- Waardering
- 25.458
- Lengte
- 1m83
Oh, je bedoelde mijn recente fysieke kwaalAch ik kan wel iets hebben. Maar waarvoor je naar de fysio moest?

Alleen het vetgedrukte is relevant!
Aanhechting hamstring/bilbot op links is geïrriteerd, precies wat ik een paar jaar geleden op rechts heb gehad. Sprinten en versnellingen zijn voorlopig uit den boze, evenals (zware) DL's en SQs, maar mijn Olympische Onhandigheden zijn niet afgeraden. Vind ik opmerkelijk, want die beginnen met een (soort van, is heel anders, maar lijkt op) DL en er zit ergens nog wel een squat in (daar heb ik dan weer m'n mond over weten te houden).
Of ik weet wat een Nordic Curl is, tuurlijk, en ik heb meteen een paar extra opties om het uit te voeren paraat. Dat is m'n huiswerk en voorzichtig rekken tot spanning, ik hoef niet het einde op te zoeken, het is geen wedstrijd.
Dan lig ik op die tafel met m'n hoofd in een gat, mondkapje op, m'n vaste fysio (sportverleden, traint met coach als bb'er) stapsgewijs uit te leggen hoe je tot een KB snatch komt. Vloeide voort uit de opmerking dat bij gewichtheffen wat tips en feedback bijna noodzakelijk zijn, maar dat het voor KBs wel redelijk van het internet is te leren. Mag ik nog een keer voor komen doen in de zaal, want er omheen ipv eroverheen is voor sommigen blijkbaar lastig. Het is mij overkomen dat het goed ging, maar wellicht als ik zwaarder ga dan 14 kg knalt ie bij mij ook tegen m'n pols.
Fitnessinstructeur had wat filmpjes gemaakt over belangrijke randzaken, heb ik, het werd gevraagd, ook van feedback voorzien. Het item over voeding werd me al bijna iets te zweverig. Instructeur vind wel dat het altijd lachen is met mij, dat is dan in ieder geval iets.
Conclusie: ik vermoed een paar weken en/of maanden geen trainingen met de hardloopvriendjes. De vorige keer wilde ik binnen een maand een loop iig langzaam uitlopen en toen is dat ook gebeurt, nu heb ik minder haast en vertrouw ik op de beste aanpak.
Wel jammer, want er stond ook veel aandacht voor techniek op het programma, op de korte oefenstukjes wist ik dat dinsdag redelijk makkelijk toe te passen. Het leek voor een deel ook heel erg op dingen waar je met KT ook aandacht voor hebt: rug recht, bracen, ledematen in een bepaalde richting. Veel mensen hebben bij de instructie 'aanspannen buikspieren' de reflex om in flexie te gaan, terwijl hier eigenlijk anti-flexie nodig is, net als dat veel mensen, imho mn vrouwen, de neiging hebben het bovenlichaam te laten roteren, ipv anti-rotatie.
Laatst bewerkt: