MuscleMeat

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

Bezoekers in dit topic

Mooi gewicht voor de lengte toch :thumbs:
 
Lichte sets als zware sets, maar zware sets óók als lichte sets

Vandaag ging het steeds beter tijdens de training. De Squat-sets met de bar voelden wat houterig, maar met het gewicht begon het te lopen. De set 80 voelde heerlijk licht, dat bleek te komen omdat ik toen met de set van 60 bezig was. Ook de 80 en de 90 gingen goed, voelde ook goed de reflex onderin. Press deed het ook goed en het gemak van de niet eens gemaxte chinups was ook een positieve verassing. Bij de DL is dat weliswaar mogelijk een nieuw 5RM waar bij ik blij mee ben, maar de manier waarop ben ik nog niet tevreden over. Het was ineens veel moeilijker dan de 110 van vorige week. Waar ik normaal altijd op dezelfde manier ga staan en begin, was ik nu bij de laatste set erg aan het zoeken, zowel naar stand als beweging. Ook had ik nu voor het eerst moeite met de grip, om de vraag voor te zijn: double overhand, no straps. Als dit een probleem wordt dan stap ik mogelijk over naar hookgrip, mixed zie ik niet zo zitten.

Training 2020-08-17

Squat
(korte actieve deadhangs tussen de werksets, afwisselend pronated en supinated)
2 x 5 x bar
5 x 40
5 x 60
5 x 80
3 x 5 x 90 @ 3 minuten rust tussen de sets SQs

OHP (korte actieve deadhangs tussen de werksets, afwisselend pronated en supinated)
2 x 5 x bar
5 x 30
5 x 40
3 x 5 x 45 @ 3 minuten rust tussen de sets OHPs (PR op 3 x 5)

Chinups
1 x 6 (PR op 6RM)

Deadlift

5 x 45
5 x 65
5 x 85
5 x 105
1 x 5 x 115 @ minstens 3 minuten rust voor deze set (PR op 5RM)

Notes:
1. Squats op 90 gingen met redelijke vorm;
2. OHP ging prima, lekker die 2e en 3e set erbij;
3. DL is denk ik nieuw 5RM, deed eens 3 x 115, grip leek opeens lastig;
4. Om OHP te vieren eens kijken hoeveel strakke chins ik kan, minstens 6 dus, wilde niets forceren, pullups na DL bleken een minder goed idee, voelde meteen iets, afgekapt.
 
Laatst bewerkt:
Dat liep allemaal lekker!
Ook had ik nu voor het eerst moeite met de grip, om de vraag voor te zijn: double overhand, no straps. Als dit een probleem wordt dan stap ik mogelijk over naar hookgrip, mixed zie ik niet zo zitten.
Wat is je bezwaar tegen straps?
 
Mooi gewicht voor de lengte toch :thumbs:
Het gewicht is dan ook niet het grote probleem, het VP wel. Ik zet m'n lifts af tov BW en meer massa moet ook mee met rennen, of het nu spier is of vet.

Voorlopig denk ik dat met trainen langzaam omlaag te krijgen, anders kan ik altijd nog echt op m'n eten gaan letten.

Vanmorgen weer in de 86 trouwens.
Dat liep allemaal lekker!

Wat is je bezwaar tegen straps?
Zeker, dank je.

Ik heb geen principiële bezwaren tegen straps in t algemeen, maar wel voor lage reps DLs op dit gewicht tov BW.
 
Straps voor DL is imho ook een no-go.
Indien je geen PL-ambities hebt, zie ik het probleem niet. Je wilt toch falen op de spiergroep die je wilt trainen en niet beperkt zijn door je knijpkracht. Daarnaast kun je dan overhands zwaar gaan; mixed grip heeft z'n nadelen.
 
Indien je geen PL-ambities hebt, zie ik het probleem niet. Je wilt toch falen op de spiergroep die je wilt trainen en niet beperkt zijn door je knijpkracht. Daarnaast kun je dan overhands zwaar gaan; mixed grip heeft z'n nadelen.

Hook grip ftw
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Indien je geen PL-ambities hebt, zie ik het probleem niet. Je wilt toch falen op de spiergroep die je wilt trainen en niet beperkt zijn door je knijpkracht. Daarnaast kun je dan overhands zwaar gaan; mixed grip heeft z'n nadelen.
Precies dit. Ik had alleen geen zin het hele verhaal in te tikken :p
Hook grip ftw
Kan. Als je dat lekker vindt :D
 
  • Like
Waarderingen: BB_
De warmte bijna verdreven

Training 2020-08-18

Hardlopen

31:11, adem 4/5, easy pace

Notes:
1. Adem 4/5 betekent 4 passen inademen, 5 passen uitademen;
 
Voor echt trainen, gebruik je echte gewichten

Net als voor andere oefeningen geldt dat je pas echt je techniek kan testen als het gewicht niet te licht is.

Training 2020-08-19

Bench Press (5 x 6-8)

2 x 8 x bar
8 x 30
8 x 40
8 x 50
2 x 8 x 60 @ 2 minuten rust tussen de BP sets
1 x 7 x 60 gestopt vanwege geen safeties
1 x 3 x 60 laat ook maar

Tussen de bar sets Dislocations, tussen de andere opwarmsets Squat met BTN rack en OHS met stok

Barbell BOR, overhand BP grip (5 x 6-8), superset met plate ribbons
6 x 30
5 x 7 x 55 @ 2 minuten rust tussen de BOR sets

Power Cleans oefenen
Met de babybar, babybar en babyplates en daarna met 20 kg bar en babyplates (2 x 5 kg).
Vooral vanaf de hang, met hoger gewicht moet je er echt onder willen
Tips en Tricks gevraagd en gekregen

Tussen de sets Curtis P variant: Hang Power Clean, Front Squat, Lunge, Lunge, Push Press, Back Squat, BTN PP (iets wijdere grip dan PP) OHS

Notes:
1. BP stokt voor het eerst post-Corona, zonder safeties en spotter wil ik ook niet pushen, misschien om en om met DBs gaan doen;
2. BOR gaat steeds beter;
3. PC vanaf Hang gaat langzaamaan ergens naartoe.
 
Heb je opties om safeties in te bouwen oid?
 
Heb je opties om safeties in te bouwen oid?
Jawel, een bankje het rack in sleuren, maar dat mag dus niet, misschien ga ik daar vanaf september maar weer eens om zeuren vragen bij herhaling.

Aan de andere kant, als meer mensen dat gaan doen zijn de racks en kleinere platforms vaker bezet...
 
Alles heeft voor en nadelen... :(
Spotter vragen is nu ook lastig met de 1,5 meter...
Enige optie die ik dan zie is dat je met een mondkapje op moet benchen en dan iemand zou kunnen vragen. :dunno:
 
Zo herkenbaar, die laatste set bench die eigenlijk niks waard is. Ik gooi er meestal wat gewicht bij als zoiets dreigt te gebeuren, dan heb je tenminste flink wat moeten pushen :).
 
Anders dan anders en het viel vooralsnog niet heel erg tegen

Donderdag niet gaan hardlopen, vrijdag ook niet wezen trainen, wel zin (altijd!), maar had lange drukke dagen met voldoende beweging. Een uurtje bijgeboekt om rustig te kunnen trainen. Ben benieuwd of een dag korter tov komende maandag verschil maakt.

Training 2020-08-22

Squat

2 x 5 x bar
5 x 40
5 x 60
5 x 5 x 80 @ 2 minuten rust tussen de sets SQs,

OHP
2 x 5 x bar
5 x 30
5 x 5 x 40 @ 2 minuten rust tussen de sets OHPs

Deadlift
5 x 40
5 x 60
5 x 80
3 x 5 x 105 @ 2 minuten rust tussen de sets

*Power Clean-drills
Tussen de sets squats met stok en babybar en babyplates,
De OHP alle sets met gewicht vanaf de grond, met pauze boven de knie een soort van gecleand, dan ophangen, dan goede grip voor ohp, na set op de grond neerleggen.

Facepulls superset met Lat Raises
3 x 15 en 3 x 10 @ 1 minuut rust na een set FP, LR l + r

*Chins
Korte deadhangs tussen de sets squat en ohp
Na OHP 1 x 7 (PR!)
Na DL 1 x 3
Na FP en LR 1 x 5

Submaximale VO2 max test op fiets

"Uitstekend", kom een paar tienden tekort voor "Elite"

Notes:
1. Squats en DL "afgelopen maandag" -/-10, ohp "idem" -/-5;
2. Squats, OHP en DL gingen prima;
3. Voor het eerst dat ik bij deze test niet in de hoogste categorie zit met VO2 max, heb de laaste tijd minder vaak, minder hard en minder lang gelopen, komende maand indien mogelijk even aandacht aan geven.
 
Laatst bewerkt:
Flash for fans, friends, foes, felines & females:

Er wordt nog steeds getraind, geen KT gemist, wel een paar cardiosessies moeten laten schieten, sommigen zouden dat een verbetering vinden, ach, het kwam zo uit. Alleen het bijwerken van het log (en beantwoorden van een openstaand pb) komt er steeds niet van, ivm toetsenbord, misschien komt nog.

Gewicht, speciaal voor Steks en Ano_210923:
rond de 85, taille is rondom ook zoiets

Gewichten:
DL 115x5 (nu geen grip issues, dank voor discussie in log hieromtrent) en 120x3 (PR)
OHP 50x2 en 47,5x3x3 (PRs)
Squat 95x5x3, nog veel rek
BP 60x8 en 60x7x5, blijft wat achter

Oefeningen:
Power Clean oefeningen;
Curtis B (zelfbedachte variatie op Curtis P, B voor Baby of met OHS voor Beginner): hang power clean, FSQ, lunges, push press, soms met bsq, pp btn en ohs;
Row met cable ipv barbell, om links en rechts wat losser te trainen.

Just for shit 'n giggles:
2k row: 7:25.5 (voor het eerst op de row erg sinds februari)
sub maximale VO2 max test: elite (nog steeds onderin hoogste categorie, iets lager dan voorheen, iets minder gelopen dan voorheen)
 
Laatst bewerkt:
Ach, keertje cardio missen, blijft bijzaak he...

Nette gewichten :).
 
Back
Naar boven