x8-12

Belted FrontSquats 1x8-10

Leg Extensions 2x12-15
Superset
Nordic curls 3x...

Abs superset Calfs

OHP Day

OHP 5x5

Incline barbell bench 3x8-10

Dips 3x8-15

Push Ups 1xamrap

Overhead Rope Extensions 2x12-15
SUPERSET
Lu Raises 3x10-12

Pushdowns 3x12-15

Deadlift Day!

Belted? Deadlifts 3x5

Pull Ups 1x8-12

Pendlay Rows 2x8-12
Inverted Rows 1xamrap

Unilateral pulldowns 2x12-15
Overhand Pulldowns dropset

Lying Leg Curls of Nordics 2x12-15
Superset
Super Ez Bar Cheat Curls 3x8-12

Incline Curls 2x12-15
Superset
Unilateral Calfraises 3x15

Laatst bewerkt:
Meer frontsquatten! Misschien hier en daar wat spelen met intensiteit/volume zodat je weer vooruit kan. Het plezier in die oefening komt wel weer terug als je weer progressie gaat maken. Compounds masteren kost jaren, zou zonde zijn om de tijd die je er tot nu toe in hebt gestoken weggooit:o

Waarom zou je überhaupt front squatten op rug/pull dag? Hoezo zou je een squat patroon vervangen voor een row (dus een benen oefening vervangen voor een rug oefening)?

Deadliften snap ik nog wel. Maar front squats???

Zoveel vragen :roflol:

Laatst bewerkt:
  • #2.810
Meer frontsquatten! Misschien hier en daar wat spelen met intensiteit/volume zodat je weer vooruit kan. Het plezier in die oefening komt wel weer terug als je weer progressie gaat maken. Compounds masteren kost jaren, zou zonde zijn om de tijd die je er tot nu toe in hebt gestoken weggooit:o
Dat doe ik ook niet, het is gewoon kut om te frontsquatten na deadlifts. Zie bericht hieronder:
Waarom zou je überhaupt front squatten op rug/pull dag? Hoezo zou je een squat patroon vervangen voor een row (dus een benen oefening vervangen voor een rug oefening)?

Deadliften snap ik nog wel. Maar front squats???

Zoveel vragen :roflol:
2x pw squatten werkt goed voor mij(1x back 1x front) en dat deed ik dus toen ik niet kon deadliften.

Aangezien ik weer deadlift zou ik of eerst moeten squatten of erna, nou weet ik dat erna kut is, en ervoor haal ik weer energie weg voor deadlifts. Daarom dus geen frontsquats meer, gelukkig squat/dl ik niet veel dus kan ik linear progression gewoon uitmelken op deze manier.

Bij jou is deadlifts meer op je benen(zei je volgens mij) en bij mij meer rug, daarom dus posterior chain trainen en niet pull of legs. Ieder zo z'n ding🧚‍♂️

Bij jou is deadlifts meer op je benen(zei je volgens mij) en bij mij meer rug, daarom dus posterior chain trainen en niet pull of legs. Ieder zo z'n ding🧚‍♂️
Snap er geen zak van. Deadlift is een posterieure keten oefening, squats niet?
Ik vroeg me meer af wat een squat doet in je pull (achtige) training. Als het een posterieure strekketen training is dan slaat die squat al helemaal nergens meer op?

Dat doe ik ook niet, het is gewoon kut om te frontsquatten na deadlifts. Zie bericht hieronder:

2x pw squatten werkt goed voor mij(1x back 1x front) en dat deed ik dus toen ik niet kon deadliften.

Aangezien ik weer deadlift zou ik of eerst moeten squatten of erna, nou weet ik dat erna kut is, en ervoor haal ik weer energie weg voor deadlifts. Daarom dus geen frontsquats meer, gelukkig squat/dl ik niet veel dus kan ik linear progression gewoon uitmelken op deze manier.

Backsquat eerst. Dan dl variatie.

Volgende keer DL eerst en dan je squat variatie (frontsquat in jou geval)

• #2.813
Snap er geen zak van. Deadlift is een posterieure keten oefening, squats niet?
Ik vroeg me meer af wat een squat doet in je pull (achtige) training. Als het een posterieure strekketen training is dan slaat die squat al helemaal nergens meer op?

Backsquat eerst. Dan dl variatie.

Volgende keer DL eerst en dan je squat variatie (frontsquat in jou geval)
Yes dat doe ik nu, Backsquat-RDL en DL-FS maar dat DL en squatten op dezelfde dag bevalt helemaal niet. Backsquat en rdl is heilig.

Precies. Front squatten vereist handigheid bij het vasthouden van het halter en dat kan even duren. Toen ik een keer in de sportschool van Wim Jonkman kwam, kwam ik een oude vriend van me tegen uit onze atletiektijd. Die stond met 200kg te frontsquatten terwijl hij geen enkele moeite had om het halter stabiel vast te houden.

• #2.816
Dat doet nSuns ook, damn die dag vond ik altijd aanpoten vergeleken met de andere dagen :p
Ja is intensief, daarom wil ik het nu ook niet doen.
Moet eerst massa+kracht hebben voordat ik meer focus op powerliften, ga ik DL-FS doen wordt alle accessories erna gewoon zielepiet werk.

Yes dat doe ik nu, Backsquat-RDL en DL-FS maar dat DL en squatten op dezelfde dag bevalt helemaal niet. Backsquat en rdl is heilig.
Dat het kut is snap ik mja.... gewoon ff flink zijn? :D
Als ik weet dat het een zware trainingsdag is zorg ik dat ik wat extra carbs binnen heb. Helpt me meestal wel.

Ja is intensief, daarom wil ik het nu ook niet doen.
Moet eerst massa+kracht hebben voordat ik meer focus op powerliften, ga ik DL-FS doen wordt alle accessories erna gewoon zielepiet werk.
Ach gut toch. Jaag je wat zware metal op zoals Nickelback en gas erop.
Gold Rush GIF by Discovery

• #2.819
Dat het kut is snap ik mja.... gewoon ff flink zijn? :D
Als ik weet dat het een zware trainingsdag is zorg ik dat ik wat extra carbs binnen heb. Helpt me meestal wel.
Als ik meer gericht was op powerliften had ik zeker dit wel blijven doen, is gewoon top maar, dan had ik in het algemeen een ander schema. Ik wil gewoon eerst massa hebben voordat ik ga powerliften. En het is een beetje zonde om dan nu mijn accesories te 'verwaarlozen' omdat ik te moe ben van deze twee oefeningen.

En laten we eerlijk zijn, met de gewichten die ik til maak ik nog wel lang kracht progressie. :roflol:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven