AndroidHealthClinic

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

die werken vaak met min/mile
druif, dat is toch ook pace! :P Maar het rekent zo lastig. Ik zie snel dat 10% sneller dan 10 km/u = 11 km/u. Maar 10% sneller dan een pace van 5'48 is niet zo makkelijk te zien.....
Het zijn de intervallen die het gemiddelde tempo omhoog trekken
Klopt, je wilt die dus met een lage pace, ruim onder de 5 doen lijkt me. Het verschil met 5'48 vond ik echter niet zo groot.
De intervallen worden juist in een zo hoog mogelijke zone (4 en/of 5) gelopen
Sorry, dat is mijn fout, ik dacht even dat zone 1 de snelste zone was en 5 het sukkeldrafje....

• Topic Starter Topic Starter
druif, dat is toch ook pace! :P Maar het rekent zo lastig. Ik zie snel dat 10% sneller dan 10 km/u = 11 km/u. Maar 10% sneller dan een pace van 5'48 is niet zo makkelijk te zien.....
Dropje, dat weet ik toch, maar dat was het punt niet. Dat van het rekenen snap ik een beetje, maar je voorbeeld geldt eigenlijk alleen voor 10 km/u.
Klopt, je wilt die dus met een lage pace, ruim onder de 5 doen lijkt me. Het verschil met 5'48 vond ik echter niet zo groot.
Het is een gemiddelde waar ook de WU, CD en de herstel stukken in zone 3 aan bijdragen, die laatste stukken loop ik heel traag om zsm in zone 3 te komen.

Toch is het een verschil van iets sneller dan 10 km/u gemiddeld naar zo'n 13 km/u in de intervallen, dat is 30%!

Als de intervallen korter zijn dan zullen die verschillen wel groter zijn, het is iets heel anders dan 200 of 400 meter intervallen.

Het is een gemiddelde waar ook de WU, CD en de herstel stukken in zone 3 aan bijdragen, die laatste stukken loop ik heel traag om zsm in zone 3 te komen.

Toch is het een verschil van iets sneller dan 10 km/u gemiddeld naar zo'n 13 km/u in de intervallen, dat is 30%!

Als de intervallen korter zijn dan zullen die verschillen wel groter zijn, het is iets heel anders dan 200 of 400 meter intervallen.
Ik denk dat het allebei zijn doel zal hebben, ik heb in het verleden wel korte felle sprints gedaan (bijna dubbele snelheid), maar 30% sneller en iets langer volhouden is natuurlijk ook een mooie oefening.
Dat van het rekenen snap ik een beetje, maar je voorbeeld geldt eigenlijk alleen voor 10 km/u.
Het geld voor alle snelheden want minuten zijn in een 60x grotere eenheid dan seconden, dat blijft lastig rekenen. Wij zijn gewend aan een 10-tallig stelsel.
Dropje, dat weet ik toch, maar dat was het punt niet.
Mijn punt wel :p

Gisteren hardgelopen, ruim een uur over 10k, waarschijnlijk vooral in zone 3, maar er is weer gelopen!

Ik wil dit ook:
Dan zijn het wel mentat skills!

Laatst bewerkt:
Oei, het is hier lang stil geweest. Helemaal niets gedaan, of alleen niet gelogd?
10k is weer een mooie run hoor :thumb:

Je bent vast even hard weggerend van DBB.... :D
Maar iig de weg terug gevonden!
Lekker aan t rennen in ieder geval :thumbs:

Vorig weekend nog even met de KB (14 kg) aan de wandel geweest:

Wandelen met KB farmer walk op links

3 x 5 Goblet Squat (bell onder, handen om de horens) r:30s
13x 7/7 Swings EMOM

Intermission

3x iedere acht minuten een ronde:
5/4/3/2/1 Alternating Shoulder Press
rustâgh
5/4/3/2/1 pull ups, r:30s

Wandelen met KB farmer walk op rechts

Notities:
Die pull ups werden de eerste ronde chin ups, de tweede ronde negatives en de derde ronde alternating BORs met de KB;
Van deze training heb ik met name rond schouders en rug nog wel een paar dagen mogen nagenieten;

Vandaag nog even gaan uitwaaien, dat was ploeteren met de wind schuin van voren en van voren. Ik had het gevoel dat ik weinig lucht binnen kreeg.

9 km gelopen, ongeveer 55 minuten, veelal zone 3.

Notities:
Buiten het gebrek aan adem en de te hoge HS makkelijk en soepel gelopen;
HS zal met omstandigheden en periode minder trainen te maken hebben, de enige oplossing is blijven lopen en de frequentie weer opbouwen;
Voor het eerst gelopen met de ALDI wandelrugzak, nog zonder waterzak of gewicht, geen last van gehad.

Leuk, die zien we niet zo vaak :)
Ik moet toch naar die dat speelveld toe voor de pull ups of chin ups en loaded carries schijnen heel goed voor je te zijn: walking planks.
Ga je langzaam het gewicht opbouwen? Voor een tocht of zo?
Tweeledig doel:
1. Langere duurlopen kunnen doen en dan met name in de zomer en/of voor het ontbijt water e.d. mee kunnen nemen;
2. Eventueel bij een georganiseerde loop van 10 EM of langer tijdwinst kunnen boeken door geen oponthoud bij de drank posten te hebben, dan moet de tijdwinst wel opwegen tegen het gewicht.

Ik liep nu voor het eerst zo, wilde het eerst maar eens proberen alvorens er meteen 1,5 liter water in te laden.

Als het bevalt dan wil ik misschien een echte, dit is voor nog geen 12 euro een prachtig experiment.

Het is meer een hydratatievest dan een rugzak voor hikes/trektochten. Rucking en 'Murph' lijkt me ook een mooie trainingsvorm, maar daar is dit niet voor.

Laatst bewerkt:
Doelen klinken goed.
Ben benieuwd wat de "waterzak" voor je doet.

How not to not train another day < 25 minutes

Onderstaande met een 14kg KB, de getallen aan het begin van de regel zijn de minuten op de stopwatch.

Warm up en mobiliteit (oa voor bodempositie Squat, OHS, Clean, Snatch)
0. 5x FSQ, KB wisselen van kant op de bodem; (idee van Mark Wildman, zie YT)
1. 5x FSQ, KB idem, maar begin aan andere kant;
2. 5x Goblet Squat, KB bij de hoorns, onderin wat wiebelen;

Work Out
3.-7. 10x swings rechts op de hele, 10x swings links op de halve, (totaal 100 swings);

Intermission tot minuut 10 (iets meer dan 2 minuten)

10. OHP 5+5, BOR 5+5, dan 4+4, dan 3+3, dan 2+2, dan 1+1
15. idem
20. idem

Suggestie van Dan John: de volgorde is Goblet SQ, OHS, FSQ, een Back Squat is daarna een optie, maar kan je de eerste 3 dan kan je de laatste ook.

• Like
Waarderingen: BB_
Zeker een opvallende sessie :thumb:

Ja dat ook, en <25 min, ketelbal, en clean&snatch als oefeningen......
Ik deed alleen KB cleans om de de bell te racken, ik deed die warmup om de bodempositie te verbeteren en verdiepen, maar ik deed cleans of snatches noch met barbell, noch met stok.

Dit is de oefening die ik deed:

Dit is goed te doen in 25 minuten hoor, je hebt na 10 swings nog ongeveer 10 seconde over en na een ladder met presses en rows zo rond de minuut.

Zoals Mark Wildman zegt: "Do more better"

Dit wil toch iedereen:

Deze Française heeft ook fantastische quads!

Laatst bewerkt:
Inspiratie:

Terug
Naar boven