AndroidHealthClinic

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

Klinkt goed. In ieder geval ben je vooruit gegaan.
Rittenkaart kan best een goed idee zijn. Misschien heb je dan net wat meer mogelijkheden?

• Topic Starter Topic Starter
Knap dat je het volhoudt op een loopband. Dan ben je echt #dedicated. Ik haat cardio binnen.
Dat was toen het enige dat kon, maar ook daarbuiten kan ik mij op een loopband best vermaken, schermpje met metertjes en tellertjes op een dashboard en gaan, op een goede dag kan ik daar volledig in opgaan.

Bovendien sluiten de kleuren van de loopband en mijn sportoutfit op elkaar aan... :p

Klinkt goed. In ieder geval ben je vooruit gegaan.
Rittenkaart kan best een goed idee zijn. Misschien heb je dan net wat meer mogelijkheden?
Dank, wel mogelijkheden te over en de vraag hoe dat in te passen.

Dan zijn we taille twins :D
Goede conditie als ik dat zo zie ondanks de blessures en zo :thumb:
Hopelijk ook snel beide volledig uit-de-lappenmand-twins.
Dank, mogelijk word ik ook of vooral beter in de test.

Laatst bewerkt:
Humility is a virtue

Weer even met beide benen op de grond na het laten testen in de sportschool er is nog zoveel te verbeteren aan zoveel kanten.

Resultaten:

VP (net aan bovenste helft van gezonde marge volgens Tanita), gewicht, bloeddruk: hetzelfde als februari 2020 - verhouding gewicht/VP zou wel prima zijn;
lengte, VO2max, evenwicht, mobiliteit en stabiliteit: beter dan februari 2020 - bijzonder weinig cardio gedaan de laatste maand, wel wekelijks gefietst, 15k heen, 15k terug.

Oefeningen voor evenwicht en stabiliteit gekregen voor erbij.

Daarna training, opgewerkt naar:

FSQ 40 kg x 10 x 3
BP 50 kg x 10 x 3
DL 60 kg x 10 x 3

C&J 60kg, bijzonder vieze clean.

Tussendoor wat pull ups in sets van 2 of 3.

Volgens mij deed ik ook nog wat cable seated low rows en nordic curls, daarna nog wat single leg DL met support en pull ups op de klimgrepen en wat enkele dips

Laatst bewerkt:
Overal dus toch beter dan 2020. Netjes toch! :)

Thirty Downward Facing Frogs

Bonussuggestie was om een uitgebreide versie van de zonnegroet te doen voor mobiliteit, met de hakken op de grond, gestrekte benen en armen en rug in één lijn (Downward Facing Dog) viel me tegen, dat was volgens mij iets beter. Ik ga proberen dit dagelijks te doen.

OHS 30 x 10 x 3
OHP 30 x 10 x 3
Snatch Pull 30 x 10 x 3
BOR 30 x 10 x 3

Tussendoor Pull Ups, sets van 2 á 3

Face Pulls 20 x 3 ss Half Kneeling (feet in a straight line) Chop high low 10 x 3 l+r

Lat raises l+r 10 x 3 ss Half Kneeling Chop low high l +r 10 x 3

Cable Rows 33 x 15 x 3

Downward facing dog kan je zelf ook meer en minder uitdagend maken. Rustig aan met je handen van en naar je benen "wandelen". De combi van rechte rug en gestrekte benen vergt tijd en herhaling.
Eenmaal gelukt moet je het wel regelmatig blijven doen. Het helpt echt voor mobiliteit. :)

Uphill to Top my Peaks

Voor het eerst weer met de loopvriendjes mee geweest, die doen in de zomer vooral hellinkjes om sterkere loopbenen te krijgen, dat vond ik best spannend met de pezen van de hammies.

Hellinkjes af, hellinkjes op <25 minuten:
  • achteraan;
  • langzaamaan;
  • voor de klok eruit gegaan.

Voelde wel iets erna en de volgende ochtend, maar geen pijn of irritatie, het lijkt goed te gaan.

A Boy on a Bike to a Bar with some Bumpers and a Bulk of Blabla

Minder gewicht, meer ROM en gaan! Tussen de bedrijven door veel praten over gewichtheffen en Enzo.

Onderstaande met 25 of 30kg, heerlijk op gevoel een beetje spelen, als het goed gaat dan weet je het en voel je het aan alles. De mindere pak je ook allemaal, maar je weet dat die matig was.

Snatches, hangsnatches, paused snatches, 3-position pause snatches.

Cleans, hangcleans, paused cleans, 3-position pause cleans, splitjerks, powerjerks.

Laatst bewerkt:
Dat zijn nog hanteerbare gewichten. Ik vraag me wel eens af, die gasten op de OS die 225 kg stoten, hoe staat hun rug erbij als ze 40 zijn of 50?

Downward facing dog kan je zelf ook meer en minder uitdagend maken. Rustig aan met je handen van en naar je benen "wandelen". De combi van rechte rug en gestrekte benen vergt tijd en herhaling.
Eenmaal gelukt moet je het wel regelmatig blijven doen. Het helpt echt voor mobiliteit. :)
Het was vooral een bruut wakker worden dat de flexibiliteit/mobiliteit die ik bijvoorbeeld bij een OHS heb en eigenlijk als vanzelfsprekend ben gaan beschouwen dat niet is.

Er zal weer regelmatig gestretched moeten worden, de "Shaolin 5", zoals ik ze ooit ergens genoemd zag mogen weer in het programma en wellicht wat dynamisch werk.
Dat zijn nog hanteerbare gewichten. Ik vraag me wel eens af, die gasten op de OS die 225 kg stoten, hoe staat hun rug erbij als ze 40 zijn of 50?
Als je Lasha (109+) ziet liften dan heb je nog altijd het idee dat ie niet eens laat zien wat hij echt kan, hij doet genoeg om de rest voor te blijven.

Waarom zou er met die ruggen iets mis zijn? Nu is dit topsport, maar in het algemeen denk ik dat mensen die sporten vaak beter af zijn.

Quadriple High Fives

Na een dagje niet-hardlopen weer naar de gym

hSQ 60 x 10 x 3 @ 2m
NQK BTN press 25 x 10 x 3 @2 m
Clean Pull 50 x 10 x 3 @2 m

tussendoor: iets wijde pull ups in sets van 3

3 rondes:
chins
3
dips 2
push ups 5
KB row 16 kg x 5 l+r

Incline DB Press 10 x 12 x 3 @ 1m

Balen!

Notities:

• High Bar Squat, lang geleden dat ik tijdens een oefening m'n quads voelde;
  • NQK BTN press: ringvingers op de ringen, want ik doe deze in het rack;
  • Clean Pulls: deze en Snatch Pulls vervangen door paused varianten of DL varianten anders ben ik verkeerde techniek aan het aanleren
  • Balen: alle ergometers bezet.

Het zal er niet goed voor zijn, maar ik ben er van overtuigd dat het nog steeds beter is dan de gemiddelde 40-50 jarige dikz*k die de afgelopen 30 jaar nauwelijks van de bank afgekomen is om in beweging te komen.
Sorry voor de spam @Mentat

Waarom zou er met die ruggen iets mis zijn? Nu is dit topsport, maar in het algemeen denk ik dat mensen die sporten vaak beter af zijn.
Lu heeft vaak last van z'n onderrug, moet er steeds omheen trainen, en heeft er lifts door gemist op grote wedstrijden. Ik geloof dat hij en Tian Tao hierdoor zelfs op de squat jerks bombden bij de 2015 worlds. En dat Tian Tao mede door blessures -voor hem knieën en rug geloof ik- nu niet fit genoeg was voor Tokyo en zelfs retired is.

Onderrug, knieen, of schouders, ga er maar van uit dat ze op dat niveau kapot zijn gelift.

(bij gewichten en trainingsdruk voor plezier is het een ander verhaal)

Het zal er niet goed voor zijn, maar ik ben er van overtuigd dat het nog steeds beter is dan de gemiddelde 40-50 jarige dikz*k die de afgelopen 30 jaar nauwelijks van de bank afgekomen is om in beweging te komen.
Is ook waar, dat is de pest voor je lichaam.
Onderrug, knieen, of schouders, ga er maar van uit dat ze op dat niveau kapot zijn gelift.

(bij gewichten en trainingsdruk voor plezier is het een ander verhaal)
Er is altijd het argument dat de potentiele topsporters die niet een uitzonderlijk sterk lichaam hebben, voor hun 20-25e al met het onmenselijke trainingsschema en de geforceerde herstelprocedures bij blessures, moeten kappen. Daarnaast is het een schok om te zien dat één van je helden van vroeger in een rolstoel is beland of een beverig mannetje met parkinson is geworden, en die uitzonderingen blijven je bij.

If you do half, you didn't do nothing: another SMurph

Zaterdag (gepland) niet getraind, zondag regen, maandagochtend verslapen, gisteravond nog maar even Forty Minutes of Monday Mentality and Motivation. Wel een voordeel van mijn vooruitgang op de chins is dat ik nu zo'n training kan doen, dan blijft er weinig reden over om helemaal niets te doen.

Om de progressie te zien, was dit de vorige:
Van Small Mini Murph naar Semi Murph
Hiervoor kwam ik al eens tot een derde ofzo.

Afgelopen vrijdagavond Forty minutes of Friday Fun:

Iedere 2 minuten een set:
10 x 3 chin ups/6 push ups/9 air squats (30/60/90)
5x 2 chin ups/3 push ups/6 air squats (10/20/30)
5x 1 chin ups/2 push ups/3 air squats/1 chin ups/2 push ups/3 air squats (10/20/30)
Totaal: 50/100/150 (dat is de helft van de 100/200/300 die ik nodig heb!)

Iedere 2 minuten een set, afwisselend:
2 chins/4 push ups/6 air squats; of,
3 chins/6 push ups/9 air squats.
Totaal: 50/100/150 (nog steeds de helft van de 100/200/300 die ik nodig heb!)

Voelde al beter dan de vorige keer, nog een paar keer en dan probeer ik weer wat te verhogen. Als ik de volledige nummers haal wil ik de interval verkleinen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven