MuscleMeat

Fail or Fall: Confessions of a Serial Starter

Als je een beetje motivatie en pit hebt, begin je niet eens met roken - of steroïden.
Ik heb nooit gerookt of alcohol gedronken
Kanon_Fles+glas.png

die 2 beugels vroeger op de bouw telt niet als drinken

Bijzonder trainingslog.
In :)

• Like
Waarderingen: K82
Als ik m'n wekker vroeger zet om te gaan trainen word ik makkelijk iedere dag vlak voor de wekker wakker. Als ik vroeger naar bed ga is het lastiger om meteen in slaap te vallen. Het wordt wel beter, maar heeft (blijkbaar) meer tijd nodig.
1709931567809.png

Ik zie bijna geen trainingen meer tussen alle reaguurders :D

• Like
Waarderingen: K82
Zo. Gaat er nog getraind worden? Of staat deze week (net als alle andere weken) in het teken van DBB volplempen met twitter draadjes en discussieren met Hell?

@Mentat Hoe ziet deze week er uit met betrekking tot de gym?
Wat zijn je plannen en doelen die je wilt bereiken deze week?

:flex:

Of staat deze week (net als alle andere weken) in het teken van DBB volplempen met twitter draadjes en discussieren met Hell?
Sommige mensen krijgen dingen niet voor elkaar juist doordat ze zo kritisch t.o.v. zichzelf zijn.
Mogelijk is @Mentat meer gebaat bij stilstaan bij wat er goed is gegaan of gaat.

Sommige mensen krijgen dingen niet voor elkaar juist doordat ze zo kritisch t.o.v. zichzelf zijn.
Mogelijk is @Mentat meer gebaat bij stilstaan bij wat er goed is gegaan of gaat.
Ik bedoelde het als sneertje van kerel kom is op en zorg dat je je prioriteiten op orde hebt. Hij geeft aan dat slaap een prioriteit is, maar vervolgens wel tot laat in de avond dwangmatig loopt te discussieren of twitter af loopt te struinen.

Maar prima. Wat gaat er tot nu toe goed? Dat die weer gestart is, is positief en als die advies nodig hebt dan geef ik het hem. Maar dit log is geopend op 14 oktober 2019 en we zitten nog steeds op dezelfde gewichten als toen.

• Topic Starter Topic Starter
Dank voor alle (tough) love, motiverend bedoelde posts en accountability checks!

Ik proef de liefde en goede bedoelingen en dan kan ik (ook) een pittige reactie best waarderen.

Het plan was en is dit:
Ga je al wel eens hardlopen? Beter morgen beginnen ipv ‘straks’.

3. In maart ben ik een paar dagen weg waarin er gewandeld moet kunnen worden, tot die tijd ben ik wat voorzichtig.

Afgelopen vrijdag de wekker gemist en niet getraind, deze week waarschijnlijk 1x trainen, volgende week niet trainen ivm verblijf elders.
Dus deze week wordt er:
1. Weer getraind;
2. Begonnen met cardio, afhankelijk van herstel is dat hardlopen en/of iets anders.

Laatst bewerkt:
Mogelijk dat ie eens gewoon aan de bak moet in de sportschool ipv hier de intellectueel uit te hangen.
Stel je eens voor dat ie daadwerkelijk had getraind en die ervaringen met ons had gedeeld, dan hadden we er wat aan. Nu geeft ie ons slechts het idee dat wij dom zijn en misschien ook maar beter boeken kunnen gaan lezen. Juvel Hairy over hoe de mensheid zich ontwikkeld... lekker belangrijk.

Mogelijk dat ie eens gewoon aan de bak moet in de sportschool ipv hier de intellectueel uit te hangen.
Stel je eens voor dat ie daadwerkelijk had getraind en die ervaringen met ons had gedeeld, dan hadden we er wat aan. Nu geeft ie ons slechts het idee dat wij dom zijn en misschien ook maar beter boeken kunnen gaan lezen. Juvel Hairy over hoe de mensheid zich ontwikkeld... lekker belangrijk.
Mogelijk is 'ie volwassen en heb jij helemaal niets te zeggen over wat 'ie wel of niet moet. En aangezien je zelf ook volwassen bent lijkt me dat je zelf in staat om met je emoties te dealen.. of niet?

Mogelijk is 'ie volwassen en heb jij helemaal niets te zeggen over wat 'ie wel of niet moet. En aangezien je zelf ook volwassen bent lijkt me dat je zelf in staat om met je emoties te dealen.. of niet?
Ow....
Thanks man, had ik even nodig. I love feedback :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Neither Sugar nor Stone

Vandaag ben ik verder gegaan met het tweede blok en opnieuw begonnen met de trainingen van de eerste week. De hele training voelde uitgerust, vers en sterk.

Training
Block 2; Week 1b; Training 1

In de eerste week van het "Rippetoe"-blok beginnen we met 3 x 5 @ 6-7 RPE. De rusttijden laat ik gedurende dit blok, indien nodig, oplopen naar een minuut of 3.

Warm up
Row Erg: 1k <4 min
Die row ging bijzonder lekker, tussen de 21 en 24 slagen per minuut, een <2:00/500m, makkelijk en soepel

Workout
Weekdoel: 3 x 5 @ 6-7 RPE

OHP
3 x 5 x 32,5kg; r=2,5m
OHP ging weer zeer soepel, waarschijnlijk had het zwaarder gekund.

hb BSQ
3 x 5 x 72,5kg; r=2,5m
Het gewicht was makkelijk, niet helemaal tevreden over de techniek.
Na de eerste warming up set wilde ik de haken wat hoger dan bij de OHP, dus een drop snatch en OHS gedaan met 32,5 kg, daarna de haken omlaag en met een Clean erop gelegd. Het "gymnastics with a bar", zoals Rippetoe dat noemt oefent toch een sterke aantrekkingskracht op me uit.

RDL
3 x 8 x 52,5kg; r=2m
Soepel, heel soepel.

LPD1: v-handle
3 x 8 x 50; r=2m
Ik ben niet tevreden met m'n laatste rep van iedere set, ik vind dat ik deze niet heel netjes afmaak, maar meteen het gewicht laat zakken terwijl ik opsta.

Notities

• Link naar huidige schema: https://forum.bodybuilding.nl/topic...ions-of-a-serial-starter.423803/post-11106702
  • Alle oefeningen heb ik zwaarder gedaan dan de vorige keer dat ik ze deed bij een zelfde RPE. Het valt me op dat ik de OHP en de SQ doe met meer dan de helft van de (1/2/3/4) 1rm-doelen, ik ben benieuwd of ik dat kan volhouden gedurende deze week met BP en DL. Ik wil dat ook niet forceren.
  • Op dit moment zeg ik dat de pauze me goed heeft gedaan, maar het hoeft wellicht niet zo lang. Ook goed om te realiseren dat ik nu anders al verder in het programma was, met hogere gewichten, dus het is niet alleen maar winst.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven