AndroidHealthClinic

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

• Topic Starter Topic Starter
Multi Miler Mentat < @Claire Cardio Killer

Maar het was een lekker stukje uitwaaien.

Training 2020-08-06

Hardlopen

30:02, adem 4/5,

Notes:
1. Adem 4/5 betekent 4 passen inademen, 5 passen uitademen;
2. Vier (4!) seconden te weinig.

Laatst bewerkt:
Trainen in de kas achter glas

De racks staan bij een glazen wand waar de zon al op schijnt, dat merk je. Tussen de sets kroop ik zoveel mogelijk naar de schaduw, dat voelde lekker fris, maar volgens een medewerker was het daar al 25 graden, de koeling deed het niet helemaal.

Training 2020-08-07

Squat

2 x 10 x bar
5 x 30
5 x 55
5 x 65
5 x 5 x 87,5 @ 2 minuten rust tussen de SQs,

OHP
2 x 5 x bar
5 x 25
5 x 32,5
5 x 5 x 40 @ 2 minuten rust tussen de OHPs

Deadlift
5 x 40
5 x 60
5 x 80
1 x 5 x 95
1 x 5 x 105 @ 2 minuten rust tussen de laatste sets

Notes:
1. Squats wisselden in kwaliteit, goed te doen;
2. OHP gingen heerlijk, mogelijk volgende week verhogen;
3. Had me vergist in de tijd, dus op het eindsignaal van de training redelijk rap die reps op 105 gedaan, geen tng, maar wel snel;
4. Geen pullup-variaties gedaan, warmte en rust voor de onderarm, wel een beetje gehangen aan de stang met 1 hand en wat deadhangs.

Waarom die zwarte schapen ver uit elkaar stil staan in de wei

Geen bespiegelingen of zielenroerselen dit keer: dat komt gewoon omdat het kneiterheet is en dan wil je niemand tegen je aan hebben staan! Bovendien is het gekkenwerk om dan te gaan bewegen: het geplande uurtje werd netto 40 minuten en toen was ik heel erg klaar voor vandaag.

Training 2020-08-09

Hardlopen

20 minuten, adem 4/5,
5 minuten wandelen,
20 minuten, adem 4/5.

Notes:
2. Niet eens teleurgesteld, voel me verstandig;
3. Had er ongetwijfeld een uur uit kunnen persen, maar waarom zou je, morgen gewoon weer squatten in de kas!

Laatst bewerkt:
Geen fopsets, maar topsets

Vanwege de matige slaap en aanhoudende warmte was het doel slechts één topset per oefening, voor de Deadlift bleek dat een evenaring van m'n beste bekende 5 repper, maar dan nu gewoon ff op een training ipv tijdens een test. Het ging nog best makkelijk, dus er is nog ruimte voor meer.

Ergens vraag ik me af of het vele pullup-werk, waardoor ik nu soms een beetje last van een arm heb met buigen, gezorgd heeft voor een sterkere rug en daarmee een betere DL. Post-coronasluiting ook 2x pw DLs gedaan, misschien helpt dat volume.

Training 2020-08-10

Squat

2 x 10 x bar
5 x 30
5 x 40
5 x 60
5 x 80
1 x 5 x 90 @ 3minuten rust tussen de SQs,
2 x 5 x 80

OHP
2 x 5 x bar
5 x 30
5 x 40
1 x 5 x 45 @ 3 minuten rust tussen de OHPs
2 x 5 x 42,5

Deadlift
5 x 42,5
5 x 60
5 x 80
1 x 5 x 90 @ 2 minuten rust voor de sets
1 x 5 x 100
1 x 5 x 110 @ 3 minuten rust voor deze set
1 x 12 x 60 na 1 minuut aan nog zo'n set begonnen, maar na rep 8 geen zin om te pushen (inb4 het is dan ook een pull)

Single Leg DL
5 x bar, e/s, eerst maar eens blijven staan voor we gaan loaden.

Notes:
1. Squats op 90 waren slordig, eerste set 80 matig, laatste set waren redelijk scherp
2. OHP ging prima;
3. DL is evenaring 5RM voor zover ik weet, voelde niet zwaar;
4. Geen pullup-variaties gedaan, warmte en rust voor de onderarm, wel wat deadhangs;
5. Vanwege de hitte en slechte slaap op iedere oefening maar 1 topset geprobeerd.

Ergens vraag ik me af of het vele pullup-werk, waardoor ik nu soms een beetje last van een arm heb met buigen, gezorgd heeft voor een sterkere rug en daarmee een betere DL.
Ik verwacht die invloed eerder van rows en good-mornings, maar wie weet?

Laatst bewerkt:
Schaduwhoppen

In de ochtend, in de schaduw van gebouwen en bomen was het goed toeven, er leek zelfs een briesje te staan. Meer dan 10 meter tussen schaduwstukken is de hel, dan lijkt het ook ineens windstil.

Training 2020-08-11

Hardlopen

48:07, adem 4/5.

Notes:
1. Adem 4/5 betekent 4 passen inademen, 5 passen uitademen.

Tick, tick, boom

Hoe rustiger in de gym het minder moed er voor nodig is iets te proberen, het was eigenlijk rustig genoeg voor Arthurlifts of dat soort gein, maar eerst die Cleans.

Training 2020-08-12

Bench Press (5 x 6-8), superset met staande rug torsie

2 x 10 x bar
7 x 30
7 x 40
7 x 60
5 x 7 x 60 @ 2 minuten rust tussen de BP sets

staande rugtorsie, 1 rep is van links naar rechts en terug
4 x 10 x 10 kg

Barbell BOR, overhand BP grip (5 x 6-8), superset met plate ribbons
8 x 40
5 x 6 x 55 @ 2 minuten rust tussen de BOR sets

Plate ribbons, 1 rep is links + rechts
3 -5 x 10 x 10 kg

Face Pull en Egytptian Lat Raises, cable
3 x 15/15/15 en 3 x 12/12/10, geen rust

Power Cleans oefenen
Naar Power Position (rug recht, door knieën, en wel/niet schouders over de stang laten hellen), de volgende drill herhalen:
tik, tik, jump met rechte armen, tik, tik, jump met rechte armen, tik, tik, jump and catch
Met de babybar en de babybar en 2 x 5 kg

Notes:
1. Snel door Fast Pull en Lat Races is me niet bevallen, dat er een station met 2 pulleys vrij was des te meer.

Naar Power Position (rug recht, door knieën, en wel/niet schouders over de stang laten hellen), de volgende drill herhalen:
tik, tik, jump met rechte armen, tik, tik, jump met rechte armen, tik, tik, jump and catch
klinkt als kinesisk :P

Hoger en dieper!

Donderdag niet gaan hardlopen, wel zin, maar had een lange drukke dag met voldoende beweging. Stond op een gegeven moment een vrouw naast me te squatten en ik dacht alleen maar: "Dieper, dieper, dieper!" Al weet je natuurlijk nooit waarom iemand zo squat. Ze deed ook nog iets aan wielersport oid zei ze toe we aan de praat raakten (nadat ik mijn training had afgerond), het is me gelukt niet over die squats te beginnen, vond ik best knap, meestal komt dat er (te) snel uit.

Training 2020-08-14

Squat

2 x 10 x bar
5 x 40
5 x 60
5 x 80
5 x 5 x 85 @ 2 minuten rust tussen de SQs,

OHP
2 x 5 x bar
5 x 30
5 x 5 x 40 @ 2 minuten rust tussen de OHPs

Deadlift
5 x 40
5 x 60
5 x 80
3 x 5 x 100 @ 2 minuten rust tussen de sets

*Power Clean-drills
Tussen de sets squats en OHP nog wat Power Clean drills, nog meer kracht genereren, die bar moet meer omhoog.
Af en toe iets meer de hang gezocht, nog steeds met de babybar met 10 kg eraan.

Notes:
1. Squats wisselden in kwaliteit, goed te doen;
2. OHP gingen heerlijk;
3. DLs gingen lekker rap omhoog;
4. PC-drills gaan steeds beter.

Mentat vs the Monsters

Het ging deze zondag nog moeizamer dan vorige week, temperatuur lager, benauwdheid erger. Toch even erop uit, ritme houden, iets doen > niets doen.

Training 2020-08-16

Hardlopen

29:13, adem 4/5.

Notes:
2. Pfff, ben wel ff klaar met die warmte hoor!
3. Rondje was klaar, niet eens de behoefte er nog 30 minuten van te maken, genoeg voor een keer.

Nette training!
Donderdag niet gaan hardlopen, wel zin, maar had een lange drukke dag met voldoende beweging. Stond op een gegeven moment een vrouw naast me te squatten en ik dacht alleen maar: "Dieper, dieper, dieper!" Al weet je natuurlijk nooit waarom iemand zo squat. Ze deed ook nog iets aan wielersport oid zei ze toe we aan de praat raakten (nadat ik mijn training had afgerond), het is me gelukt niet over die squats te beginnen, vond ik best knap, meestal komt dat er (te) snel uit.
Laat het gaan, tenzij iemand naast jou zo debiel staat te zwaaien met gewichten dat jij letsel op kan lopen. :p

Nette training!

Laat het gaan, tenzij iemand naast jou zo debiel staat te zwaaien met gewichten dat jij letsel op kan lopen. :p
Dank je.

Ach, ik heb er ook geen last van. Kijk altijd heel erg om me heen tijdens de rust tussen de sets, of ik er iets van kan leren. Soms om zelf beter te worden, soms om een goed antwoord te hebben als iemand me zou vragen wat ik er van vind.

Niet diep genoeg squatten is een soort zonde, dus daar kan ik me lekker druk om maken.
Vanmorgen 87,3, maar ik heb het idee dat het met de hitte alle kanten opging, stond een paar keer in de 86. Het liefst wil ik rustig trainen naar een wat lager VP (dat hangt bij mij wat boven de 20), als ik volgend jaar wel weer aan een loop mee zou doen, dan richting de 83 (lengte -/- 100) kg.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven