Fitness Seller

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

• Topic Starter Topic Starter
Mentat goes smMurph
(spreek uit: smurf)

Het moet er toch een keer van komen, dus ik begin eraan.

Small Mini Murph-achtig iets
Joggen onderbroken door keukentrapjes chins/push ups/squats

Beetje joggen
1/2/3, 2/4/6, 3/6/9
(6 chins, 12 push ups, 18 Squats)
Beetje joggen
1/2/3, 2/4/6, 3/6/9
Beetje meer joggen
1/2/3, 2/4/6, 3/6/9
Nog iets verder joggen
1/2/3, 2/4/6, 3/6/9
Joggen.

Notities:
  1. Een zakje drop leegeten geeft een nieuwe dimensie, geen positieve, ik weet weer waarom ik het zelden koop;
  2. Kan ook een serie meer of minder geweest zijn, trainingen zijn vaak een idee, dan gebeurt het, dan probeer ik het hier op te schrijven;
  3. Chins zijn weer ff wennen, zal wel snel weer iets van terugkomen;
  4. Murph is een, zoniet: dé, hero WOD, veel Boxxen doet deze op Memorial Day;
  5. Murph bestaat uit: 1 mile run, dan: 100 pull ups, 200 push ups, 300 squats (anyway you like it), dan 1 mile run, liefst met een scherfvest of 25lbs of 10kg gewichsvest.

Laatst bewerkt:
:haar:
een beetje joggen is ook een mijl bij jou? Heftig parcours hoor!

:haar:
een beetje joggen is ook een mijl bij jou? Heftig parcours hoor!
Zou best kunnen dat ik totaal niet eens een mijl heb gelopen of misschien wel twee, moest iets doen tussen de blokjes, dat thuis en om het huis trainen maakt me haast allergisch voor rust.

Ik heb ook bij lange na de BW oefeningen (100/200/300) niet gehaald, het enige wat ik gehaald heb is de bodem van het zakje drop, en dat was al ver voorbij het punt dat het nog lekker was, maar ik blijf gewoon vreten.

Niets gemeten en slecht geteld, maar dit was het ongeveer.

Volgens mij heet het Mighty Murph als je doet 1 mijl, 100 push ups, 1 mijl, 200 push ups, 1 mijl 300 squats, 1 mijl.

Laatst bewerkt:
100 pullups is wel echt beast imho, echte dan. In hoeveel sets zou dat gewenst zijn?

100 pullups is wel echt beast imho, echte dan. In hoeveel sets zou dat gewenst zijn?
Zoveel je wilt, het gaat om de tijd.

Deze keer probeerde ik kleine ladders, de volgende keer misschien meer ladders of juist een hogere of sets across, als de totale aantallen maar omhooggaan.

Vaak zie je dat er met sets van 4 of 5 reps wordt gewerkt. Een van de "Girls", Chelsea of Cindy iirc, is een amrap van sets 5/10/15 pull ups/push ups/squats in een bepaalde tijd.

Bij Gym Jones zijn ze dol op 5/5/5 pull ups/dips/push ups en/of is dat een suggestie om tot 50 perfecte reps van alle drie te komen. LB variatie is met squats/lunges/sit ups (of crunches)
Ik denk dat hier toch wel over cross-fit pullups wordt gesproken :p
Dat ben ik niet van plan, komt zeker ook voor, wel sta ik mezelf tegen die tijd alle gripvarianten toe. Misschien begin ik wel een keer met inverse rows, of de helft of zelfs een kwart van de aantallen.

Laatst bewerkt:
Summery Stroll, Still NOT Endurance

Slechte slaap, slecht weer, slecht alles een paar dagen, vandaag zit het weer mee!

Hardlopen, uurtje in zone 2
1:29'58, 12,1km, 8,1km/u, 7'23 min/km, 1124 kcal
Losjes gelopen, niet te streng, HS-meting deed soms een beetje raar,
Behoorlijk in Zone 2 gebleven, ergens na minuut 80 een kleine kilometer wat sneller gelopen.

Notities:
Voor de verandering niets te melden, buiten een enorme twijfel wat ik in de gym ga doen vanaf volgende week.

De dinsdagavond hardlopen gooit mogelijk roet in het eten voor een 3x week fullbody (in een paar maanden vanaf hypertropy naar kracht) of een 3x kracht en work capacity, maar misschien wen ik er ook wel redelijk snel aan.

De vorige keer begonnen met ma + vr SQ, OHP, DL en woe BP + BOR + klein spul, de UB/LB waar ik min of meer mee ben geëindigd kan ook.

Een andere optie zou zijn om na een paar weken een push/pull/legs of andere 3 daagse split te draaien, dan kunnen de legs op vrijdag.

De drukte en andere omstandigheden zullen waarschijnlijk razendsnel mijn keuzes beperken.

In mijn ervaring kunnen DL en hardlopen dicht op elkaar elkaar hinderen (rug belasting) en kuiten en hardlopen ook (achillespees). Verder valt het wel mee, maar dat zal ongetwijfeld persoonlijk zijn....
Succes in de gym weer :thumb:

In mijn ervaring kunnen DL en hardlopen dicht op elkaar elkaar hinderen (rug belasting) en kuiten en hardlopen ook (achillespees). Verder valt het wel mee, maar dat zal ongetwijfeld persoonlijk zijn....
Succes in de gym weer :thumb:
Dankje.

Ik train graag 's ochtends op ma wo vr, maar dinsdagavond kan ik met wat hardloopvriendjes meetrainen, dat is een pittige training met hellinkjes en versnellinkjes, maar dat is ook precies de bedoeling: het heeft geen zin om die half te doen.

Dan zou ik (ongeveer) ma: pull (met dl), wo: push, vr: legs kunnen doen.

Dan doe je toch op maandag UB, woensdag LB en vrijdag FB?

Dan doe je toch op maandag UB, woensdag LB en vrijdag FB?
Nee!

Wel met maandag LB, woensdag UB en vrijdag FB of maandag FB, woensdag UB, vrijdag LB

Het mogelijke probleem is juist de woensdagochtend.

Dank voor meedenken, waardeer ik.

Die 3-daagse split ben ik via jouw log op gekomen, via Michael Matthews, gelukkig postte je ook dat filmpje van Seth Feroce, dat plaatst het ook weer in perspectief.

Laatst bewerkt:
Nee precies. De maandagochtend en dinsdagavond zitten nog wel redelijk ver uit elkaar. Ligt er een beetje aan hoe diep je gaat met DL :D

En waarom ben ik dan grappig :dunno:

OK....

Mentat goes smMurph-ing again

Meer dan de vorige keer!

Onderweg naar sets in Cindy-Style (5/10/15) met een pace van een set per 2 minuten met als doel dat binnen 60 minuten makkelijk wordt.

• minstens 1 mijl joggen
  • 40 minuten E2ndMOTM (startte op 13'00)
    1/2/3 chins/push usp/squats
    (in de 4e, en 20e set deed ik 2/4/6)
    (in de 8e, 12e, en 16e set deed ik 3/6/9)
  • minstens 1 mijl joggen
Totalen: 28 chin ups, 56 push ups, 84 squats
Tijd: 1:03'48

Notities:
  1. Heerlijk om zo een uurtje buiten door te brengen;
  2. Hardlopen zal normaal makkelijk binnen 10 minuten per mijl moeten kunnen, eerste mijl wat rustig gelopen, voelde de beentjes nog wel een beetje van gisteren;
  3. Andere opties: Big Cindy (10x 10/20/30) of Broke-Ass Cindy (20x 5/5/15/5 push ups);
  4. Chins voelen niet super strak, dat zal nog wel verbeteren, squats gingen eigenlijk prima na de km's van gisteren.

Laatst bewerkt:
Mentat goes smMurph-ing again

Meer dan de vorige keer!

Onderweg naar sets in Cindy-Style (5/10/15) met een pace van een set per 2 minuten met als doel dat binnen 60 minuten makkelijk wordt.

• minstens 1 mijl joggen
  • 40 minuten E2ndMOTM (startte op 13'00)
    1/2/3 chins/push usp/squats
    (in de 4e, en 20e set deed ik 2/4/6)
    (in de 8e, 12e, en 16e set deed ik 3/6/9)
  • minstens 1 mijl joggen
Totalen: 28 chin ups, 56 push ups, 84 squats
Tijd: 1:03'48

Notities:
  1. Heerlijk om zo een uurtje buiten door te brengen;
  2. Hardlopen zal normaal makkelijk binnen 10 minuten per mijl moeten kunnen, eerste mijl wat rustig gelopen, voelde de beentjes nog wel een beetje van gisteren;
  3. Andere opties: Big Cindy (10x 10/20/30) of Broke-Ass Cindy (20x 5/5/15/5 push ups);
  4. Chins voelen niet super strak, dat zal nog wel verbeteren, squats gingen eigenlijk prima na de km's van gisteren.
Christus wat een masochisme, ga je crossfitten ofzo? ;)

Christus wat een masochisme, ga je crossfitten ofzo? ;)
Nee, ik ga echte pull ups doen.

Als je er een uurtje over doet dan is het waarschijnlijk prima te doen, rustig opbouwen tot het makkelijk wordt, dan een keer knallen. Je wilt niet weten hoe snel sommige mensen dit kunnen, maar dan met het 20 lbs vest.

Misschien ben je in de war met @neet61, die is Muscle Ups aan het trainen. Dat vind ik wel kinda kewl, maar is op dit moment niet een van mijn ambities.

Uiteindelijk wil ik gewoon standaarden afvinken en behouden en dit is, voor mij, een leuke manier om daaraan te werken. Iemand anders gaat trailrunnen op spuuglelijke schoenen met een raar gekleurd rugzakje, bizar toch!?

Als iemand iets kan vinden dat diegene motiveert om zichzelf te blijven verbeteren en eventueel verbreden of aan de gang te gaan en te blijven dan vind ik dat prachtig.

Terug
Naar boven