MuscleMeat

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

Als het me lukt, of door de inspanning wel moet, om puur op het tellen van of focus op mijn ademhaling te lopen, loop ik eigenlijk het lekkerst, dan stopt het denken juist en gaat vrijwel alle energie op aan blijven lopen, dan zit ik echt in the zone.
Tellen was voor mij ook de manier om me niet te laten afleiden door mijn gedachten tijdens hardlopen.

• Topic Starter Topic Starter
Eén maand post-lockdown

Het is nu een maand dat de sportscholen weer open zijn en ik behoorlijk de motivatie en discipline gevonden heb om consequent te bewegen en dit te loggen en ik moet zeggen dat ik best tevreden hierop terugkijk:
Met de OHP zit ik weer op m'n oude max, met de squat zit ik boven BW, met de DL op 100, m'n BW is al een paar dagen 's ochtends onder de 87 kg, de taille oogt duidelijk strakker, de basisconditie is er ook gewoon en de afgelopen week heb ik gewoon 6x getraind, 3x KT en 3x hardlopen.

Aan de andere kant is het laaghangende fruit nu wel geplukt en beginnen de uitdagingen nu pas. Voor augustus denk ik dat langzaam deze oefeningen allemaal naar een 3 x 5 @ 3 minuten en een 5 x 5 @ 2 minuten zullen gaan, sowieso zullen de gewichten minder hard stijgen. Dit weekend en begin volgende week ook wat feestjes e.d. gepland staan, dus volgende week even rustig aan, mogelijk een soort van deload. Als ik aan het einde van augustus op Squat, OHP, DL en Chinups de Intermediate (5x108, 52, 124 en 8 reps bij huidig BW) haal heb ik misschien geen sticker verdiend, maar vind ik het prachtig.

Training 2020-07-31

Squat, superset met pullups (-3=15) vandaag met 2 chinups na iedere set met gewicht op de bar (16)

2 x 10 x bar
5 x 30 + 2
5 x 55 + 2
5 x 65 + 2
3 x 5 x 90 + 2 @ 2 minuten rust tussen de SQs,
2 x 5 x 80 + 2

OHP, superset met chins (-8=10) vandaag zonder chinups
2 x 5 x bar
5 x 30
5 x 5 x 40 @ 2 minuten rust tussen de OHPs

Deadlift, superset met smalle hammergrip pullups (+0=12) vandaag met 2 chinups na iedere set met gewicht op de bar (14 + 16 = 30)
5 x 40 + 2
5 x 60 + 2
1 x 5 x 80 +2
1 x 5 x 90 +2
3 x 5 x 100 + 2 @ 2 minuten rust tussen de sets met 100

Notes:
1. Squats met 90 voelden zwaar en waren niet netjes, het werd ook niet beter, dus ik ben maar met minder verder gegaan;
2. OHP ging goed, volgende keer 5 x 5 wellicht weer met 40;
3. Tijdens de warmup merkte ik het al, die DLs vlogen omhoog, 100 koste iets moeite, maar was goed te doen.

Laatst bewerkt:
Goed Dat je je ritme weer gevonden hebt en je er tevreden over bent :)

Het Zwarte Schaap

Met hardlopen, gekleed in een zwarte broek en zwart shirt, kwam ik langs een weiland. Er stond een zwart schaap, alleen. Ik moest aan mijn trainingen denken. Een stukje verderop stond een ander schaap en weer een stukje verderop weer één, ook deze waren zwart, het was een heel weiland vol met zwarte schapen die niet bij elkaar stonden. Als het om trainen gaat voel ik me soms wel wat alleen, maar met een paar vrienden en kennissen die ook ambities hebben en soms met dit forum is het net als dat weiland, er zijn er meer, maar ze zijn allemaal anders en uniek.

We zijn geen kudde, maar niet alleen!

Training 2020-08-02

Hardlopen

41:47, adem 4/5, iets minder dan 20 minuten heen, iets meer terug

Notes:
1. Adem 4/5 betekent 4 passen inademen, 5 passen uitademen;
2. Kwam snel in de zone, mogelijk opgebouwde vermoeidheid;
3. Geen uur gedaan, later die dag nog op de fiets naar sociale dingen met bier en voedsel, gezellig!

Laatst bewerkt:
Moet je dat niet 'donker' schaap noemen tegenwoordig? Maar de gedachte van verbondenheid vind ik wel weer mooi :)

Funny Failures

Die eerste set met 5 x 45 op de OHP is een PR, verder dan 5 x 42,5 en 4 x 45 kwam ik nog nooit. Op dit moment kan die tweede set me dan niet zoveel schelen.

Training 2020-08-03

Squat, superset met wat chins

2 x 10 x bar +1
5 x 37,5 + 1
5 x 47,5 + 1
5 x 67,5 + 2
3 x 5 x 87,5 + 2 @ 3 minuten rust tussen de SQs,

OHP, superset met wat chins
2 x 5 x bar + 2
5 x 30 + 2
1 x 5 x 45 + 2 @ 3 minuten rust tussen de OHPs
1 x 4 x 45 (4+f) + 2
1 x 5 x 42,5 + 2

PC, oefeningen op weg naar

Deadlift, superset met wat chins

5 x 40 + 2
5 x 60 + 2
5 x 80 +2
5 x 95 + 1
1 x 5 x 105 + 1 @ 2 minuten rust tussen de sets
1 x 5 x 95 +1
1 x 5 x 87,5 + 1

Single Leg Barbell DL, oefeningen op weg naar

Notes:

1. Squats op BW gingen goed, wat last van het fietsen van gisteren.;
2. OHP geprobeerd met alleen lichte hoofdbeweging, voelde goed, back off sets zou een optie kunnen zijn;
3. Bij DL liever na de zware set ineens terug naar BW en dan meer reps;
4. Niet ontevreden over Power Clean probeersels, SL DL is vooral nog proberen niet om te vallen;
5. Niet heel scherp bijgehouden, totaal ongeveer 31 chins.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Nice PR! Ben gelijk in nu :)

Maar de gedachte van verbondenheid vind ik wel weer mooi :)
Dank!
Moet je dat niet 'donker' schaap noemen tegenwoordig?
Wie overdenkt hier nu? :p
Maatschappelijke en politieke discussies probeer ik buiten dit log te houden, hoewel ik daar best meningen over heb.
Yeey.... die eerste set is alvast binnen :cheer:
Het begin is er, lekker doorploeteren nu!
Welkom!

Eén rondje erbij en twee tandjes minder

In september staat er een weekend met vrienden op het programma, toen ik aan een ander zwart schaap dat vertelde dat ik weer een beetje aan het hardlopen was en dat september de maand is waarin de Damloop zou zijn, kwam de melding dat er een leuke routen van 10 Engelse Mijl wordt geregeld. Die staat dus, dat betekent toch dat ik ergens in augustus de prioriteiten wat verleg richting hardlopen.

Gisteren merkte ik niets van m'n linkerarm, vandaag probeerde ik één pullup en meteen voelde ik weer iets in de onderarm, vlakbij de elleboog, voorlopig even terug naar chins en eventueel hammergrip pullups. Ergens had iemand een Athlean-X filmpje gepost om met hangen de schouder en pols te verstevigen, dat zou minder last geven aan de elleboog, dat lijkt me ook nog wel wat. Het doet nog geen pijn, maar dat wil ik zo houden.

Training 2020-08-04

Hardlopen 30/30

10 minuten rustig, adem 4/5
11 minuten 30/30 dat is 30 seconden sneller, adem 2/3; 30 seconden langzaam, adem 4/5

Notes:
2. De rustige stukken loop ik ook echt enorm traag, herstel is wel goed;
3. Pas na een paar rondes kom ik makkelijker op snelheid;
4. Een ronde erbij sinds vorige week.

Eén rondje erbij en twee tandjes minder

In september staat er een weekend met vrienden op het programma, toen ik aan een ander zwart schaap dat vertelde dat ik weer een beetje aan het hardlopen was en dat september de maand is waarin de Damloop zou zijn, kwam de melding dat er een leuke routen van 10 Engelse Mijl wordt geregeld. Die staat dus, dat betekent toch dat ik ergens in augustus de prioriteiten wat verleg richting hardlopen.

Gisteren merkte ik niets van m'n linkerarm, vandaag probeerde ik één pullup en meteen voelde ik weer iets in de onderarm, vlakbij de elleboog, voorlopig even terug naar chins en eventueel hammergrip pullups. Ergens had iemand een Athlean-X filmpje gepost om met hangen de schouder en pols te verstevigen, dat zou minder last geven aan de elleboog, dat lijkt me ook nog wel wat. Het doet nog geen pijn, maar dat wil ik zo houden.

Training 2020-08-04

Hardlopen 30/30

11 minuten 30/30 dat is 30 seconden sneller, adem 2/3; 30 seconden langzaam, adem 4/5

Notes:
2. De rustige stukken loop ik ook echt enorm traag, herstel is wel goed;
3. Pas na een paar rondes kom ik makkelijker op snelheid;
4. Een ronde erbij sinds vorige week.
Ik heb vandaag ook proberen te (hard) lopen f**king zwaar met dit weer :p

Ik heb vandaag ook proberen te (hard) lopen f**king zwaar met dit weer :p
Jij moet wat meer kilo's meenemen, da's werken hoor!

Beste is 's ochtends vroeg, anders in de avond, koelste momenten van de dag opzoeken.

Niet te fanatiek van start, het lichaam went aan de warmte als je dat een langere periode volhoudt, je gaat meer zweten, maar je verliest minder mineralen.

Jij moet wat meer kilo's meenemen, da's werken hoor!

Beste is 's ochtends vroeg, anders in de avond, koelste momenten van de dag opzoeken.

Niet te fanatiek van start, het lichaam went aan de warmte als je dat een langere periode volhoudt, je gaat meer zweten, maar je verliest minder mineralen.
Ik vind het iets heel moeilijk, ik zou graag meer conditie hebben voor het “eventueel ooit strongman“ gebeuren (een klein blokje om rennen lijkt me dan een goedkoop en haalbaar begin) Maar na enkele minuten heb ik al echt pijn in enkels/heupen, het gevoel van hyperventilatie .. een beetje sneu ergens voor iemand die er wel sportief uit ziet

Terug
Naar boven