MuscleMeat

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

Bezoekers in dit topic

How not to not train another day < 45 minutes

Onderstaande met een 14kg KB, de getallen aan het begin van de regel zijn de minuten op de stopwatch (wel een beetje een schatting ).

Warm up en mobiliteit (oa voor bodempositie Squat, OHS, Clean, Snatch)
0.
5x SQ to halo (aan de hoorns, bal omhoog, met gewicht voor je kan je lekker diep, voor de halo helemaal opstaan en glutes en squeezen (idee Mark Wildman, zie YT);
5x FSQ met wissel onderin, KB wisselen van kant op de bodem, vandaag was 1 rep een squat links en rechts (idee van Mark Wildman, zie YT);
5x SQ to halo

Intermission tot minuut 10 (iets minder dan 2 minuten)

Work Out
10. EMOM 10x swings rechts, 10x swings links (totaal 100 swings);

Intermission tot minuut 17 (ongeveer 2 minuten)

15. C&P 5+5, single arm DL&BOR 5+5, dan 4+4, dan 3+3, dan 2+2, dan 1+1 (15 presses, 15 rows /side)
meer dan 5 minuten later en ruim een minuut rust. idem
meer dan 5 minuten later en ruim een minuut rust. idem
ergens iets voor 45. Pfffff, done! (totaal 45 presses, 45 rows /side)

Notities:
  1. Omdat neet61 het wat moeilijk had met die 25 minuten, vandaag een wat langere sessie, met iets meer warming up, maar evenveel herhalingen in de work out;
  2. Wel de L+R swings achter elkaar, vanaf de 3e EMOM-minuut had ik tijd tussen de sets;
  3. Iedere press gecleaned (vanaf de hang, niet vanaf de grond) en een DL voor iedere row (idee van Mark Wildman, zie YT), dit is voor iedere rep een extra oefening, compenseert aardig voor de langere duur.
 
Laatst bewerkt:
Wat is een halo?
Hopelijk vraag je dit alleen in de betekenis van de oefening, ander hoort je vraag in het Religie-topic!!! :D

De oefening kan ook uitgevoerd worden met een plate en/of knielend, er is ook de variant slasher to halo en ook de ribbon is een variant.

Deel 1 + 2 van de "ideal warmup" serie gaan alleen maar over de halo
 
Laatst bewerkt:
Every Minute On the Minute, waarom denk je dat ik al al die filmpjes van schaars geklede, maar zwaar getatoeëerde vrouwen kijk? :pctired:

Studiemateriaal!
:D
Een andere betekenis zou juist zingevend zijn
Waarom zou het zinvol zijn in een krachtlog over religieuze symbolen te praten?
 
Waarom zou het zinvol zijn in een krachtlog over religieuze symbolen te praten
Om een lang verhaal kort te maken: dat ligt aan mij.

Al probeer ik dit log heel erg on topic te houden, daar heb je wel een goed punt.
 
Laatst bewerkt:
2.png

Toen ik hier eens voor een sollicitatie stond te wachten kwam iemand mij vragen of ik voor mijzelf kon bedenken wat die cirkel betekende, waar dat symbool vandaan kwam. Ik zei natuurlijk een teken van verlichting, maar ik werd geredpilled dat dit van astrologie kwam, Mercurius.

Dus daar weet ik alles van, en dat is zeker zinvol.
 

Toen ik hier eens voor een sollicitatie stond te wachten kwam iemand mij vragen of ik voor mijzelf kon bedenken wat die cirkel betekende, waar dat symbool vandaan kwam. Ik zei natuurlijk een teken van verlichting, maar ik werd geredpilled dat dit van astrologie kwam, Mercurius.

Dus daar weet ik alles van, en dat is zeker zinvol.
Volgens mij is binnen het Christendom de voornaamste functie de herkenbaarheid in afbeeldingen in een tijd dat de naam erbij zetten niet voldeed.
 
En dan lopen er mensen te zeuren om mijn oefeningselectie.
 
En dan lopen er mensen te zeuren om mijn oefeningselectie.
Het opmerkelijke is misschien wel dat het voor mij allemaal heel normale oefeningen zijn, hoogstens een bijzonderheid in de variatiant of in de combinatie met een andere oefening.

Binnenkort ga ik jullie mogelijk vermoeien met de opties om de KB snatch en clean lineair of in een boog uit te voeren, maar ik hoop dat dat niet nodig is, dwz de gyms weer open zijn.
 
Het opmerkelijke is misschien wel dat het voor mij allemaal heel normale oefeningen zijn, hoogstens een bijzonderheid in de variatiant of in de combinatie met een andere oefening.
Het is eigenlijk een dooddoener, maar voor “overall health” is een beetje afwijkend trainen niet eens zo’n gek idee.
 
Het is eigenlijk een dooddoener, maar voor “overall health” is een beetje afwijkend trainen niet eens zo’n gek idee.
Hoewel meer variatie wel één van mijn doelen was en dit op allerlei vlakken kan helpen en het bovendien mijn gebrek aan kracht (en massa, maar dat is geen doel en slechts tot op zekere hoogte een bijkomend voordeel) maskeert, is dat iets te makkelijk.

Eigenlijk is dit vooral iets waarvoor ik op dit moment de motivatie kan opbrengen en waarvan ik hoop dat het de herstart in de gym makkelijker kan maken.
 
Het is eigenlijk een dooddoener, maar voor “overall health” is een beetje afwijkend trainen niet eens zo’n gek idee.
Variatie is best gezond. Maar consistentie en overload zijn ook belangrijk. Gulden middenweg zoeken dus. Wel interessant om een beetje de accenten te verleggen. Ik ben nu in een half jaar echt enorm vooruit gegaan met hardlopen bijvoorbeeld.
 
Variatie is best gezond. Maar consistentie en overload zijn ook belangrijk. Gulden middenweg zoeken dus. Wel interessant om een beetje de accenten te verleggen. Ik ben nu in een half jaar echt enorm vooruit gegaan met hardlopen bijvoorbeeld.
Jahaah, wrijf het er nog maar even in! :roflol:

Daar had ik meer uit kunnen halen, heb sinds de sneeuw nog steeds m'n ritme en motivatie niet terug.

Al kan je die consistentie en die overload op veel manieren toepassen, jij hebt dat met hardlopen best goed gedaan.
 
Jahaah, wrijf het er nog maar even in! :roflol:

Daar had ik meer uit kunnen halen, heb sinds de sneeuw nog steeds m'n ritme en motivatie niet terug.

Al kan je die consistentie en die overload op veel manieren toepassen, jij hebt dat met hardlopen best goed gedaan.
Het hoeft niet. Moet ook leuk blijven. Straks ga ik weer meer fietsen en weer de sportschool in. Wel lekker dat ik gisteren eigenlijk op mijn gemakje een 13 km liep met mijn 100 kilo. Vorig jaar was 10 km een doel op zich. Leuk om progressie te zien.

Straks in de sportschool ook weer veel progressie te maken, want ondanks de dumbells aardig detrained
 
Het hoeft niet. Moet ook leuk blijven. Straks ga ik weer meer fietsen en weer de sportschool in. Wel lekker dat ik gisteren eigenlijk op mijn gemakje een 13 km liep met mijn 100 kilo. Vorig jaar was 10 km een doel op zich. Leuk om progressie te zien.

Straks in de sportschool ook weer veel progressie te maken, want ondanks de dumbells aardig detrained
In zekere zin hoeft het wel, want eigenlijk wil ik het en vind ik het ook leuk.

Progressie is ook een tweesnijdend zwaard voor mij.

Het idee dat ik op m'n gemak ruim een een uur kan gaan hardlopen op het moment dat ik dat wil ben ik wel blij mee, maar het maakt ook al snel dat ik het voor minder al snel als een excuus zie dat het wel heel veel gedoe is om me daarvoor helemaal om te kleden.


Maar ik weet dat die motivatie weer terugkomt, het zou met de gym of een georganiseerde loop alleen makkelijker en sneller terugkomen, het weer is al uitnodigend genoeg.
 
Laatst bewerkt:
In zekere zin hoeft het wel, want eigenlijk wil ik het en vind ik het ook leuk.

Progressie is ook een tweesnijdend zwaard voor mij.

Het idee dat ik op m'n gemak ruim een een uur kan gaan hardlopen op het moment dat ik dat wil ben ik wel blij mee, maar het maakt ook al snel dat ik het voor minder al snel als een excuus zie dat het wel heel veel gedoe is om me daarvoor helemaal om te kleden.


Maar ik weet dat die motivatie weer terugkomt, het zou met de gym of een georganiseerde loop alleen makkelijker en sneller terugkomen, het weer is al uitnodigend genoeg.
Ik loop echt niet elk rondje een uur of meer. Soms wat korter, soms korter met intervals. Soms langer. Variatie is wel nodig voor die progressie. Zeker als je geen twintig meer bent, dan gaat dat ook maar langzaam.
 
En vanavond ga ik een rondje op de racefiets. Want daarmee belast ik mijn pezen en gewrichten veel minder. Maar het is wel prima voor de conditie en geeft ook net weer wat andere spieren een impuls. Morgen weer beetje klooien met dumbells en core. En zo is straks de lockdown weer voorbij. En heb ik een nieuwe baas een twee keer zo groot team, kleinere biceps en een prima conditie opgebouwd. Kunnen we daarna weer lekker aan de barbells
 
Back
Naar boven