- Waardering
- 973
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 102kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Of wel.... je moet niet te veel in de keuken of op het forum zitten ten koste van de tijd in de gymAan je manier van koken en schrijven zal het in ieder geval niet liggen ; ) Zet ‘m op.

Succes man!Wetenschap!
Het idee is te zorgen dat je vooral kan doortrainen en door (erge) spierpijn aan het begin te vermijden je sneller vooruit gaat. Het heet ook niet voor niets "week 0". Het is ook een beetje een rem op mijn enthousiasme. Vandaag merk ik vrijwel alleen aan de hamstrings dat ik iets gedaan heb, maar die zijn dan ook lekker opgerekt.
Ik wil nog een post maken met wat ik de komende weken en maanden van plan ben, maar in grote lijnen wil ik dit volgen.
![]()
Practical Strategies for Returning to Training After a Break
These practical strategies will help you get back into strength training and set yourself up for success after a hiatuswww.strongerbyscience.com
En dat komt dan voor de meeste oefeningen zo uit als in de spoiler hieronder.
Block One Week Zero Week One Week Two Week Three Bench Press 1×8 @5-6 3×8 @5-6 3×8 @6-7 x8 @7-8,2×8 @ 90% of above
Block Two Week One Week Two Week Three Week Four Bench Press 3×5 @6-7 4×5 @7-8 4×5 @7-8 x5 @8-9,3×5 @ 90% of above
Block Three Week One Week Two Week Three Week Four Bench Press x3 @7-8,2×5 @ 80% e1RM x3 @7-8,4×5 @ 80% e1RM x3 @8-9,1×5 @ 80% e1RM Testing Triplex3 @9.5-10
Allerlei redenen, de laatste keer dat ik echt maanden serieus bezig was geweest werden eigenlijk onderbroken door covid, na covid druk bezig geweest met wat dingen veranderen en dan kwam het er steeds niet van. Ook het idee dat ik van gym moest veranderen en de valse gedachtes dat desnoods 1x per week geen zin zou hebben of dat als je niet kan trainen zoals je wilt, je helemaal niet gaat trainen.Waarop liepen je vorige pogingen tot (consistent) sporten/gymmen eigenlijk stuk?
Ik heb voor covid gemerkt, toen ik het plan had te trainen naar een goede 10EM hardlopen, icm krachttraining, dat het hebben van doelen echt kan helpen. Dat ben ik ook zeker van plan. Zowel Dan John, als Atomic Athlete hebben ook geschaalde lijstjes van doelen. Ook zijn er allerlei andere leuke doelen (Murph!) te bedenken, dat ga ik ook zeker doen.Daarnaast zijn de doelen die je hebt gesteld zijn natuurlijk erg mooi en zeker iets waar je naar toe kan werken, maar zoals je zelf al beschreef gaat daar wel wat tijd overheen voordat je zover bent (zeker met uistapjes naar andere takken van sport). Wellicht kan het helpen en je extra motivatie geven om ook nog wat kleinere doelen op te stellen.
Aan je manier van koken en schrijven zal het in ieder geval niet liggen ; ) Zet ‘m op.
Dat laatste is wel het keypoint, ik vind het heerlijk om tijd in de keuken door te brengen, maar het loopt soms wat uit de klauwen, vorig weekend was ik pas om 01:00 klaar met het terugkoelen van de snert, dat is niet optimaal. Ook met het forum, nieuws en social media kan ik makkelijk blijven hangen, al heb ik het idee dat het beter gaat.Of wel.... je moet niet te veel in de keuken of op het forum zitten ten koste van de tijd in de gym![]()
En ik ben door jou weer in het maaltijd topic gaan neuzenDat laatste is wel het keypoint, ik vind het heerlijk om tijd in de keuken door te brengen, maar het loopt soms wat uit de klauwen, vorig weekend was ik pas om 01:00 klaar met het terugkoelen van de snert, dat is niet optimaal. Ook met het forum, nieuws en social media kan ik makkelijk blijven hangen, al heb ik het idee dat het beter gaat.

Dat is een inspirerend topic en ook relevant voor training.En ik ben door jou weer in het maaltijd topic gaan neuzen![]()
De linkerkant lijkt met presses, maar nog erger bij de BOR, veel minder goed mee te doen dan rechts. Op dit moment heb ik wellicht ff alles tegen: ik ben rechts, een oude blessure zit op links en in december vermoedelijk een slijmbeursontsteking op links gehad, waardoor ik die kant heel erg ontzien heb.Wat is het probleem bij de BOR trouwens? Schouder, rug, arm...?
Ik vind dit best wel hardcore, 's ochtends vroeg drie kwartier gaan wandelen in het donker met dit weer. Welk (hoger) doel dient dit?A Stroll in the Park at Zero-Dark-Thirty
Om precies te zijn was het 06:42, want ik lag al vanaf 05:00u wakker... fijn hoor dat sporten.
Even lekker 45 minuten doorstampen met een gemiddelde snelheid van 6,2 en een max van 7,7 km/u. Ergens halverwege nog wat trappetjes gedaan, dat heeft het gemiddelde tempo wel gedrukt.
Allereerst, dank, ongeacht van wie het komt en hoe het bedoeld wordt is het een mooi compliment.Ik vind dit best wel hardcore, 's ochtends vroeg drie kwartier gaan wandelen in het donker met dit weer. Welk (hoger) doel dient dit?
Dat ligt eraan hoe jij je eieren eet.Eigenlijk vind ik het zelf wel meevallen. Als het over een paar maanden licht is op dat tijdstip is het dan minder hardcore? Als ik om 07u in de gym sta is het buiten ook donker, is het dan minder hardcore omdat licht aan is?
Ik sta praktisch nooit op in het donker dus ja.Allereerst, dank, ongeacht van wie het komt en hoe het bedoeld wordt is het een mooi compliment.
Het weer was prima, het waaide een beetje.
Eigenlijk vind ik het zelf wel meevallen. Als het over een paar maanden licht is op dat tijdstip is het dan minder hardcore? Als ik om 07u in de gym sta is het buiten ook donker, is het dan minder hardcore omdat licht aan is?
Ik ken zat mensen die om die tijd al aan het werk zijn of hun hond uitlaten, zijn die ook hardcore? Voor mij zit de tijd om te sporten en bewegen aan het begin van de dag, niet aan het einde, wanneer het ook al donker is.
Het hogere doel is om iedere dag ongeveer een uur aan sport of bewegen te doen vanwege de heilzame werking op lichaam en geest.
Ik meen het. Buiten wandelen in het donker vind ik helemaal niks. En als dat dan ook nog op zo'n vroeg tijdstip voor het werk uit zou moeten, vind ik dat een behoorlijke opoffering. Respect.Allereerst, dank, ongeacht van wie het komt en hoe het bedoeld wordt is het een mooi compliment.
Dat is een inspirerend topic en ook relevant voor training.
De linkerkant lijkt met presses, maar nog erger bij de BOR, veel minder goed mee te doen dan rechts. Op dit moment heb ik wellicht ff alles tegen: ik ben rechts, een oude blessure zit op links en in december vermoedelijk een slijmbeursontsteking op links gehad, waardoor ik die kant heel erg ontzien heb.
Ik kijk het deze week nog ff aan of er verbetering is. Het idee is de sets rustig op te bouwen met laag gewicht, rustig de excentrische fase van de beweging te doen en ook de concentrische fase goed te controleren. Dus iets van 2111, 2122 of 3121, maar nergens een X.
Ik meen het. Buiten wandelen in het donker vind ik helemaal niks. En als dat dan ook nog op zo'n vroeg tijdstip voor het werk uit zou moeten, vind ik dat een behoorlijke opoffering. Respect.
Dankjuliewel!