MuscleMeat

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Ik heb vandaag ook proberen te (hard) lopen f**king zwaar met dit weer :p
    Ik vind het iets heel moeilijk, ik zou graag meer conditie hebben voor het “eventueel ooit strongman“ gebeuren (een klein blokje om rennen lijkt me dan een goedkoop en haalbaar begin) Maar na enkele minuten heb ik al echt pijn in enkels/heupen, het gevoel van hyperventilatie .. een beetje sneu ergens voor iemand die er wel sportief uit ziet
    Met meer dan 100 kg op jouw lengte vraagt dat ook nogal wat. Mogelijk is hardlopen wel goedkoop, maar niet duurzaam voor je.

    Is stevig doorwandelen, al dan niet met dumbbells, gewichtsvest of je trainingspartner op je nek, niet een alternatief of beginpunt met minder impact?

    Als die HS maar naar max 180 -/- leeftijd gaat, Maffetone formule.
    geen gekke woorden gebruiken
    Het verbaasde me al dat Steks dit niet liet vallen in het log van Chrash toen Sheiko en 531 alternatieven besproken werden icm Strongman-plannen. Blijkbaar durft ie dat hier wel, ik ben immers ook wel enthousiast over supersets, giantsets en/of trainen in rondes.

    De YouTube van Brian Alsruhe heeft wel conditioning ideeën en suggesties over hoe je Strongman oefeningen in je training kan verwerken.

    Volgens mij gaat hij buiten de gym ook weleens een flink stuk wandelen.

    Zelf ben ik nogal van de school dat een vorm van LISS de basis is van alle cardio en dat het zorgt voor beter herstel tussen workouts en tijdens workouts tussen de sets. Dat je dit niet op kan lossen met alleen maar wat HIIT sessies. Overigens moet ik daarbij zeggen dat hardlopen niet altijd de beste keus hoeft te zijn als hardlopen niet ook een doel is, het heeft veel meer impact op je lichaam dan wandelen, fietsen, zwemmen en de row of ski erg.

    Je ziet bij bijvoorbeeld Tactical Barbell dat er op zijn minst jaarlijks een periode base building is waarin LISS een grote rol speelt en daarna hangt het af van de accenten in je training.

    Vooralsnog ben ik wellicht diep van binnen nog steeds meer een hardloper die een beetje lift, dan een lifter die ook een beetje hardloopt, al probeer ik daar een betere balans in te vinden, maar ik zou dus daar nogal wat eigen voorkeuren en vooroordelen in kunnen hebben.
     
    Met meer dan 100 kg op jouw lengte vraagt dat ook nogal wat. Mogelijk is hardlopen wel goedkoop, maar niet duurzaam voor je.

    Is stevig doorwandelen, al dan niet met dumbbells, gewichtsvest of je trainingspartner op je nek, niet een alternatief of beginpunt met minder impact?

    Als die HS maar naar max 180 -/- leeftijd gaat, Maffetone formule.


    Het verbaasde me al dat Steks dit niet liet vallen in het log van Chrash toen Sheiko en 531 alternatieven besproken werden icm Strongman-plannen. Blijkbaar durft ie dat hier wel, ik ben immers ook wel enthousiast over supersets, giantsets en/of trainen in rondes.

    De YouTube van Brian Alsruhe heeft wel conditioning ideeën en suggesties over hoe je Strongman oefeningen in je training kan verwerken.

    Volgens mij gaat hij buiten de gym ook weleens een flink stuk wandelen.

    Zelf ben ik nogal van de school dat een vorm van LISS de basis is van alle cardio en dat het zorgt voor beter herstel tussen workouts en tijdens workouts tussen de sets. Dat je dit niet op kan lossen met alleen maar wat HIIT sessies. Overigens moet ik daarbij zeggen dat hardlopen niet altijd de beste keus hoeft te zijn als hardlopen niet ook een doel is, het heeft veel meer impact op je lichaam dan wandelen, fietsen, zwemmen en de row of ski erg.

    Je ziet bij bijvoorbeeld Tactical Barbell dat er op zijn minst jaarlijks een periode base building is waarin LISS een grote rol speelt en daarna hangt het af van de accenten in je training.

    Vooralsnog ben ik wellicht diep van binnen nog steeds meer een hardloper die een beetje lift, dan een lifter die ook een beetje hardloopt, al probeer ik daar een betere balans in te vinden, maar ik zou dus daar nogal wat eigen voorkeuren en vooroordelen in kunnen hebben.
    Eens. En begin met stevig wandelen. Hardlopen is high impact en heel belastend. Rustig opbouwen als je niet vervelend geblesseerd wil raken.
     
    Het verbaasde me al dat Steks dit niet liet vallen in het log van Chrash toen Sheiko en 531 alternatieven besproken werden icm Strongman-plannen. Blijkbaar durft ie dat hier wel, ik ben immers ook wel enthousiast over supersets, giantsets en/of trainen in rondes.
    Heb ik dat dan niet gedaan?
     
    Power Cleans proberen

    Het moet ergens beginnen en blijkbaar is dat deze week.

    Training 2020-08-05, duur: ongeveer 1 uur

    Bench Press (5 x 6-8), superset met Plate Ribbons

    2 x 10 x bar
    6 x 35
    6 x 45
    5 x 6 x 60 @ 2 minuten rust tussen de BP sets

    Plate ribbons, 1 rep is links + rechts
    3 -5 x 10 x 10 kg

    Barbell BOR, overhand BP grip (5 x 6-8), superset met staande rugtorsie
    8 x 40
    5 x 8 x 50 @ 2 minuten rust tussen de BOR sets

    staande rugtorsie, 1 rep is van links naar rechts en terug
    4 x 10 x 10 kg

    Face Pull
    15 x 25/30
    3 x 20 x 35 @ ongeveer 1 minuut rust

    Egyptian Lat Raises, cable
    3 x 12 x 15 @ 1 kleine minuut rust na een set links en rechts

    One handed Biceps Curl, cable, rug naar machine, naast de katrol staan
    12 x 15
    3 x 12 x 6,25 @ geen rust, links, rechts en door

    One handed Triceps Push down, cable
    12 x 20
    3 x 12 x 25 @ geen rust, links, rechts en door


    Power Cleans oefenen, in plaats van bovenstaande
    Met stok, bar, 10 kg bar en 20 kg (10 kg bar + 5 kg plates

    Notes:
    1. Bredere schijven voelen beter bij BP;
    2. Uitvoering BOR was al beter;
    3. Lekker aan de slag met de Power Clean.
     
    Wat is de reden dat je power cleans bent gaan doen?
     
    Wat is de reden dat je power cleans bent gaan doen?
    Dat wil ik eigenlijk al heel lang, al sinds ik voor het eerst begon aan Kethnaab's Starting Strength (met Pendlay Rows ipv Power Cleans). Daar zijn ook al Cleans bij gekomen en heb een flinke wensenlijst met oefeningen die ik een keer wil proberen, oefenen en/of leren.

    1. Het is een basisbeweging: pick something up from the floor and put it above your head, of zoiets zegt Dan John, al moet er dan wel op zijn minst een thruster, push press of push jerk achteraan;
    2. Meer variatie in de oefeningen, niet alleen een DL, maar ook een Clean of PC, ook eens een andere Squat variatie;
    3. Sommige schema's waar ik over nadenk hebben ook Power Cleans erin zitten. Nu zal het je niet verbazen als ik zeg dat er nogal wat schema's zijn waar ik weleens over nadenk;
    4. Het is een atletische oefening, zit wat explosiviteit in;
    5. Blijven leren en mezelf ontwikkelen;
    6. De Paus doet ze ook (dit is een grapje en tevens quizvraag: wat is de voornaam?).


    Komt deze vraag mede voort uit redenen en overwegingen om het niet te doen?
     
    Mark. Mark Rippetoe toch?
    Goede poging, niet goed.

    Is wel een profeet, maar soms wat te dogmatisch. Zoals Bromley het over hem zegt: "He has choosen some strange hills to die on."
     
    Laatst bewerkt:
    Komt deze vraag mede voort uit redenen en overwegingen om het niet te doen?
    Ik was gewoon benieuwd, het is een oefening waar ik nooit aan denk, mede om dat ik met 30mm spul train.
     
    Ik was gewoon benieuwd, het is een oefening waar ik nooit aan denk, mede om dat ik met 30mm spul train.
    Ik heb geen ervaring met 30mm meteriaal.

    Waarom kan dat niet met 30mm materiaal, als het de hoogte is, dan kan een hang (power) clean?

    Al moet je wel de bar kunnen racken en je doet die Zombie Squat niet alleen vanwege de grappige naam.
     
    Je hebt dan geen gelagerde sleeves dus blijft de barbell draaien.
     
    Al moet je wel de bar kunnen racken en je doet die Zombie Squat niet alleen vanwege de grappige naam.
    Ik doe dat omdat mijn rotte schouder tegensputtert bij gewone front squats, ook met gekruiste armen.
     
    Ik doe dat omdat mijn rotte schouder tegensputtert bij gewone front squats, ook met gekruiste armen.
    Ik dacht dat je vanwege je schouder niet met je elleboog en hand in de juiste houding kon komen?

    Dezelfde houding als na de catch van beide cleans en een FSQ is onderdeel van de clean (soms dan ook squat clean genoemd).
     
    Laatst bewerkt:
    Ik dacht dat je vanwege je schouder niet met je elleboog en hand in de juiste houding kon komen?

    Dezelfde houding als na de catch van beide cleans en een FSQ is onderdeel van de clean (soms dan ook squat clean genoemd).
    Oja, daar had ik niet eens aan gedacht.
     
    Goede poging, niet goed.

    Is wel een profeet, maar soms wat te dogmatisch. Zoals Bromley het over hem zegt: "He has choosen some strange hills to die on."
    Is het iemand met dezelfde achternaam als Pontifex? Dan heb je je in een andere post verraden :P
     
    Is het iemand met dezelfde achternaam als Pontifex? Dan heb je je in een andere post verraden :P
    Bergolio?

    Het moet wel leuk en te doen blijven met dat soort vragen, het is eigenlijk vooral heel flauw, maar dat vind ik dan soms weer erg leuk.

    En het beeld van de paus in het wit die cleans doet vond ik ook wel leuk.
     
    Je hebt dan geen gelagerde sleeves dus blijft de barbell draaien.
    High pulls kunnen dan nog wel redelijk. Ook handig als je meer kunt voorslaan dan front squatten :(
     
    Back
    Naar boven