Fitness Seller

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

• Topic Starter Topic Starter
Beauty is in the eye of the believer :p
Wil je iets aan mij verkopen, dan hoef je maar één zin te onthouden:
"And yes mister Wayne, it does come in black."
(Wit, grijs of details in fluor kleuren zijn acceptabel)

Beholder, was het toch?

Laatst bewerkt:
Nee, ik ga echte pull ups doen.

Als je er een uurtje over doet dan is het waarschijnlijk prima te doen, rustig opbouwen tot het makkelijk wordt, dan een keer knallen. Je wilt niet weten hoe snel sommige mensen dit kunnen, maar dan met het 20 lbs vest.

Misschien ben je in de war met @neet61, die is Muscle Ups aan het trainen. Dat vind ik wel kinda kewl, maar is op dit moment niet een van mijn ambities.

Uiteindelijk wil ik gewoon standaarden afvinken en behouden en dit is, voor mij, een leuke manier om daaraan te werken. Iemand anders gaat trailrunnen op spuuglelijke schoenen met een raar gekleurd rugzakje, bizar toch!?

Als iemand iets kan vinden dat diegene motiveert om zichzelf te blijven verbeteren en eventueel verbreden of aan de gang te gaan en te blijven dan vind ik dat prachtig.
Vlak voor de lockdown deed ik ook gewoon pull-ups, 3x5. Zal ik nu wel niet meer kunnen, dus kan weer beginnen met assisted.

Ik vind 28 sets op vrij hoog tmpo wel best masochisme. Heb zelf ook een tijdje HIIT gedaan, dat was echt pijn lijden. 2x17 minuten voluit. Vreselijk. (werkte wel, viel best wat kilo's af)

Vlak voor de lockdown deed ik ook gewoon pull-ups, 3x5. Zal ik nu wel niet meer kunnen, dus kan weer beginnen met assisted.

Ik vind 28 sets op vrij hoog tmpo wel best masochisme. Heb zelf ook een tijdje HIIT gedaan, dat was echt pijn lijden. 2x17 minuten voluit. Vreselijk. (werkte wel, viel best wat kilo's af)
20 sets, slechts 28 totaal, iedere 2 minuten een set en ik ben nog niet eens op 1/3, maar zolang ik vooruit ga, ga ik iig vooruit.

Laatst bewerkt:
Between the rain and a shower

Gisteravond toch nog ff een momentje gevonden, vandaag wordt het niets buiten met de KB.

Hardlopen: stukje zone 2
45 minuten; 6,31km; 8,4 km/u; 7'08 min/km; 350 kcal

Notities:
Ik hoop dat de batterij van de hartslagmeter op is, anders is meter zelf stuk.

Laatst bewerkt:
Of de batt van de borstband ?

Not losing a heartbeat over that question of a second of thought

Door een ondoorzichtig selectiemechanisme, mysterieus toeval en dat ik pollen ongemakkelijk vind lopen kwam het zo uit dat ik niet tegen mijn favo loopmaatje mocht lopen, maar dat we samen een team waren. Loopmaatje herstelde eigenlijk van een snelle 5k, ik wilde een beetje inhouden ivm gym morgen, dus heel beleefd werden de formaliteiten uitgewisseld of we er wel of niet voor gingen.

Natuurlijk gingen we er wel voor, eigenlijk nooit een vraag geweest!

De snellere speler (niet ik dus), mocht 3 rondes lopen en tussendoor de langzaamste (ik dus, hoogstens best of the rest) 2 in een om-en-om estafette. Mijn missie, indien ik die zou aannemen: inhalen en genoeg voorsprong creëren zodat de ander de laatste ronde genoeg voorsprong heeft.

Hardlopen: training met hardloopmaatjes, estafette
Missie geslaagd!

Les: naast 'niet willen verliezen van', is 'niet willen verliezen met' ook een prachtige motivatie om lekker diep te gaan.

Notities:
  • Nu is het afwachten of dit zelfvernietiging was voor de benen;
  • Batterij uit band deed het in de weegschaal, nieuwe batterij in app op 99%,
    Met band hardlopen met een HS onder 100, overschakelen op optische via horloge, zelfde, bummer,
    Misschien is het de nieuwe firmware en zal het ook zo verholpen worden.

Laatst bewerkt:
Mooi de estafette :thumb:
Succes morgen met legs!!

Mooi verhaal :thumb:
minder mooi van de borstband :(

Oh dacht dat je bedoelde dat je daaraan zag dat je band stuk was :o

Oh dacht dat je bedoelde dat je daaraan zag dat je band stuk was :o
Ben dus eigenlijk bang dat het niet de band is, want horloge deed ook gek.

Binnenkort in gym band met cardiomachine connecten en dan met horloge vergelijken.

Hartslag was nooit onder de 100 bij hardlopen op dit tempo.

First Date with Barbella

Niet de beste eerste indruk gemaakt, toch een beetje strompelen met pijn aan m'n linkerbil aan komen waggelen. Aan haar was niets te zien, maar had toch het idee dat ze wat covid-kilo's had, vooral in de overhead positie merkbaar.

Gymtime!

Warm up
3x Barbell Complex: Just the Bar
6x DL
6x BOR
6x Hang Clean (leek nergens op)
6x FSQ
6x Press
6x Snatch Balance
6x OHS

Work out
FSQ
2x 10x bar
3x 10x 30kg

OHP
2x 10x bar
2x 10x 30kg
1x 10x 25kg

Pull
DL, Clean Pulls, Muscle Snatch, whatever
Beetje aanrommelen met niet of nauwelijks gewicht, onderstel in het algemeen en billen waren "not in the mood"

Tussendoor bij FSQ t/m Pull af en toe een pull up.

BB-curls in the Rack
Wat JtB-setjes van 10 oid, ivm Nationale Curl in het Squatrek dag

Submax VO2maxtest op fiets
Op niveau wat ik me meende te herinneren, in tweede helft van de 5 minuten test afgebroken ivm HS te hoog, RPM was keurig rond de 70 (doel 60-80).

Notities:
  • Rustig van alles wat gedaan;
  • Een KB press is toch iets anders dan een BB in de overhead positie, of ik had er veel meer van moeten doen en/of aandacht moeten besteden aan de KB OHS;
  • BB-complex: Snatch Balance en OHS combineren, dit is nu teveel overhead als warming up, de suggestie op de internetz was ook om bij dit BB-complex 3 herhalingen te doen per oefening;
  • FSQ moeten veel rechter, misschien beginnen met Zombie Squats;
  • Zal uiteindelijk wel beter gaan met herstellen van sprint- en hellingtraining op dinsdag, anders overweeg ik om de week;
  • Submax test met dubbele vermoeidheid in de benen :windup::roflol:;
  • Training was woensdag: de ochtend na de avond van het hardlopen.

Is VO2maxtest niet met zo'n zuurstofmasker die meet hoeveel je ademt?

Is VO2maxtest niet met zo'n zuurstofmasker die meet hoeveel je ademt?
Correct, het meet vooral wat je ademt, ademgasanalyse bij een bepaalde inspanning.

Een submaxtest op een fietsje op basis van HS geeft een redelijke inschatting.

Moest toch even Zombie squats googlen :o
Maar dat moest ik toentertijd doen met BW voor extra rug stabilisatie. (rechter op blijven inderdaad).
Daarna met een stok naar voren houden en deze ook boven je hoofd houden. Zorgt wel voor een goede rechte squat beweging.

Terug
Naar boven