XXL Nutrition

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

Onze trouwe Omtzigt aanhanger logt ook nog eens! Ik lees stilletjes mee :)

• Topic Starter Topic Starter
I didn't do nothing

Om de schijn toch een beetje op te houden voor eerdere en latere binnengekomen lezerinnen, lezeressen en lezers, maar bovenal voor mezelf, balend dat ik niet kon rennen, deed ik dan maar het volgende.

Onderstaande met een 14kg KB, de getallen aan het begin van de regel zijn de minuten op de stopwatch.

Warm up en mobiliteit (oa voor bodempositie Squat, OHS, Clean, Snatch)
0.
5x SQ to halo (halo linksom en rechtsom per rep);
5x FSQ met wissel onderin, 1 rep is een squat met de KB links en een squat met de KB rechts
5x SQ to halo

Intermission tot minuut 5

Work Out
5.-9. EMOM 10x swings rechts, 10x swings links (totaal 100 swings);

Intermission tot minuut 10 (ongeveer 1 minuut)

10. C&P up, Snatch down 5+5, Workman DL & Row 5+5, dan 4+4, dan 3+3, dan 2+2, dan Snatch up, Press, Snatch down 1+1, DL&row 1+1 (15 presses, 15 DL & rows /side)
20. Press 6+6, Workman's DL Row 6 +6, dan 5+5, dan 4+4, dan 3+3, dan 2+#, dan Snatch up, Press, Snatch down 1+1, DL&row 1 +1 (21 presses, 21 DL & rows/side)
30. Press 6+6, Workman's DL Row 6 +6, dan 5+5, dan 4+4, dan 3+3, dan 2+#, dan Snatch up, Press, Snatch down 1+1, DL&row 1 +1 (21 presses, 21 DL & rows/side)

Techniek en ander gerommel
Daarna ook nog met de KB:
Deep Squat Sit, KB naar voren, lichaam naar achteren
Snatches
OHS
, rechts sorta, links kinda no
Dead Stop Swings
Forward-Backward Rockets

Met de dikke stok:
Snatch balances
Drop Snatches + OHS
Snatch High Pulls to toes
Muscle Snatches
Snatch sit, slow mo pulls,
proberen de gewichtsverdeling te voelen in de voeten

Notities:
  1. Begin gemaakt met KB Snatch, idee was om alleen de negatives te doen, maar het voelde prima;
  2. Op de tweede en de derde set meer reps erbij dan het plan, dat was 6,5,4,3,2;
  3. Geen idee of die warm up klopt, was zoveel sneller dan de vorige keer.

Laatst bewerkt:
Mag ik bovenstaande samenvatten als: diverse oefeningen met 14 kg kettlebell?

Mag ik bovenstaande samenvatten als: diverse oefeningen met 14 kg kettlebell?
Dat haalt wel een beetje de lol uit een log.

Diverse oefeningen met een barbell, op wat machines gezeten, DBs na gebruik weer teruggelegd, of als ze weer opengaan volstaan met: naar de gym geweest.

Bovendien, waarom zou je alleen aandacht hebben voor de bal en niet voor de dikke stok? Dat wil je omgekeerd toch ook niet?

Laatst bewerkt:

Diverse oefeningen met een barbell, op wat machines gezeten, DBs na gebruik weer teruggelegd, of als ze weer opengaan volstaan met: naar de gym geweest.
Ik begrijp het meeste van wat er staat. Alleen wat bedoel je met to halo?

Ik begrijp het meeste van wat er staat. Alleen wat bedoel je met to halo?
Kettlebel Halo Goblet Squat & Workman's Deadlift Row
Hopelijk vraag je dit alleen in de betekenis van de oefening, ander hoort je vraag in het Religie-topic!!! :D

De oefening kan ook uitgevoerd worden met een plate en/of knielend, er is ook de variant slasher to halo en ook de ribbon is een variant.

Deel 1 + 2 van de "ideal warmup" serie gaan alleen maar over de halo

Dat met de C&P up, Snatch down is een progressie voor het leren van Snatches. Het idee is dat Cleans en Snatches in principe een soort swings zijn die zowel "dead stop" als doorlopend kunnen worden uitgevoerd. Zowel bij de Clean als de Snatch beweegt de KB om de hand en niet over de hand.

Stap 1: Clean and Press;
Stap 2: Clean and Press up, Snatch down, Clean and Press up, Snatch down;
Stap 3: Snatch up, Rack, Clean down, Snatch up;
Stap 4: Snatch.

Maar ik vond het zo zonde om geen Press te doen bij stap 3 en 4.

Beginnen met halo, eindigen met zonde, sorry @neet61, weer niet gelukt.

Laatst bewerkt:

Bovendien, waarom zou je alleen aandacht hebben voor de bal en niet voor de dikke stok? Dat wil je omgekeerd toch ook niet?
Ha ha, sorry hoor ik haakte een beetje af bij alle details. Ik ben ook een beetje bang om door te vragen naar je dikke stok, of is dat gewoon een lege bar?

Ha ha, sorry hoor ik haakte een beetje af bij alle details. Ik ben ook een beetje bang om door te vragen naar je dikke stok, of is dat gewoon een lege bar?
Op- en aanmerkingen over de leesbaarheid mogen altijd, liever nog suggesties hoe het beter kan, zonder dat het onduidelijker wordt.

Een optie zou kunnen zijn om meer naar de notities te verplaatsen of in een spoiler.

Dikke stok is met de oefeningen en in het eerste deel van de zin in mijn antwoord naar jou een stuk trapleuning, in het tweede deel een vunzig grapje, maar wat heb je aan die details? :D

Ik ben nu wel benieuwd naar @Mentat zijn uitleg wat betreft het koken van een ei.
Be most careful what you wish for...

Dikke stok is met de oefeningen en in het eerste deel van de zin in mijn antwoord naar jou een stuk trapleuning, in het tweede deel een vunzig grapje, maar wat heb je aan die details?
:roflol:
Helder, dank. Ik het tweede deel zat idd mijn angst :p

Voor die van Mentat hoef je niet bang te zijn hoor, hij kwispelt alleen heel vrolijk.

Hij noemt het zelf steigeren als een paard, maar ja, heb je een shetlander weleens zien steigeren?

Laatst bewerkt:
Striding like a pony

Zou ik van alle dingen die kunnen opvallen aan dat filmpje, dan de enige zijn die oog heeft voor iets wat niet genoemd is?

Schijnbaar heeft niemand oog voor de ongelofelijk gracieuze, elegante pas, het soepele, vloeiende, efficiënte, schijnbaar moeiteloze bewegen van het bijna zwevende lichtvoetige wezen.

Hardlopen, uurtje in zone 2

Getallen: 9,4 km; 1:10:10; 8.0 km/u; 7'29" min/km
47% Z1 & Z2, 50% Z3, 3% Z4,

Ergens over de helft 2x minstens een halve minuut wat strides gedaan, het voelde minstens half zo goed, als het er een kwart zo goed uitzag als in het filmpje was het een nog mooiere avond.

Notities:
  1. Het was moeilijk om de HS in zone 2 te krijgen, na de strides lukte dat veel makkelijker, toen daalde met de HS het tempo en verkortte de passen nog wat;
  2. In dit geval bedoel ik met strides een licht overdreven manier van hardlopen zoals ik zou lopen als ik sneller zou lopen dan in zone 2 (soms zie je ze ook uitgelegd als versnellingen tot 95%);
  3. De bedoeling is om de juiste loopvorm te oefenen, zonder het lichaam te belasten als bij echte versnellingen, ideaal voor de lange duurloop en tijdens een base period of polarized period.
  4. Simpele samenvatting voor @neet61: ruim een uur zo langzaam mogelijk hardlopen met wat gehuppel tussendoor.

Laatst bewerkt:
Simpele samenvatting: ruim een uur zo langzaam mogelijk hardlopen met wat gehuppel tussendoor.
Ik probeer het overigens ook wel zelf, maar dan heb ik toch het idee dat ik er bij loop als een sloffende opa (houd je mond!) en versnel ik weer tot een te hoge hartslag.

Ik probeer het overigens ook wel zelf, maar dan heb ik toch het idee dat ik er bij loop als een sloffende opa (houd je mond!) en versnel ik weer tot een te hoge hartslag.
Ik snap wat je bedoelt, je moet wel bereid zijn om over je ego heen te stappen, maar wel met heel, heel kleine pasjes. Die kleine pasjes vind ik ook niet zo fijn, maar dat is het dan maar. Er is een alternatief, dan ga je wandelen, eventueel met gewicht, of fietsen, zolang je dan maar een beetje in zone 2 blijft.

Momenteel ligt m'n tempo lager in zone 2 dan het was, daar baal ik ook wel een beetje van. De enige oplossing is veel in zone 2 blijven lopen met af en toe een training met versnellingen en hellingen. Dat zijn de trainingen met wat hardloopmaatjes en dan ga ik ook flink diep.

Stephen Seiler, die het polarized trainen wetenschappelijk heeft onderzocht vertelt daarover dat toen hij in Noorwegen kwam hij met het hardlopen een vrouw zag die stopte met hardlopen om de heuvel op te wandelen, een veel betere duuratleet dan hij.
Vanaf minuut 4 begint dat.

Over hetzelfde fenomeen legt Mark Twight uit dat een heleboel mensen meer baat hebben bij single leg dead lifts met desnoods roze dumbbells, maar dat met name mannen dan toch de neiging hebben als de fitgirls in de buurt zijn niet om te willen vallen, dus dan toch maar de bar pakken, volladen en stoer doen op twee benen.

Look like an idiot now, or look like an idiot forever.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven