- Waardering
- 14.740
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 17%
Faith Restored, in humanity and myself
Deze training sluit de derde trainingsweek af en volgende week begint alweer de laatste week van dit blok. Met de training van vandaag heb ik voor het eerst het idee dat er nog heel wat laaghangend fruit is om de komende weken op te rapen, dit belooft iets (veel?) goeds voor de komende week en de blokken erna.
Om een discussie van eerder deze week netjes af te sluiten, vandaag zag ik iemand diep squatten en dat maakte mij blij. Wat me ook blij maakte was dat Deadlift en Front Squat vandaag erg lekker gingen, ik denk dat dit komt omdat ik wat later in de gym was. Waarschijnlijk betekent dit dat ik gewoon ff een cardio warming up moet gaan doen als ik er weer vroeg ben.
Eerst krijgt u nog training 2 van deze week, pas daarna komt die lekkere training van vandaag.
Training
Block 1; Week 2; Training 2
Warm up
Een aantal stokoefeningen gedaan uit de serie van Torokhity.
Workout
BP
3 x 8 @ 6-7 RPE: 45kg r=2m
Dit was mogelijk iets teveel.
BOR
3 x 8 @ 6-7 RPE: 35kg; r=90s
Foutje, moest 3 x 10 zijn, ze gingen wel erg lekker.
Klokov Press (Strict, Behind the Neck, Snatch Grip Press)
3 x 5 @ 6-7 RPE: 20kg; r=2m
LPD2, wide and pronated
3 x 10 @ 6-7 RPE: 35, 35 en 30kg ; r=90s
Het kan wel met meer, maar de controle is dan weg.
Training
Block 1; Week 2; Training 3
Warm up
Een aantal stokoefeningen gedaan uit de serie van Torokhity.
Workout
Incline BP NEW!!
3 x 8 @ 6-7 RPE: 40kg r=2m
Nog steeds zoekende in de uitvoering, 40kg was te zwaar bij deze intensiteit.
DL
3 x 8 @ 6-7 RPE: 70kg; r=2m
Vanaf hier ging het lekker, ik vond het moeilijk inschatten voor drie sets, maar achteraf had er wellicht nog wel wat gewicht bij gekund.
Front Squat
3 x 8 @ 6-7 RPE: 50kg; r=2m
Deze gingen fantastisch, ook hier was een beetje extra ook nog gelukt. Ik vraag me af waarom in maandag de hb BS met 45kg deed, dit ging na de Deadlift nog makkelijk. @Steks, de bovenrug leek aangekomen bij de werksets amper een factor.
Yates Row NEW!!
3 x 10 @ 6-7 RPE: 35, 35, 30kg; r=2m
Gewicht terug gedaan, ik kon ze niet meer netjes met volledige rom maken.
Notities
- Ik wil geen oefeningen veranderen voor het einde van dit blok, maar ik denk erover om na volgende week de Yates Row door een machine- dumbbell- of kabelvariant te vervangen;
- Meer in het algemeen vind ik dat de UB oefeningen niet lekker genoeg gaan, maar wellicht dat een betere warming up hier kan helpen, dat wordt een doel voor de volgende week. De OHP, BP en Incline BP doe ik immers allemaal aan het begin van m'n training;
- Vandaag voor de DLs gewisseld naar m'n platte schoentjes, hoewel Rippetoe propageert dat je die ook op lifters kan doen. De volgende keer niet alleen m'n hakjes, maar ook m'n kousen mee naar de gym: I'm sexy and I know it.
Yates row (beste met de handen geproneerd) is de beste rugoefening die ik ken en, naast pulldowns, de prettigste.