MuscleMeat

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

• Topic Starter Topic Starter
Jij deed ze!
Moest toch even Zombie squats googlen :o
Maar dat moest ik toentertijd doen met BW voor extra rug stabilisatie. (rechter op blijven inderdaad).
Daarna met een stok naar voren houden en deze ook boven je hoofd houden. Zorgt wel voor een goede rechte squat beweging.
Tijdens lockdown met een stok geprobeerd, dat valt tegen, met een beetje gewicht is het al makkelijker.

Goblet Squat met de ellebogen in de zij en de onderarmen gestrekt kan ook helpen om je rechtop te krijgen, Zercher Squat ook.

Dan John zegt altijd dat FSQ en OHS het voornaamste zijn, dan lukt BSQ ook wel, omgekeerd niet altijd het geval.

Ik heb in het verleden vooral sort of low bar BS gedaan, pas na eerste lockdown wat FSQ en OHS.

The day after

Hardlopen 25 minuten zone 2

Beetje recovery en 2x 12'30 band en horloge testen.

Notities:
Dag na eerste training, voelde prima;
HS via horloge leek te kloppen;
Details edit ik er misschien later in.;

At least it's training

Nog steeds niet helemaal duidelijk voor me wat en hoe de aanpak is of wordt, maar er wordt weer getraind. Voorlopig zal het wel beginnen met 3x10 en bij niet kunnen verhogen 3x9 en zo verder naar 3x5, mogelijk ook 5x3.

Het zal wel iets van 3 tot 5 grote oefeningen worden en dan mogelijk nog wat klein spul erbij. Als de gym verruimd naar 60 personen per uur kan ik waarschijnlijk iets langer trainen, mogelijk ook weer een dag per week stoeien met Snatch en C&J en natuurlijk weer lekker los op de row erg.

Als ik 2 of 3 FBs ga doen dan wil ik wel wat variatie in de oefeningen: FSQ, lbBSQ, en evt. hbBSQ of Goblet Squat of OHS; DL, RDL en een andere pull of swings; OHP, BP en Incline Press; BOR, DB row en cables. Dat zijn dan wat dingen die door m'n hoofd spelen, lbBSQ, BP, OHP en DL zijn toch de oefeningen die ik al een beetje ken en waar ik hopelijk snel wat progressie mee kan maken. Hoe het dan afloopt met het huwelijk van Murph & Cindy weet ik niet, maar de kans dat ik dat dit jaar voor Memorial Day ga halen is klein, misschien stel ik dat dan uit tot volgend jaar.

Gym: een uurtje

3x Barbell Complex JtB
6x DL​
6x BOR​
6x HC​
6x FSQ​
6x Press​
6x BSQ​

FSQ (ongeveer 1 minuut rust tussen de werksets)
2 x 5 x bar (als Zombie Squat)
10 x bar
10 x 30 kg

3 x 10 x 40 kg

OHP (ongeveer 1 minuut rust tussen de werksets)
10 x bar
10 x 22,5 kg
10 x 25 kg

10 x 30 kg
2 x 10 x 27,5 kg

DL (ongeveer 1 minuut rust tussen de werksets)
10 x 30 kg
3 x 10 x 40 kg

BOR (ongeveer 1 minuut rust tussen de werksets)
3 x 10 x 40 kg

Pull ups en Chin ups
Tussen de sets t/m OHP wat enkele of dubbele

KB Snatch 10 kg
For shit 'n giggles tussen de sets DL en BOR een paar links, een paar rechts

Notities:
Nog geen enkele drang het BB Complex te verzwaren met gewicht;
Heb net even teruggekeken, maar toen ik voor de lockdown OHP als T2 deed na BP, begon ik met een 3 x 10 x 32,5 kg, maar toen met 2-3 minuten rust, misschien valt het allemaal wel mee;
FSQ is nog niet vormvast, Zombie Squat is met bar veel makkelijker dan met stok;
DL net als na vorige lockdown voel ik dat meteen bij de billen, die Swings en Workman DL & Row maken dan blijkbaar weinig uit;
BOR te ongecontroleerd, gewicht lager, dit was 45 graden, want dat zou beter zijn voor FSQ en overhead werk.

Laatst bewerkt:
Lekker wat oefeningen en sets. Maar 1 min rust is best doorwerken :)

Training Tweaks

The fast and the furious trainden om nog faster te worden, de slow and simple kregen step by step instructie, hieronder wordt al snel duidelijk waar uw verslaggever onder valt.

Hardlopen 2041/05/25
Technische training, aandacht voor:
Iets voorover leunen, bovenlichaam recht (ruimte longen), core licht aanspannen, armen alleen in looprichting bewegen, energieverlies door stampen vermijden.

Notities:
Tijdens het lopen voelde ik mijn linkerbil (weer?), rechter bovenbeen achter meldde zich ook;
Mogelijke oorzaken: training vorige week, kracht trainingen, licht glijwerk her en der door de regen, (te fanatiek) meedoen aan het stretchen bij de warming up (alsof er iets te winnen valt);
Morgen (woensdag) rustig aan met de benen.

Laatst bewerkt:
Je bent wel een analyticus :D
Hou je ook een beetje bij hoe kapot je van een vorige training was, en hoeveel hersteltijd ertussen? Lijkt me een belangrijke factor.

Fox Tv Popcorn GIF by The Four

Recovery and Insanity with more than full ROM

Benen voelden zwaar, geen zin daar veel gewicht aan toe te voegen, trek op zelfde plaatsten als gisteravond.

Gym 2021/05/26 (uurtje)

Bench Press (ongeveer 1 minuut rust tussen de sets)
10 x 20
10 x 20
10 x 30
10 x 40
10 x 50
10 x 60
10 x 50
10 x 50

Tussendoor bij BP
Voor de eerste sets: shoulder dislocations (met stok)
Voor de tussen sets: hbBSQ en OHS (met stok)
Voor de laatste sets: Snatch Balance (met stok)

Recovery DL (geïnspireerd door Mark Twight, Bobby Maximus en Gym Jones)
3 x 20 x 40 (vanaf de grond)
3 x 10 x 40 (vanaf 5-6 cm dikke 20 kg schijven, eentje links, eentje rechts)

Tussendoor bij DL: (met stok)
Snatch DL (geïnspireerd door Klokov, feet out, knees out)
Andere Snatch-achtige oefeningen, partials en drills

Spelen met de Babybar en 10kg eraan (17,5 of 20 kg?)
Zelfde oefeningen als hierboven
Pogingen tot een Powersnatch met OHS
Klokov Press
High Bar Back Squat
Pogingen tot Powerclean
Hetzelfde, maar dan ook met FSQ en splitsquats (soort van Curtis P)

Tussendoor voor shit 'n giggles (en @Sanca Saxon)
Arthur Lift

Cable Row
10 x iets
10 x iets meer
3 x 10-12 x nog iets meer

Notities:
  • Momenteel schrijf ik niets op van tevoren, het idee van vandaag was een horizontale push en pull, benen indien mogelijk,
    Momenteel schrijf ik niets op tijdens de training, achteraf probeer ik het een beetje te reconstrueren, het staat niet eens in m'n schriftje,
    Momenteel vind ik dit wel even prima om er weer in te komen, het geeft veel vrijheid en weinig druk;
  • Barbell Row leek me geen geweldig idee;
  • Weinig last gehad van de benen toen ze eenmaal in beweging waren;
  • Het was heel rustig, ik denk dat mijn Arthur Lift ongemerkt voorbij is gegaan, bij de eerste poging bleef de stang in eerste instantie onder de billen hangen;
  • Spannend hoe de benen zich de komende dagen ontwikkelen, morgen hoop ik als weer en benen het toelaten weer een stukje te gaan hardlopen.

Laatst bewerkt:
Dankje, denk ik.
Hou je ook een beetje bij hoe kapot je van een vorige training was, en hoeveel hersteltijd ertussen? Lijkt me een belangrijke factor.
Op dit moment werk ik een beetje van dag tot dag en week tot week en pas ik alles een beetje aan aan het gevoel van de dag, misschien komt dat nog als ik een draai en structuur heb gevonden.

Slaap wil ik eigenlijk wel bijhouden, maar dat is vaak toch net te weinig, al zijn de excessen er gelukkig een beetje af.

Gelukkig wordt het nu eindelijk een beetje droog. Ik heb al heerlijk intervals gelopen in de zon vanochtend. Dat maakt het lopen ook een stuk relaxter.

Overigens moet je wel echt oppassen met die pijntjes in bil/bovenaan hamstring. Als dat niet binnen een dag of twee weg is even niet belasten...dat zijn blessures die langzaam wegtrekken als je die krijgt

Gelukkig wordt het nu eindelijk een beetje droog. Ik heb al heerlijk intervals gelopen in de zon vanochtend. Dat maakt het lopen ook een stuk relaxter.

Overigens moet je wel echt oppassen met die pijntjes in bil/bovenaan hamstring. Als dat niet binnen een dag of twee weg is even niet belasten...dat zijn blessures die langzaam wegtrekken als je die krijgt
Dank, voor de tip!

Ik werd er een beetje door verrast dat het opeens weer terug kwam.

Op rechts is het me al eens overkomen, maar toen zat ie er ook echt in één keer in (stompzinnig en onnodig sprintje naar een bus). Toen heb ik een maand alleen langzaam gelopen en 2x week fysio, enorme conditie aan overgehouden.

Laatst bewerkt:
Tussendoor bij DL: (met stok)
Snatch DL (geïnspireerd door Klokov, feet out, knees out)
Andere Snatch-achtige oefeningen, partials en drills

Spelen met de Babybar en 10kg eraan (17,5 of 20 kg?)
Zelfde oefeningen als hierboven
Pogingen tot een Powersnatch met OHS
Klokov Press
High Bar Back Squat
Pogingen tot Powerclean
Ik wil niet that-guy zijn die binnenkomt en meteen kritiek gaat hebben, maar dit deed mij wel denken aan een video (zie spoiler) waar ik het zelf sterk mee eens ben, en waarvan ik denk dat het wellicht interessant is voor jou situatie. Heb je al eens met een coach gekeken naar je eigen beweging betreft WL? Ik denk dat dat een belangrijke stap is, want kan je uit ervaring vertellen dat je WL niet kan leren met alleen YouTube videos.

Slaap wil ik eigenlijk wel bijhouden, maar dat is vaak toch net te weinig, al zijn de excessen er gelukkig een beetje af.
Persoonlijk zou ik het zeker aanraden. Het geeft mij goeie motivatie om het op te schonen. Anderzijds ga je er wel psychologische druk aan hangen, dus het is uiteraard ook maar net hoe je daarin staat.

Ik wil niet that-guy zijn die binnenkomt en meteen kritiek gaat hebben, maar dit deed mij wel denken aan een video (zie spoiler) waar ik het zelf sterk mee eens ben, en waarvan ik denk dat het wellicht interessant is voor jou situatie. Heb je al eens met een coach gekeken naar je eigen beweging betreft WL? Ik denk dat dat een belangrijke stap is, want kan je uit ervaring vertellen dat je WL niet kan leren met alleen YouTube videos.
Dank, meer dan welkom, zeker als het iemand is die ook "wel eens een gewichtje boven z'n hoofd heeft gegooid en gesmeten". :thumb:

Voor de laatste lockdown kreeg ik wel eens wat tips van een gewichtheffer en ik heb uit een kwartiertje meer gehaald dan uren video op YT. Ik heb hem sinds de heropening nog niet gezien.

Toevallig kende ik dat filmpje en kanaal al, jouw logo deed me meteen aan het zijne denken. Het filmpje is idd een goede waarschuwing en herinnering, soms is het voor de grootheden niet dankzij, maar ondanks.

Mijn info kwam uit beelden van een seminar dat Klokov gaf waarvan CT'ers het voornaamste publiek waren. Ik vroeg me wel af of zijn algemeenheden over Amerikaanse en Russische Lifters niet ook voor een deel in lichaamsverhoudingen kon zitten.

Het was niet heel veel meer dan een beetje proberen.

Dank, meer dan welkom, zeker als het iemand is die ook "wel eens een gewichtje boven z'n hoofd heeft gegooid en gesmeten". :thumb:

Voor de laatste lockdown kreeg ik wel eens wat tips van een gewichtheffer en ik heb uit een kwartiertje meer gehaald dan uren video op YT. Ik heb hem sinds de heropening nog niet gezien.

Toevallig kende ik dat filmpje en kanaal al, jouw logo deed me meteen aan het zijne denken. Het filmpje is idd een goede waarschuwing en herinnering, soms is het voor de grootheden niet dankzij, maar ondanks.

Mijn info kwam uit beelden van een seminar dat Klokov gaf waarvan CT'ers het voornaamste publiek waren. Ik vroeg me wel af of zijn algemeenheden over Amerikaanse en Russische Lifters niet ook voor een deel in lichaamsverhoudingen kon zitten.

Het was niet heel veel meer dan een beetje proberen.

Aaah ja, dat seminar ken ik zeker, heb alle afleveringen ondertussen ook al 2x gekeken haha! Maar wat je zegt klopt wel betreft verhoudingen. Echter merk ik zelf dat er ook nog enorme verschillen zitten tussen verhoudingen van atleten in hetzelfde land. Maar als richtlijn is het tot op zekere hoogte wel te gebruiken in Amerikaanse/Europese/West-Russische regionen. Maar verder ook veel succes. Vind het alleen maar mooi als mensen met gewichtheffen bezig zijn!

En omdat ik het in de vorige post vergeten ben, INNNNNN

Heel goed filmpje. Volgens mij waren de voornaamste algemeenheden over Amerikaanse en Russische Lifters dat de eersten veel meer uit de crossfitters komen, korter ervaring hebben en leren om voeten parallel te houden ipv in natuurlijke stand. En dat heeft weer invloed op sterkte verhouding tussen beenwerk en rugwerk.
Uitstekend uitgelegd. Hoeveel Amerikanen zouden op zo'n goed niveau Russisch spreken?

Captain Upper Body update

Na raadplegen van dr. Google zou het ook nog kunnen dat gebrek aan training (met name krachttraining, maar ook weinig interval- en sprinttraining, al helemaal in het veranderen van richting) de hamstrings zwak heeft gemaakt.

In plaats van hardlopen (was ook hondenweer) gisteren een afspraak gemaakt met de fysio voor later vandaag. Ik wil noch dat het erger wordt, noch dat ik mezelf onnodig inhoud, dus liever preventief naar laten kijken om te horen dat het niets is.

Suggestie was om bij de training voor de behandeling vandaag geen squats, deadlifts, hamstring curls en/of hiptrusts enz. te doen, voorzichtig door de beweging gaan kan wel.

Dan maar veel met snatches en cleans doen, daar is niets over gezegd. :D

Wat was de kwaal ook al weer?

Terug
Naar boven