- Waardering
- 1.387
What's up?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
What's up?
Majoring in the minors.

En dat baseer je op?
Inzicht in @Mentat.
Heb je z'n techniek ook gezien?
Nee
Kan het zijn dat 'ie de squat gewoon nog moet leren?
Voelde gisteren wat instabiel onderin, omhoog leek het gewicht ook niet helemaal netjes verdeeld.
Kan zijn, het was vooral een aantekening om hierop te blijven letten.
Hoewel ik meer lb dan hb heb gesquat, er nog zoveel te leren valt en er altijd ruimte is voor verbetering durf ik wel te zeggen dat ik de basis wel een beetje door heb. Het wordt wat dat betreft pas echt interessant als de gewichten hoger dan BW worden. Met meer gewicht is het altijd zwaarder, maar niet altijd moeilijker.Kan het zijn dat 'ie de squat gewoon nog moet leren?
Heden ochtend meldde de weegschaal 91,7kg.
Enig idee waar dat door komt?Voelde gisteren wat instabiel onderin, omhoog leek het gewicht ook niet helemaal netjes verdeeld.
Niet altijd inderdaad en het hoeft niet voor jou te gelden, maar >95% van de mensen in de sportscholen waar ik ben geweest kunnen met meer gewicht al helemaal niet squaten. De pootjes gaan plat staan, de hamstrings en adductoren verstijven om het gebrek aan stabiliteit vanuit de abductoren op te vangen, met een beetje pech vallen de knietjes naar binnen en worden de kniebanden, acl en meniscus geladen, als ze echt serieus laden waarschuwt het zenuwstelsel net boven parallel dat ze instoren wanneer ze eronder komen vanwege slecht ontwikkelde adductoren en vervolgens musclef*cken ze zichzelf weer omhoog.Met meer gewicht is het altijd zwaarder, maar niet altijd moeilijker.
Hiermee wou ik niet zeggen dat je niet kan squaten. Ook kleine dingen leren, is leren.Kan het zijn dat 'ie de squat gewoon nog moet leren?
Running Stage 1 – Walk/Run Intervals
I like to begin with sets of five minutes. The first stage is thirty minutes total – jog one minute and walk four, repeated six times. Perform this three times per week.
Now we start adding time to the intervals and push that out to ten minutes:
- Week 1 – Jog 1/Walk 4 x 6
- Week 2 – Jog 2/Walk 3 x 6
- Week 3 – Jog 3/Walk 2 x 6
- Week 4 – Jog 4/Walk 1 x 6
Increase interval time again:
- Week 5 – Jog 6/ Walk 4 x 4
- Week 6 – Jog 7/ Walk 3 x 4
- Week 7 – Jog 8/ Walk 2 x 4
- Week 8 – Jog 12/Walk 3 x 3
- Week 9 – Jog 13/Walk 2 x 3
- Week 10 – Jog 14/Walk 1 x 3
Increase interval time again. You’ll notice we’ve gone from thirty minutes total time to forty to forty-five minutes. Now we extend out to an hour of total time.
- Week 11 – Jog 17/Walk 3 x 3
- Week 12 – Jog 19/Walk 1 x 3
- Week 13 – Jog 60 mins.
breakingmuscle.com
Waarschijnlijk niet voldoende de aandacht erbij.
Voor mijn gevoel is mijn form best goed.Niet altijd inderdaad en het hoeft niet voor jou te gelden, maar >95% van de mensen in de sportscholen waar ik ben geweest kunnen met meer gewicht al helemaal niet squaten. De pootjes gaan plat staan, de hamstrings en adductoren verstijven om het gebrek aan stabiliteit vanuit de abductoren op te vangen, met een beetje pech vallen de knietjes naar binnen en worden de kniebanden, acl en meniscus geladen, als ze echt serieus laden waarschuwt het zenuwstelsel net boven parallel dat ze instoren wanneer ze eronder komen vanwege slecht ontwikkelde adductoren en vervolgens musclef*cken ze zichzelf weer omhoog.
Aandacht bij..? Heb je ook ques?
Dat zeg je mooi genuanceerd. Steker nog; tot op een zekere hoogte kan knee valgus zelfs een positief effect hebben op de tibialis (tib rotatie zorgt voor mobiliteit) en acl (wordt belast en versterkt). Wanneer iemand van onderin een high bar back squat komt zal het ook niet altijd een probleem vormen denk ik, en kan het ook lastig(er) zijn om knee valgus te voorkomen vanwege de rol van de adductoren in dit deel van de lift.Niet vergelijkbaar met mij, maar als je kijkt naar gewichtheffers die maxen dan komen regelmatig de knietjes wat naar binnen, volgens de mannen van Sika Strength en ook anderen is enige knee travel niet altijd een probleem.
Je kan overdrijven bij het geruststellen van mensen. Wat een prutser.Voor mij voelen opvattingen die daar op een bepaalde manier vanaf wijken een beetje als de dokter die me vertelde dat ik mezelf nergens zorgen over hoefde te maken toen ik 140kg woog. Ik kan mezelf (achteraf) voorstellen dat er zo naar wordt gekeken, want er zijn zat mensen die oud worden met overgewicht, maar volgens mij is het gewoon niet gezond, was het belemmerend voor me en kleven er risico's aan.
Deze knieën komen ook iets naar binnen, maar met de form is echt niets mis!Dat zeg je mooi genuanceerd. Steker nog; tot op een zekere hoogte kan knee valgus zelfs een positief effect hebben op de tibialis (tib rotatie zorgt voor mobiliteit) en acl (wordt belast en versterkt). Wanneer iemand van onderin een high bar back squat komt zal het ook niet altijd een probleem vormen denk ik, en kan het ook lastig(er) zijn om knee valgus te voorkomen vanwege de rol van de adductoren in dit deel van de lift.
www.instagram.com

Herkenbaar. Dan moet ik echt weer even stilstaan bij m'n voetstand, de knieën naar buiten drukken etc.De aandacht bij de volledige oefening, iets te makkelijk doen, omdat de hele training zo lekker ging, ipv iedere rep van iedere set serieus nemen.
Mee eens.Op de lange termijn gaan er allerlei risicofactoren op zijn minst enorm omhoog en zal de slijtage veel heftiger zijn.
Het is in ieder geval prachtig om te zien!Deze knieën komen ook iets naar binnen, maar met de form is echt niets mis!
De prestaties zijn natuurlijk immens.Voor een topatleet is dat wellicht iets wat erbij (kan) horen, je moet presteren op dst moment op die plek, maar ik blijf er liever vandaan.
Poeh.. wat een monster is dat zeg!Tot slot, de grootste vraag is of we een 500kg totaal gaan zien in Parijs! Dit "overgewicht" is ook topsport, dat krijg ik ook maar weinig mensen die niet trainen uitgelegd.