Fitness Seller

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

En vanavond ga ik een rondje op de racefiets. Want daarmee belast ik mijn pezen en gewrichten veel minder. Maar het is wel prima voor de conditie en geeft ook net weer wat andere spieren een impuls. Morgen weer beetje klooien met dumbells en core. En zo is straks de lockdown weer voorbij. En heb ik een nieuwe baas een twee keer zo groot team, kleinere biceps en een prima conditie opgebouwd. Kunnen we daarna weer lekker aan de barbells
Hoop info :D
 
Ooit overwogen om een mace aan te schaffen?
 
Ooit overwogen om een mace aan te schaffen?
Nee, dan wordt het zo'n verzameling rare oefeningen in dit log. :p

Het spul wat ik nu heb gebruik ik niet consequent genoeg en daar kan ik nog veel meer doen. In eerste instantie zou ik denken aan meer KB's.

Het bevalt jou goed en/of je denkt dat het afwijkend genoeg is om mij te fascineren?

Belangrijke vraag in deze, wat me bij mezelf pas opviel na een opmerking van neet61 (dank daarvoor), zijn er ook inspiratie instructievideo's op YT van fitte, schaars geklede, zwaar getatoeëerde vrouwen?

Andere vraag: wordt het gebruikt voor het trainen van superhelden, special forces, first responders en eigenzinnige alleskunners?
Ja, d'r was een hoop semi-filosofisch geoudehoer :D

Als die mafklapper zich nog een keer zo misdraagt hier krijgt ie een topicban!

Dan posten anderen hier tenminste wél relevante tekst.
 
Belangrijke vraag in deze, wat me bij mezelf pas opviel na een opmerking van @neet61 (dank daarvoor), zijn er ook inspiratie instructievideo's op YT van fitte, schaars geklede, zwaar getatoeëerde vrouwen?
Ho ho, hier wens ik toch niet mee geassocieerd te worden. Ik vroeg alleen wat een Enom was.....

Wat is je mening over de KB oefeningen zoals Getups? Hype of toch wel een mooie aanvulling?
 
Ho ho, hier wens ik toch niet mee geassocieerd te worden. Ik vroeg alleen wat een Enom was.....
Je was eerder beduidend minder enthousiast dan ik over mevr. Pope, wiens naam ironisch genoeg Paus betekent, is het nu afgelopen met die relishit!

Anders vertel ik de anekdote over dat ik dacht dat ik de finish niet zou halen toen ik langs een Mariakapel rende.
Wat is je mening over de KB oefeningen zoals Getups? Hype of toch wel een mooie aanvulling?
Enorm goede oefening, doet eigenlijk alles, dan heb je geen covid vaccin meer nodig.

Kan ook met een schoen die je op je vuist zet, of een bal (zoals in video), of een DB, er schijnt een mod op het forum te zijn die het met een plate doet, maar ik heb mijn tanden lief. Ik noem geen namen, maar je weet dat ik Sanca Saxon bedoel.

Coördinatie en controle van het hele lichaam en alles mooi boven elkaar zetten.

Als je ze met licht gewicht doet en daarna vallen de pushups tegen, dan weet je ook dat je het niet goed gedaan hebt. Het idee om ze met 1/2 BW te doen is wel een enorm risico en circus. Nooit doen zonder spotter, is ook niet mijn ambitie.

Valt wel een beetje in de categorie die Steks noemde voor overall health.
 
Laat ik aan bovenstaande bericht deze recente ervaring toevoegen: vanaf half december tot ergens in februari of maart een paar keer per week een circuitje gedaan waar een Turkish Getup onderdeel van was, toen merkte ik ook dat met weinig gewicht (5kg DB) niet goed uitvoeren en dat compenseren met kracht ik dat bij de push ups daarna merkte.

Warm up: wat oefeningen voor core
Circuit: TGU, push up, Bulg. split SQ, dips (voeten op grond, handen op stoel), step ups, pull ups (kon ik niet doen, dus deed ik rows), Zombie Squat, met bezemsteel (een barbell zou makkelijker blijven liggen),
 
Nee, dan wordt het zo'n verzameling rare oefeningen in dit log. :p

Het spul wat ik nu heb gebruik ik niet consequent genoeg en daar kan ik nog veel meer doen. In eerste instantie zou ik denken aan meer KB's.

Het bevalt jou goed en/of je denkt dat het afwijkend genoeg is om mij te fascineren?
Ik vind vooral de dynamische bewering voor mijn schouders wel fijn. Ik heb nooit met echte KB’s gewerkt, alleen met een loadable dus ik kan jet niet goed vergelijken.
 
Ik vind vooral de dynamische bewering voor mijn schouders wel fijn. Ik heb nooit met echte KB’s gewerkt, alleen met een loadable dus ik kan jet niet goed vergelijken.
Dank, ik houd dit in het achterhoofd.

Nu wil ik niet zeggen dat KBs de oplossing voor alles zijn, maar je kan er veel meer mee dan de gewone swings en get ups. Het kanaal van Mark Wildman op YT staat ook daar vol mee, denk bijvoorbeeld aan allerlei rotaties en varianten op swings die naast of voor het lichaam gedaan worden. Nu is uitgerekend Wildman ook iemand die veel met maces doet, maar dat terzijde.

Zelf heb ik ook nog niet heel veel met KBs gedaan en het meeste is gepruts op basis van YT en wat ik her en der lees op het internet.

KBs zijn, denk ik, een prima alternatief als je vooral traint voor algehele gezondheid, kracht en conditie. Ze kunnen een mooie aanvulling en variatie zijn op de barbell, al geldt dat ook voor clubs, maces, gada's, zandzakken en Bulgarian bags. Ook worden ze genoemd als een vervanger voor de 'snelle' en 'explosieve' clean & jerk, snatch en hun varianten, ze zouden voor techniek en mobiliteit minder veeleisend zijn en minder risicovol.

Momenteel heb ik niet echt de rust in m'n hoofd om tussen iedere set oefeningen te wachten, net als dat ik het nu moeilijk vind om mezelf te motiveren om minder dan 1 uur te gaan hardlopen. De KB helpt voor het trainen, voor het hardlopen maar weer eens iets van een schema of gaan zoeken of bedenken, dan heeft het of is het onderdeel van een doel of een plan.
 
Gisteravond met wat loopmaatjes aan de slag geweest.

De trainingsvormen zijn spelletjes, dat komt neer op versnellingen en hellinkjes waarbij de gezonde competitie ervoor zorgt dat je dieper gaat dan lekker is en je op andere manieren traint dan je normaal gesproken doet.

Na afloop wist ik het al, zojuist voelde ik me een jonge god, nu voel ik al dat ik niet onkwetsbaar ben en morgenochtend ben ik als een oude man. En zo loop ik nu dus ook.
 
Laatst bewerkt:
Ik train zowel met kb's en clubs alsook met al die andere verzameling rare oefeningen :p en na jaren ervaring zijn mijn bevindingen dat clubs/maces toch meer te bieden hebben. Ze vullen elkaar wel perfect aan mijn inziens omdat ze vallen in de zelfde groep (tractie) versus de bekende compressie oefeningen. Kettlebells zijn meer geschikt voor conditionele trainingen en clubs en maces richten zich meer op de mobiliteit van het lichaam en het bouwen van kracht in je romp.
 
King of the Road

Een mooie dag voor een zone 2 loopje, zowel een kunst als een teleurstelling dat het zo langzaam kan.

Doel: minstens een uur in zone 2
1:11'29 over 9,40 km, 7,9 km/u, 7'36 min/km, vrijwel volledig in zone 2
(dit tempo lag een paar maanden geleden nog rond de 9 km/u, zal wel snel terugkomen)

Notities:
Vandaag was weer een goede dag!
De combinatie van maanden te weinig slaap nemen, opeens frequenter en fanatieker trainen en nog wat drukte her en der bleek (wederom) iets teveel van het goede, zorgt wel voor fysieke moeheid en dat is goed;
Al een paar dagen wat minder laat naar bed, begint enigszins z'n vruchten af te werpen.
 
Kom er serieus nu pas achter dat je een log hebt🤣

Bij deze in!
 
Over inspiratie en motivatie gesproken, met een klein beetje intimidatie! :D
Kom er serieus nu pas achter dat je een log hebt🤣

Bij deze in!
Log is een groot woord voor wat hier gebeurt, ik adverteer ook niet, dan lijkt het exclusief, ofzo. :p

Wees welkom en aarzel niet met ideeën en kritiek.
 
Laatst bewerkt:
Filosofielog toch?
 
Back
Naar boven